Ducati Multistrada 1200 Topic

Nette prijs, tiss dat ik geen ruimte heb voor 2 motors anders was een bezichtiging het overwegen waard. Moet eerst mijn speedy kwijt zien te raken, zodra verkocht maar weer eens zien voor een multistrada. Nog een vraagje is de multistrada breeder dan de truimph speed. Dit ivm met de staling achter huis, moet door een steeg.
De spiegels zijn t breedste punt. Als ik in t buitenland tussen de files reed 🤭 was t criterium. Als de spiegels er door heen kunnen kan de rest incl koffers er ook doorheen. En das altijd goed gegaan Ik zou de breedte van de speed meten. En dan zou ik dat met de spiegels kunnen vergelijken van de multistrada
 
De spiegels zijn t breedste punt. Als ik in t buitenland tussen de files reed 🤭 was t criterium. Als de spiegels er door heen kunnen kan de rest incl koffers er ook doorheen. En das altijd goed gegaan Ik zou de breedte van de speed meten. En dan zou ik dat met de spiegels kunnen vergelijken van de multistrada
Ongeveer 95 cm breed.
 
De breedte bij de spiegels 99 cm
Breedte over de handkappen 98 cm. Breedte stuur 88 cm
Dan moet ik er iets op bedenken dus, steeg zelf is ongeveer 100 cm. Dus dat gaat niet passen. Een nwe klein hokje in de voortuin zou nog wel een optie zijn. Dat is het nadeel van wonen in een rijtjeshuis
 
Dat is balen! Maar dat gaat inderdaad niet passen..

Hokje in de voortuin zou ik wel degelijk genoeg maken. Weet niet hoe betrouwbaar jouw buurt is :P
 
Dat is balen! Maar dat gaat inderdaad niet passen..

Hokje in de voortuin zou ik wel degelijk genoeg maken. Weet niet hoe betrouwbaar jouw buurt is :Ptja dat blijft de vraag, meet dan er een goed slop.

Dat is balen! Maar dat gaat inderdaad niet passen..

Hokje in de voortuin zou ik wel degelijk genoeg maken. Weet niet hoe betrouwbaar jouw buurt is :P
Meer dan een goed slot, meer kunnen we toch niet doen. Wil sowieso dat de motor droog staat.
 
Om een indruk te krijgen. Dit is mijn 1200 multistrada ABS. Die een nieuwe eigenaar zoekt. Die haar netjes behandeld zoals wij ook hebben gedaan.
7c8b773c-e93a-4d5f-a7d3-981c9c75af42.jpeg
 
22c4731d-2372-4a81-8474-0e64fb3dd991.jpeg

Heb spacers onder de ruit. Dat scheelt een hele hoop turbulentie Destijds besteld in UK weet niet of ze nog leverbaar zijn
 

Bijlagen

  • 0c5b0b85-f05c-42e5-964d-4253311711d5.jpeg
    0c5b0b85-f05c-42e5-964d-4253311711d5.jpeg
    92,8 KB · Weergaven: 2
Wil binnenkort de banden vervangen op de multistrada enduro. Vorige eigenaar heeft kennelijk veel autosnelweg gereden. Achterband vierkant. Zitten nog de af fabriek gemonteerde scorpion trial 2 op. Heb zelf hele goede ervaring met Angel GT. Ook in de regen. Twijfel welke er op moet. Omdat ik de scorpion niet kan beoordelen. Wat is t aanhaalmoment van de achterwiel moer van de enduro ?
 
Ik zit met dezelfde vraag over de banden. Heb afgelopen 5 jaar met mijn andere motor gereden op de Pilot Road, wilde eigenlijk deze ook op de Multi gooien maar twijfel nog.
 
En hoe hoog is de multi, door de steeg gaat niet passendan maar eens kijken of een hokje kan.
Dat is ook afhankelijk met welk scherm ze rijden. Touratech is de hoogste. Ik heb t originele scherm erbij. En er zit nu een fabbri ruit op. Die is iets verhoogd om turbulentie te verminderen. Kan de mijne wel eens meten. Zit ook nog een verschil of je hem op de middenbok stalt of zij standaard wat hoogte betreft.
 
Dat is ook afhankelijk met welk scherm ze rijden. Touratech is de hoogste. Ik heb t originele scherm erbij. En er zit nu een fabbri ruit op. Die is iets verhoogd om turbulentie te verminderen. Kan de mijne wel eens meten. Zit ook nog een verschil of je hem op de middenbok stalt of zij standaard wat hoogte betreft.
Graag, ben benieuwd
 
Graag, ben benieuwd
Met t scherm wat ik nu gemonteerd heb. In de middenstand en de motor op de middenbok 1.54 m hoog. Denk met een origineel scherm in de laagste stand. Kom je op 1.50 m. En op de zijstandaard win je nog wat , maar dan heb je weer meer breedte nodig.
 
Met t scherm wat ik nu gemonteerd heb. In de middenstand en de motor op de middenbok 1.54 m hoog. Denk met een origineel scherm in de laagste stand. Kom je op 1.50 m. En op de zijstandaard win je nog wat , maar dan heb je weer meer breedte nodig.
Thanks, zal er mee aan de slag
 
Heeft iemand hier ervaring met een alternatief voor de standaard handvatverwarming? Waarschijnlijk zit er bij mijn MTS (2013) ergens een breukje in het spoortje van de handvatverwarming en bij de ducati dealer werd me verteld dat ik alleen een compleet nieuwe set kan kopen voor ±€300 maar dat vind ik een beetje overdreven. Op Aliexpress e.d. worden genoeg "Heated Grip Pads" aangeboden van waarschijnlijk discutabele kwaliteit. Op een Americaans forum weren Deze Tusk Pads genoemd als een betrouwbare vervanging maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden in een Europese winkel.

Op CMS en Goedhart Motoren staan wel pads die op de foto heel erg lijken op de Tusk pads maar hier zie ik dan weer geen weerstand bij vermeld staan om het zeker te weten.

Als het goed is zou de weerstand van de pads rond de 7/7,5 Ohm moeten zijn om goed te kunnen werken met de bediening via het dashboard zonder aparte controller.
 
Heeft iemand hier ervaring met een alternatief voor de standaard handvatverwarming? Waarschijnlijk zit er bij mijn MTS (2013) ergens een breukje in het spoortje van de handvatverwarming en bij de ducati dealer werd me verteld dat ik alleen een compleet nieuwe set kan kopen voor ±€300 maar dat vind ik een beetje overdreven. Op Aliexpress e.d. worden genoeg "Heated Grip Pads" aangeboden van waarschijnlijk discutabele kwaliteit. Op een Americaans forum weren Deze Tusk Pads genoemd als een betrouwbare vervanging maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden in een Europese winkel.

Op CMS en Goedhart Motoren staan wel pads die op de foto heel erg lijken op de Tusk pads maar hier zie ik dan weer geen weerstand bij vermeld staan om het zeker te weten.

Als het goed is zou de weerstand van de pads rond de 7/7,5 Ohm moeten zijn om goed te kunnen werken met de bediening via het dashboard zonder aparte controller.
Ik heb mijn handvatverwarming van mijn Multistrada 1200GT uit 2013 vervangen door een set van Oxford. Verwarmt beter, gaat langer mee en is goedkoper. Stekkers even omsolderen en een kunsttof ring wegbikken van het stuur that's it. Staat wel een filmpje op youtube van.
 
Dag Multistrada rijders!

Ik zal mijn hier nog even voorstellen.
Ben Stefan Swankhuisen en rijdt sinds 3 jaar deze MTS 1200 GT.
Hiervoor gereden op een warrior 1700, een klx 650 en diverse enduro motoren.

De MTS is een prachtige volle en complete machine met een fantastisch rijgedrag.
Heb veel onderhoud uit laten voeren / uitgevoerd aangezien ik graag zie dat m'n materiaal goed verzorgd wordt.
Ook de meest bekende problemen, denk aan voorvorkkeringen, inlaatrubbers, handvatverwarming zijn allemaal al aangepakt.
Vanwege de grote fun factor ben ik aan het overwegen om te kijken naar een 1260 GT, vandaar dat mijn GT te koop staat.
Ook ik zie dat de biedingen erg laag zijn ondanks de staat van de motor.
Heeft vorig jaar z'n Desmo beurt gehad bij 48.000 en de teller staat op 55.000 nu.
Met een vraagprijs van 9850 zit ik zeker niet hoger dan de dealers waardoor de reacties mij blijven verbazen.

Hierbij een link naar de MTS:

≥ Multistrada 1200s GT — Motoren | Ducati — Marktplaats

Groeten,

Stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan