Ducati R productie nummer plaatje ontbreekt

rebbes

MF'er
17 mrt 2009
42
0
Eindhoven
Beste motorliefhebbers,

Gisteren heb ik op het punt gestaan een ducati 748R van 2000 te kopen, een zeer nette prijs voor een zeer mooie motor, ik was eigenlijk al verkocht en de prijs was eigenlijk ook al wel rond MAAR op de kroonplaat zit bij ALLE ducati R's een productie/type plaatje, en deze ontbrak :? .

2 opties die mij direct te binnen schoten:
1. Het is GEEN R maar een look al like
2. Het is WEL een R maar heeft ooit een ongeluk gehad en het plaatje is niet omgezet, maar wel een nieuwe kroonplaat.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om zo'n type plaatje opnieuw op te vragen? of gegevens van de motor op te vragen waarin staat dat het degelijk om een R uitvoering gaat. Op de kenteken papieren staat wel dat het een R betreft, maar hier kan ook wel ooit een fout in gemaakt worden natuurlijk.

Zo zou je het "geboortecertificaat of cvo (correct me if i'm wrong)" van de motor op kunnen vragen of zo... alleen kan ik hier helaas niets van op Google vinden.

Het ombouwen van een 748 naar een 748R is natuurlijk niet zo'n kunst, andere velgen, frame spuiten etc maar er zijn niet echt dingen die aantonen of het nu echt een R is of niet, of je zou het blok uit elkaar moeten halen (mee vermogen, andere koppel enz). Hiervoor was dat plaatje aanwezig.

Een R is een motor die een typeplaatje heeft en dat kenmerkt de motor, dus ik kan me haast niet indenken dat iemand deze "per ongeluk" niet over gezet heeft.

Ik hoop dat er een manier is om te achterhalen (vanuit de fabriek o.i.d.) of het een echte ducati 748R betreft of niet, weet hier iemand misschien ene oplossing of een manier van controle?

Of zou het mogelijk zijn om zo'n plaatje of productie nummer aan de hand van het chassis nummer opnieuw te vragen ergens? of word deze 1 keer gemaakt en "weg is pech"?

Hier een plaatje van de kroonplaat zoals deze eruit hoort te zien MET type plaatje, dit plaatje ontbreekt dus:
127311894_2_large.jpg


Ik hoor graag van jullie, en hopelijk is mijn verhaal zo helder en duidelijk voor jullie

Met vriendelijke groet,
Robert
 
Laatst bewerkt:
Als dat plaatje ontbreekt, dan zou ik nooit een R kopen. Mits de eigenaar en de dealer van de motor keihard kan aantonen dat het een R is, maar dan nog. Persoonlijk zou ik me er even in verdiepen en wachten met de koop, ik vermoed dat het een look a like is.
Op ducatifora.com kunnen ze zeker al je vragen beantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de zeer snelle reacties!

Ducati bellen leek mij ook makkelijk (biggelaar bijvoorbeeld) maar zei zullen ook alleen naar de papieren kijken ben ik bang, en daar staat wel R op, maar blijf het een vreemd verhaal vinden.
Daar zullen ze ook geen tijd hebben om dit tot op de bodem uit te zoeken neem ik aan.

Ducatifora.com is inderdaad een plek waar dit verhaal wellicht ooit vaker voor heeft gedaan, ik ga mijn vraag ook daar eens stellen.

Ik heb de koop ook nog even uitgesteld en in eerste instantie ook van de koop afgezien, maar toch blijft het ergens kriebelen en hoop ik dat er een oplossing voor dit probleem is, of wellicht iemand die ooit het zelfde meegemaakt heeft.
 
Gisteren heb ik op het punt gestaan een ducati 748R van 2000 te kopen, een zeer nette prijs voor een zeer mooie motor, ik was eigenlijk al verkocht en de prijs was eigenlijk ook al wel rond MAAR op de kroonplaat zit bij ALLE ducati R's een productie/type plaatje, en deze ontbrak :? .

Bij mijn weten kreeg de 748R pas een plaatje vanaf 2001. En hebben de 748R's uit 2000 deze nooit.
 
Bij mijn weten kreeg de 748R pas een plaatje vanaf 2001. En hebben de 748R's uit 2000 deze nooit.

Is er iemand die dit zeker kan bevestigen, of is er een bron die dit kan bevestigen want dan zou het probleem opgelost zijn. Toch vind ik het wel raar want elke R die te koop staat heeft normaliter een plaatje zover ik kan zien.
 
Ik heb zelf ook een 748R uit 2000, in de kleur geel. De modellen met de Ohlins voorvork (na 2001 dus) hebben allemaal een plaatje (orgineel), de types hiervoor zoals de mijne hebben geen plaatje.

Je kunt een R makkelijk herkennen aan de douche kop injectie. Even de tank optillen/loshalen.
De distrubutieriemen zijn breder, waardoor er een kleine kier zit tussen het riemen deksel.

Ik hoop je zo even geholpen te hebben ;)

p.s. Goede keuze, mits het een echte is uiteraard!
 
Laatst bewerkt:
@ Sander748R, Bedankt voor je bruikbare reactie!

Zijn er meer dingen (buiten optische) waaraan een 748R uit 2000 te herkennen is ten opzichten van een normale 748 of een 748S?
 
heb hetzelfde gehad als jij. lang geleden, stond op t punt een R (2000) te kopen.. ducati europe gebeld. trokken hem na en was idd een R, kreeg toen ook t verhaal van de ohlins te horen... eenmaal bij de dealer de type injectie controle gedaan, en die concludeerde dat t een R was.
 
@ Sander748R, Bedankt voor je bruikbare reactie!

Zijn er meer dingen (buiten optische) waaraan een 748R uit 2000 te herkennen is ten opzichten van een normale 748 of een 748S?

Graag gedaan uiteraard!
Verder is het verschil met een 748S optisch niet zien, op de stikkers op het kontje na dan.

Maar zoals Skid Kid al vroeg, heb je foto's o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Het zou om deze motor gaan:
http://www.car-business.nl/overig/d...ttro_termignoni_dempers_20_711_km-907388.html
Kappen zijn ooit overgespoten van geel naar rood (vind dit zelf niet hinderlijk).

Wellicht kunnen jullie hier iets meer op zien.

Motor heeft al wel 2 jaar stil gestaan dus een flinke beurt zal hij zeker wel op prijs stellen denk ik. qua onderhoud is er verder niet veel bekend. dealer geeft aan dat de vorige eigenaar het onderhoud altijd netjes deed bij vd biggelaar maar die kunnen dit niet bevestigen. wel zou het mogelijk zijn volgens biggelaar dat de eigenaar het blok los bracht maar dit is natuurlijk ook weer niet te controleren, dus er van uit gaande dat er geen/weinig onderhoud gedaan is zal hij een grote beurt wel nodig hebben.
motorisch klonk de motor overigens zeer netjes.
 
Laatst bewerkt:
Deze motor heeft een heel andere kuipset als een originele R. De R is altijd een monoposto uitvoering, en dit is een biposto.
Klopt het motornummer wel met het framenummer?

Vanwege het ontbreken van de onderhoudsgeschiedenis, zou ik deze motor niet kopen. Doe je dit wel dan kun je rekenen op een fikse rekening voor de grote beurt.
 
Het zou om deze motor gaan:
http://www.car-business.nl/overig/d...ttro_termignoni_dempers_20_711_km-907388.html
Kappen zijn ooit overgespoten van geel naar rood (vind dit zelf niet hinderlijk).

Wellicht kunnen jullie hier iets meer op zien.

Motor heeft al wel 2 jaar stil gestaan dus een flinke beurt zal hij zeker wel op prijs stellen denk ik. qua onderhoud is er verder niet veel bekend. dealer geeft aan dat de vorige eigenaar het onderhoud altijd netjes deed bij vd biggelaar maar die kunnen dit niet bevestigen. wel zou het mogelijk zijn volgens biggelaar dat de eigenaar het blok los bracht maar dit is natuurlijk ook weer niet te controleren, dus er van uit gaande dat er geen/weinig onderhoud gedaan is zal hij een grote beurt wel nodig hebben.
motorisch klonk de motor overigens zeer netjes.

Biggelaar weet alleen of het onderhoud is gedaan als het kenteken bij hun bekend is.

Het is mooi spul, maar een R kost overigens meer voor onderhoud en eventuele reparatie's zijn vaak ook niet mals.

Zoek hier eens naar GSCORSE( stuur hem een PM) ( die weet echt alles van de 748-916-996-998 serie en kan je tot in detail vertellen of het een R is en waar je op moet letten.
 
Laatst bewerkt:
Zoals Sander al aangeeft, het is biposto ipv een mono.

En juist het allerbelangrijkste, te weten de onderhoudshistorie, ontbreekt. Hoeft niet slecht te zijn, maar dan moet de prijs wel erg scherp zijn, zodat groot onderhoud/revisie ingecalculeerd is.
 
een 748R is toch behoorlijk een collectors item.....

Maar zo`n verknutselde zou ik niet willen hebben.
 
Deze motor heeft een heel andere kuipset als een originele R. De R is altijd een monoposto uitvoering, en dit is een biposto.
Klopt het motornummer wel met het framenummer?

Vanwege het ontbreken van de onderhoudsgeschiedenis, zou ik deze motor niet kopen. Doe je dit wel dan kun je rekenen op een fikse rekening voor de grote beurt.

Dat eerste viel mij ook meteen op :N , al is het een R .. dan heb je een R die niemand zal herkennen als R, zelfs niet met je neus op de kroonplaat _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan