Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

1098 heer ook DTC, alleen de eerste serie niet dacht ik.

Heb nooit een 848 gereden , wel een diavel welke zelfde generatie blok heeft en dat liep ook goed maar iets te netjes. Kom van een aprilia en hou wel van wat rauw geluid.
Ik vindt mijn 1098s gewoon veel mooier in de details, wielen , remmen en de kleur. Maar iets onbenulligs als de grotere wielmoer.
Beide rijden goed en gaan veel harder als je bescherm engel ooit kan vliegen.
Rammelende koppeling moet ik altijd om glimlachen. Weet ook niet waarom, gewoon gein zonder reden.
Plaatje als reminder
full

full
 
Laatst bewerkt:
Zo heeft iedereen zo zijn voorkeur,ik gebruik het volle vermogen niet
van mijn 848,is ook niet verstandig want voor je er erg in heb zit er een keer iets blauws achter je,ik sta bij die mannen op de zwarte lijst,dus hou ik mijn snelheid goed in de gaten.
Dus had het voor mij totaal geen nut om een 1098 te kopen,hooguit als posing factor.
Ik heb zowel met droge als natte koppeling gereden en vind een natte koppeling toch wel beter te doseren,de herrie valt wel mee als de koppeling goed onderhouden is,een natte koppeling gaat wel langer mee.Dat de zitpositie van de 1098 sportiever is daar is wel wat aan te doen, mocht dat een probleem zijn kan je een hoger stuur monteren want dat is het enigste verschil.
Aan de andere kant als een maat een 1098 heeft gekocht kan je zelf natuurlijk niet aankomen met 848 Pussyfighter :$ ,dan ben je eigenlijk wel verplicht om ook een echte te kopen,en als hij een gewone heeft gekocht zou ik een S uitvoering kiezen,dan heb je
wat meer leuke spullen er op dan je maat :Y :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er inderdaad een ander stuur op zitten en zelfs handvatverwarming...over pussy gesproken.
Koppeling heb ik heerlijk zacht gemaakt door ze in te vetten met wit vet.... ja echt, geen 1 april ofzo. Google maar eens. Helemaal droog hapte hij idd wel wat.
Kijk wel veel in de spiegels, gaat wel snel veel te vlug en sta niet eens op zwarte lijstjes.

Heb hem zelfs puur op uiterlijk gekocht zonder proefrit, alle motoren rijden wel goed en kocht gewoon de mooiste.
Prijs maakt ook niet zoveel uit als ik op MP kijk, mijne is van 2013 en zal ongeveer hetzelfde opbrengen als een luxere 848 terwijl de nieuwprijs wel schokkend veel hoger was.

De S spulletjes zijn prijzig maar ook wel heel erg mooi, hebbe hebbe hebbe. ( en heb ik dus ook ;-) )
 
Laatst bewerkt:
Voor het uiterlijk heb ik die van mij ook gekocht,persoonlijk vond ik de 1098 en 1198 de mooiste
moderne motoren die er ooit gemaakt zijn,het liefst zou ik dan ook de supersport 1098 of 1198 willen,maar die zijn onpraktisch voor gewoon gebruik,dus for the next best thing gekozen,de
streetfighters hebben styling elementen van de SS modellen en dat maakt ze mooi en daarnaast is er ook nog eens normaal mee te rijden.
 
Zal de tips meenemen, qua verlengstuk heb ik hem niet nodig. Heb liever minder cc's en meer plezier als dat zo blijkt te zijn. Rij nu ook een 1000 maar had meer plezier op mijn 600. Vandaar ook de overstap naar een ander segment.

Vind alleen als wat er staat nu vrij prijzig. 10.000 euro voor een mooi exemplaar zit je zo op terwijl ik tussen de 8.000 en 9.000 zelf een reele prijs vind
 
Zal de tips meenemen, qua verlengstuk heb ik hem niet nodig. Heb liever minder cc's en meer plezier als dat zo blijkt te zijn. Rij nu ook een 1000 maar had meer plezier op mijn 600. Vandaar ook de overstap naar een ander segment.

Vind alleen als wat er staat nu vrij prijzig. 10.000 euro voor een mooi exemplaar zit je zo op terwijl ik tussen de 8.000 en 9.000 zelf een reele prijs vind

Bij de handel vaak wel,maar particulier zijn ze voor die prijzen wel
te vinden met enig geduld.
 
Je kunt er altijd een toeren begrenzer opzetten ;-)

Vergeet niet dat de SFs beste wel prijzig waren nieuw, dat zie je terug in 2e hands prijzen.( mijne was zelfs een shocking 23.000 euro en dat nog zonder termi uitlaat)
En Ducati is een populair merk natuurlijk.
Bij inruil krijg je er ook weer wat voor terug.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er altijd een toeren begrenzer opzetten ;-)

Vergeet niet dat de SFs beste wel prijzig waren nieuw, dat zie je terug in 2e hands prijzen.( mijne was zelfs een shocking 23.000 euro en dat nog zonder termi uitlaat)
En Ducati is een populair merk natuurlijk.
Bij inruil krijg je er ook weer wat voor terug.

Als Ducati niet met een vervanger komt van de SF zie ik de prijzen in de toekomst
nog wel eens een stuk stijgen in plaats van dalen,er zijn niet zoveel SF,s gemaakt.
Mag nog wel een aantal jaren duren ,maar wie weet.
 
3/4 jaar geleden kosten een 848 2de hands al 9 a 10K
Dit vond ik toen ook teveel, echter zakken ze voor geen meter dus vorig jaar toch maar 1 gekocht :)
 
Zo... vandaag bezig geweest.

TPS uitgelezen; lijkt inderdaad prima te werken. Gas los staat hij op ongeveer 3% en reageert prima op gas geven.

Bij een koude motor is er niets aan de hand en loopt de motor prim. Na een paar minuten komt er een foutmelding op de TPS in en blijft hij alleen stationair lopen, slaat soms af. Reageert niet op het gas.

Heb de sensor toch maar vervangen (had hem toch besteld) maar helaas het gedrag blijft hetzelfde. Hij leek wel even lekker soepel te lopen, begon bijna te juichen en toen kwam de foutcode weer. Na even afkoelen en weer starten komt er geen foutcode terug.

Heb de TPS nog niet kunnen resetten omdat ik nog op de activatiecode wacht voor JPDiag, maar ik vind het toch vreemd dat hij bij een koude motor niet de foutcode geeft.

Ik ben geen monteur maar dan begint het wat mij betreft op een andere storing te lijken? Bijvoorbeeld een lek gasklephuis waardoor de TPS vervuild raakt en hij een foutcode erin krijgt.

Iemand ideeen? RG-Gamma misschien?
 
.De TPS kan niet vervuild raken die zit aan de buitenkant en is gewoon een potmeter die de stand van de gaskleppen doorgeeft aan de ECU ,Blijkbaar zit er ergens een communicatie storing tussen de TPS en de ECU aan de hand van de stand van de TPS regelt de ECU het inspuiten van de benzine, blijkbaar krijgt de ECU nu alleen maar een signaal van de TPS voor een stationair toerental,blijkbaar krijgt de motor niet voldoende brandstof om hoger in toeren te kunnen draaien.
Wel vreemd dat het alleen bij een warme motor voorkomt.De TPS heb je al vervangen dus daar ligt het niet aan,dus moet het of de ECU zijn of ergens in de bekabeling misschien een storing.Of je timing/rpm sensor of het relais daarvan werken niet goed,relais zijn dan eerder
de oorzaak dan de sensor,maar omdat het warmte gerelateerd is verdenk ik die sensor,die
zit namelijk op het blok gemonteerd.
Kijk eerst eens alle gerelateerde stekkerverbindingen na of daar geen corrosie zit en alles goed vast zit.En dan met name de stekkers die de ECU in gaan want die zijn los geweest
voor het veranderen van de Map.Die moet je op een speciale manier loshalen en vastzetten,lees daar eerst over in het wph.
Lees dit ook maar eens,
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...-of-new.html&usg=AOvVaw3qNPc98ZrU6lmOnw4F-rA2
 
Laatst bewerkt:
Vanavond maar even doen. Beetje contactspray wellicht helpt het..

Hij rijdt zonder de storing perfect. Maar zodra het lampje begint te branden lijkt hij gewoon de TPS uit te schakelen.

Volgens verduyn is storing aan de kabelboom zeer onwaarschijnlijk bij een 848SF.

De stekker op de sensor ziet er als nieuw uit en de kabels zijn goed geïsoleerd. Misschien toch de stekkers op de ecu dan ja..

Ik zal vanavond ook nog eens een rondje zeer rustig rijden. Voor mijn gevoel ontstaat het bij wat meer gas geven
 
Geen fouten in jpdiag?
Anders alle fouten er uit gooien en dan testen dan weet je zeker dat je geen oude fouten hebt..
 
Ja fout van de TPS was opgeslagen. Vanavond even wissen en opnieuw testen,
Kan een fout uit het geheugen gewoon terugkomen als je hem niet wist dan?
 
Staat geen datum bij dus misschien is het een fout van een jaar geleden. Als je alle fouten er uit haalt dan test. Heb je een probleem dan kijken welke fout hij geeft. Weet je zeker dat het geen oude fout melding is..
 
Oude fouten waren al gewist.

Heb net alles gewist en weer getest. Tevens TPS gereset.
Ook de ecu losgekoppeld, stekkers gecontroleerd, contactspray, massa licht opgeschuurd en weer aangedraaid.

Op het contact +/- 20x de tps getest, loopt perfect van +/- 3 naar +/- 85 graden.

Toen stukje gaan rijden.. paar kilometer rustig gereden; niks aan de hand.

Toen klein beetje gas gegeven, bij het afremmen / gas los ging het motorlampje weer branden. Na een paar 100 meter pruttelen pakte hij ineens wel weer normaal op en kon ik weer normaal (rustig) naar huis rijden.

Thuis uitgelezen en wederom de foutcode van de TPS.
Voor de zekerheid heb ik DTC ook uitgeschakeld voor het geval dat er toch stiekem daarmee een relatie zou kunnen zijn.

Misschien goed om te weten dat hij vanaf dat hij in mijn bezit is altijd grof brandstof heeft verbruikt: +/- 1:10 tot 1:12.

Misschien toch de ECU?
 
Dat is idd veel teveel.
Ik haal mijn de 1098 altijd makkelijk 1 op 15.
Je hebt een 848 toch?
Misschien iemand een ecu te leen? ( als je een termi hebt krijg je er eentje bij)
Ik heb er wel eentje maar is van een 1098.
Welke regio woon je?

Heel wat anders maar vergelijkbaar: be de Z3 van vrouwlief kreeg ik ook vele meldingen mbt TPS enzo maar bleek een vervuilde gasklep. Die bleef wat hangen/ plakken en klopte de waardes niet van tps en overige sensoren, ging de ecu ook heel raar doen en soms in noodloop om 5 minuten later weer gewoon te doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd veel teveel.
Ik haal mijn de 1098 altijd makkelijk 1 op 15.
Je hebt een 848 toch?
Misschien iemand een ecu te leen? ( als je een termi hebt krijg je er eentje bij)
Ik heb er wel eentje maar is van een 1098.
Welke regio woon je?

Heel wat anders maar vergelijkbaar: be de Z3 van vrouwlief kreeg ik ook vele meldingen mbt TPS enzo maar bleek een vervuilde gasklep. Die bleef wat hangen/ plakken en klopte de waardes niet van tps en overige sensoren, ging de ecu ook heel raar doen en soms in noodloop om 5 minuten later weer gewoon te doen.

De ECU van de 1098 is het zelfde als van de 848.
 
Ecu wel maar niet de software welke erop staat.
Gaat er nu even over om een zeker goede ecu erin te zetten om dat uit te sluiten of de storing te vinden.
Mijne is zelfs een termignoni ecu.
Flashen gaat ook wel maar wil deze bij de uitlaat houden.
Mijne loopt trouwens beter op de standaard dan termi ecu, veel te rijk anders.

Zou ook een draadbreuk kunnen zijn bedenk ik me net.
 
Laatst bewerkt:
Draadbreuk heb ik ook naar gezocht; alles ziet er eigenlijk zeer degelijk en als nieuw uit. Dus ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Verduyn zegt ook dat hij het zich niet kan voorstellen op een SF, nooit van gehoord.

Ben nog aan het zoeken naar mensen die problemen hebben gehad met een lek in de throttle body. Schijnen wel regelmatig problemen mee te zijn.

Probleem is alleen dat als ik een gebruikte set koop; dan weet ik niet zeker of hij goed is. Een nieuwe kost geloof ik 1000+ euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan