Ducati Multistrada 1200

Welke Multi heb jij

  • 1200

    Stemmen: 7 22,6%
  • 1200 S Touring

    Stemmen: 15 48,4%
  • 1200 S Pikes Peak

    Stemmen: 8 25,8%
  • 1200 S Granturismo

    Stemmen: 1 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik voel me altijd zo'n ukkie naast Marcel, terwijl ik toch geen kleine jongen ben. (foto uit de Eifel afgelopen weekend)
full

Edit: en het lijkt ook of m'n motor veel kleiner is :o
 
Laatst bewerkt:
Kickje om de laatste 2 over te halen...

Aanwezig zijn,
ToniS
Sunny
Siep
Rdougan
Ron-S
Otto-56
Black Edition


Ben ik nog iemand vergeten?

Oja, we rijden niet alleen met Multistrada's. Het is een open inschrijving, dus we zitten in een gemengde groep. Ik kan uiteraard wel vragen om zoveel mogelijk bij elkaar te blijven, maar een aantal zitten in groep 1 en ik zit ieder geval in groep 2

UITVERKOCHT
idd, na mijn Harz weekend effe gecheckt of er nog plaats was, maar helaas uitverkocht -O-

nu maar hopen dat t dan de hele dag regent, want dat heb ik al genoeg geoefend :+ :+ :+

Wilde eigenlijk nog wel wat oefenen op t droge, want mijn ingangssnelheid van (blinde) bochten is nog niet op oud niveau ......
 
Laatst bewerkt:
Heen en terug weg geen eigen route gemaakt, maar via de onroute motorkaart op de Zumo terug gereden. Op een gegeven moment de rotondes zo zat dat ik het laatste stuk voor Venlo maar weer de Autobahn ben op gereden.

2e90e70934721355f31c1b09716b4e84


Nadeel is wel, als je geen ander via punt instel, dat Onroute je weer over dezelfde wegen heen stuur als je bent gekomen. Moet je ff rekening mee houden.

Vanavond snel de duo steps eraf. Heb daar veel last van omdat ik daar met mijn laarzen tegen aan kom. Kan dan niet op de juiste plek mijn voeten neer zetten. Zeer irritant was dat. Maar alleen aan de smugler had ik niet voldoende helaas.
 
Niet alleen mijn helm uitgeleend, maar we hebben ook van motor geruild om Antoine de SCU te laten ervaren.

Mijn motor staat door de zwaardere veren zoiezo wat harder dan die van hem.

Maar na 800 km testen (gewoon rijden in verschillende modi ) ben ik er wel van overtuigd dat het beter werkt dan ooit.

Omdat het vooral in sport stand bij mij een enorm verschil veroorzaakt, denk ik dat die voor mij nooit goed stond ingesteld. En nu zit er dus een vering expert links onder het zadel, die continu aan het werk is om mij zo optimaal mogelijk op de weg te houden.

Heel apart, had dit verschil niet verwacht.

Marcel, een vraagje. Ga je in alle modussen de SCU laten werken (en dus op standje 1 zetten). Doe je nog iets met de preload of zet je deze in alle modussen op 16. Aan dat laatste zat ik te denken.
Groeten Erik
 
Laatst bewerkt:
Marcel, een vraagje. Ga je in alle modussen de SCU laten werken (en dus op standje 1 zetten). Doe je nog iets met de preload of zet je deze in alle modussen op 16. Aan dat laatste zat ik te denken.
Groeten Erik
Als je in je eentje al preload 16 (in touring/urban) nodig hebt (zoals ik had) , zou je eens de zwaardere veren kunnen overwegen. Zelf rij ik nu met preload 8 in touring-enkel, en heb dus aan beide kanten nog "speelruimte" voor extra bepakking en sportiever weggedrag zoder de compresion en rebound daarvoor te "misbruiken" .

(in enduro wordt preload 16 gedaan om max. bodemvrijheid te krijgen, en in sport vanwege het sportieve (zoals een circuitbike 20% advies-sag heeft ipv 33 % van een straatfiets )

en dus "meten is weten" : bepaal bij een preload je voor- en achter sag en kijk of die aan je wens voldoet , en ook voor- en achter in evenwicht is voor touring/urban, daar zo'n 1/3de van de 170 mm voorweg = 57 mm.
(niet in de trap vallen van vaste mm's want die zijn meestal voor sportfietsen die 120 mm veerweg hebben ofzo)
 
Laatst bewerkt:
idd, na mijn Harz weekend effe gecheckt of er nog plaats was, maar helaas uitverkocht -O-

nu maar hopen dat t dan de hele dag regent, want dat heb ik al genoeg geoefend :+ :+ :+
Ja dat zag ik echt niet zitten al die regen. Maar volgens mij zijn jullie droog heen en terug gereden toch?
Wilde eigenlijk nog wel wat oefenen op t droge, want mijn ingangssnelheid van (blinde) bochten is nog niet op oud niveau ......
beter als een slak erin en als een haas eruit, dan andersom. :Y
 
Ja dat zag ik echt niet zitten al die regen. Maar volgens mij zijn jullie droog heen en terug gereden toch?
donderdag en zondag waren weer droog&zonnig / weg droog
vrijdagochtend was nat/nat en smiddags droog weer & 50%nattte weg /50% droge weg
zaterdag heeft het de hele dag in vlagen licht gemiezerd en hele stukken dichte mist, dus toen in delen max. 2 uur zon en max 30 minuten droge weg.

Al met al wel lekker gereden, overigens, maar zolang wegdek nog nat was durf ik er nog niet vol in te vlammen en is het gewoon veilig achter de rest aanhobbelen.
beter als een slak erin en als een haas eruit, dan andersom. :Y
beste is als haas erin en als haas eruit :P
 
Laatst bewerkt:
Nee Erik,

Preload laat ik staan zoal het nu is.

Bijvoorbeeld
Sport single = 13
Touring single = 14

Maar ben wel uit geëxperimenteerd, dus ja alles gaat op 1.

Gisteren het meest in Sport met bagage gereden. Preload is dan al 16 standaard.

Het leuke is, als je niet aan je gas hangt, maar laag in de toeren op een hobbel weg, dat die dan soepeler is. Gas erop en hup de boel is anders.

Op een rondje Eifel kom je van biljartlaken strak tot hobbel de bobbel asfalt terecht. Vering die zich aanpast zonder te swappen in standjes is dan super.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk beter dan de Rosso II :$ , vanwege het weggedrag. Ik heb weer hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst op de multi reed. Maar dat kan ook liggen dat m'n RossoII onregelmatig versleten was. Bij nadere inspectie was m'n voorband nogal versleten, wat ik niet verwachtte/had gedacht. Wat opvalt is dat hij na een stukkie snelweg nog wat beter aanvoelt (waarschijnlijk omdat ie dan pas op temperatuur is) Hij stuurt lichter dan de RossoII, maar voelt stabieler in de bocht. Gek hè...

Oja vandaag dus hele middag met bagage gereden, en daar is ie voor gemaakt, stuurt als een zonnetje! Veel snelweg gedaan, met gemak rechtdoor, met prachtige lange snelle bochten bij Arnhem en Venlo en de laatste kilometers door t prachtige landschap van Limburg. Hierbij zet ik m op URBAN (met 150low) in 1 woord GEWELDIG! Ben ineens fan geworden van de Urban

stand :} . En dat voor iemand die je het best als sportieve rijstijl kan omschrijven. :]


Toni wat is het effect van die 150 low ?
 
Toni wat is het effect van die 150 low ?
Nou URBAN staat standaard op 100pk. 150low is de engine stand in Touring mode. Dus de volle 150pk, maar komt wat rustiger in dan de 150High van de sport stand. Ergo ik heb een MODE gemaakt waarbij ik URBAN en TOUR gecombineerd heb.

Het effect is dus vol vermogen, maximaal comfort en veel veiligheid (DTC op 6)

Overigens heb ik dit nu op de ENDURO plek gezet, want die gebruik ik nooit.
 
Nou URBAN staat standaard op 100pk. 150low is de engine stand in Touring mode. Dus de volle 150pk, maar komt wat rustiger in dan de 150High van de sport stand. Ergo ik heb een MODE gemaakt waarbij ik URBAN en TOUR gecombineerd heb.

Het effect is dus vol vermogen, maximaal comfort en veel veiligheid (DTC op 6)

Overigens heb ik dit nu op de ENDURO plek gezet, want die gebruik ik nooit.
Wat heb je dan voor die stand met de C en R's gedaan ? die van Urban overgenomen , of toch touring ? of een geheel eigen interpretatie ?

[me="Ted"]heeft overigens nog nooit het DTC-lampje zien aangaan, op die momenten dat het zou kunnen ingrijpen kijk ik niet naar mijn dash :+ (als het dus al ooit eens aangegaan is :$ )[/me]
 
Wat heb je dan voor die stand met de C en R's gedaan ? die van Urban overgenomen , of toch touring ? of een geheel eigen interpretatie ?

[me="Ted"]heeft overigens nog nooit het DTC-lampje zien aangaan, op die momenten dat het zou kunnen ingrijpen kijk ik niet naar mijn dash :+ (als het dus al ooit eens aangegaan is :$ )[/me]
Die van URBAN overgenomen. Dus een complete copie van URBAN op de ENDURO plek gezet en daar een 150low engine bij gekozen.

DTC lampjes gaan vrij snel aan als je een beetje te snel over een verkeersdrempel gaat. Probeer t maar eens uit.
 
Wie heeft er zin om 30 juni a.s. Een gratis sessie op het circuit van Zandvoort te rijden? Je leest het goed, GRATIS. Maar let op, NIET VOOR BEGINNERS

http://www.circuit-zandvoort.nl/Event/Detail?contentid=22&languageId=1

Aanmelden hiervoor kan via een mail aan evenementen@doc-nl.org

Wie gaat ermee?
Hallo Toni,

Lijkt mij een goed plan maar waar haal jij de informatie vandaan dat je op het circuit kan rijden? Via de link zie ik hier geen informatie over of heb ik een black out?

Mvg Geert
 
Hallo Toni,

Lijkt mij een goed plan maar waar haal jij de informatie vandaan dat je op het circuit kan rijden? Via de link zie ik hier geen informatie over of heb ik een black out?

Mvg Geert
Klopt Geert, via FB heb ik die info gekregen. Meld je aan via de mail evenementen@doc-nl.org en zeg dat je getipt bent door mij, komt het allemaal goed.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ook nog even xenon max bulbs in m'n dimlicht gezet.
http://www.halfords.nl/ProductOverview/RING-XenonMax-autolampen

Vrij eenvoudige en goedkope upgrade van het standaard dimlicht. Geweldig puist licht, iets koeler, blauw randje waardoor belettering en borden beter opvalt, maar met name de reflectors van de multistrada maken het zo'n goed dimlicht. Die maken een hele mooie brede scherp afgekaderd dimlicht. Groot licht nog steeds niet tevreden over.

12 oktober 2012 en vvan de week zijn ze allebei doorgebrand. De laatste ging in de Eifel kapot en de eerste 2 weekjes daarvoor. Kortom niet zo'n succes v.w.b. levensduur :(

Nu zitten de standaard halogeentjes weer in.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een snelle evaluatie over de Angel GT. Mensen die dit overwegen, DOEN!
Ga je geen spijt van krijgen. Wat een geweldige band. Rechtuit stabiliteit, grip en betrouwbaar in de bochten. Hij ligt echt super stabiel in de bochten. Blijft zeer betrouwbaar zijn lijn volgen. En vandaag natuurlijk de hele dag met bagage gereden! In Duitsland gewoon 200km/uur met koffers en al, geen krimp geeft ie... In de Eifel, alle haarspeld bochten vreet ie op. Lange snelle bochten, geen enkel probleem.


Heb je de gewone GT eronder of een A of D.Ga er ook voor denk ik heb in ieder geval nieuw
rubber nodig voor de vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan