Ducati Multistrada 1200 Topic

Als het bij dit soort kleine ongemakjes blijft is het oké toch. Weinig reacties hier verder vinnik. Maar ja.. Ik heb ook weinig te melden eigenlijk. De Enduro staat braaf tussen de andere twee motoren in en mag naar buiten als het iets beter weer wordt.
 
Ga de mijne zaterdag ophalen met verse banden, kettingset en olie... Klaar voor het seizoen hoppa!
 
Zijn er nog MS1200 Enduro mannen die 'm echt willen gaan gebruiken?

AG-10-sito.jpg


http://www.gibraltarrace.com/en/

Ook te boeken (de 2e week) van Barcelona naar Gibraltar bij www.berrt.nl

Lijkt me een mooie rit... met de KTM 690 Enduro...
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig!Alpen is mooi. Paar jaar geleden gedaan, maar wegens technisch mankement en slecht weer niet alles kunnen rijden

800.jpg
 
Zijn er nog MS1200 Enduro mannen die 'm echt willen gaan gebruiken?

[afbeelding]

http://www.gibraltarrace.com/en/

Ook te boeken (de 2e week) van Barcelona naar Gibraltar bij www.berrt.nl

Lijkt me een mooie rit... met de KTM 690 Enduro...
Het weggetje wat je laat zien zal ik ook wel tegenkomen her en der verwacht ik. Maar ik ga niet bewust off the rooten met de Enduro. Ten eerste omdat ik de motor daarvoor te duur vindt en ik geen zin heb in schade ook al ben ik verzekerd. Ten tweede omdat ik de Enduro gekocht heb om bijvoorbeeld in Hongarije of Roemenië wat makkelijker te kunnen rijden met mijn vrouw en bagage achterop. We komen toch regelmatig bagger wegen tegen met hier en daar wat asfalt en dan weer heele mooie wegen en de Enduro lijkt me daar een prima motor voor. Of dat zo is moet nog blijken uiteraard maar zodra we / ik ermee op pad gaan meldt ik het hier wel.
 
Ik kan 't er alleen maar mee eens zijn. Het is de reden waarom ik geen GS (en mede daarom ook geen Multistrada Enduro) heb gekocht: ik weet dat ik m dan ook over onverharde paden ga jagen, en dan leg je m vroeg of laat ook wel eens op z'n kant. En daar is 20.000 euro me toch wat te prijzig voor.

Met een tweede hands doet het al minder zeer. Met m'n Tenere van 8000 Euro vond ik t OK. Met de KTM ... die heb ik speciaal daarvoor gekocht.
 
Als het bij dit soort kleine ongemakjes blijft is het oké toch. Weinig reacties hier verder vinnik. Maar ja.. Ik heb ook weinig te melden eigenlijk. De Enduro staat braaf tussen de andere twee motoren in en mag naar buiten als het iets beter weer wordt.

Helaas ... het is me niet gegund. Vanochtend opnieuw gestrand op 200m van huis. DSS knippert, DWC en DTC geven Err aan. versnellingsindicator is van slag. Motor sloeg af en kreeg m niet meer gestart. Ding terug naar huis geduwd... licht bergopwaards B|

Gebruik gemaakt van de Ducati owners card en dat nummer gebeld (dealer was nog niet open). Die belcentrale moest eerst even uitzoeken wat een Ducati was en naar wie hij de melding door moest zetten. Maar na een kwartier werd ik terug gebeld door de pechhulp. Die stuurden een wegenwachter die constateerde dat er wel benzine in zat, maar er verder niks mee kon. Vervolgens is er een bergingsdienst gekomen om m op te pikken en m naar Loenen te brengen. Ik zelf had ondertussen de auto van m'n vrouw gepakt om op mn werk te komen.

Vanuit Loenen hebben ze vervangend vervoer thuis afgeleverd (daar had ik, vooruitziende blik, afspraken over gemaakt bij de aanschaf): een Enduro. Niet verkeerd. Over de service geen klachten.

Maar wel F*CKING kloten !!! Ben zelfs al advertenties aan het bekijken van ... R1200GS'en .....

Laatste nieuws is dat de CPU om zeep zou zijn. Maandag zou er een nieuwe binnen komen om uit te wisselen... '(
 
Zeker garantie: motor is 4 maanden oud...

Dit is nu de 3e elektrische storing. In 2 gevallen heb ik m moeten laten staan ... binnen 6500km tellerstand.

Bij mijn vorige motoren heb ik ook wel eens wat gehad ... maar dat was dan eens in de 50.000 km of zo...
 
Zeker garantie: motor is 4 maanden oud...

Dit is nu de 3e elektrische storing. In 2 gevallen heb ik m moeten laten staan ... binnen 6500km tellerstand.

Bij mijn vorige motoren heb ik ook wel eens wat gehad ... maar dat was dan eens in de 50.000 km of zo...
Dat is echt klote voor je en dat meen ik serieus.
Nieuwe motor of een zgan koop je met de insteek..rijplezier ermee en niet dit soort ergernissen lijkt me.
Hoop voor jou dat het heel snel opgelost wordt en dat je daarna probleemloos kunt rijden.
Dat je inmiddels kijkt naar de BMW snap ik wel.
k zou precies hetzelfde doen als mijn Enduro dit soort nukken zou vertonen.
Je betaalt een stoot geld voor een MTS1200 en dan mag je gewoon verwachten dat ze het goed doen klaar.

gr driver
 
Vraag : Ducati Owners Card..

Krijg je die bij aanschaf van een nieuwe Ducati of zit dat anders ?
 
Laatst bewerkt:
Ja Klote die storingen, maar dat is het risico van een nieuw model kopen. Ik had ook allerlei crap met mijn diavel, blijft toch een risico op dat gebied.

Na mijn ervaringen met die diavel, zal ik geen eerste generatie van een model meer kopen.
 
Ja Klote die storingen, maar dat is het risico van een nieuw model kopen. Ik had ook allerlei crap met mijn diavel, blijft toch een risico op dat gebied.

Na mijn ervaringen met die diavel, zal ik geen eerste generatie van een model meer kopen.

Zeker klote. Maar als een kleine geruststelling zie ik maar heel weinig storingen voorbij komen, zowel hier als op de FB groep. Ik hoop voor je dat dit de laatste storing was en je nu zonder problemen kan rijden.

En nog een kleine hart onder de riem: Je wil niet weten hoeveel problemen er zijn geweest met de nieuwe GS'en. Zelfs de testmotor van Motoplus heeft de 50K KM niet gehaald wegens een in elkaar gedraaid blok.....
 
Ja ik weet t. Van die GS'en. En de 1e serie van een nieuw model... hoewel dit model sinds 2015 op de markt is en ik m in najaar 2016 heb gekocht (weet niet wat het productiejaar van mijn motor is). Dus het is niet een 1e serie denk ik.

Is wellicht ook gewoon stomme pech. De elektronica komt waarschijnlijk gewoon van Bosch net als bij BMW dus ja, het maakt wat dat betreft niet uit. Vervelender wordt het als het bv. veroorzaakt wordt door slordig gelegde kabelboom o.i.d. dan is het een Ducati dingetje. Zoiets had ik bij m'n Yamaha Tenere ... maar dan wel pas bij 30.000km of zo...

Zucht... hopen dat het hier bij blijft ... :/
 
1 Maart.. De eind December gekochte zonder er mee gereden te hebben MTS 1200 Enduro vandaag dan voor de eerste keer de weg op gehad. Starten en in de Touring stand weggereden. Even wennen aan eea maar na een half uurtje wel oké. Rijdt in ieder geval totaal anders dan mijn MTS 1000. Deze Enduro rijdt gewoon Japans 😊..Niks hokken en bokken maar alles heel soepel vondt ik en qua geluid met de oemdemper mij ook prima. Na een uurtje de Sport stand aangezet en dan rijdt het allemaal toch een stukje strakker en vlotter vondt ik. Op de foto ( feesboek) de stand die wslijk ingesteld stond door de vorige eigenaar of af fabriek. Voor mij vandaag wel oké. De eerste 150 km zitten erop en dat ging prima dus houden zo wat mij betreft. De achterband is toch wel wat verder op dan ik dacht dus een nieuwe set Pirelli Trail 2 heb ik net besteld. Wordt vervolgd.....
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor. Rijd nu ook tijdelijk een Enduro. Ik kapseisde bijna omdat ik alleen een koffer aan de rechterkant heb meegekregen en daarin mn laptoptas had gedaan.

Die koffer hangt nogal breed buitenboord van dit slagschip en drukt op die manier best wel door...

... rechtsaf valt ie zo de bocht in. Linksaf moet ik m erin hevelen...

Deze motor zit je meer 'in' dan op; achter de grote tank. Geeft daardoor ook wat meer beschutting tegen de, vandaag woest waaiende, elementen.
 
Koffers heb ik nog niet uitgetest hoe dat rijdt.Maar 1 koffer is sowieso wat anders dan twee lijkt me.
Heb je in ieder geval een mooie vervangings motor meegekregen vindt ik.
 
Zeker. Geen klachten daarover. Die koffers zijn best slim: ik dacht eerst wat onhandig dat je om de deksel te openen aan twee kanten moet ontgrendelen. Maar 1 kant kan ook: de andere kant werkt dan als scharnier! Clever :Y
 
Ik heb in 2014 een mts 1200 gekocht. Na 1700 km een olie lekkage de voet en koppakking van de staande cilinder lekte. Is allemaal opgelost. Daarna nog vele kleine storingen gehad:
Vocht in het dashboard
Klep uitlaat vast
Keerring van de distributie zweten
Handvaten verwarming stuk
Koppeling zuigt lucht
Buddy bekleding scheuren
Map sensor liggende cilinder defect.

Wat mij betreft te veel storingen voor een dure motor.
 
Ik heb in 2014 een mts 1200 gekocht. Na 1700 km een olie lekkage de voet en koppakking van de staande cilinder lekte. Is allemaal opgelost. Daarna nog vele kleine storingen gehad:
Vocht in het dashboard
Klep uitlaat vast
Keerring van de distributie zweten
Handvaten verwarming stuk
Koppeling zuigt lucht
Buddy bekleding scheuren
Map sensor liggende cilinder defect.

Wat mij betreft te veel storingen voor een dure motor.
Aardig lijstje en dat is niet positief heel simpel.
Weet niet of jij daarmee een uitzondering bent of dat er meer van dit soort pechvogels zijn.
Hoop dat het mij bespaart blijft na idd dure aanschaf .
 
Terug
Bovenaan Onderaan