Ducati ST4 remblok achter

11 jul 2020
5
0
Aantal weken geleden een Ducati ST4 uit 2002 aangeschaft.
Remblokken aan vervanging toe, eerst voor vervangen, geen probleem.

Nu gestrand bij achter, graag assistentie.
Het metalen plaatje onder de pin die de blokken op zijn plaats houdt, blijkt hier een andere constructie te hebben.
Het is een soort clip die onder de pin doorloopt en boven aan het blok aan beide bovenop uit komt.
Hierdoor blijft de pin op zijn plaats door opwaartse druk.
Deze zit echter zo ongelofelijk strak dat ik de clip enerzijds niet bewogen krijg, anderzijds door de opwaartse druk de pin niet uit het blok krijg waardoor de blokken niet vrij komen.

Uit frustratie de clip al wel wat verbogen.
Vraag:
- Iemand een idee hoe deze te verwijderen?
- Wanneer ik de clip door knip met een tang als laatste redmiddel, heeft een motorzaak een vervangend plaatje zoals bij de voorkant?
Of moet ik dan dingen bijbestellen waardoor de cheap fix alles behalve dat blijkt?

(snap dat foto's wonderen doen in zo'n situatie, strijd gister helaas opgegeven 50km verderop in andere garage).

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Vaak zit bij originele blokken ook alle blikwerk, dat ontbreekt bij imitatie. Niets slopen voor je iets vervangendas hebt lijkt me en het is Brembo? Die zijn zo duur niet meer voor wat losse slijtdelen aangaat..
 
Ik ken de exacte klauw niet.

Maar volgens mij moet je niet aan het stukje blik lopen te trekken, maar moet je die pin er uit halen. Hangen de blokken daar ook aan?
 
Alsnog een foto.

@Iceman: dank je, i.i.g. blij dat het nog los relatief goedkoop te bestellen is
 

Bijlagen

  • 23ed1565-b770-49bd-9dcd-7201e58942e1.JPG
    23ed1565-b770-49bd-9dcd-7201e58942e1.JPG
    128,4 KB · Weergaven: 6
:^

Die pen moet je er uit tikken met doorslag en hamer
Of een roestige spijker en de achterkant van een makita, ik bedoel, hoe maakt niet uit...

Er zit aan de buitenkant een klemmetje om die pen dat wel eens lelijk vast wil zitten maar nooit zo vast dat het er niet uitgaat,anders nog maar eerst volblaffen met kruipolie
 
Terug
Bovenaan Onderaan