Ducati ST2

Piertje

Rookie
26 feb 2007
16
0
Sinds een paar dagen heb ik een Ducati ST2. Ik ben er tot nog toe erg tvreden over. Ik heb verschillende commentaren gelezen op het internet, maar de meeste waren van enkele jaren geleden.
Wat zijn de ervaringen nu van mede ST2 rijders?

De slechte verlichting van de koplamp en het niet echt soepel rijden tot 30 km in de bebouwde kom of tussen de file zijn de enige minpunten die ik zo tegen kom. Verder rijdt het als een tierelier. De zithouding is niet echt geschikt voor een zwakke onderrug heb ik het idee, maar dat kan aan mij liggen.
 
Heb sind een jaar een ST2 en mij bevalt ie prima!Verlichting geen problemen mee en zoveel rij ik niet in het donker.Niet soepel rijden onder 30 km in logisch voor een dikke 2 cil Duc!Daar houden ze niet zo van.Mijn superlight was nog veel bokkiger in verh met de ST2.Heb geen problemen ondanks mijn zwakke onderrug.Maar ja eens een Duc altyd een Duc wat mij betreft.
 
Cool dat je alleen maar positief bent.

Ik heb hem inderdaad ook niet aangeschaft om door woonwijken te rijden, dus erg veel hinder heb ik niet van dat bokken. Niet genoeg om het als ergernis te ervaren in ieder geval.
Erg fijne fiets.
 
Hey Luitjes,

Heb net een ST2 in Belgie gekocht. Waarom Belgie? Rode St2 uit 97 met kofferste voor 2500,=, daarom. Maar hij heeft vrees ik wel wat achterstallig onderhoud....achterband is op, hij moet volgens vorige eigenaar altijd aan de druppellader want na 1 week heeft ie te weinig spanning, ook met nieuwe accu (dynamo werkt trouwens, al getest dus ik vrees voor lekspanning) en tot mijn afgrijzen zag ik nu pas dat de achterste cilinder na is van de olie. Kan van carterontluchting komen maar ik vrees voor grotere ellende.

Binnenkort maar ff wegbrengen voor nwe riempjes en de rest ff na laten lopen.
 
eej zijn hier nog verse st rijders die hun ervaringen willen delen ? tis hier zo stil !
full
 
ben in overweging een st4s erbij te nemen,bevalt het ? heb nog nooit een st bereden.
vermogen ?
zithouding?
windgeruis?
souplese?
sturen?

Ik heb een 750ssc gehad, daarna een Cagiva GranCanyon (duc 900 blok) en was daarna op zoek naar een forensenmotor. Ik heb op een ST2, een ST4s en een ST3 gereden. Fijne motoren, dat zeker, maar kijk goed naar het doel waar je 'm voor wilt gebruiken. Voor mij, 150 km snelweg op één avond, vond ik 'm nog te sportief. Uiteindelijk heb ik voor een FJR1300 gekozen.
Als je de ST's als 'sportieve tourfietsen' neer wilt zetten, ligt de nadruk nog steeds (logisch, want ducati) op 'sportief'.
Voor mij is de ST gewoon een SS waarop je je vriendin en bagage wat makkelijker mee kunt nemen.
 
ST4s 117 pk, sport-touring waar de sport de boventoon voert.
Ik vind het een geweldig fijne motor.
De S heeft meer extra's tov de gewone ST ohlin vering achter, div carbon delen, marchesini wielen, startblokkering 996 blok
En je hebt nog steeds het geweldige Duc geluid( zeker met een paar open carbonpijpen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan