Ducati ST2 goede motorfiets voor beginners ?

ik wist verdomme niet eens dat je met google exclusief naar pics kon zoeken :(
ik zweer bij google voor AL m'n zoektochten op't net eigenlijk.
Op werk gaan ze me binnenkort nog google man noemen denk'k (gemiddelde zoekduur van iets waar zij een kwartier over aan't discutieren zijn: +-2 minuten)
 
ik wist verdomme niet eens dat je met google exclusief naar pics kon zoeken :(
ik zweer bij google voor AL m'n zoektochten op't net eigenlijk.
Op werk gaan ze me binnenkort nog google man noemen denk'k (gemiddelde zoekduur van iets waar zij een kwartier over aan't discutieren zijn: +-2 minuten)
Hehe, is ook nog maar een beta, images.google.com maar het werkt nu al erg fijn vind ik. :)
 
Mijn vriendin is gisterenavond in paniek geschoten toen ze dit onderwerp las: "hij gaat het verdomme toch niet doen zeker" of iets in die trant moet ze gedacht hebben.

Bovendien vindt ze een gele motor ook maar niets, terwijl dat bij die Ducati mooi past. Rood en blauw zijn ook niet mis.
 
Mijn vriendin is gisterenavond in paniek geschoten toen ze dit onderwerp las: "hij gaat het verdomme toch niet doen zeker" of iets in die trant moet ze gedacht hebben.

Bovendien vindt ze een gele motor ook maar niets, terwijl dat bij die Ducati mooi past. Rood en blauw zijn ook niet mis.
1 Keer achterop meenemen en ze is verkocht. :)
 
1 Keer achterop meenemen en ze is verkocht. :)

Of niet, mijn vriendin vind het HELEMAAL NIKS. Maar dan ook echt niks. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee :P

_________________
Ik
worshippy.gif
mijn http://www.bikepics.com/pics/yam-r1-99-bikepics-04655.jpg (YZF-R1) waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-08-14 09:08 ]
 
Ze zal niet durven vrees ik.

Werkt dit ?
moto_centro.jpg


Maar voorlopig blijft het nog bij dromen en loop ik gewoon nog de showrooms af. Eerst een helm een kledij kopen trouwens.
 
Zit ook niet graag achterop... Zelf rijden is leuker & voelt fijner... 8-)

ST2:

Voor:
- Uiterst gaaf apparaatje
- Praktisch (met kofferset, tenminste...)
- Ducati-roffel
- Pittig, maar niet razend snel (83 pk, toch?)
- Zitpositie is fijn (puur subjectief, kan voor jou anders zijn).
- Voelt echt niet onwennig aan (als het op een ST4 lijkt tenminste ... Heb ik 'klein' testritje op gemaakt (handig, motordealer die rijlessen erbij doet.... proefrijden zonder rijbewijs! (niet mijn eigen rijschool, BTW). Rij er mee weg alsof ik hem al jaren had... Helemaal geen rijden op eieren, heb het gevoel altijd het apparaat onder controle te hebben, niet vermoeiend.

Tegen:
- Duur in aanschaf (want nog niet wat ouder verkrijgbaar)
- Verzekering verplicht vaak alarm
- Kuip, dus duur bij crash
- Verzekering kost fortuin (kreeg een quote van 3200 gulden voor een ST4 all risks, met overname van 3 schadevrije jaren).
- Ducati rammel (Behalve als je bij Redbullman shopt... maakt koppeling stiller)
- Afwerking. Bedrading niet altijd even netjes weggewerkt, vocht i/d koplamp, secundaire cilinder koppeling lekt (hydraulische koppeling: cilinder aan de koppelingskant), soms kappen onder spanning gemonteerd, rammel achter cockpit... (bron: Motorcycle registries, maten, ST4S eigenaar uitgehoord door mij, dealer)
- Zware koppeling (vond het zelf wel te doen, maar...)

Okee, beginnersmotor is anders, maar het is een mooie fiets, waar je veel plezier van kunt hebben... met wat beheersing... Mijn tip: Reken eerst eens uit of het binnen handbereik is, ook de kosten om het ding rijdend te houden, lukt dit, maak dan een proefrit. Probeer ook eens andere machines die je leuk vind (voor een referentiekader) en koop wat je het leukste vind, rekening houdende met je zelfbeheersing..........

Succes! *D
 
Hmm, dank je GroteMuis :) .

Geld zou geen probleem mogen zijn (ik zou binnenkort een heel fameuze financiële meevaller hebben), al is het wel een serieuze aderlating mocht er iets flink fout gaan.

Na hier en daar wat info te hebben ingewonnen, lijkt de ST2 me toch een vrij gebruiksvriendelijke motorfiets (veel koppel onderin, geen pk-braker), alleen is het probleem mijn totaal gebrek aan ervaring en dat schrikt me af.

Ik ben van nature wel vrij rustig, op de occasionele adrenalinestoot na (meestal ivm muziek), en rij met de auto toch wel defensief. Ik denk wel dat ik op de motor ook niet de gek ga uithangen.

Ook het gewone onderhoud van een motorfiets is me totaal vreemd.

Binnen een of twee maanden verschijnt er in m'n favoriete motorblad wel een gebruikerstest over de ST2, waar mensen die hem kochten er hun bevindingen in kwijt kunnen. Ik kijk er al naar uit.

Laten dealers je makkelijk een motorfiets testen eigenlijk of staan ze daar in het algemeen weigerachtig tegenover ?

[ Dit Bericht is bewerkt door: Mario op 2001-08-15 09:56 ]
 
de st2 is ook gebruikt te koop ,(natuurlijk heb ik er wel eens een st2 staan ,nu zelfs 2 dus ook proefrit is mogelijk)
een ducati rammelt inderdaad op de koppeling (behalve die van ons )
verzekering hoeft niet duur te zijn heb een speciale ducati verzekering
duurzaamheid is gewoon goed (ervaring)
kosten van schade bij ongeval vallen best mee ,in vergelijk tot andere merken is plastic werk zelfs goedkoop
voor verdere vragen post ze ik beantwoord wel
greeettzzz redbull man = ducati exclusief dealer
 
hehe, redbull hoopt ook al op een zakcentje :)
Wordt het eens niet tijd dat jij mf gaat sponsoren redbulletje? })
 
Inderdaad een heel mooie motor... toch stilletjes één van mijn sport-toer favorieten.

Klinkt ook fantastisch, en wat betreft de koppeling: Ducatisti vinden dat het er bij hoort. Nu schijnt hij wel stiller te krijgen (de koppeling dus), maar ik heb ook vernomen dat je dan bijna niet zonder wheely kan wegrijden: niet handig voor een beginner.

Verder is de Duc behoorlijk vergevingsgezind, maar dan moet je hem wel onder een bepaald toerental houden. Daarboven blijft dat het wel een echte Ducati is, dus wel een ras-sportmotor die gevoelsmatig veel meer levert dan de 83 opgegeven pk's.

Kortom: ik zou je niet tegenhouden (als je de aanschaf en evt. schade kan veroorloven) want het is een mooie en gebruiksvriendelijke motor. Ik zou wel voorzichtig zijn met het verleggen van je grenzen anders gaat de Duc jou beheersen ipv. andersom.
 
Laten dealers je makkelijk een motorfiets testen eigenlijk of staan ze daar in het algemeen weigerachtig tegenover ?
Redbull geeft indirect al antwoord op deze vraag...
Motordealers willen over het algemeen de motor graag verkopen, dus een proefrit is vaak wel makkelijk te regelen. Je moet wel altijd je rijbewijs bij je hebben. Bij een nieuwe motorfiets kan je niet altijd exact dat model rijden, want dan is het niet meer een nieuwe... (wel is er bij de grotere zaken vaak een demo-fiets voorhanden, alleen dingen als kleur (en bij de duc ST2 koffers, bijvoorbeeld) kunnen wel eens anders zijn... Maar het gaat toch om een algemene indruk van hoe de fiets rijdt, dus is dat vaak geen probleem... :)
 
Na hier en daar wat info te hebben ingewonnen, lijkt de ST2 me toch een vrij gebruiksvriendelijke motorfiets (veel koppel onderin, geen pk-braker), alleen is het probleem mijn totaal gebrek aan ervaring en dat schrikt me af.
Mijn vader heeft vorig jaar z'n rijbewijs gehaald en gelijk een 1100 cc BMW gekocht met 90 pk en hij had in het begin dezelfde twijfels als jou, kan ik dat vermogen wel aan? :?

Maar hij heeft hem toch gekocht en geen moment spijt ervan, ik denk ook niet dat het voor jou een probleem zal zijn, die dik 80 pk.
 
Dik 80 pk is best veel hoor voor een beginner, maar het zit allemaal tussen de oren. Met meer verstand kan je ook meer pk's aan (in den beginne, daarna begint talent enb ervaring ook een rol te spelen).
 
Dik 80 pk is best veel hoor voor een beginner, maar het zit allemaal tussen de oren. Met meer verstand kan je ook meer pk's aan (in den beginne, daarna begint talent enb ervaring ook een rol te spelen).

Ik rij nu zelf ook sinds een paar weekjes een CBR met rond de 100 pk's.
Was even schrikken de eerste keer dat ik hem eens echt open draaide maar nu kijk ik er al heel anders tegen aan. Snelheid went enorm snel! Tis natuurlijk logisch dat ik de paartjes in de bocht even thuis laat.
 
Ik heb net een proefrit op een st2 gemaakt (bij startwin in Loenen www.startwin.com).
Ik rijd normaal een een oude shadow 700 (60 pk) en een bandit 600 (79 pk) van 2 jaar oud. Ik heb nu half jaartje mijn rijbewijs. Ik vind de ducati fijner rijden als de bandit. Hij voelt erg vertrouwd aan (misschien is dat wel het gevaar...). Wat een ongelofelijk mooi geluid!

Ik kan maar een ding zeggen:"Kopen! Nu!"

Je krijgt denk ik spijt als je het niet doet.

Als je hem al leuk vind als je hem alleen maar bekeken hebt dan vind je hem heeeeel erg leuk als je er op gereden hebt.

Ik ga nu ook erg hard sparen. Ik moet en zal er ook eentje hebben :9
 
Eerst toch maar rijlessen volgen en dan zien we wel. Maar de reacties hier vormen wel een welkome aanmoediging.
:) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan