Ducati ST4 - als tussendoortje!

Frits!

MF veteraan
15 mei 2005
1.366
0
Den Haag
Hierbij een verslag van weer een nieuw project, namelijk; een ST4 met 916 blok (detuned)
Gaande het project zal ik hier updates plaatsen met zo veel mogelijk foto's.

Geinspireerd door de 749 & ST2 van ShedX en de ST van Desideratum ben ik opzoek gegaan naar een STt2/4/4s. Na een niet al te lange zoektocht kwam ik een ST4 inruiler tegen die ik voor een leuk bedrag op de aanhangwagen mocht laden. Thuis aangekomen foto's gemaakt van het kuipwerk voor marktplaats, waarna ik de ST heb gestipt.

Enkele zaken waar ik over na moet denken:
Accu: moet weggewerkt worden. klein formaat nodig voor een klein prijsje.
Ketting tandwiel: allover uitgelubberd, behalve op één punt. Gaat dansen.
Nieuwe rempotjes: huidige zien er niet uit.
Remleiding: huidige iets te kort voor het mooie
Dempers: heb nu twee supertrapp dempers liggen.

Vier kanten die ik op kan gaan:
1: caferacer: Ronde koplamp, clipons, 749 tank, caferacerzitje
2: standaard streetfighter: Duke3 koplamp, superbikestuur, 749 zitje, s1000rr zitje
3: bratstyle: vlakke plaat met uitsparing voor verstraler, klassieke tank, vlak zitje, behoud velgen.
4: Hypermotard: Duke3 koplamp HM tank + HM zitje,

Mijn idee vwb materiaal kosten/uren
1: caferacer: Materiaal kosten:+ /uren ++
2: standaard streetfighter: Materiaal kosten:++ /uren ++
3: bratstyle: Materiaal kosten:++ /uren +++
4: Hypermotard tank + zitje: Materiaal kosten:+++ /uren +

Bratstyle en Hypermotard zijn meer uniek en dus het meest origineel. (moeilijk! :$ )

Hieronder welke kant op op wil gaan:
 
Laatst bewerkt:
ST2 van ShedX
full
 
Om een idee te krijgen:
full


achterste filter zit net tegen de tank aan. als ik deze tank wil behouden, evenals het filter, dan moet ik een kleine uitsparing in de tank maken dmv het inlassen van een halve buis.
 
Laatst bewerkt:
Word een zeer mooi project als ik het zo zie. *O*
Al vind ik de bovenste 2 voorbeelden veeuuul mooier dan de derde die jij geweldig vind.
Alles is een kwestie van smaak uiteraard. O-)
Succes ermee en blijf hem volgen.
 
Alhoewel ik de tank tussen het frame wel crea vind, zou ik voor een optie van een van de bovenste 2 gaan.
Verder gaaf project, ik volg!
 
OOOOOOOOHHhhh :9~ :} , hoop echt nog eens zoiets als de bovenste 2 foto`s te mogen bouwen, zo vreselijk mooi zijn die....is het midden en voorste gedeelte van zo`n ST2 frame een beetje hetzelfde als een Monster?

Ik volg iedere Duc dus ook deze! ......heb er ooit een gehad en helaas weg moeten doen '(
 
Laatst bewerkt:
Heb overigens zelf ook al eens wat grofweg met duc's geschetst, voor wellicht ooit een toekomstig scrambler/tracker project:

Schermafbeelding2014-08-20om210713_zpsa8e27685.png


Schermafbeelding2014-08-20om210635_zps60c07f9c.png
 
Ik vind de `tank`tussen de framebuizen echt geen gezicht, maar goed.... de romeinen zijn ooit een forum begonnen om het ergens over eens te worden, maar gelukkig hoef jij als TS`er je niet aan de gemiddelde forum mening te houden, maar mag je lekker je eigen gang gaan *O*
 
Ik vind de `tank`tussen de framebuizen echt geen gezicht, maar goed.... de romeinen zijn ooit een forum begonnen om het ergens over eens te worden, maar gelukkig hoef jij als TS`er je niet aan de gemiddelde forum mening te houden, maar mag je lekker je eigen gang gaan *O*
Dat klopt, maar gezien ik er zelf nog niet uit ben, vind ik het wel leuk om jullie mening te horen. :+

Ben ondertussen wel gewoon onderdelen aan het scoren/uitzoeken voor beide richtingen.
 
Ik vind dat frame tussen de tank echt super vet!!
Vind zo'n plat tracker zadel/kontje dat weer wat afbreuk doen.

Als je echt origineel wilt zijn kun je proberen een combi te maken, van het de frame tank en het cafe concept. Is denk wel ff zoeken voordat je dan de lijnen goed hebt.

Misschien een cafe kontje waarbij je het kont ook 'open' laat, de achterkant zegmaar

Ik ga deze iig volgen!

Edit:

Iets in deze richting.. om dan tank en frame idee te combineren..

10672223_1470050459937715_2575632558138416518_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan