Ducati Panigale

Haha nee ik bedoelde niet dat de Pani specifiek voor Midland gemaakt is maar gezien het type motor wel om op het circuit te rijden ;-) Ik rijd ‘m ook in de 2e versnelling. Zo’n 400 komt daar wel beter tot z’n recht ja maarja helaas geen 2e motor ter beschikking.
De panigale komt beter tot zijn recht op echte circuits als Assen of Spa.
Een ZXR 400 gaat ook beter op bijvoorbeeld een mettet, croix of ,vooral,ecuyers
Midland is voor beide te Mickey Mouse.
Voor mij is het een seizoen openener en testdag voor de SAM..
 
Laatst bewerkt:
das niet verkeerd dan. helaas zitten pani's zo in elkaar dat je soms voor kleine dingen de halve fiets uit elkaar moet halen :(

maar... het blijven prachtige fietsen ;)
 
nu met o.a. deze twee beauty's door de Eiffel aan het toeren 🥰

20230421_111038.jpg
 
oeh, die 899 😍

Vind ze mooier dan de 1299, en volgens mij op straat leuker ook.
 
nu met o.a. deze twee beauty's door de Eiffel aan het toeren 🥰

Bekijk bijlage 1870570


Op mijn 899 zit een sticker met de tekst ‘Ducati Corse’. Ik vind deze cleane look net wat mooier denk ik. Moet sowieso nog een sticker verwijderen. Aan de binnenkant van de zijkuip heeft de dealer een ‘dealernaam’ sticker geplakt… (hoe krijg je stickers handig er? )
 
  • Leuk
Waarderingen: Pilz
Hallo Panigalers!

Sinds 2 weken dan ook eindelijk in het bezit van een mooie Panigale... wat een machine en het ik vind het heerlijk rijden.

IMG_5564.jpg


Vorige motoren waren ook superbikes (600/750), reden ook super maar er ontbrak toch nog iets (anders dan een boel centen).
Kan natuurlijk 2x een Japanner kopen voor 1x een Italiaan, maar de Panigale is toch wel m'n droom motor.

Groet,
Ramon

P.S. Is er hier iemand actief die een TuneBoy heeft, wil namelijk de cruise-control functie proberen.
 
☝️

Heb je al een cruise key?

Nog niet, weet dat ik die bij TuneBoy moet aanschaffen. Ga ik natuurlijk ook doen.

Zou het mogelijk zijn om bij jou langs te komen om het te activeren?

Wellicht handig om het verder via PB op te pakken.

Groet,
Ramon
 
Ben me aan het oriënteren op flash-software voor de Panigale maar geen enkel andere software dan TuneBoy biedt cruise-control.

Dus vandaar dat ik die functionaliteit eerst wil proberen. Want als dat waanzinnig is, dan is de kogel door de kerk qua keuze.
 
Vorige week maandag naar Zandvoort gereden voor een circuitdag. Wat kleine files gehad maar tussendoor gereden en in totaal zo'n 1 uur en 30 minuten gereden. Het was een graad of 12 in de ochtend.
Aangekomen op Zandvoort zet ik de motor op de paddock, contact uit en na enkele minuten spuugt de motor een flinke hoeveelheid koelvloeistof eruit via het overloopslangetje.

Iom de technische jongens van Racecracks kon het geen kwaad en heb ik gewoon 5 sessies gereden zonder problemen. Ook de rit daarna naar huis (met flink wat files en dus langzaam rijden) geen problemen.

Nu probeer ik het koelvloeistof niveau af te lezen maar dit lijkt wel een soort van melkglas. Kan ieder geval geen niveau aflezen, ook niet bij het heen- en weer bewegen van de motor.

De motor heeft vorig jaar oktober een beurt gehad maar daarbij is de koelvloeistof niet ververst. Sindsdien best wel wat kilometers gemaakt en ook het weekend van 22/23 april nog een flink stuk gereden zonder problemen.

Hebben jullie misschien een mogelijk oorzaak dat de vloeistof er "ineens" wordt uitgegooid?

Zie de foto voor de hoeveelheid vloeistof wat er uit kwam... best veel lijkt me?

Bekijk bijlage 1877338
Heb hetzelfde gehad. Zat iets teveel in. Zijn ze blijkbaar erg gevoelig voor...
IMG_6648.jpg
 
Ik heb t wel hoog in de bergen meegemaakt, maar dat kwam (deels) ook door de lagere luchtdruk waardoor t tankje overloopt.
Vermoed dat er toch teveel in t tankje zat waardoor als die goed warm is, (vloeistof zet uit) gaat spugen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan