Ducati Panigale

Heeft iemand hier ook ervaring met een tanktas voor een Panigale? Komend jaar van plan een aantal (verre) trips te maken, en dan lijkt een tanktas mij wel handig. Voor mijn andere motor heb ik die hieronder van GIVI. Die heeft alleen geen tankring voor mijn Duc. En is wat aan de kleine kant. Wel een superhandig systeem waarbij de tas de tank niet raakt.
96780371A__Ducati_Flansch_Tanklock_Tanktasche_1200.png


Deze vond ik van Ducati Performance. Mooi groot. Misschien té groot? Iemand ervaring met deze?

Ducati_Tanktas_Set_Soft_Panigale_899___959_1199___1299_365f.jpg
 
Ik heb op een cbr600f en een r1 met een tanktas gereden, maar ook met enkel een tas achterop. Dan heb je toch meer bewegingsruimte dan met een tanktas. Een maat van mij heeft deze tas van Kriega achterop zijn panigale buddyseat:
Screenshot_20230125_095441_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit een tanktas van Kriega gehad met bijbehorend adapter systeem om die tas op vast te maken. Voordeel van dat systeem was dat je tanktas niet direct contact met je tank maakt. Je maakt die adapter vast aan je voorvork en middels een klittenband bevestiging onder je zadel, ideaal.

 
Op mijn Panigale heb ik geen tanktas maar op mijn KTM superduke R wel, deze is van SW-Motech, Superhandig systeem ook bij het tanken en als je geen tanktas er op hebt valt de ring nauwelijks op. Deze tassen zijn er ook in alle maten te verkrijgen
 
Ik heb op een cbr600f en een r1 met een tanktas gereden, maar ook met enkel een tas achterop. Dan heb je toch meer bewegingsruimte dan met een tanktas. Een maat van mij heeft deze tas van Kriega achterop zijn panigale buddyseat:
Bekijk bijlage 1841842

Die Kriega heb ik ook! Mooi systeem en waterdicht. Is alleen op een gegeven moment gaan verschuiven en dat heeft helaas de lak beschadigd.
Ik rijd nu met een Kriega R30 rugzak met drinkslang. Vind ik ideaal, maar zou graag de zwaardere items in een tanktas doen.

Kriega.jpg


Ik heb ooit een tanktas van Kriega gehad met bijbehorend adapter systeem om die tas op vast te maken. Voordeel van dat systeem was dat je tanktas niet direct contact met je tank maakt. Je maakt die adapter vast aan je voorvork en middels een klittenband bevestiging onder je zadel, ideaal.

Dat is ook nog een optie, en zou zelfs met mijn bestaande Kriega tas kunnen. Het rolsysteem van de tas maakt hem wel minder geschikt om even snel spullen in en uit te halen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Valt mee mbt iets uit de tas halen. Klip los, even het gedeelte uitrollen wat niet gevuld is en graaien maar :+ Maar een “normale” tanktas is wel wat praktischer aangezien je die van de bovenkant kan openen met een rits.
 
Vraagje: heeft er iemand ervaring met andere spiegels op een Panigale V4 die in kunnen klappen?

De originele kunnen dit niet en is echt precisie werk om niet te krassen langs mn schuur. Die Rizoma winglets vind ik erg mooi, maar wel 💸💸💸
 
Die Kriega heb ik ook! Mooi systeem en waterdicht. Is alleen op een gegeven moment gaan verschuiven en dat heeft helaas de lak beschadigd.
Ik rijd nu met een Kriega R30 rugzak met drinkslang. Vind ik ideaal, maar zou graag de zwaardere items in een tanktas doen.

Bekijk bijlage 1841864


Dat is ook nog een optie, en zou zelfs met mijn bestaande Kriega tas kunnen. Het rolsysteem van de tas maakt hem wel minder geschikt om even snel spullen in en uit te halen denk ik.
Flapje kon ik zo uitrollen, net een grabbelton 😁
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230126-131648~2.png
    Screenshot_20230126-131648~2.png
    888,3 KB · Weergaven: 49
Vraagje: heeft er iemand ervaring met andere spiegels op een Panigale V4 die in kunnen klappen?

De originele kunnen dit niet en is echt precisie werk om niet te krassen langs mn schuur. Die Rizoma winglets vind ik erg mooi, maar wel 💸💸💸
Erg mooi en duur maar ook deze zijn niet in te klappen.
 
Gister is de Panigale geleverd. Toch nog iets later dan verwacht door een onderdeel wat later was. Gister ook de hele motor gepolijst en in de was gezet. Dik resultaat! Erg blij mee en nu snel de eerste km gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan