Ducati panigale of r1m ?

Ik heb bijna 10 jaar, op een paar weken na, een 996 uit 1999 gehad. Eerste ellende was een uitgelopen krukaslager in de laatste ronde van een circuitdagje Francorchamps. Daarna nog wat kleinere probleempjes, zoals een lek expansievat en wat elektrische storingen. Niet vreselijk, maar wel vervelend. Wil ik een weekje weg, alles gepakt en gezakt, helm op, contact aan........niets! Dus de CBR600F van mevrouw Duc meegenomen. Kom ik een week later thuis, draai de sleutel om, en alles werkt weer. Eigenlijk wist ik nooit zeker of hij het wel of niet zou doen. Echt een heerlijk ding, de beleving en het geluid zijn niet te overtreffen en het vermogen van 115 pk is echt wel genoeg. Maar uiteindelijk gaat zoiets tussen je oren zitten, verlies je het vertrouwen, en dan wordt het tijd om afscheid te nemen. Met pijn in mijn hart, dat wel.

Hier nog een. In 10 jaar tijd 90.000km gereden met Japanse supersports. Ook op het circuit.
NOOIT een mankement gehad.
Sinds vorig jaar een aprilia tuono factory in bezit met pas 6000km op de klok' 5000km mee gereden en al diverse mankementjes gehad.
Nu gaat hij eruit en ik ga terug naar een japanner of Duitser.
 
Ik ga mijn oude yamaha-dealer eens mailen... eens kijken wanneer hij een nieuwe r1 binnenkrijgt...
 
Laatst bewerkt:
waarom een R1 als je jouw blade saai begint te vinden.
die 2 lijken het meest op elkaar in jouw lijstje.

11091.jpg
 
Interessant! Sprak tijdje geleden met de monteur van mijn dealer en hij is zeer niet te spreken over de 1098 en 1198.. Hij heeft meerdere modellen daarvan gehad die allemaal vastlopers waren.. Stuk voor stuk.. -O-
De 998, 996 enzovoort zijn volgens hem veel betrouwbaarder.. Raar, had het zelf andersom verwacht eigenlijk.


Ouwe 900ss, 851, 888, 916, die moet je hebben , de rest is ... :X :+
 
ben ff langs de Ducati dealer in Breda gereden... 'wegens omstandigheden vandaag gesloten'... geen enkele motor in de showroom... (failliet?)

Ik heb geen idee of de r1 'saai' is. Ik heb wel eens op een crossplane r1 gereden en dat was niet verkeerd. De grootste smile ooit - toen ik van een motor stapte - was van een KTM RC8. Maar daar moet je nogal aan sleutelen voordat 'ie acceptabel rijdt... en wat mijn ogen zien, maken mijn handen kapot... dus...
 
Interessant! Sprak tijdje geleden met de monteur van mijn dealer en hij is zeer niet te spreken over de 1098 en 1198.. Hij heeft meerdere modellen daarvan gehad die allemaal vastlopers waren.. Stuk voor stuk.. -O-
De 998, 996 enzovoort zijn volgens hem veel betrouwbaarder.. Raar, had het zelf andersom verwacht eigenlijk.
Ik durf te zeggen dat dit met straatgebruik toch amper voor zal komen, mits je natuurlijk wel olie in je blok kiepert :+
 
Interessant! Sprak tijdje geleden met de monteur van mijn dealer en hij is zeer niet te spreken over de 1098 en 1198.. Hij heeft meerdere modellen daarvan gehad die allemaal vastlopers waren.. Stuk voor stuk.. -O-
De 998, 996 enzovoort zijn volgens hem veel betrouwbaarder.. Raar, had het zelf andersom verwacht eigenlijk.
In 2001 nieuwe 996 gekocht. Kortgeleden ingeruild met 82000 km. Zo goed als niets mee gehad en ik denk dat de volgende eigenaar er een geweldige motor aan heeft. Gebruikt geen spat olie en rijdt als een zonnetje. *D
Hoezo een Ducati niet betrouwbaar! Hiervoor overigens ook al 3 andere ducs gehad en alleen bij een 900SS een keer klepgeleiders en schraapveren moeten vervangen bij 40000km.
 
Ben dus vanmiddag heel wat wijzer geworden over het Ducati-gamma. Ik heb Ducati-Antwerpen bezocht. Eerst natuurlijk aardig verdwaald geraakt in Antwerpen, maar gelukkig kwam ik een BMW-rijder tegen die me wel ff op sleeptouw zou nemen... Fantastische kerel - op een GS met Akra uitlaat! Hij zei meteen dat hij wel rustig zou rijden want hij had net zijn rijbewijs terug... Nou het leek eerder dat ik 'de zwarte prins' van Parijs als voorrijder had... Jeetje wat ging die snel door dat drukke verkeer heen zeg...!! Maar goed, ik was daardoor wel op tijd in Boeghout.

De eigenaar (Kurt) heeft ff een 899 en een 1199 met termi's aangeslingerd... en die sound just blows you away! Niet normaal...!! Echt een smile van hier tot Tokyo... bij de eigenaar en bij mezelf...!! Echt heel gave machines... :9~
(Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets 's-nachts opstart - als ik naar mijn werk ga - zonder dat de hele wijk wakker wordt... dat wordt écht een probleem)

Verder nog ff proefgezeten op de huidige multistrada. Dat zit ook niet verkeerd...

Begin volgend jaar kan ik ze beide waarschijnlijk wel proefrijden. Nieuwe modellen verwacht hij rond maart.

PS: van mijn Yamaha dealer nog geen antwoord gekregen over wanneer de nieuwe R1 te zien zal zijn in NL. Zal eens informeren in België...

Tip: 16 t/m 25 januari is er de beurs "Auto/Moto/Van" te Brussel. Daar zullen alle nieuwe Ducati's te zien zijn. Ik zie alleen Yamaha niet op de lijst van exposanten staan B|
 
Laatst bewerkt:
Ben dus vanmiddag heel wat wijzer geworden over het Ducati-gamma. Ik heb Ducati-Antwerpen bezocht. Eerst natuurlijk aardig verdwaald geraakt in Antwerpen, maar gelukkig kwam ik een BMW-rijder tegen die me wel ff op sleeptouw zou nemen... Fantastische kerel - op een GS met Akra uitlaat! Hij zei meteen dat hij wel rustig zou rijden want hij had net zijn rijbewijs terug... Nou het leek eerder dat ik 'de zwarte prins' van Parijs als voorrijder had... Jeetje wat ging die snel door dat drukke verkeer heen zeg...!! Maar goed, ik was daardoor wel op tijd in Boeghout.

De eigenaar (Kurt) heeft ff een 899 en een 1199 met termi's aangeslingerd... en die sound just blows you away! Niet normaal...!! Echt een smile van hier tot Tokyo... bij de eigenaar en bij mezelf...!! Echt heel gave machines... :9~
(Ik kan me niet voorstellen dat ik zoiets 's-nachts opstart - als ik naar mijn werk ga - zonder dat de hele wijk wakker wordt... dat wordt écht een probleem)

Verder nog ff proefgezeten op de huidige multistrada. Dat zit ook niet verkeerd...

Begin volgend jaar kan ik ze beide waarschijnlijk wel proefrijden. Nieuwe modellen verwacht hij rond maart.

PS: van mijn Yamaha dealer nog geen antwoord gekregen over wanneer de nieuwe R1 te zien zal zijn in NL. Zal eens informeren in België...

Tip: 16 t/m 25 januari is er de beurs "Auto/Moto/Van" te Brussel. Daar zullen alle nieuwe Ducati's te zien zijn. Ik zie alleen Yamaha niet op de lijst van exposanten staan B|


Yamaha staat er onder de naam van de importeur voor België:

D'IETEREN SPORT

Paleis 03 3.19

Zie http://autosalon.be/nl/salon/visiteur/plan-exposanten/exposant/?e=D#search-exp-box

en dan kijken bij D'Ieteren Sport :Y
 
Laatst bewerkt:
True......beeeetje kort door de bocht, maar ik begrijp het wel... we zien wel... Dan halen we maar niet alles uit zo'n blok... Ik vind sportief rijden nog steeds té leuk. Ik weet niet of een multistrada bij me past (sowieso een 2-pitter) Bedankt voor het reageren.

@ rody-rc30 : _O- _O- _O-

@ Speedwobble: Thanks! Ik wil deze keer meer kick uit mijn motor halen (De blade is een beetje saai aan het worden)

Als je meer kick uit je motor wil halen boek eens een circuitdag, zelf uit je saaie blade kan je dan enorm veel kick halen
 
zat ik ook aan te denken... zeker als het de multistrada wordt: dan wil ik er toch iets van een racer naast houden... Ik denk namelijk dat ik niet veel voor mijn blade terugkrijg en dan is het misschien zonde om hem in te ruilen.
 
De blade is een polyvalente motor, zeer bruikbaar voor woon en werkverkeer, maar het is toch wel op de gesloten omloop dat de blade volledig tot zijn recht komt.
Bij ons in belgenland de blade voluit laten gaan is geen optie, er is net bij ons iemand zijn amg mercedes verbeurd verklaard, 10 jaar rijbewijs kwijt + 9 maand effectieve gevangenisstraf, 12000 euro boete,
Die had op de E40 een gemiddelde snelheid gehaald van 270 km/u,met de blade haal je die zo in.
 
Dat zijn geen grappen meer... Voor dat soort snelheden kun je beter naar Duitsland gaan. (maar daar heb je binnenkort weer een vignet nodig om op de snelweg te mogen rijden... :N)
 
Mooi!

Heb nu wel de Ducati-koorts te pakken... *D Toch binnenkort nog eens naar BMW rijden. Ik ben heel benieuwd of er ook snel een nieuwe HP4 komt (en wanneer de nieuwe S1000RR te zien is)
 
Laatst bewerkt:
Hp4 komt er voorlopig niet en nieuwe s1000 rr staat eerste week februari in de winkel.
 
R1 heb ik een keer op gereden niet echt mijn motor de ducati heb ik nooit bereden maar ziet er mooier uit, ik zou voor de Ducati gaan zeker weten
 
De 899 komt overal goed uit de reviews (op youtube dan). Ik vind het alleen jammer dat veel electronische hulpmiddelen van de 1199(S) niet terug komen op de 899.... en verder is de achterbrug natuurlijk niet zo mooi...(en hij is trouwens zwaarder dan de enkelzijdige)

ach ja proefrijden heeft nu ff geen zin... er ligt allemaal van die witte meuk op straat B|
 
De 899 komt overal goed uit de reviews (op youtube dan). Ik vind het alleen jammer dat veel electronische hulpmiddelen van de 1199(S) niet terug komen op de 899.... en verder is de achterbrug natuurlijk niet zo mooi...(en hij is trouwens zwaarder dan de enkelzijdige)

ach ja proefrijden heeft nu ff geen zin... er ligt allemaal van die witte meuk op straat B|

Check ook ff de laatste Motor Magazine met de uitslag van de beste superbike... idd, ook de 899!
Let wel, uiteraard is de R1M niet getest.
 
Bedankt voor de tip! Ik ben lid van 'Motor' maar die komt bij mij altijd wat later binnen...
 
Las dat de Yamaha R1M na twee weken al uitverkocht is :} :o , dus keus wordt makkelijk gezien de topictitel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan