Ducati Panigale

Je laat er geen gras over groeien , best sympathieke tent ook alfetto , veel plezier er mee
Dankjewel! Haha tsjaa hij reed zo goed en was zo mooi in het echie dat het gewoon goed voelde :-)
En inderdaad een leuke toko dat Affetto. Kleine toko maar dat vind ik juist wel fijn. Voelt als meer persoonlijk contact oid.
 
Dankjewel! Haha tsjaa hij reed zo goed en was zo mooi in het echie dat het gewoon goed voelde :-)
En inderdaad een leuke toko dat Affetto. Kleine toko maar dat vind ik juist wel fijn. Voelt als meer persoonlijk contact oid.
Soms is iets liefde op het eerste gezicht.*D
 
IMG_6607(Edited).jpg
 
Voor degene met een Lithium accu in de Duc, hangen jullie die aan de druppellader? Ik lees namelijk dat Lithium accu’s over het algemeen hun capaciteit goed behouden en dat een druppellader eigenlijk niet nodig is. (Tenzij je tuurlijk maanden niet rijdt)
 
Zodra de motor in de schuur staat voor zijn winterslaap standaard aan de druppellader. Ook als ik op zomer vakantie ben.
 
Voor degene met een Lithium accu in de Duc, hangen jullie die aan de druppellader? Ik lees namelijk dat Lithium accu’s over het algemeen hun capaciteit goed behouden en dat een druppellader eigenlijk niet nodig is. (Tenzij je tuurlijk maanden niet rijdt)
Ligt eraan , op mijn ouwe duc daar was het niet nodig , ik vraag me af hoeveel de start onderbreken gebruikt bij de nieuwe , waar nu een gewone accu inzit en die het vorige winter ook zonder druppel lader uit hield ( net) wel af en toe gereden
 
Voor degene met een Lithium accu in de Duc, hangen jullie die aan de druppellader? Ik lees namelijk dat Lithium accu’s over het algemeen hun capaciteit goed behouden en dat een druppellader eigenlijk niet nodig is. (Tenzij je tuurlijk maanden niet rijdt)
Lithium accu heeft een speciale lader nodig. Het is beter om de lithium accu na 3 a 4 maanden niet rijden op te laden en lader er weer af. Druppellader voor lithium bestaan volgens mij niet.
 
Lithium accu heeft een speciale lader nodig. Het is beter om de lithium accu na 3 a 4 maanden niet rijden op te laden en lader er weer af. Druppellader voor lithium bestaan volgens mij niet.
Heb zelf deze sinds ik een Li-accu heb. Geen gewone onderhoudslader gebruiken, als er een desulfateringsprogramma op zit, schijnt dat slecht te zijn voor Li-accu’s.

7804EB6E-50A8-4D63-8611-59D97DC36662.png
 
Heb zelf deze sinds ik een Li-accu heb. Geen gewone onderhoudslader gebruiken, als er een desulfateringsprogramma op zit, schijnt dat slecht te zijn voor Li-accu’s.

Bekijk bijlage 1805441
deze heb ik ook. Mijn lithium ion batterij was na 3 a 4 weken leeg ivm de startbeveiliging, daarom zette ik hem vaak aan de lader. Er zit nu weer even een gewone gel accu in, wel een stuk zwaarder, maar die hoeft minder vaak aan de lader.
 
deze heb ik ook. Mijn lithium ion batterij was na 3 a 4 weken leeg ivm de startbeveiliging, daarom zette ik hem vaak aan de lader. Er zit nu weer even een gewone gel accu in, wel een stuk zwaarder, maar die hoeft minder vaak aan de lader.
In principe sluit ik de lader na iedere rit gewoon aan (stekkertje achterop de motor) en die blijft zitten tot de volgende keer. Kan een dag zijn, of meerdere weken. Deze laders hoef je niet los te koppelen, ze druppelen niet continu door, in tegenstelling tot sommige andere laders. In de zomermaanden rij ik minstens een paar keer per week, dan blijft de lader een aantal maanden ongebruiktl.
 
Hey mannen, ik meld mijzelf hieraan omdat ik een Panigale V2 Troy Bayliss heb gekocht.
Ik heb altijd Yamaha R1 gereden en het laatste jaar motorloos geweest.
Nu bij Affetto de Panigale V2 aangeschaft. Hij wordt in 2023/3 afgeleverd. Kenteken op 2023 en in de winter rij ik niet.
De looks van de Panigale vind ik geweldig en zeker in de livery van Troy Bayliss.
1A447D0A-B4BB-401B-9915-98C00381BF99.jpeg
 
Leuk om hier mee te lezen en heel benieuwd wat het nu is om een Ducati te rijden. Dat moet toch heel speciaal zijn.
779BB952-4635-4478-96DD-5D3F11269A2C.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan