Ducati mts1100 schakelt wel op maar niet terug

Do-it

Die hard MF'er
14 nov 2009
516
14
Hoi, mn mts1100 schakel pook blijft bij terug schakelen onder hangen en veert niet naar de neutrale positie. Ik moet de pot dan met de voet een klein tikje omhoog geven en kan dan weer de volgende versnelling terug schakelen. Ook daar zelfde verhaal.
Ik denk dus dat een veer in het schakel mechanisme kapot is.
Dat mechnisme zit echter verborgen achter de dynamo ed.
Voor ik alles opentrek: is mijn aanname redelijk?
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
39.148
3.380
Hoi, mn mts1100 schakel pook blijft bij terug schakelen onder hangen en veert niet naar de neutrale positie. Ik moet de pot dan met de voet een klein tikje omhoog geven en kan dan weer de volgende versnelling terug schakelen. Ook daar zelfde verhaal.
Ik denk dus dat een veer in het schakel mechanisme kapot is.
Dat mechnisme zit echter verborgen achter de dynamo ed.
Voor ik alles opentrek: is mijn aanname redelijk?
Nee, mijn aanname is dat het draaipunt van je schakelpedaal ingeVET moet.

fucking poetsers
 

Rob Troost

MF veteraan
Donateur
12 jan 2002
4.639
133
ergens in Dld
eerst de optie van Zot bekijken/testen/uitvoeren.
als dat niet helpt, zijdeksel er af en kijken of het veertje nog heel is.
demontage vliegwiel kan met slagmoersleutel, montage moet met een momentsleutel en op 280Nm of zo.
de specialtool is wel erg handig idd.
 

Do-it

Die hard MF'er
14 nov 2009
516
14
Lik vet had fijn geweest, maar dat wordt het niet.
Ook met los gekoppelde trek/duw stang blijft het probleem bestaan.

Nu dan een laatste amateur vraagje:
Zijn er alternatieven om de krukas op een verantwoorde manier te blokkeren?
Dus zonder specialtool (en zonder de versnellings bak te ruïneren, want 280Nm is wel stevig... )
 

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
20.008
5.912
Den Haag
Lik vet had fijn geweest, maar dat wordt het niet.
Ook met los gekoppelde trek/duw stang blijft het probleem bestaan.

Nu dan een laatste amateur vraagje:
Zijn er alternatieven om de krukas op een verantwoorde manier te blokkeren?
Dus zonder specialtool (en zonder de versnellings bak te ruïneren, want 280Nm is wel stevig... )
Bij Biggelaar deden ze het waar ik bij stond, een klusje van niks. (Wel lang geleden, jaren '90). Maar dan moet je wel het juiste gereedschap hebben.
 

Do-it

Die hard MF'er
14 nov 2009
516
14
Net biggelaar gebeld. Zitten vol tm nov..
Ben daarom toch maar zelf ad gang gegaan en net de dynamo kap eraf gehaald.
Inderdaad veer kapot. Nu eerst maar een slagmoer sleutel kopen.
 
Bovenaan Onderaan