Ducati Rotterdam vraagt surseance betaling aan

Birdboy

MF veteraan
20 jul 2006
1.466
12
Naar aanleiding van de berichtgevingen op diverse websites en forums, heeft Ducati Rotterdam een e-mail uit doen gaan waarmee het bedrijf de juiste stand van zaken aangeeft. Hieronder is het gehele bericht te lezen.

Belangrijke Mededeling
Helaas worden ook wij hard getroffen door de huidige crisis. Om een gezonde financiële basis te hebben is er een bepaalde omzet met een goede marge noodzakelijk waaruit alle kosten als loon, huur en overige zaken betaald kan worden. Helaas is onze omzet teruggevallen tot een niveau waarbij er onvoldoende dekking is. De laatste weken hebben wij, in samenspraak met alle belanghebbende, koortsachtig gewerkt aan een reddingsplan. Wij hebben geen faillissement aangevraagd maar surseance van betaling. Dit is een wezenlijk verschil aangezien bij een faillissement er geen uitzicht meer is dat een onderneming kan blijven voortbestaan. Ook komt er geen curator maar een bewindvoerder. In ons geval is dus een bewindvoerder aangesteld die gaat onderzoeken of een voortbestaan of een doorstart mogelijk is. Helaas moeten wij gedurende die periode de zaak dicht houden. Voor al onze medewerkers is het een moeilijke periode welke we doormaken, allemaal hebben we ons voor de volle 100% en meer ingezet voor dit bedrijf en voor onze klanten. Al onze klanten willen wij bedanken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking, met velen onder u hebben wij een persoonlijke band opgebouwd. Hopelijk dat wij u snel weer mogen ontmoeten. Het Ducati Rotterdam team.


Kort, snel en actueel altijd het allerlaatste motornieuws - Kort, snel en actueel altijd het allerlaatste motornieuws - Nieuwsmotor


Allereerst is dit natuurlijk treurig nieuws voor Ducati Rotterdam en de medewerkers. Laatst nog dealer van het jaar, en nu dit. Ik was er laatst nog, en heb genoten van de vriendelijke medewerkers en goede service.

Weet iemand hier misschien meer over?

Ik zit alleen wel met het volgende. Reden dat ik daar afgelopen week was, was de aankoop van mijn nieuwe motor. Nu vraag ik me wel af hoe het met de garantie zit (6 maanden)?
 
zeer treurig nieuws. Klasgenoot is zeer bekend daar.

Veel succes en het gat is snel gemaakt tussen Dealer van het jaar en een Surseance van betaling.

Wel tof dat ze dit even melden :}
 
Het is Ducati garantie. Geen Ducati Rotterdam garantie.

Iedere erkende Ducati dealer dient garantie gevallen te behandelen.

Tenzij het een 2de hands is en zij de garantie geven. Dan wordt het iets lastiger.
 
Laatst bewerkt:
En er gaan er velen volgen... waaronder de importeur van Yamaha. In tijden van crisis de verkoopprijzen van de motoren flink omhoog schroeven is niet echt handig :X
 
Het is Ducati garantie. Geen Ducati Rotterdam garantie.

Iedere erkende Ducati dealer dient garantie gevallen te behandelen.

Tenzij het een 2de hands is en zij de garantie geven. Dan wordt het iets lastiger.

Het is inderdaad een 2e handse met garantie daarop.

Tips?
 
Het is inderdaad een 2e handse met garantie daarop.

Tips?


Iets met de Bovag oid.

Anders heb je pech :/

Of hopen op een doorstart.

Maar met zo'n duur pand en andere dingen zal dat wel niet goed komen.

Heb sowieso al mijn twijfels over die dealers (motor en auto) die in die paleizen zitten.

B. te O. heeft wel een oud pand, maar dat zal ze worst zijn.
 
is het ook zo dat als zon zaak falliet gaat motoren van klanten ook ingenomen worden? en als je een motor in bestelling hebt staan met een aanbetaling je naar de motor kunt fluiten?
 
hoop dat mensen geen aanbetaling hebben lopen op een nieuwe Duc.
kunnen hun geld wel es kwijt wezen op deze manier. B|
 
hoop dat mensen geen aanbetaling hebben lopen op een nieuwe Duc.
kunnen hun geld wel es kwijt wezen op deze manier. B|

Dat zou poepzuur zijn inderdaad -O-

Even een wijze les voor iedereen, nooit een aanbetaling doen!! :N Zeker niet in deze toch wat onzekere tijden. Accepteren ze dat niet? Gewoon weglopen!
 
Pfoe, ik heb daar dus verleden jaar m'n Ducati gekocht, schrok wel ff toen ik het mailtje las. Echt super goede ervaringen met die zaak. Wou er nog naar terug aangezien m'n tankpad na 8 maanden er al af ligt :+

Vind het ook geen fijn idee dat ik nu m'n motor bij een andere zaak in onderhoud moet doen, ik weet het niet zo met Motor Mercuur bijvoorbeeld...
 
is het ook zo dat als zon zaak falliet gaat motoren van klanten ook ingenomen worden? en als je een motor in bestelling hebt staan met een aanbetaling je naar de motor kunt fluiten?
Voor zover ik weet wordt de gehele boedel ingenomen, maar kun je wel aanspraak maken op je motor. Als je dat niet doet dan ben je de motor kwijt.

Als je een aanbetaling hebt gedaan dan ben je die sowieso kwijt, want dan ben je als klant opeens slechts één van de vele schuldeisers.
 
Het is Ducati garantie. Geen Ducati Rotterdam garantie.

Iedere erkende Ducati dealer dient garantie gevallen te behandelen.

Tenzij het een 2de hands is en zij de garantie geven. Dan wordt het iets lastiger.
als ik jou was zou ik het consumentenrecht er nog even op na slaan.

maar mooi kl@te voor de werknemers -O-
 
Als je fabrieksgarantie hebt is er echt niks aan de hand, elke dealer claimt dit namelijk weer bij de fabrikant dus maakt het niets uit wie het repareert wanneer er iets stuk gaat. Bovag garantie bij een 2de hands motor zal een ander verhaal worden inderdaad.

Wat betreft motoren die in bestelling staan, dat was pas nog op het nieuws en het advies is: Als je nu een motor of auto koopt betaal dan niet voor je iets hebt! Ook geen aanbetaling (tenzij deze heel klein is).
 
Dit is dus echt zuur, sinds vandaag heeft mijn Ducati kuren, de koppeling springt een beetje. Denk ik veilig te zijn ivm garantie, is de zaak dicht :( :( :(
 
Iets met de Bovag oid.

Anders heb je pech :/

Of hopen op een doorstart.

Maar met zo'n duur pand en andere dingen zal dat wel niet goed komen.

Heb sowieso al mijn twijfels over die dealers (motor en auto) die in die paleizen zitten.

B. te O. heeft wel een oud pand, maar dat zal ze worst zijn.

Daar heb je wel een punt. Veel dealers zijn de vooral de laatste gedwongen om zich in mooie kooien te vestigen. En dat kost geld en de marges waren al niet groot...

Mijn merk (Saab) is een goed voorbeeld van die bemoeizucht. Voor een merk als Saab met de bijbehorende lage verkoopaantallen heb je naar verhouding veel Saab specialisten in Nederland. Maar dat zijn opvallende vaak oud dealers. Tig jaar geleden begon AIM (importeur) de eisen te stellen (glazen kooi op A locatie/showroom en werkplaats gescheiden/stropdas om/telefoniste ed.) Simpele rekensom luidden dat de meeste dat niet konden betalen. Moet ik nog zeggen dat mijn specialist (oud-dealer) in Breda het druk heeft en de echte dealer in Breda al twee maanden gelden failliet is gegaan....

En heeft Ducati R'dam een jaartje of wat geleden niet een heel mooi nieuw pand betrokken? Ik meen me zoiets te herinneren uit een Motoplus.
 
is het ook zo dat als zon zaak falliet gaat motoren van klanten ook ingenomen worden? en als je een motor in bestelling hebt staan met een aanbetaling je naar de motor kunt fluiten?

Motoren van klanten die daar staan en gewoon eigendom van de klant zijn, die lopen geen risico. Anders is het wanneer je een motor hebt gekocht en een (gedeeltelijke) aanbetaling hebt gedaan maar de motor staat nog niet op jouw naam. Dan kun je achteraan in de rij van schuldeisers aansluiten. En als de belastingdienst eenmaal aan de beurt is geweest blijft er over het algemeen bitter weinig over.

Dus ja, helaas kun je er dan naar fluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan