Ducati Paso 750

Lukas Jansen

Rookie
28 jun 2006
2
0
Oosterwijtwerd
Heb 4 weken geleden Paso gekocht.Afgelopen zondag evn stukje rijden.Niet starten.
Liep week eerder ook al niet lekker.Stinkt ontiegelijk naar benzine.
Tank is inmiddels leegestroomt en ik vermoed dat alles in het carter is beland.
Heb 10 jaar dezelfde Honda gehad en nooit geen problemen gekend.
Rij 4 weken Duc en nu dit.Weet iemand wat er gebeurt is?
Heb overigens wel garantie.Verwacht dat dit geen problemen zal gaan opleveren.
Lukas. :?
 
Volgens mij heb je gewon problemen met je vlotternaalden.
Door versleten of plakkende zuigerveren loopt je benzine echt niet zomaar in je carter
 
Als die machine carb(s) heeft, wel checken of de vlotterkamer-ventilatie ("overloop") absoluut OPEN is, van vrije uiteinde(n) tot IN de vlotterkamers.

Hapert daar iets dan is dat één van de zekerste manieren om de boel te doen verzuipen.
 
Wen der maar aan :P

Ff compressie testen... zuigerveren die blijven plakken of helemaal kaduuk zijn denk ik aan... En ff je olie af tappen om te kijken of er benzine inzit.
Jij komt met dit lulverhaal.
Door lekkende zuigerveren loopt echt je tank niet leeg in je carter, Dat gebeurt alleen als je carburateurs overlopen.
 
Jij komt met dit lulverhaal.
Door lekkende zuigerveren loopt echt je tank niet leeg in je carter, Dat gebeurt alleen als je carburateurs overlopen.

Hoezo lulverhaal. Uit zijn verhaal meende ik te begrijpen dat de tank erg snel leeg was, het zou kunnen dat dan de zuigerveren niet helemaal goed zijn. Normaal gaat het ook wel langs de veren maar echt niet snel, sijpelt er heel langzaam langs. Heb eens een centimeter of 2 wd40 in een cilindergespoten, volgende ochtend weer gekeken en het was nog niet allemaal weg. Dat de carbs overlopen is sowieso duidelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat de carbs niet goed zijn. Als ze iets voorover staan en het blok trekt met het uitzetten van de motor nog net iets vacuüm, kunnen ze gewoon blijven doorstromen.
 
Hoezo lulverhaal. Uit zijn verhaal meende ik te begrijpen dat de tank erg snel leeg was, het zou kunnen dat dan de zuigerveren niet helemaal goed zijn. Normaal gaat het ook wel langs de veren maar echt niet snel, sijpelt er heel langzaam langs. Heb eens een centimeter of 2 wd40 in een cilindergespoten, volgende ochtend weer gekeken en het was nog niet allemaal weg. Dat de carbs overlopen is sowieso duidelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat de carbs niet goed zijn. Als ze iets voorover staan en het blok trekt met het uitzetten van de motor nog net iets vacuüm, kunnen ze gewoon blijven doorstromen.
Als je vlotternaalden goed afsluiten (wat ze normaal gesproken doen)dan lopen ze niet over. Benzine loopt veel sneller door kleine openingen dan wd40. Als je zuigerveren versleten zijn en je carburateur loopt niet over dan loopt je tank echt niet leeg in je carter. Daarom lulverhaal, of wil je nog meer voorbeelden?
 
De Paso heeft een benzinepomp die de benzine naar de carb toe leidt. (of lijdt 8-) )
Zodra de carb ( Een dubbele Weber carb) genoeg druk heeft sluit er een klepje die de benzine weer retour stuurt in de tank.
Misschien een benzine leiding poreus geworden waardoor ie leeg loopt of ergens een aansluitng naar een leiding die lekt.
Suc6
 
Je hebt ook nog zoiets als overloopkanaaltje/ vlotterkamer beluchting...
Lul nou niet zo slap... :X
TS komt met de vraag waarom z'n tank leeg zou kunnen lopen en jij noemt als eerste actie compressie meten |( . Dat heeft er geen bal mee te maken natuurlijk :N .

Ik zou eerst eens kijken of er niet een naaldje blijft hangen of wat dan ook...
 
Ja, en als er dan een naaldje blijft hangen... waar blijft de benzine dan??
In het carter, daar ben ik het ook hartstikke mee eens... Maar is het niet een beetje onzinnig om eerst compressie te gaan meten voordat je de carbs fixed? :?

En wat eerder genoemd was; Benzine loopt ook wel door met perfect afdichtende zuigerveren.

Stel: TS is een leek op motorgebied. Z'n tank loopt leeg en iemand roept dat ie z'n compressie moet meten... B| . TS doet dat netjes en concludeert dat z'n compressie niet meer als nieuw is. Hij denkt dus dat het de staat van de zuigerveren is waarom z’n tank leeg loopt :N . TS gooit er nieuwe veren in en toch ook maar nieuwe zuigers nu het blok toch open ligt.
Vervolgens zit alles in elkaar en de tank blijkt alsnog leeg te lopen :X .

Nu zal dit gewoon door de dealer opgelost worden dus maakt het niet veel uit, maar ik vind het erg roekeloos om als eerst te roepen om de compressie te meten |( .

Als mijn motor naar links trekt ga ik toch ook niet het frame richten voordat ik heb gekeken of m'n achterwiel er wel recht instaat :?
 
De Paso heeft een benzinepomp die de benzine naar de carb toe leidt. (of lijdt 8-) )
Zodra de carb ( Een dubbele Weber carb) genoeg druk heeft sluit er een klepje die de benzine weer retour stuurt in de tank.
Misschien een benzine leiding poreus geworden waardoor ie leeg loopt of ergens een aansluitng naar een leiding die lekt.
Suc6
Misschien kan dit antwoord in vet/rood worden herdrukt om op te vallen tussen de parallele "zuigerveer" discussie :+
 
In het carter, daar ben ik het ook hartstikke mee eens... Maar is het niet een beetje onzinnig om eerst compressie te gaan meten voordat je de carbs fixed? :?

En wat eerder genoemd was; Benzine loopt ook wel door met perfect afdichtende zuigerveren.

Stel: TS is een leek op motorgebied. Z'n tank loopt leeg en iemand roept dat ie z'n compressie moet meten... B| . TS doet dat netjes en concludeert dat z'n compressie niet meer als nieuw is. Hij denkt dus dat het de staat van de zuigerveren is waarom z’n tank leeg loopt :N . TS gooit er nieuwe veren in en toch ook maar nieuwe zuigers nu het blok toch open ligt.
Vervolgens zit alles in elkaar en de tank blijkt alsnog leeg te lopen :X .

Nu zal dit gewoon door de dealer opgelost worden dus maakt het niet veel uit, maar ik vind het erg roekeloos om als eerst te roepen om de compressie te meten |( .

Als mijn motor naar links trekt ga ik toch ook niet het frame richten voordat ik heb gekeken of m'n achterwiel er wel recht instaat :?

Lees al mijn reactie's nou eens goed door voordat je schreeuwt... en ts is een leek op motorgebied maar vervangt wel "ff" zijn zuigerveren :?
 
Dit is toch echt jou eerste reactie :z
Wen der maar aan :P

Ff compressie testen... zuigerveren die blijven plakken of helemaal kaduuk zijn denk ik aan... En ff je olie af tappen om te kijken of er benzine inzit.
Misschien kan dit antwoord in vet/rood worden herdrukt om op te vallen tussen de parallele "zuigerveer" discussie :+
Sluit ik me bij aan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan