Ducati Multistrada 1200 Topic

En inmiddels Woensdag. Laatste berichten waren afgelopen Zaterdag. Niet meer actueel hier qua postings of vragen stellen. Jammer maar gezichtjesboek is toch een snellere optie om dingen te posten of te vragen en je wilt graag snel een reactie. Daar zijn uiteraard ook veel meer mensen aangemeld dan hier dus ook begrijpelijk dat daar alerter gereageerd wordt. Ik kijk hier binnenkort wel weer even..
 
Hallo multistrada rijders.

Zal mij eerst even voorstellen hier.
Ik ben bert, 24jaar, woon in zuid Limburg, en werk als storings/onderhouds monteur bij Nedcar.
Het motorvirus is begonnen met 18jaar op een Honda cb600s uit 2000.
Deze heb ik 2jaar terug ingeruild voor een cb1300.
Daarnaast heb ik ook een Honda nc30(oldtimertje)
En een Moto Morini corsaro.
Op alle motoren ga ik ieder jaar op vakantie en weekendjes weg. Van Frankrijk tot dit jaar in Griekenland.

Nu ga ik volgende week dinsdag proefrijden op een multistrada 1200 uit 2010 die MotoPort Assen te koop heeft staan. Hier ruil ik de cb1300 op in. Lijkt mij toch een ideale reis motor voor naar bijvoorbeeld Griekenland in mei dit jaar.
Motor is aan de 1e eigenaar verkocht door MotoPort Assen, en onderhouden.
Zijn er misschien nog dingen waar ik tijdens de proefrit extra op moeten letten?
 
@bert94
Zuid limburg >> Assen. Wat is er dan zo bijzonder aan die multi?

Om tips te geven waar je op kan letten is het handig om te weten naar welke multi je gaat kijken. De 2010 kan last hebben van meebrandende lampjes in het dashboard. Is het een S, dan kijken of de voorpoten niet lekken. Zit je tegen een desmo beurt aan? Wat is de km stand.
 
Ging in eerste instantie gewoon met een vriend mee die daar zijn 939sp hypermotard heeft ingeruild voor de 950sp. Was net geleverd.
Toen dus per toeval de multistrada zien staan. En echt in de buurt hebben we hier toch geen Ducati dealer.
Betreft een gewone 1200, geen s.
Heeft ongeveer 40.xxx km gelopen, en gewoon zijn geurtjes gehad bij Ducati dealer
Word afgeleverd inclusief Desmo beurt
 
Afetto en ducati Zaltbommel zitten toch wel in de buurt? Zeker Afetto daar kom je min of meer langs toch. Ja het is nog een pokkeeind maarja jij gaat in Z limburg wonen ;) (maarja ik moet weer eerst 2.5 uur snelweg rijden voordat ik in de eifel ben)

Maar als je een mooie deal kan maken incl de desmo en hij bevalt verder goed dan gewoon doen. 40k in 9 jaar is niks.
 
Affeto ligt op de helft inderdaad. Maar zoals ik al zij, gingen eigenlijk alleen naar de nieuwe hypermotard 950sp kijken
 
Ik heb de mijne bij Moto Puro in Nuenen gekocht. Tot nu toe zeer goed tevreden over.

Mijn kameraad heeft er jaren geleden ook zijn duc gekocht, ook hij zeer tevreden over de dealer. Evenals alle recensies die ik heb gelezen op internet.

Nuenen ligt in ieder geval dichter bij Limburg dan de overig genoemde zaken.
 
Vorige week proefrit gemaakt.
Beloofde zo een mooi weer te worden, maar natuurlijk eenmaal in Assen: regen regen en nog meer regen.
Ondanks de proefrit in de regen begonnen was, voelde ik me direct thuis op de dikke 2cilinder:]
Nog een weekje wachten tot ik hem op kan halen.

Met een beetje geluk is mijn moto Morini corsaro 1200 dan ook klaar. Lijkt me een leuke combi in de garage
1382662

Die Honda nc30 daar achter is trouwens ook van mij
 
Gefeliciteerd. Ik heb vandaag ook een nieuwe gekocht.
1383418


Dit is de demo, op de demper na deze uitvoering. 950S met enduropakket.

Ps de meeste multi activiteit is nu op feestboek.
 
Gister opgehaald(assen-landgraaf), en viel op lange stukken meteen op hoe uitgerust ik na een uur rijden afstap. Gaat een leukevakantie naar Griekenland worden heb ik het idee :]
1385726

Vandaag meteen even eerste rondje gemaakt
 
Goedemiddag Ducati rijders,

Momenteel ben ik trotse bezitter van een KTM RC8 R van 2011.
Omdat er privé wat zaken veranderen, waaronder mijn vrouw die bezig is met haar motorrijbewijs en mijn zoontje die ook graag mee wil op de motor, ben ik aan het oriënteren voor een andere motorfiets.

Vooralsnog heb ik alleen gekeken naar wat ik mooi vind en dan komt de Multistrada elke keer terug. Ik vind het een toffe motor om te zien en toch ook nog sportief. Nu heb ik echter geen enkele ervaring met Ducati, zowel op technisch vlak als het rijden met een Duc.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van ervaringsdeskundigen. Hoe rijdt de Multistrada? Kun je er ook nog sportief mee rijden, o.a. bochten. Het is natuurlijk geen racer, maar het gaat mij met name om een goede all-round motor met een hoog fun gehalte.

Wat zijn aandachtspunten van de motor, waar moet je goed op letten als je voor een Multistrada gaat kijken? Met welke kilometerstand kun je een Duc nog acceptabel kopen, qua kwaliteit? Kun je er makkelijk zelf aan sleutelen (ik ben technisch) of moet je eigenlijk al snel naar de dealer? Zijn ze bekend met technische gebreken? Beinvloed zij- en topkoffers het rijgedrag heel erg?

Hebben jullie tips om een bepaalde site, forum o.i.d. door te lezen om meer te weten te komen over de Multistrada?

Alvast hartelijk dank voor degenen die de moeite kunnen en willen nemen om ervaringen te delen.

Met vriendelijke groeten Nico Flikweert

Omdat velen gek zijn op plaatjes, hier een foto van mijn huidige motor.
1386206
 
Hoi Nico. Sorry, maar kan je niet heel erg helpen op een paar puntjes na aangezien ik hem zelf pas sinds deze week heb opgehaald.

Wat betreft de koffers, ja, een all-road met koffers is windgevoeliger dan een racer. Heb ik er last van? Zeker niet, en is mijn eerst motor met standaard koffers. Systeem werkt ook heel mooi, en zijn in seconden te demonteren zonder lelijke beugels in het zicht over te houden.

Heeft het een hoge fun factor?
Hypermotard (821sp en 939sp) sturen net wat speelser. Maar de multistrada heeft toch echt een ongekend hoge fun factor voor dit segment.

Aandachtspunten zou ik zo ook even niet weten.
Wel had ik nog een duurtest gelezen waar ze na 50.000km alles tot op het blok uit elkaar haalden, en dat er eigenlijk geen overmatige slijtage te zien was. Niet erger dan een Honda bijvoorbeeld na die km's. Dus gewoon een uitzoeken die zijn beurtjes heeft gehad bij Ducati dealer.

Waren wel een paar terugroepacties geweest dacht ik.
Sowieso voor iets met de teller. Als deze vervangen is(zoals bij mij) klopt de km stand dus ook niet meer. Vraag dit dus even na.
Dacht dat er ook nog iets met de middenbok of zij standaard was, maar weet ik niet zeker meer
 
Goedemiddag Ducati rijders,

Momenteel ben ik trotse bezitter van een KTM RC8 R van 2011.
Omdat er privé wat zaken veranderen, waaronder mijn vrouw die bezig is met haar motorrijbewijs en mijn zoontje die ook graag mee wil op de motor, ben ik aan het oriënteren voor een andere motorfiets.

Vooralsnog heb ik alleen gekeken naar wat ik mooi vind en dan komt de Multistrada elke keer terug. Ik vind het een toffe motor om te zien en toch ook nog sportief. Nu heb ik echter geen enkele ervaring met Ducati, zowel op technisch vlak als het rijden met een Duc.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van ervaringsdeskundigen. Hoe rijdt de Multistrada? Kun je er ook nog sportief mee rijden, o.a. bochten. Het is natuurlijk geen racer, maar het gaat mij met name om een goede all-round motor met een hoog fun gehalte.

Wat zijn aandachtspunten van de motor, waar moet je goed op letten als je voor een Multistrada gaat kijken? Met welke kilometerstand kun je een Duc nog acceptabel kopen, qua kwaliteit? Kun je er makkelijk zelf aan sleutelen (ik ben technisch) of moet je eigenlijk al snel naar de dealer? Zijn ze bekend met technische gebreken? Beinvloed zij- en topkoffers het rijgedrag heel erg?

Hebben jullie tips om een bepaalde site, forum o.i.d. door te lezen om meer te weten te komen over de Multistrada?

Alvast hartelijk dank voor degenen die de moeite kunnen en willen nemen om ervaringen te delen.

Met vriendelijke groeten Nico Flikweert

Omdat velen gek zijn op plaatjes, hier een foto van mijn huidige motor.
Bekijk bijlage 1386206
Ik ben in 2013 begonnen met een 2011 1200s, in 2017 een 950 en nu een 950s gekocht. Geen rare dingen mee gehad qua alle stukgaatie verhalen wat de standaard grap is. Met de 1200s 2x een lekke keering van de voorpoot en de achterrem had je niet veel aan. De fuelsensor is ook wel een ding wat je vaak voorbij ziet komen. Dat zijn wel de dingetjes.

Zijkoffers op de 1200s had ik geen last van, de alu topkoffer op de 950 merk ik ook niks van.

De DVT vinden de meeste de minst leuke om mee te rijden.

Je kan je er prima mee vermaken op het circuit.
Zandvoort, Lelystad en Assen mee gedaan.
Heb meerdere filmpjes op mijn kanaal staan.

De meeste aktiviteit zit op Facebook. Ik zit in deze groep.
 
Las trouwens ergens in een ouder multistrada iets over een 3e 12v aansluiting. Weet iemand hier meer van?
Voor zover ik weet heb ik er 2. In de buurt van de duo steps
 
Hoi Nico. Sorry, maar kan je niet heel erg helpen op een paar puntjes na aangezien ik hem zelf pas sinds deze week heb opgehaald.

Wat betreft de koffers, ja, een all-road met koffers is windgevoeliger dan een racer. Heb ik er last van? Zeker niet, en is mijn eerst motor met standaard koffers. Systeem werkt ook heel mooi, en zijn in seconden te demonteren zonder lelijke beugels in het zicht over te houden.

Heeft het een hoge fun factor?
Hypermotard (821sp en 939sp) sturen net wat speelser. Maar de multistrada heeft toch echt een ongekend hoge fun factor voor dit segment.

Aandachtspunten zou ik zo ook even niet weten.
Wel had ik nog een duurtest gelezen waar ze na 50.000km alles tot op het blok uit elkaar haalden, en dat er eigenlijk geen overmatige slijtage te zien was. Niet erger dan een Honda bijvoorbeeld na die km's. Dus gewoon een uitzoeken die zijn beurtjes heeft gehad bij Ducati dealer.

Waren wel een paar terugroepacties geweest dacht ik.
Sowieso voor iets met de teller. Als deze vervangen is(zoals bij mij) klopt de km stand dus ook niet meer. Vraag dit dus even na.
Dacht dat er ook nog iets met de middenbok of zij standaard was, maar weet ik niet zeker meer

Bedankt voor je informatie. Ik ga binnenkort zelf eens proefrijden met de motor om een betere indruk te krijgen.
 
Ik ben in 2013 begonnen met een 2011 1200s, in 2017 een 950 en nu een 950s gekocht. Geen rare dingen mee gehad qua alle stukgaatie verhalen wat de standaard grap is. Met de 1200s 2x een lekke keering van de voorpoot en de achterrem had je niet veel aan. De fuelsensor is ook wel een ding wat je vaak voorbij ziet komen. Dat zijn wel de dingetjes.

Zijkoffers op de 1200s had ik geen last van, de alu topkoffer op de 950 merk ik ook niks van.

De DVT vinden de meeste de minst leuke om mee te rijden.

Je kan je er prima mee vermaken op het circuit.
Zandvoort, Lelystad en Assen mee gedaan.
Heb meerdere filmpjes op mijn kanaal staan.

De meeste aktiviteit zit op Facebook. Ik zit in deze groep.

Hartelijk dank voor je informatie, Zoals ik hierboven al melde, ik ga binnenkort eens proefrijden. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een 1200 S. Maar de problemen die ik nu lees, zijn overkomelijk.

Ik heb mij inmiddels aangemeld op de facebook pagina, daar is ook veel info te vinden heb ik ondervonden.
Nogmaals dank!
 
Toch al een dikke 2000km op de teller erbij gezet in de eerste 1,5 week dat ik de Duc heb.
De multistrada voelde zich helemaal thuis, in zowel het heuvelland, de Eifel, en het sauerland :Y
1388062
 
Nog 4 weken en dan naar Griekenland op de Duc binnendoor via de Balkan.
Nu heb ik alleen nog een nieuw setje banden nodig. Zitten nu pilot road 4 onder. Geen slechte band, maar lees op internet dat de opvolger(road 5) een stuk korter mee gaat.

Bridgestone t30 en 31 heb ik heel wat setjes van versleten op verschillende motoren, en heel tevreden over geweest.

Pirelli angel GT2 komt ook goed uit de testen.

Iemand ervaring met de Pirelli of Bridgestone op een multistrada?
 
Nog 4 weken en dan naar Griekenland op de Duc binnendoor via de Balkan.
Nu heb ik alleen nog een nieuw setje banden nodig. Zitten nu pilot road 4 onder. Geen slechte band, maar lees op internet dat de opvolger(road 5) een stuk korter mee gaat.

Bridgestone t30 en 31 heb ik heel wat setjes van versleten op verschillende motoren, en heel tevreden over geweest.

Pirelli angel GT2 komt ook goed uit de testen.

Iemand ervaring met de Pirelli of Bridgestone op een multistrada?
De angel gt is een vd meest gebruikte banden onder de Multi !
vond de standaard Scorpio die er fabriek af ook fijn maar de Angel Gt heeft voor mij de voorkeur !
langere levensduur en geeft een vertrouwd gevoel!
De slijtage met bagage is zoals de Multi is wel aan de hoge kant en vervang altijd voor mijn vakantie mijn banden (4500klm )
ik hou altijd nog een safetymarge over op mn banden en rij ze nooit kaal eigenlijk!
tip :
De voorpoten zijn erg gevoelig voor lekkage dus koop stofhoesje,kost niet veel en bespaard je een hoop ellende !
twee keer lekkende poten gehad ,na montage stofhoesjes geen!
Verder de radiator is gevoelig voor steenslag ,een radiatorbescherming is aan te bevelen ,zowel op je olie Koelvloeistofreservoir!
Om je nog een veilig gevoel te geven hebben ze tegenwoordig Ride on voor in je banden daarmee verklein je het lekrijden met bijna 100%
heb dit bij mn Dealer in Nuenen laten doen!
Veel plezier op Vakantie en drive safe !
 
Goedemiddag Ducati rijders,

Momenteel ben ik trotse bezitter van een KTM RC8 R van 2011.
Omdat er privé wat zaken veranderen, waaronder mijn vrouw die bezig is met haar motorrijbewijs en mijn zoontje die ook graag mee wil op de motor, ben ik aan het oriënteren voor een andere motorfiets.

Vooralsnog heb ik alleen gekeken naar wat ik mooi vind en dan komt de Multistrada elke keer terug. Ik vind het een toffe motor om te zien en toch ook nog sportief. Nu heb ik echter geen enkele ervaring met Ducati, zowel op technisch vlak als het rijden met een Duc.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van ervaringsdeskundigen. Hoe rijdt de Multistrada? Kun je er ook nog sportief mee rijden, o.a. bochten. Het is natuurlijk geen racer, maar het gaat mij met name om een goede all-round motor met een hoog fun gehalte.

Wat zijn aandachtspunten van de motor, waar moet je goed op letten als je voor een Multistrada gaat kijken? Met welke kilometerstand kun je een Duc nog acceptabel kopen, qua kwaliteit? Kun je er makkelijk zelf aan sleutelen (ik ben technisch) of moet je eigenlijk al snel naar de dealer? Zijn ze bekend met technische gebreken? Beinvloed zij- en topkoffers het rijgedrag heel erg?

Hebben jullie tips om een bepaalde site, forum o.i.d. door te lezen om meer te weten te komen over de Multistrada?

Alvast hartelijk dank voor degenen die de moeite kunnen en willen nemen om ervaringen te delen.

Met vriendelijke groeten Nico Flikweert

Omdat velen gek zijn op plaatjes, hier een foto van mijn huidige motor.
Bekijk bijlage 1386206
Kwam zelf van eenDucati supersport en was op zoek naar een rechte zit met toch de ervaring van een supersport !
De comfort is geweldig en het vermogen zal je verbazen ondanks de tig pks die jij nu gewend ben!
Een alleskunner zoals beloofd door Ducati ,al zijn er weinig die met de de bv s offroad gaan rijden!
Daar heeft Ducati de tractor voor in de enduro!
de oudere types geven je het Echte Ducatigevoel ,vind zelf de nieuwerewe types vanaf 2014 2015 echt een soor Honda gevoel geven ,ook al kan je dat verandere door een ander uitlaat ed ,waar je veel geld voor moet betalen!
Qua betrouwbaarheid heeft toen dr tijd nieuwe Multi van mij wel wat kinderziektes gehad (lekke voorpoten daschboard voornamelijk)allemaal netjes opgelost door de dealer !
Het gedeelte klm teller is erg gevoelig voor vocht dus altijd een puntje voor aandacht bij stalling bv!
heb mijn Multi neiuw gekocht en inmiddels voorzien van meerdere aanpassingen en bevalt mij nog steeds prima!
Besef wel dat de grote beurten wel aan de prijs zijn ,maar dan heb je wel weer gelijk een nieuwe motor!
bespaar niet op onderhoud bij een Multi ,want dan bijt hij terug!
Reizen met bagage is echt geen probleem ,je merkt qua rijden er weinig van !
Koop altijd een radiatorbeschermer,radiatorbeschermer en stofhoesjes om je voopoten ,dat bespaard je een hoop elllende !
qua klm standen bij goed onderhoud heb ik in ze zelfs gezien met 70dznd klm zonder een slag verkeerd te doen!
al met al een verstandige keuze als je toch sportief wil rijden en rechtop wil zitten en niet zoals iedereen een Gs rijden is dit zeker de juiste keuze !
ps pas op met een proefrit want je bent verkocht!
Kan niet in je portomone kijken ,maar ga rijden op verschillende bouwjaren!
s6 drive save
kijk maar eens op fb bij Multistrada Nederland ,Dutch Multistrada group genoeg info te vinden mbt jou vragen!
 
ik zoek een of vervanging of iets anders voor de passagierszetel omdat de dame van het huis na 1h rijden niet meer kan zitten .
Ik had iets gevonden maar met alle geluk dat ik heb word dit dus niet meer gemaakt , heeft er iemand een goed idee ?
Airhawk Zadelkussen
bij verschillende motorzaken hebben ze kussentjes die je kan bevestigen op je zadel !
Verder heeft Ducati verschillende vervangingszadels !
 
Terug
Bovenaan Onderaan