Ducati ST2, Kawasaki ZZR 600 of Suzuki GSX 750 F ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Binnen niet al te lange tijd hoop ik m\'n 6 uurtjes les te gaan volgen, waarna ik een voorlopig rijbewijs krijg dat maximum een jaar geldig is. Dan heb ik voldoende tijd om te oefenen, maar moet ik wel een eigen motor hebben.

Dus tijd om eens echt serieus na te denken over een model. De Duc staat al lang met stip op 1, maar niet zo lang geleden heb ik hier gelezen dat de Kawasaki een prachtige beginnersfiets is. Ten slotte was ik niet zo heel lang geleden helemaal weg van de Suzuki en vind hem eigenlijk nog wel mooi, maar de Ducati spreekt me meer aan.

Wat raden jullie me aan, wetende dat ik nog totaal niet kan motorrijden en ook van techniek geen kaas heb gegeten ?

ligt het aan mij, of zijn er meer die wel es verbaast zijn over de keuzes tussen motoren? Zoals ook die tl100/r6...

er wordt gekozen tussen motoren met volledig verschillende karakters... Ik probeer de gemene deler te vinden, maar het enige zijn de 2 wielen...

Dan is het moeilijk advies geven omdat het niet duidelijk is waar de vrager warm voor loopt...

in dat geval is mijn advies.... loop es bij een hoop motorwinkels/beurzen naar binnen en orienteer je goed, want een motor is heel persoonlijk (zou het moeten zijn) en op een forum prijst iedereen zijn eigen motor aan.... (ik nie, moet er niet aan denken, een beginner op een duke... sondu ;) )

Nu ja, de motor is vooral bedoeld voor woon-werkverkeer (ongeveer 80 kilometer) en tripjes tijdens het weekend. Wheelies of stoppies e.d. zijn niet echt aan mij besteed.

Ik dacht trouwens dat de Soes en de Duc min of meer tot hetzelfde segment behoorden. Ook is geen van beide een supersport of pk-braker en hebben ze lekker veel koppel onderin. De Kawa is voor mij zo\'n beetje de onbekende, maar ook stoer.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de ZZR gaan...een duc heeft toch meer onderhoud nodig...is duurder in aanschaf...maar wel een mooie fiets...de GSXF is een achterhaald fietsje...en zeker niet iets waar ik voor zou kiezen...en mijn eigen keuze van mijn eerste 2 motoren was een ZZR600...dus dat is wat ik jou ook aanraad...ik heb er leuk op kunnen rijden...ook woon werk verkeer zoetermeer amsterdam...heb in totaal 50000 km op de zzr-ren gereden...en hebber altijd plezier van gehad, bij rustige ritjes, en bij vol racen...

ligt het aan mij, of zijn er meer die wel es verbaast zijn over de keuzes tussen motoren? Zoals ook die tl100/r6...

er wordt gekozen tussen motoren met volledig verschillende karakters... Ik probeer de gemene deler te vinden, maar het enige zijn de 2 wielen...

Dan is het moeilijk advies geven omdat het niet duidelijk is waar de vrager warm voor loopt...

in dat geval is mijn advies.... loop es bij een hoop motorwinkels/beurzen naar binnen en orienteer je goed, want een motor is heel persoonlijk (zou het moeten zijn) en op een forum prijst iedereen zijn eigen motor aan.... (ik nie, moet er niet aan denken, een beginner op een duke... sondu ;) )

er wordt gekeken op basis hoe de motor er uit ziet, dus vaak niet het motorblok, en dus het rijkarakter.

ikzelf heb juist gekozen voor een tweecilinder. mooier geluid, vermogen is wat mooier verdeeld, maar hier moet je topvermogen en topsnelheid voor inleveren. over het algemeen heeft een tweecilinder een wat ruigerkarakter.

dus ga er inderdaad eens op rijden... ikzelf vind de st2 erg mooi (en niet alleen aan de buitenkant :) ).

Ik zou voor de ZZR gaan...een duc heeft toch meer onderhoud nodig...is duurder in aanschaf...maar wel een mooie fiets...de GSXF is een achterhaald fietsje...en zeker niet iets waar ik voor zou kiezen...en mijn eigen keuze van mijn eerste 2 motoren was een ZZR600...dus dat is wat ik jou ook aanraad...ik heb er leuk op kunnen rijden...ook woon werk verkeer zoetermeer amsterdam...heb in totaal 50000 km op de zzr-ren gereden...en hebber altijd plezier van gehad, bij rustige ritjes, en bij vol racen...

GSXF achterhaald ????

je bedoelt ZZR die is al jaren niet veranderd
GSXF is totaal vernieuwd. is de veel completer de echte woon-werk motor.

heb je het onderwerp niet gelezen het ging over 600!!!!! |(

Ja maar.... hij heeft het ook over een Soes 750, waarom dan geen Kwak 1200 :?
Maar goed een bietje offtopic, wou alleen maar aan geven dat de oude Z een opvolger heeft. :P

St2 ! Weet helemaal niets van de overige fietsen maar de st2 bevalt me erg goed *D
Kan hem in ieder geval niet afraden.

Je moet gewoon wat fietsen gaan testen. Wellicht vind je 4 cilinder veel fijner rijden of is de zithouding op de st2 voor jou niet geschikt. Zonde als je een bak geld hebt uitgegeven en je moet hem meteen weer verkopen.

Tja, dan wacht ik gewoon tot ik m\'n voorlopig rijbewijs heb om dan te gaan testrijden. Hopelijk zijn de dealers wat meegaand.

Overigens ga ik toch maar voor de nieuwe Kawa ZX-9 R :+ .

Beginnen op een duc zou ik niet aanraden: die dingen zijn duur in aanschaf, duur in onderhoud en duur in reparaties. Begin eerst op iets anders, stap daarna over. In jouw geval: begin op een ZZR-600 of een GSX750F. Als je een 2ehandse koopt dan struikel je over de GSX750F\'s, maar zullen de ZZR-600\'s over het algemeen wat soepeler rijden. Kijk eens op www.motorcyclynews.com voor reviews van motoren van verschillende jaargangen...

Zoals het er nu voorstaat, valt de Soes weg en staat de Kawa op 1. Heb er eergisteren een uit \'98 zien staan voor 220.000 BEF. Als ik die zou kunnen kopen, leer ik daar de knepen van het motorrijden mee en koop ik later wel een nieuwe ST2.

Begin trouwens volgende zaterdag te lessen :) .

Kan iemand me aub eens zeggen of een ZZR niet wat te veel van het goede is voor een beginner ? Ik geloof dat hij in de eerste helft van z\'n toerenbereik nog goed te doen is en dat het vermogen pas echt los komt vanaf 9000 toeren. Zelf zou ik het in het begin nogal kalm aan willen doen, zonder het volle vermogen te willen aanspreken. Ik dacht dat dat bij deze motor aardig te doen moest zijn.

En is het weggedrag ervan niet te onvoorspelbaar ?

Ik vraag dit maar omdat ik tegenstrijdige berichten opvang, waarbij de enen zeggen dat het een vrij goede opstapmotor is en de anderen beweren dat het een veels te giftige motor is. HULP!

Ik rijd nu een Kawa ZZR600 als beginnersfiets en ben daar absoluut tevreden over.
By the way..ik denk dat je als beginneling niet te veel moet aantrekken over koppels etc etc.
Waar het om gaat is dat je als beginneling een lekker pittig fietsie kan rijden en dat is de ZZR voor mij zeker.
Het gaat om het rijden en niet om de technische specificaties.

Je wilt een \'pittig fietsje\' maar je wilt niet kijken naar de specs? Yeah, right.

Ieder zo z\'n mening, ik blijf bij de mijne dat alles boven de pak-em-beet 75 pk twijfelachtig is als beginnersfiets. (Wat dus niet wil zeggen dat het niet kan, enz enz)

Je wilt een \'pittig fietsje\' maar je wilt niet kijken naar de specs? Yeah, right.

Ieder zo z\'n mening, ik blijf bij de mijne dat alles boven de pak-em-beet 75 pk twijfelachtig is als beginnersfiets. (Wat dus niet wil zeggen dat het niet kan, enz enz)
Daarom is Rev ook braaf gestart met een PKtje of 65 :)

Het is uiteindelijk de ZZR 600 geworden. Op het einde dacht ik dat een ZR 7 misschien ook geen slechte keuze was (meer een beginnersfiets), maar ben ten slotte toch voor de ZZR gegaan.

Het is uiteindelijk de ZZR 600 geworden. Op het einde dacht ik dat een ZR 7 misschien ook geen slechte keuze was (meer een beginnersfiets), maar ben ten slotte toch voor de ZZR gegaan.
Gefeliciteerd, you won\'t be sorry, wanneer kan je hem ophalen? En ik hoop dat je net zo veel plezier aan hebt als ik aan mn 2 ZZR600\'s heb gehad...

Terug
Bovenaan Onderaan