Ducati Multistrada 1200 Topic

fuck it, nog 2:

lees en ween
18595195_1913532612267660_5780112614037698379_o.jpg

18671771_1913532622267659_1566440199244369169_o.jpg


ik heb blijkbaar het hele artikel, als je de rest ook wilt lezen, laat maar weten
 
Nee dan is de 950 echt sneller. Zijn testen van. Maar ik kan het zelf uit ervaring vertellen *O*

Maar het is allemaal zo close, ik was met mijn 1200s uit 2011 met een groepje 1200s uit 2015+ en die hebben wheeliecontrol. Dus haarspeldbocht uit allemaal in sport. En ik zie ze zo verdwijnen. Ik naar Urban en blijf bij want in sport was het voor mij telkens gas los omdat ik anders een radslag achterover maakte ;). Electronica wint dus.

Met de 950 heb je 113 pk en dat is precies goed. Ik durf te wedden dat de meeste 1200dvt en 1260 rijders in sport op al het korte werk de 150+ pk niet kunnen gebruiken (dts grijpt in).

Wil je 200+ gaan dan een 1200/1260 nemen.
Oké.. Ik ben overtuigd nu ha,ha. Maar met twee personen, 💼 ect prefereer ik toch mijn Enduro 1200 tov de 950. Ik vindt de 950 op dat koppeling ding op het blok na wel een fraaie motor overigens. Maar zet ik de Enduro 1200 ernaast ben ik toch happy met de Enduro. Stuk forser en breder en ook meer comfort denk ik? . Zet ik de zeg maar gewone 1200 naast een 950 zie ik al een stuk minder verschil.

Ik ga toch een keer met de 950 rijden om te ervaren wat ik ervan vindt.
 
Ik heb op de 1260 gereden, en ondanks dat hij iets (bij normaal dagelijks gebruik) sterker aanvoelt verkies ik toch de 950 boven de 1260, zoals ook in vele testen te lezen valt is door de frame geometrie en het grotere voorwiel van de 950 dit de makkelijkst rijdende MTS, en dan bedoel ik zeker niet saai maar eerder een stuk minder nerveus met een betere rechtuit en bochten stabiliteit, het lichtvoetige van de 1260 zal zeker zijn voordelen hebben op bv een circuit of voor iemand met heel veel rij/race ervaring die graag op de grens rijdt maar voor mij is hij te veel op performance gericht, vreemd ook is dat de 1260 kleiner aanvoelde toen ik er de eerste keer op stapte, nu rij ik zonder de rubbers in de voetsteunen en met het hogere comfort zadel maar toch het was iets wat mij opviel.

Resume, voor mij is de 950 de fiets met de betere balans qua frame en vermogen, alles klopt gewoon :] buiten de koude koppeling perikelen dan, maar daar hebben ze allemaal last van ;)
 
Stuk forser en breder en ook meer comfort denk ik? . Zet ik de zeg maar gewone 1200 naast een 950 zie ik al een stuk minder verschil.

lol, weer een reality check, maar zadel op 950 en Enduro zijn hetzelfde...dus veel verschil zal er niet zijn tussen de 950 en Enduro qua zitcomfort, als er al verschil is
 
vreemd ook is dat de 1260 kleiner aanvoelde toen ik er de eerste keer op stapte, nu rij ik zonder de rubbers in de voetsteunen en met het hogere comfort zadel maar toch het was iets wat mij opviel.

Resume, voor mij is de 950 de fiets met de betere balans qua frame en vermogen, alles klopt gewoon :] buiten de koude koppeling perikelen dan, maar daar hebben ze allemaal last van ;)
kan wel, diameter van de wielen is al 1 groot verschil, en volgens mij de vorken (en achtervering) zijn langer bij de 950

frame is voor de rest nochthans tussen 950 en 1200/1260 identiek....
 
Lees de test nog eens. 950 0 tot 100 is 0.1 sec sneller. En dan zit je vaak alweer bijde volgende bocht. Maar dan komt de belangrijkste en dat is rollend. En daar is er echt best verschil. En ik nodig je uit om eens een ritje te doen E-riko. Of maak eens een proefrit op een 950.

Juist in dat gebied waar de 950 beter scoort zit je 90% in de praktijk. 950 gaat zo veel vloeiender. En ik heb een 1200s met rexxer en groter tandwiel gehad en ga echt niet zeggen dat het ruk was.

Maar wie gaat er de hele tijd op deze limiet rijden? Dat zijn de mensen die het vaakste grotere hellingshoeken maken dan Rossi (lees boem is ho).
 
Lees de test?
Je hebt het wel tegen iemand die te test hier heeft gepost, dus ik zal die wel gelezen hebben zeker? :/
Waarom spreek je tegen mij?

Ik toon net aan dat de 950 niet moet onderdoen voor de 1200, mijn berichten waren gericht aan driver.....


Ik persoonlijk blijf bij de 1200 omdat die mooier is, single sided swingarm, vette achterband, cruise control en skyhook

Maar misschien dat ik ooit wel eens een testrit met een 950 ga doen.
Ik ga eerder een testrit doet met de 30Liter inhoud van de Enduro.
 
Laatst bewerkt:
Lees de test?
Je hebt het wel tegen iemand die te test hier heeft gepost, dus ik zal die wel gelezen hebben zeker? :/
Waarom spreek je tegen mij?

Ik toon net aan dat de 950 niet moet onderdoen voor de 1200, mijn berichten waren gericht aan driver.....


Ik persoonlijk blijf bij de 1200 omdat die mooier is, single sided swingarm, vette achterband, cruise control en skyhook

Maar misschien dat ik ooit wel eens een testrit met een 950 ga doen.
Ik ga eerder een testrit doet met de 30Liter inhoud van de Enduro.

Ja ik heb t verkeerd gelezen op de mobiel. |( |( dacht dat je bedoelde dat de 1200 sneller is.

Single arm is zeker mooier. En de Enduro lijkt mij de ultime multi maar ga er bewust niet op proefrijden.

Een 950s bestel ik zo uit de brochure. Dat is het enige wat ik soms mis.
 
Lees de test?
Je hebt het wel tegen iemand die te test hier heeft gepost, dus ik zal die wel gelezen hebben zeker? :/
Waarom spreek je tegen mij?

Ik toon net aan dat de 950 niet moet onderdoen voor de 1200, mijn berichten waren gericht aan driver.....


Ik persoonlijk blijf bij de 1200 omdat die mooier is, single sided swingarm, vette achterband, cruise control en skyhook

Maar misschien dat ik ooit wel eens een testrit met een 950 ga doen.
Ik ga eerder een testrit doet met de 30Liter inhoud van de Enduro.
Onlangs 470 km gereden en het lampje brande nog niet. 450 km sowieso maar nu met 470 ga ik binnenkort nog eventjes rijden om te zien wanneer het lampje gaat branden om te tanken.
 
lol, weer een reality check, maar zadel op 950 en Enduro zijn hetzelfde...dus veel verschil zal er niet zijn tussen de 950 en Enduro qua zitcomfort, als er al verschil is
Denk toch lekker eigenwijs dat de Enduro veel meer comfort aan boord heeft qua instellingen ect tov de 950. Zadel hetzelfde oké er is meer dan alleen een zadel toch qua comfort en de Enduro schat ik qua rijden en comfort toch ietswat hoger in dan de 950 op divers wegdek. Ik ga dat binnen kort zelf eens uitproberen denk ik.
 
Denk toch lekker eigenwijs dat de Enduro veel meer comfort aan boord heeft qua instellingen ect tov de 950. Zadel hetzelfde oké er is meer dan alleen een zadel toch qua comfort en de Enduro schat ik qua rijden en comfort toch ietswat hoger in dan de 950 op divers wegdek. Ik ga dat binnen kort zelf eens uitproberen denk ik.

Meer comfort met de enduro is 100% waar. Maar daarom ga ik er niet op rijden. Dan ben ik om.

Nu pas ik af en toe de vering aan als ik weet dat het een dagje knallen is. Dan staat ie op standje sport en kom je dan toch wat minder goed wegdek tegen is het even stuiteren.

Maar qua power op de openbare weg is de 950 echt genoeg.
 
Belangrijkste dat je op je motor lekker rijd en tevreden bent, toch ;)
Blijft altijd wat te wensen over, maar voor nu: Lekker rijden 8-) :]
Er blijft altijd wel weer een motor komen waarvan ik denk?.. Die is ook wel gaaf. Maar de Enduro blijft voorlopig zolang we hier blijven wonen. Nieuw gekocht vorig jaar en ook nog aardig wat extraas erbij gekocht inmiddels dus weg doen gaat me echt eurootjes kosten. En aangezien de Enduro me nu al bijna bankroet heeft gemaakt koop ik dus niks meer voorlopig in deze prijsklasse.
 
Meer comfort met de enduro is 100% waar. Maar daarom ga ik er niet op rijden. Dan ben ik om.

Nu pas ik af en toe de vering aan als ik weet dat het een dagje knallen is. Dan staat ie op standje sport en kom je dan toch wat minder goed wegdek tegen is het even stuiteren.

Maar qua power op de openbare weg is de 950 echt genoeg.
De Enduro is wel wat bullig hoor. Omkeren ect is soms wat lastig voor me. Bij twijfel rij ik gewoon even door en keer ik daar om waar het me beter aanstaat. Met duo bedoel ik dan. Alleen lukt het meestal wel ongeacht waar. Kan redelijk aan de grond komen maar niet met beide voeten plat. Qua Power gebruik ik de 152 pk niet daar heb ik de Enduro ook niet voor gekocht. Vondt het gewoon een mooie motor en mijn vrouw ook duszzz.. 😊
 
Denk toch lekker eigenwijs dat de Enduro veel meer comfort aan boord heeft qua instellingen ect tov de 950. Zadel hetzelfde oké er is meer dan alleen een zadel toch qua comfort en de Enduro schat ik qua rijden en comfort toch ietswat hoger in dan de 950 op divers wegdek. Ik ga dat binnen kort zelf eens uitproberen denk ik.
dat de enduro meer bells and whistles heeft buiten het zadel tov de 950, is evident.
Maar ik had het enkel over het zadel/zadelconstructie.
 
Er blijft altijd wel weer een motor komen waarvan ik denk?.. Die is ook wel gaaf. Maar de Enduro blijft voorlopig zolang we hier blijven wonen. Nieuw gekocht vorig jaar en ook nog aardig wat extraas erbij gekocht inmiddels dus weg doen gaat me echt eurootjes kosten. En aangezien de Enduro me nu al bijna bankroet heeft gemaakt koop ik dus niks meer voorlopig in deze prijsklasse.
de enduro lijkt mij inderdaad fantastisch, al was het maar omwille van de vette tank, zowel estetisch vind ik dat knap, als omwille van de voordehandliggende praktische redenen.

Zelfs met zijn dual sided swingarm en dunnere band, vind ik hem knap.
Als er ooit ducati quick shift op komt met de nieuse 1260 motor, zou ik tempted zijn mijn gewone 1200s om te wisselen.
 
dat de enduro meer bells and whistles heeft buiten het zadel tov de 950, is evident.
Maar ik had het enkel over het zadel/zadelconstructie.
Ik over het totaal plaatje qua comfort en wslijk meer mogelijkheden. Toen kwam jij met het zadel vergelijken. Wat ik overigens niet wist dat het Enduro zadel gelijk is aan de 950. Weet je dat zeker? Nog nooit naar gekeken eigenlijk.
 
de enduro lijkt mij inderdaad fantastisch, al was het maar omwille van de vette tank, zowel estetisch vind ik dat knap, als omwille van de voordehandliggende praktische redenen.

Zelfs met zijn dual sided swingarm en dunnere band, vind ik hem knap.
Als er ooit ducati quick shift op komt met de nieuse 1260 motor, zou ik tempted zijn mijn gewone 1200s om te wisselen.
Ik heb nog nooit op een gewone 1200 gereden dus geen vergelijkings materiaal. Dikke tank en de Aluminium zijkappen vondt ik ook gelijk mooi. Spaakvelgen idem dito. Totaal plaatje qua bouw klopt gewoon vondt ik. Aluminium zij en topkoffers maken het wel een dikke fiets. We zijn er wel blij mee in ieder geval. Althans... Zolang er geen gekke dingen mee gebeuren maar de vorige hebben we bijna 16000 km probleemloos mee gereden eigenlijk. Met deze nu 6300 km dit jaar ook nog probleemloos gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan