Ducati Scrambler 1100 Pro

ChristofR

Die hard MF'er
29 mei 2020
304
212
West-Vlaanderen, België
Ik heb nu 2 motoren op redelijk korte termijn gekocht, een Suzuki V-Strom 650 vorig jaar in september en nu in juni van dit jaar een Kawasaki Z900RS.

Die Z900RS is een blijver, zonder enige twijfel !
Maar ik denk er toch aan om mijn V-Strom op middellange termijn (llente 2022) te vervangen door iets 'leukers', en mijn oog is gevallen op een Ducati Scrambler 1100 Pro (eventueel Pro Dark).
Scramblers spreken me aan met hun neo-retro uiterlijk, maar om één of andere reden ben ik niet meteen fan van BMW of Triumph, en ik vind ze de meerprijs nu niet meteen waard.
Vandaar Ducati.

Heeft er iemand ervaring met dit nieuwe model van de Scrambler 1100 Pro (Dark) ? De Sport versie spreekt me minder aan, te sportieve en oncomfortabele rijpositie.
Van Ducati heb ik hier en daar wat verhalen gehoord over problemen met de techniek of de betrouwbaarheid, maar anderzijds hoor ik dan ook dat die reputatie nu echt wel tot het verleden behoort.
Dus Ducati, en dan vooral de Scrambler 1100 Pro, even degelijk als de Japanners ?
 
Laatst bewerkt:
Ducati, zijn teveel verhalen uit het verleden.....koop eentje en kom je zelf wel achter of het wat is.

Mijn ducati is 30 jaar oud en 118.000km op de analoge teller, deelrevisie en verder de standaard slijtage delen. Moderne duc's gaat net zoveel stuk als andere merken.

Niet echt representatief maar verder trek ik me geen reet aan wat anderen ervan vinden, mijn keuze mijn plezier. Bovendien, als je wat van internet moet aantrekken dan je beter niets kopen. Er is altijd wel iemand die ellende mee gehad heeft....
 
Ik heb een scrambler 1100, is vrijwel identiek, heeft nu bijna 13dkm, hij lust wel graag banden maar verder geen extra kosten. Heeft juist de desmo 12dkm beurt gehad, ook geen enkel probleem. We hebben hier ook een scrambler 800 staan met 12.4 dkm zelfde verhaal. Heb begrepen dat het wel belangrijk is om de beurten redelijk bij te houden, maar eigenlijk lijkt mij dat logisch. Kom zelf van een Honda maar tot op heden geen verschil kunnen ontdekken in betrouwbaarheid. Heb wel veel meer lol met de duc😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan