Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Net +/- 40 km getest.

Eerst 20km heel rustig aan, max 5-6000 toeren. Geen probleem.
Toen langzaam het gas opgevoerd en het ging eigenlijk prima. Heb de eerste 3-4 versnellingen vol doorgetrokken zonder dat de fout erin knalde. Liep lekker door.

Wel plofte hij aardig uit de uitlaat bij gas los.

Ik probeer morgen nog een rondje te doen en dan eens tanken... kijken wat hij verbruikt heeft. Een lekkende throttle body zou wat mij betreft wellicht een goede reden kunnen zijn voor het hoge verbruik. En daarbij het geplof, dat lijkt mij ook onverbrande benzine die in de uitlaat verbrandt?

Edit; ik ruik ook wel wat onverbrande benzine soms.. maar kan niet echt goed zien waar het vandaan komt. Maar even wat meer dingen loshalen..
 
Laatst bewerkt:
Stinken naar benzine doet die van mij ook na een rit,geef ik vol gas en gelijk van het gas af dan ploft hij ook als een oude F1 wagen.
Op wat voor manier zou een lekke throttle body een hoger verbruik moeten veroorzaken?,
de body heeft maar 1 functie en dat is lucht doorlaten,brandstof word geregeld door de injectoren.Er zou hooguit ergens valse lucht aangezogen kunnen worden maar daar gaat de motor juist armer door staan.Als je een Lambda sonde zou hebben dan kan het invloed hebben,maar die van jou is uitgeschakeld dus maakt het niets uit op je brandstof verbruik.
 
Laatst bewerkt:
Ecu wel maar niet de software welke erop staat.
Gaat er nu even over om een zeker goede ecu erin te zetten om dat uit te sluiten of de storing te vinden.
Mijne is zelfs een termignoni ecu.
Flashen gaat ook wel maar wil deze bij de uitlaat houden.
Mijne loopt trouwens beter op de standaard dan termi ecu, veel te rijk anders.

Zou ook een draadbreuk kunnen zijn bedenk ik me net.
Standaard is ook de software gelijk het zijn namelijk de zelfde onderdeelnummers,of er moet een andere map in gezet zijn,een Rexxer bijvoorbeeld.
Ik heb een Rexxer map en die van mij liep er beduidend beter door met name bij lage toeren.
 
Laatst bewerkt:
Standaard stinkt hij ook en ploft lekker, ook bij gebruik Quickshifter.
Bij termi ecu meer stank, meer verbruik en gasaanname wat bruter.
Voor mij is de standaard map okay, rexer zal misschien war beter zijn maar heb het er niet voor over. Goed is goed.
Heb wel een kat gekocht voor in de termi om de stank wat te beteugelen.(vorige eigenaar heeft de kats eruit gehaald..grr)
Maar ben dan wel de plofjes kwijt, wel jammer... ;-(

Kan me niet voorstellen dat het inspuitprogramma voor een 848 en 1098 hetzelfde is, blokken zijn zoveel anders.
Basis kale ecu denk ik wel.
 
Standaard stinkt hij ook en ploft lekker, ook bij gebruik Quickshifter.
Bij termi ecu meer stank, meer verbruik en gasaanname wat bruter.
Voor mij is de standaard map okay, rexer zal misschien war beter zijn maar heb het er niet voor over. Goed is goed.
Heb wel een kat gekocht voor in de termi om de stank wat te beteugelen.(vorige eigenaar heeft de kats eruit gehaald..grr)
Maar ben dan wel de plofjes kwijt, wel jammer... ;-(

Kan me niet voorstellen dat het inspuitprogramma voor een 848 en 1098 hetzelfde is, blokken zijn zoveel anders.
Basis kale ecu denk ik wel.

Ik weet niet hoe ik er op kwam dat ze gelijk zijn,maar net nog eens nagezocht en ze zijn toch verschillend. :$
 
Op wat voor manier zou een lekke throttle body een hoger verbruik moeten veroorzaken?,
de body heeft maar 1 functie en dat is lucht doorlaten,brandstof word geregeld door de injectoren.Er zou hooguit ergens valse lucht aangezogen kunnen worden maar daar gaat de motor juist armer door
Op een Amerikaans forum kwam ik iemand tegen waarbij de benzine uit de throttle body lekte thv de TPS sensor. Brandstoflek zou wel tot hoger “verbruik” kunnen leiden natuurlijk. Maar dan zou hij wel erger moeten stinken. Ik ruik wel echt onverbrande benzine af en toe maar dat is bij jullie ook wel dus?
 
Ja dat ruik ik ook,zo erg dat ik ook dacht er lekt ergens benzine,maar ik kon niets vinden.
Ik dacht dat het misschien de tank onluchting was,want ik ruik het vooral bij een volle tank.
 
Ik heb ook net getankt toen viel het me op. Zie geen sporen van lekkage. Maar eens kijken of hij nu een tijdje probleemloos blijft dan..
 
Ik heb ook net getankt toen viel het me op. Zie geen sporen van lekkage. Maar eens kijken of hij nu een tijdje probleemloos blijft dan..

Ik hoop het voor je,je kan nou niet zeggen dat je sinds je hem heb probleemloos gereden heb :? ,die van mij heb ik gelukkig geen gezeur mee,inmiddels al 2500km mee gereden,
een karakter fiets is leuk maar hij moet niet te veel karakter trekjes gaan vertonen :N want
dan is het exit voor hem B| en komt er weer een betrouwbare Japanner. :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nu iets over de 'exhaust flapper'

Nu bedenk ik me dat ik die bevestiging van die kabel aan uitlaat heb verwijderd, wat bedoelen ze met die 'flapper'?

Dat ding is bij mij uitgeprogrammeerd, dus die kabel lijkt mij toch niets meer te doen?

I love my bike but this is driving me nuts.. - ducati.org forum | the home for ducati owners and enthusiasts

Edit; bij nader inzien; die hele klep is er bij mij uit en de servo is uitgeprogrammeerd en afgekoppeld. Moet het niet kunnen zijn.

Misschien toch kijken of er nog een massa punt is behalve die op de ECU..
 
Laatst bewerkt:
Mijne stinkt ook wel naar benzine na een rit. Ook zo erg soms dat ik twijfelde over lekkage. Maar nergens lekkage te bekennen.
 
Ik lees nu iets over de 'exhaust flapper'

Nu bedenk ik me dat ik die bevestiging van die kabel aan uitlaat heb verwijderd, wat bedoelen ze met die 'flapper'?

Dat ding is bij mij uitgeprogrammeerd, dus die kabel lijkt mij toch niets meer te doen?

I love my bike but this is driving me nuts.. - ducati.org forum | the home for ducati owners and enthusiasts

Edit; bij nader inzien; die hele klep is er bij mij uit en de servo is uitgeprogrammeerd en afgekoppeld. Moet het niet kunnen zijn.

Misschien toch kijken of er nog een massa punt is behalve die op de ECU..

Hij deed het toch weer goed,of toch niet?
 
Ja klopt, maar vertrouw het gewoon nog niet helemaal.

Inmiddels zit ik ook 75 test km. Nu getankt en ondanks echt flink gasgeven ging er maar 5 liter bij in. Beste verbruik ooit sinds ik hem heb en heb niet vaker zo hard gereden.

Hopelijk een goed voorteken..
 
Vraagje....
Ik heb bijna 4 weken gelden m'n net 'nieuwe' SF neergelegd na van achter te zijn aangereden.
Best wat schade maar allemaal reparabel.
Nu is het wachten op wat Ducati onderdelen, stuurdempersteun en linker spiegel.
Die zijn besteld maar het duurt nu al even en het mooie weer komt er weer aan :-(

Wat is jullie ervaring met bestellen van Ducati onderdelen en de bijbehorende levertijd?
Ik zit te twijfelen om dan maar aftermarket spiegels te bestellen, Rizomas oid...
 
Laatst bewerkt:
Zit ook al 3 weken te wachten op een quickshifter welke in Italië op voorraad zou zijn. Geen idee wanneer die komt :(
 
Zit ook al 3 weken te wachten op een quickshifter welke in Italië op voorraad zou zijn. Geen idee wanneer die komt :(

Tja het zijn natuurlijk wel Italianen,trek je al de siësta tijden :z er af dan valt het nog mee.
Het zijn overigens niet alleen Italianen die er lang over kunnen doen,zo zit ik al
10 jaar te wachten op een paar tapeindjes van meneer Suzuki,8 jaar geleden stonden
ze nog op nalevering :Y ,daarna heb ik het maar opgegeven :z :)
Op de site van Ducati Zaltbommel staat ook dat ze de Quickshifter op voorraad hebben,dus ik blij naar Zaltbommel hebben die knurften hem niet,zegt die knakker ja er staan wel
meer onderdelen in de webshop die daar als zijnde op voorraad staan,maar die in
werkelijkheid niet op voorraad zijn,fijne firma :N ,dat noemt zich dan Flagshipstore van Ducati _O- ,het is meer een modderschuit store. :r
Bij Ducati zelf hebben ze ook dezelfde mentaliteit,zeggen dat het op voorraad is terwijl het niet zo is,en dan mag je blij zijn als het ooit nog komt.En kom niet voor onderdelen als ze op vakantie zijn want dan gooien ze alles plat en duurt het heel lang voordat je onderdelen aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje....
Ik heb bijna 4 weken gelden m'n net 'nieuwe' SF neergelegd na van achter te zijn aangereden.
Best wat schade maar allemaal reparabel.
Nu is het wachten op wat Ducati onderdelen, stuurdempersteun en linker spiegel.
Die zijn besteld maar het duurt nu al even en het mooie weer komt er weer aan :-(

Wat is jullie ervaring met bestellen van Ducati onderdelen en de bijbehorende levertijd?
Ik zit te twijfelen om dan maar aftermarket spiegels te bestellen, Rizomas oid...

Ducati spiegel staat op MP te koop.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...RppD9wcICKMjSkSiuKRz_PibiCAHgDy_03tg42x490OXQ
 
Nou the story continues,
Vandaag met vriendinnetje achterop een stuk gereden.. en bij een stuk gas geven kwam er weer de fout naar boven. motorlampje af en toe branden; niet constant.

Tevens het idee dat bij drempels de storing weer op komt.

Klopt het dat het lampje brandt zolang er een storing is - en dat hij weer weg gaat zodra het is 'opgelost' ? (in het geval van mijn vermoeden; breuk in kabelboom)

Ik heb het sterke vermoeden dat het in mijn kabelboom zit thv. de ECU. Die is door Verduyn vervangen vorig jaar dus wellicht zijn ze wat ruw geweest met wisselen?

Vandaag bleef het lampje voor het eerst langer branden, en ik heb overal aan mijn kabels lopen voelen / draaien. Totdat ik op een bepaalde plek bij de ECU kwam waarbij knijpen lampje aan betekende - loslaten lampje uit (motorlampje dus).

Ik heb dat +/- 10x gereproduceerd, waarna ik vol enthousiasme naar mijn vriendin gerend ben om te vertellen dat ik de storing gevonden heb.

Kom ik weer terug bij de motor; motorlampje uit en ik kan de storing niet meer opnieuw 'oproepen'.

Kan het toeval geweest zijn of zou dit toch wel echt de storing moeten zijn? Ik erger me kapot aan het feit dat ik het nu niet meer kan reproduceren - en heb verder ook geen ervaring met storingen in kabelbomen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens het WPHB van de 848 is de TPS nummer 60 in het elektrische schema.

Maar ben ik nou gek of zie ik hem niet staan? (geen ervaring met die schema's dus wellicht doe ik iets compleet verkeerds).
 
Nou the story continues,
Vandaag met vriendinnetje achterop een stuk gereden.. en bij een stuk gas geven kwam er weer de fout naar boven. motorlampje af en toe branden; niet constant.

Tevens het idee dat bij drempels de storing weer op komt.

Klopt het dat het lampje brandt zolang er een storing is - en dat hij weer weg gaat zodra het is 'opgelost' ? (in het geval van mijn vermoeden; breuk in kabelboom)

Ik heb het sterke vermoeden dat het in mijn kabelboom zit thv. de ECU. Die is door Verduyn vervangen vorig jaar dus wellicht zijn ze wat ruw geweest met wisselen?

Vandaag bleef het lampje voor het eerst langer branden, en ik heb overal aan mijn kabels lopen voelen / draaien. Totdat ik op een bepaalde plek bij de ECU kwam waarbij knijpen lampje aan betekende - loslaten lampje uit (motorlampje dus).

Ik heb dat +/- 10x gereproduceerd, waarna ik vol enthousiasme naar mijn vriendin gerend ben om te vertellen dat ik de storing gevonden heb.

Kom ik weer terug bij de motor; motorlampje uit en ik kan de storing niet meer opnieuw 'oproepen'.

Kan het toeval geweest zijn of zou dit toch wel echt de storing moeten zijn? Ik erger me kapot aan het feit dat ik het nu niet meer kan reproduceren - en heb verder ook geen ervaring met storingen in kabelbomen.

Die stekkers die op de ECU zitten willen weleens storing geven als ze niet voorzichtig genoeg
gemonteerd zijn,er zijn ook de nodige ECU,s beschadigd door mensen die niet weten
hoe je die stekkers moet losmaken en weer monteren,in die stekkers zitten piepkleine
connectoren,is er te bruut mee omgegaan dan kan het zijn dat er 1 of meerdere connectoren
geen goed contact meer maken.Of zoals misschien bij jou het geval is af en toe wel en dan
weer niet,dat kan zoals je zelf al aangaf komen door bijvoorbeeld over een hobbel te rijden.
 
Volgens het WPHB van de 848 is de TPS nummer 60 in het elektrische schema.

Maar ben ik nou gek of zie ik hem niet staan? (geen ervaring met die schema's dus wellicht doe ik iets compleet verkeerds).

Je moet nummer 25 hebben,je heb verkeerd gekeken bij routing of wiring on frame.
 
Ik heb gemerkt dat levertijden nogal kunnen oplopen met originele onderdelen inderdaad. Zeker in hoogseizoen. Laagseizoen gaat beter.

Volgend weekend een paar dagen sturen in Sauerland! :]
 
Laatst bewerkt:
Anthonio in breda heeft vrijwel alles gebruikt liggen.
Ook al een keer geweest daar en goed(koop) geslaagd.
Staat op Marktplaats maar heeft meer liggen als de advertenties.
 
Die stekkers die op de ECU zitten willen weleens storing geven als ze niet voorzichtig genoeg
gemonteerd zijn,er zijn ook de nodige ECU,s beschadigd door mensen die niet weten
hoe je die stekkers moet losmaken en weer monteren,in die stekkers zitten piepkleine
connectoren,is er te bruut mee omgegaan dan kan het zijn dat er 1 of meerdere connectoren
geen goed contact meer maken.Of zoals misschien bij jou het geval is af en toe wel en dan
weer niet,dat kan zoals je zelf al aangaf komen door bijvoorbeeld over een hobbel te rijden.

Ik zal nog eens wat friemelen aan de stekker inderdaad. En de kabelboom even uitpakken. Lastig dat de storing niet constant is... maakt het zoeken weer wat lastiger.

Kink in de kabel is volgens verduyn zeer onwaarschijnlijk. Maar het lijkt mij ook onwaarschijk dat zij een nieuwe ecu beschadigden met monteren? Zo lastig zijn die stekkers niet als je weet hoe je ermee werkt. Ik zou dan eerder denken dat ze de kabels met opzij leggen bij het wisselen van de ecu wat geknikt hebben met kabelbreuk als gevolg. Maarja het gaat ook weer een tijd goed tussendoor... lastig lastig.

Antonio heeft wel een kabelboom liggen maar wisselen schijnt een dag werk te zijn. Dan toch maar eerst kijken of ik zo wat kan vinden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan