Ducati Panigale

Beide (kansmakende) fietsen zit een slip-on op de cat, hoe kan je de 959 'de-catten'? En als je dat gedaan hebt, is het dan nog zelfs met db-killer in de Eifel te doen? (bv met een underbelly termi) Dan ga je denk ik vwb kosten al richting 11/1299 met 20dkm. Dat is juist wat ik niet zoek. Babysteps. ;-)
 
waarom zou je willen de-catten? Meer vermogen? Dan kan je idd net zo goed ook naar een 1199 gaan kijken.

en wat bedoel je met 'is het te doen'?
 
Op het exemplaar wat ik heb bekeken/bereden zit een akra slipon. Zelfs zonder db killer een bescheiden edoch mooi geluid. De Duitse snorremans zou er geen probleem mee hebben iig. Ik ga volgend weekend naar de Eifel, dan pak ik vooralsnog de soes. (ben van plan komende week 1 van de 2 bekeken exemplaren te kopen, daar ga ik niet meteen mee de bergen in). @Pilz (thumbs up voor de naam); Ik gebruikte wellicht de verkeerde term met de-catten; ik bedoel het vervangen van het volledige systeem met bv. een volledig termi/akra underbelly systeem.
 
ah dat bedoel je. Die volledige systemen (en ws ook je akra slip-ons) hebben geen E-keur. Daar kun je problemen mee krijgen als je wordt aangehouden. Datzelfde geldt voor het rijden zonder killers. Dus aan jou de afweging hoe groot je het risico acht en of je het risico dan wil nemen.

Mijn motor heb ik uit Duitsland en de vorige eigenaar reed daar met een FM Projects race systeem rond op straat (machtig geluid) en had hem zelfs TÜV gekeurd. Ik heb de originele uitlaat weer terug gezet omdat ik het fijner vind om me daar uberhaubt niet druk om te maken als ik een keer de grens over ga of hier in NL aangehouden wordt (en omdat het een tijdrovende klus is om de heleboel te vervangen). Daarentegen rijdt een groot deel met een volledig systeem de grens over en wordt niet gecotroleerd.

Zo maakt iedereen weer zijn eigen afweging. Succes met de jouwe ;)


ps. dat FM Projects systeem is te koop ;)
 
Ik liep al een tijdje met het idee rond om cruise control op mijn motor te zetten en van de week heb dat ook daadwerkelijk gedaan. Op rechte stukken en op de snelweg vind ik het fijn om mijn rechterhand een beetje te kunnen ontlasten, plus het vasthouden van 1 snelheid vind ik lastig met het karakter van deze fiets. Ik had al een Tuneboy bij mijn motor en daarmee waren de kosten om hem te updaten te overzien (€170). Het is een reguliere electronische cruise control die d.m.v. de startknop is te activeren, dus niet zo'n plastic dingetje ding die het handvat vast zet. De menuknoppen kunnen gebruikt worden om in kleine stapjes harder of zachter te gaan.

20220601_132133.jpg
 
Ik liep al een tijdje met het idee rond om cruise control op mijn motor te zetten en van de week heb dat ook daadwerkelijk gedaan. Op rechte stukken en op de snelweg vind ik het fijn om mijn rechterhand een beetje te kunnen ontlasten, plus het vasthouden van 1 snelheid vind ik lastig met het karakter van deze fiets. Ik had al een Tuneboy bij mijn motor en daarmee waren de kosten om hem te updaten te overzien (€170). Het is een reguliere electronische cruise control die d.m.v. de startknop is te activeren, dus niet zo'n plastic dingetje ding die het handvat vast zet. De menuknoppen kunnen gebruikt worden om in kleine stapjes harder of zachter te gaan.

Bekijk bijlage 1767231

Ow. Ja dat lijkt me ook fijn. Ben nog wel eens aan het overwegen om zo’n plastic dingetje te kopen die het handvat vast zet maar heb daar toch een bepaalde ‘angst’ mee.
 
Ow. Ja dat lijkt me ook fijn. Ben nog wel eens aan het overwegen om zo’n plastic dingetje te kopen die het handvat vast zet maar heb daar toch een bepaalde ‘angst’ mee.
snap ik. die blijfen volgens mij ook zitten als je de rem of koppeling in knijpt. De versie die ik heb onderbreekt de cc bij een dergelijke actie.

Als ik het goed heb gelezen op de site van Tuneboy kost een cruise control key rond de €150, alleen kun je dan niet de menu knoppen gebruiken om harder/zachter te gaan. De hardware om eea te installeren heb ik, mocht je geinteresseerd zijn. Is me alleen nog niet duidelijk of je de settings houdt als je motor is afgesteld d.m.v. ecu flashing.
 
Wat is er nodig om een 959 aan te passen tbv een underbelly uitlaat?
- 1299 uitlaatsysteem + dempers
- 899-1199-1299 rechter en linker onderkuip
Mis ik nog iets?

Heerlijke fiets, maar die euro4 doos trekt aan z’n ziel.
 
Hallo allemaal!

Voor degene die geen zin heeft in een stukje proza hieronder:+, zie onderaan mijn vraag ;-)

momenteel rijd ik een Tracer 900 GT maar ik ben aan het kijken voor een supersport ivm minder plezier hebben op openbare weg en meer circuit willen rijden. (In het verleden een aantal dagen gedaan en dat beviel erg goed!!)

Ik heb inmiddels verschillende fietsen op het oog; een Yamaha R7, de misschien in 2023 komende Yamaha R9 of de Ducati Panigale 899.

Wat mij aanspreekt in de R7 is de geringe hoeveelheid pk’s (73) zodat je er lekker mee aan het gas kan hangen en gooien en smijten zonder dat je direct op hoogst illegale snelheden zit. (Denk ik dan… ik moet er nog een proefrit mee doen). Maar ben ik hier niet snel op uitgekeken?

De R9 (als die er komt) zou het CP3 blok moeten hebben wat ik al ken van de Tracer = prima blok.

De Panigale 899 spreekt mij aan vanwege de looks, de 2 cilinder en dat onweerstaanbare “Ducati geluid”. Echter komt deze weer met een bulk pk’s waarvan ik me afvraag of dat wel zo handig is met beperkte circuit ervaring. Qua rijervaring op de openbare weg zit het wel goed (16 jaar A rbw en elk jaar voldoende km’s gereden). Een kwestie van je rechterhand onder controle houden.

Mijn vraag; Is de 899 goed te handelen qua vermogen/power of is het een beest wat je elke rit weer moet temmen?

Uiteraard ga ik proefrijden en het zelf ervaren maar ben gewoon op voorhand benieuwd :-)
 
Bij elke superbike moet je je inhouden….tourritjes rijden blijft lastIig, en als je eenmaal op gang bent, lekkere toerental met die 2 cilinder dan gaat het al illegaal hard.

Beste is om het zelf te ervaren.
 
een 899 heeft ongeveer het dubbele vermogen van een R7. Lastig die met elkaar te vergelijken. En welke fiets je ook koopt, hij kan vrijwel altijd meer dan dat jij kan, al helemaal in het begin. Dus daar zou ik niet teveel rekening mee proberen te houden.
 
Mijn vraag; Is de 899 goed te handelen qua vermogen/power of is het een beest wat je elke rit weer moet temmen?
ik vond hem goed te temmen toen die hierboven een stukje mocht sturen, maar ja, heb dan een 1299 als vergelijking 🤦🏼‍♂️😁

ik had voor het circuit een gsrx 750, dat was een fijne middenweg om op te 'beginnen'. Maar na 2,5 jaar en 15 sec progress had ik die nog steeds niet op de limiet.
 
Hallo allemaal!

Voor degene die geen zin heeft in een stukje proza hieronder:+, zie onderaan mijn vraag ;-)

momenteel rijd ik een Tracer 900 GT maar ik ben aan het kijken voor een supersport ivm minder plezier hebben op openbare weg en meer circuit willen rijden. (In het verleden een aantal dagen gedaan en dat beviel erg goed!!)

Ik heb inmiddels verschillende fietsen op het oog; een Yamaha R7, de misschien in 2023 komende Yamaha R9 of de Ducati Panigale 899.

Wat mij aanspreekt in de R7 is de geringe hoeveelheid pk’s (73) zodat je er lekker mee aan het gas kan hangen en gooien en smijten zonder dat je direct op hoogst illegale snelheden zit. (Denk ik dan… ik moet er nog een proefrit mee doen). Maar ben ik hier niet snel op uitgekeken?

De R9 (als die er komt) zou het CP3 blok moeten hebben wat ik al ken van de Tracer = prima blok.

De Panigale 899 spreekt mij aan vanwege de looks, de 2 cilinder en dat onweerstaanbare “Ducati geluid”. Echter komt deze weer met een bulk pk’s waarvan ik me afvraag of dat wel zo handig is met beperkte circuit ervaring. Qua rijervaring op de openbare weg zit het wel goed (16 jaar A rbw en elk jaar voldoende km’s gereden). Een kwestie van je rechterhand onder controle houden.

Mijn vraag; Is de 899 goed te handelen qua vermogen/power of is het een beest wat je elke rit weer moet temmen?

Uiteraard ga ik proefrijden en het zelf ervaren maar ben gewoon op voorhand benieuwd :-)
Ik heb 10 jaar op een 600RR uit 2003 gereden en gebruik die sinds dit jaar voor het circuit. Daarnaast een 899 gekocht voor op de weg. Het heeft wel een bak meer power, maar het is ook weer niet zo dat ie je armen eraf rukt. Ik vind m alleen te kostbaar voor op het circuit (zelf op mijn tweede circuitdag al gecrasht :+)
 
Hallo allemaal!

Voor degene die geen zin heeft in een stukje proza hieronder:+, zie onderaan mijn vraag ;-)

momenteel rijd ik een Tracer 900 GT maar ik ben aan het kijken voor een supersport ivm minder plezier hebben op openbare weg en meer circuit willen rijden. (In het verleden een aantal dagen gedaan en dat beviel erg goed!!)

Ik heb inmiddels verschillende fietsen op het oog; een Yamaha R7, de misschien in 2023 komende Yamaha R9 of de Ducati Panigale 899.

Wat mij aanspreekt in de R7 is de geringe hoeveelheid pk’s (73) zodat je er lekker mee aan het gas kan hangen en gooien en smijten zonder dat je direct op hoogst illegale snelheden zit. (Denk ik dan… ik moet er nog een proefrit mee doen). Maar ben ik hier niet snel op uitgekeken?

De R9 (als die er komt) zou het CP3 blok moeten hebben wat ik al ken van de Tracer = prima blok.

De Panigale 899 spreekt mij aan vanwege de looks, de 2 cilinder en dat onweerstaanbare “Ducati geluid”. Echter komt deze weer met een bulk pk’s waarvan ik me afvraag of dat wel zo handig is met beperkte circuit ervaring. Qua rijervaring op de openbare weg zit het wel goed (16 jaar A rbw en elk jaar voldoende km’s gereden). Een kwestie van je rechterhand onder controle houden.

Mijn vraag; Is de 899 goed te handelen qua vermogen/power of is het een beest wat je elke rit weer moet temmen?

Uiteraard ga ik proefrijden en het zelf ervaren maar ben gewoon op voorhand benieuwd :-)
Ducati Supersport S is misschien ook een optie?
 
Ducati Supersport S is misschien ook een optie?
Zeker een mooi ding maar voor wat ik wil, net iets te tour gericht.

Ik ben er inmiddels wel uit dat het een Panigale gaat worden! Als ik een mooie vind, een 899 maar misschien zelfs een V2… Iets met je leeft maar 1 keer en altijd al een zwak gehad voor een Duc :)
 
Zeker een mooi ding maar voor wat ik wil, net iets te tour gericht.

Ik ben er inmiddels wel uit dat het een Panigale gaat worden! Als ik een mooie vind, een 899 maar misschien zelfs een V2… Iets met je leeft maar 1 keer en altijd al een zwak gehad voor een Duc :)
Toergericht😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan