Ducati ST2

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Iemand ervaring met de ducati st2?
Wat zijn eventuele ducati kwaaltjes waar je op moet letten?

Ik wil er eentje gaan kopen maar heb nog niet zo veel praktijk ervaringen gehoord. Heb al een proefrit gemaakt (bij www.startwin.com) die erg goed bevallen is :9 :} .

Als iemand nog een st2 te koop weet staan hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil er ook een, maar da\'s nog een toekomstproject. Redbull man zou je moeten kunnen inlichten.

Ik zou trouwens graag weten of de ST2 nog een tijdje in het gamma blijft of niet. Liefst wel natuurlijk.

Twijfel wel nog welke kleur ik het liefst zou hebben. Vind de gele wel leuk op foto\'s en hij valt ook op (ook bij slecht zicht), maar de rode of blauwe vind ik eigenlijk mooier.
 
Laatst bewerkt:
Twijfel wel nog welke kleur ik het liefst zou hebben. Vind de gele wel leuk op foto\'s en hij valt ook op (ook bij slecht zicht), maar de rode of blauwe vind ik eigenlijk mooier.

Kleur maakt mij niet zo heel veel uit. Vind de rode, zwarte en gele mooi. Blauw is niet echt mijn kleur. Mag ook niet van vriendin want die rijd er ook soms achter ;)

Er staan er alleen niet zo veel te koop. Zoek me onnozel op internet. Dus heb denk ik niet zo heel veel te kiezen.
 
In een van de volgende nummers van Motoren & Toerisme komt een rijderstest van de ST2. Eigenaars die zelf hun motor beoordelen dus. In het vorige nummer stond een bondige vergelijking tussen de ST2 en ST4. De ST4 is krachtiger, maar voor de rest lijkt de ST2 me gebruiksvriendelijker.

Wat ik ervan weet is dat de betrouwbaarheid normaal gezien geen probleem stelt, zolang het onderhoud gerespecteerd wordt. Ook schijnt hij toch een heel aantal verbeteringen ondergaan te hebben sinds zijn introductie.

Weet ook niet waar je woont, maar in België zie ik er ook niet veel rond rijden, wat ik een reden te meer vind om er een te kopen.

Redbull man had er een tijdje geleden 2 te koop, maar als ik nu op z\'n site rondneus (mooie trouwens) vind ik er geen spoor meer van terug. Wellicht verkocht...
 
Laatst bewerkt:
In een van de volgende nummers van Motoren & Toerisme komt een rijderstest van de ST2. Eigenaars die zelf hun motor beoordelen dus. In het vorige nummer stond een bondige vergelijking tussen de ST2 en ST4. De ST4 is krachtiger, maar voor de rest lijkt de ST2 me gebruiksvriendelijker.

Even kijken of motoren & tourisme ergens hier te koop is. Als ik te veel geld zou hebben zou ik de ST4 kopen (of ST4 S :} ). Helaas zijn die iets te duur.

Wat ik ervan weet is dat de betrouwbaarheid normaal gezien geen probleem stelt, zolang het onderhoud gerespecteerd wordt. Ook schijnt hij toch een heel aantal verbeteringen ondergaan te hebben sinds zijn introductie.

Dus ook nog even uitzoeken wat het verschil is tussen de diverse jaren. Iemand enig idee?

Weet ook niet waar je woont, maar in België zie ik er ook niet veel rond rijden, wat ik een reden te meer vind om er een te kopen.

Woon in het oosten van Nederland. Ik werk echter door heel nederland. Heb er nog nooit eentje in het wild gezien. Ik was opzoek naar een sportieve toerfiets. Als je dan ook lieft een 2 cilinder wilt rijden dan is er erg weinig keuze. Vind trouwens de FJR 1300 ook erg mooi.

Redbull man had er een tijdje geleden 2 te koop, maar als ik nu op z\'n site rondneus (mooie trouwens) vind ik er geen spoor meer van terug. Wellicht verkocht...

Kon er ook geen vinden. Zal binnenkort eens live in zijn zaak gaan kijken.
 
Ik zie net dat er bij Motor Occasion iemand een ST4 in onberispelijke staat en wat extra\'s voor 25000 gulden aanbiedt. Iets voor jou ? Blijft eigenlijk wel duur denk ik (x 18 voor Belgische frank).
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat er bij Motor Occasion iemand een ST4 in onberispelijke staat en wat extra\'s voor 25000 gulden aanbiedt. Iets voor jou ? Blijft eigenlijk wel duur denk ik (x 18 voor Belgische frank).
In zaakje van Redbull ST4 met 0 km voor 25950, een maandje terug.... Stond op website... was toen wel in alle kleuren te krijgen, zolang het maar zilver is....
 
Ik zie net dat er bij Motor Occasion iemand een ST4 in onberispelijke staat en wat extra\'s voor 25000 gulden aanbiedt. Iets voor jou ? Blijft eigenlijk wel duur denk ik (x 18 voor Belgische frank).

Denk dat dat toch net iets te veel is ;(
 
Op Zondag 23 september 2001 14:48 schreef zut het volgende:

Dus ook nog even uitzoeken wat het verschil is tussen de diverse jaren. Iemand enig idee?

Wat ik gevonden heb in een modellenoverzicht voor het jaar 2001 qua verbeteringen(niet enkel Ducati, maar alle bekende merken): andere distributieriemen voor een nog grotere betrouwbaarheid, een Sachs-veerelement achteraan en een andere voorvork. Als ik me niet vergis is de zijstandaard ook gewijzigd (was nogal wat kritiek op de oorspronkelijke), maar weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
 
Als ik me niet vergis is de zijstandaard ook gewijzigd (was nogal wat kritiek op de oorspronkelijke), maar weet niet meer waar ik dat vandaan heb.

Ik heb nog geen makkelijk te bedienen zijstandaard van ducati gezien. Ook in alle bladen zeuren ze over het onhandelbare ding (zie bv http://www.motormaniacs.nl (www.motormaniacs.nl)).
 
Ik was opzoek naar een sportieve toerfiets. Als je dan ook lieft een 2 cilinder wilt rijden dan is er erg weinig keuze
Er is toch redelijk wat keuze bij gekomen.

Om er een te noemen: Aprilia SL1000 Falco (Futura is ook mooi, maar die is volgens mij meer ST4 prijsklasse).
 
Er is toch redelijk wat keuze bij gekomen.

Om er een te noemen: Aprilia SL1000 Falco (Futura is ook mooi, maar die is volgens mij meer ST4 prijsklasse).

Zag hem ook. Is volgens mij tweedehands nog moeilijker aan te komen. Maar hij wel erg mooi!

Dus dat zijn dus 3 sportieve twee cilinder toerfietsen. Is er nog meer?
 
Laatst bewerkt:
Die rijderstest staat in het nummer van deze maand. Heb hem net gekocht en snel doorgenomen. Krijgt een quotering van 17,75 op 20 en iedereen lijkt er heel tevreden over. :} :)

Tegelijk staat er bij de lezersbrieven een bericht van iemand die nogal wat problemen had met z\'n ST2 en dan vooral de dealer denk ik.

Al bij al gewoon een heel goede fiets :9~ .
 
Die rijderstest staat in het nummer van deze maand. Heb hem net gekocht en snel doorgenomen. Krijgt een quotering van 17,75 op 20 en iedereen lijkt er heel tevreden over. :} :)

Tegelijk staat er bij de lezersbrieven een bericht van iemand die nogal wat problemen had met z\'n ST2 en dan vooral de dealer denk ik.

Al bij al gewoon een heel goede fiets :9~ .

Is motor en tourisme ook ergens in neerland te koop? Ik heb nu al diverse benzinestations en boekhandels bekeken. Kan het nog niet vinden.
 
Zeg Zutje, wat vind je nu van je prachtige ;) fiets ?

Had je vraag niet gezien. Paar dagen in berlijn geweest. Daar rijden trouwens veel motoren!

Helaas kan ik er op dit moment nog weinig van vinden. Ik bezit hem officieel al wel maar hij staat nog bij dealer. Krijgt nog een grote beurt en nieuwe bandjes. Zaterdag mag ik \'m ophalen *D
Hopen dat het niet al te nat is. Scheur dan meteen even van Achterhoek naar Zuid Limburg. Kan dus zondag meer vertellen. Er zit trouwens geen originele uitlaat meer op. Deze klinkt iets beter :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan