Ducati Panigale

Dan blijven je lamellen mooi maar je verkleint t koeloppervlak ☝🏻 Met zo’n beschermer ervoor. Daar denken de meesten niet bij na.
Nooit problemen mee gehad op andere motoren. Het is een redelijk open maas. Ik zou hem nooit afsluiten. Koeling is natuurlijk erg belangrijk en het liefst koude lucht. Ook daar maak ik mijzelf geen zorgen om.
 
Thermostaat erin die eerder opent!

Heb toendertijd op m'n suzuku 4 cilinder 500cc 2 takt een Thermostaat van een sneeuwmobiel uit Canada gemonteerd. Die ging bij 68 graden open ipv 82 oid daardoor meer koelvermogen bij bepaalde belasting. en meer pk.
Had 127 pk aan het wiel bij 560 cc uit 1986 :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben dit jaar op verschillende circuits in Europa geweest. Elk evenement waren er wel minstens 2 V4S of V4R pani's uit verschillende jaargangen die halverwege het evenement niet meer konden rijden vanwege problemen. En nu rijden er al niet veel pani's rond tijdens die evenementen, dus procentueel gezien is het een gok die je neemt.
Zelf rijd ik met een 2022 R1 op het circuit. Mijn panigale V4S uit 2018 gebruik ik op straat.
 
Ik hoop dat ze op straat wel heel blijven :+
Toevallig sinds een maand enkele problemen... Staat nu bijna 15.000 km. op
1. In z'n 4 gas geven, dan gaat het tot 10.000 rpm goed. Vervolgens gaat 'ie rapper van 10.000 tot 12.000 rpm dan normaal, zonder daarbij extra vermogen te geven. Vervolgens blijft 'ie even hangen op 12.000 rpm om daarna weer door te acceleren. Ik zou denken koppelingsplaten.

2. QS schakelt niet goed van 3 naar 4 en van 4 naar 5.
 
Gefeliciteerd met de aankoop van je Bayliss, welkom bij de club! Weet je ook wel nummer je krijgt? Ik geloof dat ik nummer 381 heb maar weet het niet zeker:+
Zo'n transparant koppelingdeksel is mij te kitscherig, je hebt op de Bayliss al een mooie magnesiumkleur deksel, vind ik mooier dan zo'n inkijkgeval.
Heb ik op de mijne ook. Ik vind het wel staan eerlijk gezegd.
 

Bijlagen

  • 20220706_165634.jpg
    20220706_165634.jpg
    634,1 KB · Weergaven: 78
Vandaag een paar uurtjes op een Streethfighter V2 gereden.
Ben helemaal content met het blok. Genoeg power en een lekker geluid. Quikshifter doet het top. Gasreactie zou iets directer mogen maar heb alleen maar in de “Road mode” gereden. Misschien is dat bij “Sport” directer.
Al met al een prima motor.
BCE60D4A-6CA6-4E9B-ABAE-E21B44E3E70F.jpeg
De Panigale staat mooi te wachten tot volgend jaar.
Zin in! ✊🏻
 
Vandaag een paar uurtjes op een Streethfighter V2 gereden.
Ben helemaal content met het blok. Genoeg power en een lekker geluid. Quikshifter doet het top. Gasreactie zou iets directer mogen maar heb alleen maar in de “Road mode” gereden. Misschien is dat bij “Sport” directer.
Al met al een prima motor.
Bekijk bijlage 1816863De Panigale staat mooi te wachten tot volgend jaar.
Zin in! ✊🏻
Die taartschep is eigenlijk niet normaal meer _O- Mooi dat het blok van de V2 je bevalt, had toch wat geweest als het tegenviel:+
 
Die taartschep is eigenlijk niet normaal meer _O- Mooi dat het blok van de V2 je bevalt, had toch wat geweest als het tegenviel:+
Taartschep en knippers zijn er al af. Evotech kentekenplaathouder en dynamische knippers van Ducati erop.
Deze zijn mooi slank maar toch goed zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hi all,

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik bezig ben met de aanschaf van een Ducati :-). Voorheen regelmatig op een V4 gereden en dat was liefde op het eerste gezicht!

Nu ik er zelf een aan wil gaan schaffen heb ik alleen nog de twijfel tussen een 959 uit 2016 of een 1199 ABS uit 2012. Ik ben heel erg een fun rijder, maar de twijfel zit hem ook in het gedrag als ik hem toch dagelijks wil rijden ook in de stad... graag zou ik ook het advies van de wijze mensen hier horen haha!

Ik zie regelmatig erg toffe fietsen hier voorbij komen en hoop mijne ook snel langs te laten komen na aanschaf.
 
Hi all,

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik bezig ben met de aanschaf van een Ducati :-). Voorheen regelmatig op een V4 gereden en dat was liefde op het eerste gezicht!

Nu ik er zelf een aan wil gaan schaffen heb ik alleen nog de twijfel tussen een 959 uit 2016 of een 1199 ABS uit 2012. Ik ben heel erg een fun rijder, maar de twijfel zit hem ook in het gedrag als ik hem toch dagelijks wil rijden ook in de stad... graag zou ik ook het advies van de wijze mensen hier horen haha!

Ik zie regelmatig erg toffe fietsen hier voorbij komen en hoop mijne ook snel langs te laten komen na aanschaf.
Ik rijd sinds een aantal maanden een 959, wel uit 2018 weet niet of dat veel verschilt met een 2016, en ik vind het een geweldige motor. Ondanks de 157 pk vind ik ‘m erg goed te rijden, ook op lagere snelheden. Het is niet dat ie alleen maar fijn rijdt op hogere snelheid.

Maar ivm je dagelijkse ritjes in de stad, is een Duc Monster dan geen betere optie? (Zithouding)

Voor de rest, ga vooral lekker proefrijden. En pak dan even van alles mee; snelweg, dijkjes maar in jouw geval ook stadsverkeer.

Succes en vooral plezier met de zoektocht*D
 
Ik rijd sinds een aantal maanden een 959, wel uit 2018 weet niet of dat veel verschilt met een 2016, en ik vind het een geweldige motor. Ondanks de 157 pk vind ik ‘m erg goed te rijden, ook op lagere snelheden. Het is niet dat ie alleen maar fijn rijdt op hogere snelheid.

Maar ivm je dagelijkse ritjes in de stad, is een Duc Monster dan geen betere optie? (Zithouding)

Voor de rest, ga vooral lekker proefrijden. En pak dan even van alles mee; snelweg, dijkjes maar in jouw geval ook stadsverkeer.

Succes en vooral plezier met de zoektocht*D
Thanks voor je toelichting! :}

De monster is niet aan mij besteed, gereden op de 1200s.. geeft mij toch niet het gevoel waar ik naar opzoek ben. Ook het andere uiterste geprobeerd met een KTM 1200 adventure... dikke nope ook :X!

Ik zal ze allebei eens rijden en op basis daarvan inderdaad besluiten! Oftewel wordt vervolgd! ;)
 
Hi all,

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik bezig ben met de aanschaf van een Ducati :-). Voorheen regelmatig op een V4 gereden en dat was liefde op het eerste gezicht!

Nu ik er zelf een aan wil gaan schaffen heb ik alleen nog de twijfel tussen een 959 uit 2016 of een 1199 ABS uit 2012. Ik ben heel erg een fun rijder, maar de twijfel zit hem ook in het gedrag als ik hem toch dagelijks wil rijden ook in de stad... graag zou ik ook het advies van de wijze mensen hier horen haha!

Ik zie regelmatig erg toffe fietsen hier voorbij komen en hoop mijne ook snel langs te laten komen na aanschaf.
Ik heb geen ervaring met de 959, maar wel met de 1199 en de 1299 en de V4.

De 1199 is echt een beul, ontzettend veel lol als je er hard mee gaat. Een beetje normaal mee op straat rijden vond ik erg moeilijk.
De 1299 daarentegen was al veel vriendelijker. Makkelijker te rijden in lagere toeren en minder aan/uit gasreactie.

De V4 is weer helemaal een andere motor. Super gemakkelijk te rijden en nog weer een stuk sneller (niet dat het nodig was, maar goed).
 
Thanks voor je toelichting! :}

De monster is niet aan mij besteed, gereden op de 1200s.. geeft mij toch niet het gevoel waar ik naar opzoek ben. Ook het andere uiterste geprobeerd met een KTM 1200 adventure... dikke nope ook :X!

Ik zal ze allebei eens rijden en op basis daarvan inderdaad besluiten! Oftewel wordt vervolgd! ;)
Ik snap je gevoel… Ik kom van een Tracer 900 GT af, maar een supersport/superbike heb ik altijd het mooiste type motor gevonden. Dan maar wat minder comfort, maar de fun factor is zooooooveel beter:9~
 
Ik heb geen ervaring met de 959, maar wel met de 1199 en de 1299 en de V4.

De 1199 is echt een beul, ontzettend veel lol als je er hard mee gaat. Een beetje normaal mee op straat rijden vond ik erg moeilijk.
De 1299 daarentegen was al veel vriendelijker. Makkelijker te rijden in lagere toeren en minder aan/uit gasreactie.

De V4 is weer helemaal een andere motor. Super gemakkelijk te rijden en nog weer een stuk sneller (niet dat het nodig was, maar goed).

Ik heb een 899 en die vind ik in de stad zeker niet ideaal. Wordt vanaf 50 km/h beter. Dat zal bij een 1199 nog erger zijn...
1199 vind ik wel de mooiste 🥰
 
Ik snap je gevoel… Ik kom van een Tracer 900 GT af, maar een supersport/superbike heb ik altijd het mooiste type motor gevonden. Dan maar wat minder comfort, maar de fun factor is zooooooveel beter:9~
Met alle respect voor andere modellen maar ik vind SS gewoon het mooiste wat er is. Een jaartje Yamaha MT10 SP gereden maar ik mis de looks van een SS en de houding en daar wil ik comfort voor inleveren.
 
Ik heb een 899 en die vind ik in de stad zeker niet ideaal. Wordt vanaf 50 km/h beter. Dat zal bij een 1199 nog erger zijn...
1199 vind ik wel de mooiste 🥰
Een 1299 vind ik ook niet fijn rijden onder de 50kmh, met name omdat hij dan te weinig toeren draait. Een wereld van verschil met de '07 R1 die ik ervoor had, maar ook met de 748 die ik tussendoor heb gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan