Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Aha. Iemand die een keer zijn standaard sf848 op de dyno gehad heeft? Ik ben benieuwd wat hij fabriek af levert (op het achterwiel)
 
Kan iemand mij vertellen of de duoseat cover van een 848 evo / 848 SF compatibel is?
 
Hi all,
sindskort SF 848 bezitter, tot nu toe reuze blij mee!
Heb historie met o.a. een KTM 990 SM en 2 Aprilia RSV's, nu eindelijk een echte Ducati :-) !

Ook meteen een vraag, ik vind het standaard zadel erg glad. Gisteren wat sportiever gereden en gleed alle kanten op haha #geenpretje. Ik vond het Ducati Performance zadel (neopreen), maar die lijkt niet meer geleverd te worden. Iemand nog andere tips? Past het 848/1098 (niet SF) ook op een Streetfighter? dan zou ik evt zelf een 2e hands zadeltje kunnen overtrekken met neopreen of suede.

braaap!
SF848.jpg
 
Hi all,
sindskort SF 848 bezitter, tot nu toe reuze blij mee!
Heb historie met o.a. een KTM 990 SM en 2 Aprilia RSV's, nu eindelijk een echte Ducati :-) !

Ook meteen een vraag, ik vind het standaard zadel erg glad. Gisteren wat sportiever gereden en gleed alle kanten op haha #geenpretje. Ik vond het Ducati Performance zadel (neopreen), maar die lijkt niet meer geleverd te worden. Iemand nog andere tips? Past het 848/1098 (niet SF) ook op een Streetfighter? dan zou ik evt zelf een 2e hands zadeltje kunnen overtrekken met neopreen of suede.

braaap!
Bekijk bijlage 1390367
Mooie fiets,wat het zadel betreft,ik herken dat niet,bij mijn streetfighter had ik daar geen last van,weet je zeker dat
het zadel niet met silicone spray of iets dergelijks is ingespoten,zadel demonteren en goed schoonmaken met een sopje wil
dan wel helpen.
 
klopt wat je zegt, zat inderdaad onder de 'showroom shine' , maar ook na schoonmaken vind ik'm nog wat glad. vandaar de interesse in DP zit. Als iemand eentje heeft liggen hou ik me aanbevolen.
 
Hallo straatvechters!

Ik zie alleen dit topic, is er ook 1 van de 1098 SF of gaan die stiekem gewoon samen in dit topic? ;-)
Afgelopen zaterdag eens op een SF 848 gereden. Ik wilde eigenlijk op een 1098 SF rijden maar die hadden ze bij Zaltbommel niet staan.

Komende van een RSV1000R vond ik de 848 toch wel tegenvallen qua koppel en vermogen. Begrijp me niet verkeerd, het reed goed en leuk, maar ik vind juist de lompe punch van de 1098 zo lekker en zelfs mijn RSV is voelbaar sterker.

Het viel me ook op dat hij erg duikelde met remmen, is dat iets karakteristiek is voor de SF of gewoon heel slecht ingestelde vering?
Verder nog dingen waar ik op moet letten als ik me verdiep in de SF's?

Ze bellen me als ze een 1098 SF hebben zodat ik die eens kan proberen. Heb geen haast, maar heb er altijd al eens op willen rijden 8-) En wellicht een leuke opvolger van mijn Appie. :]

 
Nee niet echt een apart topic over de 1098,dat duiken zal wel afsteling zijn want die van mij vond ik prima zoals
hij was.Verder is de Aprilia een 1000cc en dat merk je in trekkracht,de 1098 is een stuk bruter wat dat betreft.
Ik vond de 848 meer dan genoeg vermogen hebben,maar dat is persoonlijk.Buiten de normale zaken waar je bij iedere motor op moet
letten hebben de SF modellen niet echt iets specifieks waar je op zou moeten letten,behalve of de riemen aan vervanging toe zijn
en de kleppen gesteld moeten worden.
 
Altijd een zwak gehadvr die appie. Sorrie sfguys.

Niks om je voor the verontschuldigen toch. Ik bedoel het is geen duc, maar het is ook zeker geen jap *D en na 15 jaar nog steeds knap om naar te kijken. Laat staan hoe die nog rijdt :}
 
Niks om je voor the verontschuldigen toch. Ik bedoel het is geen duc, maar het is ook zeker geen jap *D en na 15 jaar nog steeds knap om naar te kijken. Laat staan hoe die nog rijdt :}
Eerlijk gezegd vind ik de Ap mooier dan een SF,maar een 1098 met volle kuip wel mooier dan de Ap.
:$;)
 
Eerlijk gezegd vind ik de Ap mooier dan een SF,maar een 1098 met volle kuip wel mooier dan de Ap.
:$;)

Klopt, daarom wil ik eerst eens op de 1098 SF rijden om te kijken of ik het leuker/lekkerder vind rijden dan een racer. Als dat niet zo is dan houd ik of gewoon de Aprilia of dan komt er misschien een 1098S/1198S met volle kuip. Hij hoeft niet weg ;-) het is een geweldige mooie fiets die snaarstrak stuurt en hij is helemaal af. Qua zit wel een stukje extremer dan de Ducs, dus wat comfort betreft zal zelfs een volkuip 1098 al een vooruitgang zijn.
 
Klopt, daarom wil ik eerst eens op de 1098 SF rijden om te kijken of ik het leuker/lekkerder vind rijden dan een racer. Als dat niet zo is dan houd ik of gewoon de Aprilia of dan komt er misschien een 1098S/1198S met volle kuip. Hij hoeft niet weg ;-) het is een geweldige mooie fiets die snaarstrak stuurt en hij is helemaal af. Qua zit wel een stukje extremer dan de Ducs, dus wat comfort betreft zal zelfs een volkuip 1098 al een vooruitgang zijn.
Ik heb zijn voorganger in R versie gehad en die zat best comfortabel,op de 1 of andere manier
hebben ze dat bij jou model weten te verpesten,en dan met name door de tankvorm,blijkbaar was
het uiterlijk belangrijker.Baal er overigens nog steeds van dat ik die van mij toen verkocht heb,heel lage km stand en
was in nieuwstaat,die vind je nu niet meer,maar ja meneer moest zo nodig weer eens wat anders|(:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan