Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Zon gear indicator lijkt me op zich ook wel handig. Jammer dat het niet in het dashboard zit standaard.

Ik ben er nog steeds zeer tevreden over. Eerst op mijn 848 gemonteerd en later overgezet op de SF848. Ideaal. Voor het inleren wel een langere rustige weg zoeken.
 
Tellen werkt opzich ook wel.. Maar opzich wel een fijn extraatje.

Inmiddels heb ik op mijn SF nog een carbon seatcover en een CNC verstelbare schakelset gemonteerd. Leuke mods wel :)
 
Tellen werkt opzich ook wel.. Maar opzich wel een fijn extraatje.

Inmiddels heb ik op mijn SF nog een carbon seatcover en een CNC verstelbare schakelset gemonteerd. Leuke mods wel :)
Ja ja zit ons lekker te maken met allerlei goodies die je heb gemonteerd :9~ ,maar eh
waar blijven de foto,s B| :+
 
Laatst bewerkt:
Uploaden van foto's blijft lastig hier; maar hier komt het:
full
 
En t schakelsetje; remmen ben ik nog met de ringen aan het klooien om het goed te monteren: chinezen hebben het zelf 'voorgemonteerd' maar snappen zelf volgens mij niet goed wat ze gekopieerd hebben van de Amerikanen die dit ontworpen hebben :p

Ik moet zeggen: schakelt erg fijn. Voeten zitten wel wat hoger dat is even wennen maar dat hoort wel bij die setjes ivm. grondspeling/race.



full
 
Ziet er allemaal netjes uit,valt mij mee dat die schakelset past,na die niet goed passende radiateur schermen had ik daar mijn twijfels over.
 
Niet passende radiateurschermen hoeft niet per se de fout van de Chinezen te zijn. Ik heb ze van Evotech Performance, hun pasvorm is over het algemeen uitstekend. Maar de beschermer van de bovenste radiateur was niet alles. Besproken met de monteur van de dealer; "Hebben we vaker last van, ligt aan de radiateuren en montage van Ducati". Opgelost met een stevige tie-wrap.
 
Ziet er allemaal netjes uit,valt mij mee dat die schakelset past,na die niet goed passende radiateur schermen had ik daar mijn twijfels over.
Het is mooi spul moet ik zeggen. Voelt kwalitatief goed en schakelt fijner dan origineel. Het schijnt dat Sato haar producten in China liet produceren, zij vragen een kleine 700$ voor hun setjes. Sterke vermoeden is dat de Chinezen er met hun ontwerp mee vandoor zijn gegaan..

Er zit geen handleiding bij en ze hebben het zelf “voorgemonteerd” zonder enige kennis; daarom is het we even puzzelen om het logisch in elkaar te zetten (dingen verkeerd om en ringen op verkeerde plaats).

Dat is wel een minpunt maar nadat ik daar over reclameerde kreeg ik een vergoeding om het door een monteur te laten doen, mooi opgelost dus
 
En door welke monteur heb je dat laten doen ;)
Het kost al niet veel en dan ruk je ze alsnog een poot uit :+
 
Ik heb de plaatjes met vele verstelgaatjes links en recht verwisselt en onderste boven gemonteerd (volg je het nog?)
Dan heb je verlagers, beter voor mijn lange latten.
Weet niet of dat met jou setje ook kan.
 
Ik heb de plaatjes met vele verstelgaatjes links en recht verwisselt en onderste boven gemonteerd (volg je het nog?)
Dan heb je verlagers, beter voor mijn lange latten.
Weet niet of dat met jou setje ook kan.
Hmm grondspeling wel genoeg? Aangezien ze niet kunnen inklappen?

Ik zit nu wat hoger met de voeten. Even wennen maar niet verkeerd opzich.

Kan de schakelstang ook nog omdraaien voor race schakeling. Misschien eens proberen of dat bevalt.
 
Heb zelf race schakeling alhoewel ik zeker niet race. Vindt het logischer en degelijker om naar beneden te trappen vol op het gas.
Heb zelfs een Quickshifter van een panigale vanwege omgekeerd werken.

Grondspeling de grens niet bereikt maar de mijne is nog wel inklapbaar btw.
 
Goedenavond!

Sinds eergisteren ook in het bezit van een streetfighter 848! Is in showroom staat. Nu zag ik op de COC papieren staan dat hij 100cv (pk) heeft. Het betreft een belgische fiets van origine. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Er zit een ducati performance ECU in icm k&n luchtfilter en uiteraard termi’s.
 
Nou toevallig heb ik daar ervaring mee op de 848.

Hoewel de DP map heel aardig is vond ik zelf de rexxer een stuk soepeler onderin en voor mijn gevoel ook sneller.

Bij mij zit er een sc project uitlaat onder.

Mijn ecu was stuk, toen een DP ecu erop gezet maar ik vond het wel de moeite om de rexxer map er op te laden.
 
Dat is goed om te horen. Zijn er mensen met een Rexxer mapping? Verschilt dat veel van de Ducati Performance ECU

Ik heb ook een Rexxer map,maar mocht je die kant op gaan laat hem dan bij
Biggelaar afstellen,bij mij gaf het een verbetering maar heb alleen de map laten instaleren,
achteraf had ik het beter door Biggelaar kunnen laten doen,want volgens mij moet het nog beter kunnen.
 
Omdat ik weer terug wil naar een 4 of 3 cilinder ga ik mijn Streetfighter 848 bj 2012 verkopen,
gekocht in November 2017 bij Motoport Goes km stand 21000,hij heeft een grote beurt
gehad bij 15000km waarbij ook de riemen zijn vervangen.
Er zitten diverse accessoires op de motor,zoals Arrow uitlaatdempers(originele zitten er ook bij),Ducati performance spiegels,kentekenplaathouder,verstelbare rem en koppelingsgreep,ruitje,tankpad,stuuruiteinden en een aangepaste ECU(Rexxer) voor beter
rijgedrag bij lage toeren.
De ketting en kettingwielen zijn nog zeer goed,voorband nog goed,achterband is bijna aan vervanging toe.
Foto is van mijn motor toen ik hem in November kocht, recentere foto,s moet ik nog maken.
Die zijn dan op aanvraag verkrijgbaar.
r2tz1r.1jpg.jpg


Dus mocht iemand er een bod op willen doen dan hoor ik dat wel,eventueel inruil van een nette 4 of 3 cilinder is bespreekbaar,mijn voorkeur gaat uit naar een Triumph Speedtriple of Streettriple
of een Yamaha FZ1,Honda CB1000R.Ook is inruil van een 2takt bespreekbaar ,zoals oa een RD350LC
of Suzuki GT750,550,380.
Reacties via Forum PB of rg-gamma@live.nl
 
Laatst bewerkt:
CB1000R heb ik ook gehad daar ga je wel het karakter missen denk ik. Die motor is redelijk saai te noemen... Hij stuurt wel geweldig!
 
CB1000R heb ik ook gehad daar ga je wel het karakter missen denk ik. Die motor is redelijk saai te noemen... Hij stuurt wel geweldig!

Ja dat karakter is juist het probleem,vroeger pakte ik de motor en ging ik
een stuk knallen en daar is een SF een ideale motor voor,je merkt bij de SF dat hij afgeleid
is van een sportmotor en het liefst ook zo bereden wil worden,tegenwoordig rij ik meer
in toermodus over de smalle binnenwegen hier,dan zit je het merendeel van de tijd
in het lage toeren gebied en dat vind de SF niet fijn en ik dus ook niet,daarom de overstap
naar zo als je aangeeft een motor die soepeler(saaier) rijd in dat toerengebied,een 3 of 4 cilinder dus.Of een klassieke 2 takt,wat eigenlijk mijn favoriete motoren zijn.
Buiten dit blijft de SF een supermotor die als je hem gebruikt waar hij voor gemaakt is
zeer goed is.
 
Omdat ik weer terug wil naar een 4 of 3 cilinder ga ik mijn Streetfighter 848 bj 2012 verkopen,
gekocht in November 2017 bij Motoport Goes km stand 21000,hij heeft een grote beurt
gehad bij 15000km waarbij ook de riemen zijn vervangen.
Er zitten diverse accessoires op de motor,zoals Arrow uitlaatdempers(originele zitten er ook bij),Ducati performance spiegels,kentekenplaathouder,verstelbare rem en koppelingsgreep,ruitje,tankpad,stuuruiteinden en een aangepaste ECU(Rexxer) voor beter
rijgedrag bij lage toeren.
De ketting en kettingwielen zijn nog zeer goed,voorband nog goed,achterband is bijna aan vervanging toe.
Foto is van mijn motor toen ik hem in November kocht, recentere foto,s moet ik nog maken.
Die zijn dan op aanvraag verkrijgbaar.
[afbeelding]

Dus mocht iemand er een bod op willen doen dan hoor ik dat wel,eventueel inruil van een nette 4 of 3 cilinder is bespreekbaar,mijn voorkeur gaat uit naar een Triumph Speedtriple of Streettriple
of een Yamaha FZ1,Honda CB1000R.Ook is inruil van een 2takt bespreekbaar ,zoals oa een RD350LC
of Suzuki GT750,550,380.
Reacties via Forum PB of rg-gamma@live.nl

Al eens een kleiner tandwiel voor geprobeerd?
Ik heb er een 14 i.p.v. 15 op, rijdt stuk fijner.
 
Terug
Bovenaan Onderaan