Ducati Multistrada 1200 Topic

:t mooi voor elkaar driver :P

is dit in de plaats van de 900 gekomen of ben ik in de war, is dat oude info ?

van het jaar op gereden in Zaltbommel tijdens de open dagen, super ding :P
met mijn 1m98 geen enkel probleem, lekker ruim :Y

Veel plezier vanaf Maart, lekker poetsen tot die tijd. ;)
 
Dikke motor die Enduro.Heb je er inmiddels al wat kms meegemaakt of staat ie in de winter stalling ?Of heb je hem nog niet ?

We hebben 'm vorige week opgehaald! Van Bodegraven langs de Meije en de Kromme Meije terug naar huis gereden. De dag erna ging het vriezen en kreeg ik een flinke griep te pakken, geen kilometers meer gemaakt helaas. De DME heeft een goede indruk gemaakt op ons allebei, meer ruimte voor ons samen op het zadel, meer zitcomfort en een veel betere vering dan de Diavel. Ik kan makkelijk bij de grond ondanks het hogere comfortzadel die ik erbij heb gekocht. Morgen in de ACF-50 zetten en dan hopen op iets beter weer.

Handlebar bag gaat eruit (Marktplaats) omdat ik meer heb aan een tanktas die ik in bestelling heb. De houder voor mijn TomTom Rider heb ik bij Engi Moto besteld en ik ben daar zeer tevreden over.

IMG_2734_zpswswbiobo.jpg


IMG_2730_zps04zqhxcg.jpg


IMG_2728_zpsb7oxotfl.jpg
 
:t mooi voor elkaar driver :P

is dit in de plaats van de 900 gekomen of ben ik in de war, is dat oude info ?

van het jaar op gereden in Zaltbommel tijdens de open dagen, super ding :P
met mijn 1m98 geen enkel probleem, lekker ruim :Y

Veel plezier vanaf Maart, lekker poetsen tot die tijd. ;)
900 ..welke bedoel je ?..Triumph ?..Heb ik toen niet gekocht.
Zaltbommel..198 cm lang...Ik ben 186 cm lang dus ben toch benieuwd hoe het uiteindelijk zal gaan en of ik met hoge hakken moet gaan rijden :+
Veel plezier moet lukken ga ik vanuit en dat poetsen..Dat zal ik wel wat gaan doen denk ik maar eerst eens uit zien te vogelen hoe het dashboard werkt met die instel mogelijkheden.. :?
 
We hebben 'm vorige week opgehaald! Van Bodegraven langs de Meije en de Kromme Meije terug naar huis gereden. De dag erna ging het vriezen en kreeg ik een flinke griep te pakken, geen kilometers meer gemaakt helaas. De DME heeft een goede indruk gemaakt op ons allebei, meer ruimte voor ons samen op het zadel, meer zitcomfort en een veel betere vering dan de Diavel. Ik kan makkelijk bij de grond ondanks het hogere comfortzadel die ik erbij heb gekocht. Morgen in de ACF-50 zetten en dan hopen op iets beter weer.

Handlebar bag gaat eruit (Marktplaats) omdat ik meer heb aan een tanktas die ik in bestelling heb. De houder voor mijn TomTom Rider heb ik bij Engi Moto besteld en ik ben daar zeer tevreden over.
Hi..Wij zijn ook in Zaltbommel geweest om er een te bekijken van half jaar oud met 14000 km in de kleur die jullie nu gekocht hebben. Uiteindelijk toch de rode genomen die een half jaar oud is met 11000 km op de teller. Vorige eigenaar is ermee naar de Noordkaap geweest weet ik inmiddels vandaar de 11000 km o.a.binnen 4 maanden.

Comfortzadel : van Ducati of ander merk ?

Ruimte/vering/zitcomfort..In vergelijk met de Diavel zal dat ongetwijfeld beter zijn. Hogere motor en langere veerweg o.a.
Hoe groot ben jij dan als ik dat vragen mag ?

TThouder :..Jij hebt een 400/410 zo te zien die heb ik ook dus misschien is deze bevestiging voor mij ook wel wat .

EnGi moto accessori | Ducati Multistrada 1200 Enduro

Voor deze TT 410 had ik de TT5 en die had ik ook zo gemonteerd op mijn MTS1000 maar bijv. in Frankrijk overdag en wat zon van de zijkant zag ik amper nog iets in de TT.
Heb hem toen weer links op het stuur gezet op de aloude knobbel :)
Maar vlgs mij heeft de TT400/410 minder last van zonlicht in het scherm ?

Handlebarbag :Deze zit vlgs mij in het optiepakket ..Zijkoffers/Handvatverwarming/ Handlebarbag en heb ik er ook bij zitten.

Tanktas : Welke heb jij besteld ?
 
Laatst bewerkt:
Endurovraag : Wij gaan meestal met een rolbag op pad en ik wil dus een rekje oid bevestigen achterop om deze rolbag vast te kunnen zetten.

Ben al wat aan het zoeken geweest maar nog niet echt iets gevonden behalve bij SW Motech maar ik begrijp uit hun link en gebruiksaanwijzing dat je er een aparte onderplaat voor moet hebben maar die zie ik nergens ?

http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/c...rub--brands.ducati.1200mulend&typid=239063933
 
Laatst bewerkt:
Comfortzadel : van Ducati of ander merk ?

Hoe groot ben jij dan als ik dat vragen mag ? 1.91 cm

Heb jij een link ervan soms ? Jep! Even naar NL vertalen ;-)

Maar vlgs mij heeft de TT400/410 minder last van zonlicht in het scherm ? Kan ik niet vergelijken, soms heb ik er last van, meestal niet!

Tanktas : Welke heb jij besteld ? Deze
 
Je reageert snel. Ik had ook al even gezocht en gevonden en mijn tekst weer aangepast en de link van engi er neergezet :)

Tanktas.....Deze had ik ook in Zaltbommel gezien vlgs mij is wel mooi .Ik zal me daar ook even in gaan verdiepen zodra de Enduro hier staat.Die handlebartas staat wel leuk vindt ik maar ik rij ook altijd met tanktas waar ik nog ouderwets een stukje papier in stop waar ik een ongeveer route opschrijf icm de TT410.Kan ik onderweg gelijk weer wat intikken op de TT410 vanaf het papiertje bedoel ik.
Zelf vooraf routes maken doe ik nooit mede omdat ik er het geduld niet voor heb dit in de TT410 te zetten en..ik kan het ook niet echt .
 
Laatst bewerkt:
Site ken ik. Heb daar al wat in info weggehaald maar vooraf complete routes maken en dan in de TT zetten ben ik niet voor weggelegd. IK kijk elke dag op de ouderwetse kaart en maak dan een ongeveer route.
 
Dan mis je toch één van de leukste features van de tomtom, de kronkelroutes. Die genereert toch verrassend leuke routes.
 
Dan mis je toch één van de leukste features van de tomtom, de kronkelroutes. Die genereert toch verrassend leuke routes.
Kronkel routes gebruik ik ook maar ik tik dan gewoon een plaats in waar ik heen wil meestal zonder tussen punten. Die spannende routes met dat hoogte verschil doe ik ook totdat ik denk nu wat anders.Ik maak dus bijvoorbeeld niet in Tyre een hele vooraf geplande vakantie route maar bekijk het van dag tot dag.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren alles afgehandeld en de Enduro op mijn naam gezet. RDW werkt snel vandaag het kenteken bewijs in de bus. Motor staat nog even in Ijsselstein totdat ik mijn kleine motorschuurtje wat uitgeruimd heb zodat de Enduro tussen de Mts 1000 en de Voxan kan staan. Ook nog even naar Ducati Zaltbommel gereden waar Maarten de verkoop medewerker net als al eerder weer nette en goede info over e.e.a gaf.De 15000 km beurt laat ik daar doen denk ik. Nette zaak en ik voel me daar wel op mijn gemak. Alfetto is overigens ook prima vindt ik en Leo is ook heel vriendelijk altijd.
 
Weet iemand welke vervangings schermpjes op de Enduro passen?. Wordt wel wat aangeboden voor de 2016 Multistrada 1200 wat ik zie o.a maar is de bevestiging van de 2016 Enduro hetzelfde? Of kan er ook van model 2015 oid een ander scherm op?.
 
Heeft iemand al eens een andere kettingset op z'n multi geprobeerd, van d.i.d.? Iets bekend over de levensduur ten opzichte van de oem ketting/tandwielen kit?
 
Weet iemand welke vervangings schermpjes op de Enduro passen?. Wordt wel wat aangeboden voor de 2016 Multistrada 1200 wat ik zie o.a maar is de bevestiging van de 2016 Enduro hetzelfde? Of kan er ook van model 2015 oid een ander scherm op?.

Touratech scherm, large. Ik ben er erg blij mee, veel minder turbulentie rondom mijn helm bij hoge snelheden.

IMG_3359_zpsymjj0yek.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rij jij door in de winter? Zie je tanktas /bag ook zitten :).
Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een zwart schermpje dat lijkt me wel leuk staan. Hoger ruitje als het oem ruitje zal zeker schelen qua wind vangen.

Ben nog wat aan het rondkijken naar carter beugels liefst in de zelfde kleur als de zijkoffers beugels.

En ik wil nog een klein rekje voor achter op om een rolbag mee te nemen.
 
Rij jij door in de winter? Zie je tanktas /bag ook zitten :).
Ik ben eigenlijk aan het kijken naar een zwart schermpje dat lijkt me wel leuk staan. Hoger ruitje als het oem ruitje zal zeker schelen qua wind vangen.

Ben nog wat aan het rondkijken naar carter beugels liefst in de zelfde kleur als de zijkoffers beugels.

En ik wil nog een klein rekje voor achter op om een rolbag mee te nemen.

Ja, ik rij gewoon door. Motor zit goed beschermd in de ACF-50. Dit scherm verkoopt Touratech ook in smoke editie. De bescherming is echt stukken beter dan het OEM scherm vind ik. Crashbars worden komende week geïnstalleerd, alsook extra LED lights, en radiateur beschermkapjes.

SW-Motech verkoopt ook crashbars voor de Multistrada Enduro, stuk goedkoper.
 
Ik rijd ook door. Gebruik Scottoiler FS365. Zal mij benieuwen hoe hij in het voorjaar onder die laag uitkomt...

Is frisser dan achter de kuip van de BMW RT die ik hiervoor had... en natuurlijk niet de zadelverwarming die daar ook op zat :X ...

Maar daarom heb ik voor de Multi gekozen; meer motor, minder auto.
 
Ja, ik rij gewoon door. Motor zit goed beschermd in de ACF-50. Dit scherm verkoopt Touratech ook in smoke editie. De bescherming is echt stukken beter dan het OEM scherm vind ik. Crashbars worden komende week geïnstalleerd, alsook extra LED lights, en radiateur beschermkapjes.

SW-Motech verkoopt ook crashbars voor de Multistrada Enduro, stuk goedkoper.
acf50..Hoe goed dit spul ook werkt ik denk dat je altijd wel sporen ziet van pekel in het voorjaar hier of daar.Pekel vreet overal doorheen is mijn ervaring .Zelf rij ik sowieso niet meer in de winter mede omdat ik er bijv. ook niet elke dag woon/werk verkeer mee hoef te rijden.


Crashbars..radiateurbeschermkapjes..van Ducati of toeleveringsbedrijf ?

Ik heb in de 2006 accesoires catalogus wat dingen gezien maar of dat ook past op de Enduro moet ik nog vragen.
 
Ik rijd ook door. Gebruik Scottoiler FS365. Zal mij benieuwen hoe hij in het voorjaar onder die laag uitkomt...

Is frisser dan achter de kuip van de BMW RT die ik hiervoor had... en natuurlijk niet de zadelverwarming die daar ook op zat :X ...

Maar daarom heb ik voor de Multi gekozen; meer motor, minder auto.
Met dit weer lijkt me een verwarmd zadel wel lekker.
fs365..wat ik eerder ook melde : in het voorjaar zal er wel wat pekelschade te zien zijn denk ik en zo niet en dat hoop ik uiteraard werkt het spul wat julie gebruiken erg goed tegen pekelmeuk.

Wat voor mts heb jij dan als ik vragen mag ?
 
Ik rijd een 1200S

IMG_20161002_153439.jpg



Twee dingetjes die volgens mij niet onder het kopje 'karakter' horen:

1) de remblokjes lopen heel licht aan, al vanaf het moment dat ie uit de showroom komt. Wanneer ik de motor aan de hand heb, een bochtje draai (het voorwiel dus scheef belast wordt) dan hoor je een soort 'kreunen' van de remschijven voor komen (de linker wat meer dan de rechter). Heel apart.

2) Gisterochtend keek ik eens bij daglicht en zag dit in het oliepeilglas:

20170125_121219.jpg


Wit-gele smurry. Meestal komt dat door vocht(?) dus ik schrok even. Koelvloeistof is echter nog op peil en van enige witte rook (lekke koppakking) is geen sprake. Kan het komen door het koude weer en het niet helemaal op temperatuur komen (meestal blijft ie op 57graden i.p.v. 60graden van een paar maand geleden. Tenzij in de file of stad) van het blok/olie?
Toevallig lag er gisteren een rit van 2x 135km in het verschiet en de meeste smurrie is weg.

Moest trouwens ongeveer een kwart liter olie bij sinds de 1000 km beurt bij km-stand 1200 en nu km stand 4800. Is niet veel, maar ook niet weinig. Ding is natuurlijk nog niet echt ingelopen, dus kan nog minder worden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al eens een andere kettingset op z'n multi geprobeerd, van d.i.d.? Iets bekend over de levensduur ten opzichte van de oem ketting/tandwielen kit?

En al eens een kortere overbrenging geprobeert? = lagere top & meer trekkracht.

Ik zal je zeggen waar de Multistrada me aan doet denken...

800.jpg


...als ik 'm in de URBAN of ENDURO mode heb staan met maar 100pk. De Duc trilt (je zit met je kont bovenop de staande cilinder) net zo veel als de Tenere 1-ciliner die ik ooit had. Qua accelaratie en gasrespons is het nagenoeg gelijk in mijn beleving (de Tenere was wel licht getuned). Dus zeg maar 100pk met een lange overbrenging (260km/u) voelt als 50PK met een korte overbrenging (top 185km/u).

Nou staat er in de schuur ook nog een woester stampende KTM 690 enduro en die gaat nog wat enthousiaster van z'n plek:

20150515_132512.jpg


... maar dat houdt natuurlijk bij 140km/u ook wel op...dan gaat het niet zo hard meer.

Maar die 1-cilinders zijn altijd in URBAN of ENDURO mode en op de kleine boerenweggetjes heb ik het idee dat je er rapper mee van z'n plek komt (zeker de KTM)
 
Laatst bewerkt:
En al eens een kortere overbrenging geprobeert? = lagere top & meer trekkracht.

Ik wil hem eigenlijk gewoon standaard houden, genoeg trekkracht en juist die top is aan de krappe kant 8-)

Ik heb ondertussen een did ketting met afam tandwielen besteld, gaan het meemaken qua km/slijtage.
 
De mijne is nu in reparatie... 1e mankement .... bij net iets meer dan 5000km ... als het daar bij blijft is het OK.

Gisteren brandde het gele motormanagement diagnose lampje continue. Meteen maar even langs de dealer gereden. Motor liep op zich OK, behalve stationair... daar liep ie heel laag in toeren en mistte af en toe een klap en sloeg af.

Bij de dealer hebben ze e.e.a. uitgelezen en gecheckt. Leek een probleem te zijn met de nokkenassensor. Ze konden het niet direct verhelpen, maar ik kon er wel mee rijden. Toen ik daar wegreed knipperde het diagnose lampje (1s aan, 1s uit) en was er nauwelijks vermogen, hield ik m amper aan de praat. Ik had de indruk dat ie in een soort noodbedrijf teruggevallen was, en dat leek ook te gelden voor de instelbare vering.

Direct rechtsomkeer gemaakt en 'm daar laten staan. Heb een Hyperstrada meegekregen om mee thuis te komen.

Ze zijn er vandaag mee aan het werk... verwacht m morgen weer op te kunnen pikken... ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan