Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Afstellen kan op meerdere manieren. Mijn ECU is geflasht maar heeft ook een carmo electronics chip upgrade gehad. Wat wil zeggen, een sterkere chip waarmee je dus preciezer kan afstellen. Dat maakt dat ik meer vermogen heb en dat hij veel comfortabeler rijdt. (140pk op achterwiel)

Als het aankomt op flashen/software/ecu tuning, dan denk ik niet dat biggelaar de beste optie is. Volgens mij, correct me if I'm wrong, maakt Biggelaar gebruik van rexxer. Als het aankomt op onderhoud/mechanische tuning, dan zit je bij biggelaar meer dan goed.

Wat betreft backfires, ik vind het prachtig. Die van mij geeft gigantische klappen bij het terugschakelen, en dat maakt de fiets als je het mij vraagt, maar dat is smaak.
 
Afstellen kan op meerdere manieren. Mijn ECU is geflasht maar heeft ook een carmo electronics chip upgrade gehad. Wat wil zeggen, een sterkere chip waarmee je dus preciezer kan afstellen. Dat maakt dat ik meer vermogen heb en dat hij veel comfortabeler rijdt. (140pk op achterwiel)

Als het aankomt op flashen/software/ecu tuning, dan denk ik niet dat biggelaar de beste optie is. Volgens mij, correct me if I'm wrong, maakt Biggelaar gebruik van rexxer. Als het aankomt op onderhoud/mechanische tuning, dan zit je bij biggelaar meer dan goed.

Wat betreft backfires, ik vind het prachtig. Die van mij geeft gigantische klappen bij het terugschakelen, en dat maakt de fiets als je het mij vraagt, maar dat is smaak.
Carmo kan nooit het resultaat behalen met hun standaard chip upgrades want er is niet1 motor die het zelfde is wat Biggelaar kan met hun testbank,Biggelaar maakt gebruik van een eigen programma en lieden die daar geweest zijn zijn meer dan tevreden over het afstellen,sterker ze komen zelfs uit het buitenland om het door Biggelaar te laten doen.Ik heb zelf toen een rexxer upgrade laten doen en dat gaf een verbetering maar was nog lang niet optimaal
voor mijn motor,ik heb hem vrij snel daarna verkocht,maar anders was ik er zeker mee naar Biggelaar gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik bedoel, is dat je de ECU kan laten upgraden bij bijvoorbeeld carmo om vervolgens hem te laten flashen bij een specialist met testbank. Geen slecht woord over Biggelaar, maar ik weet zeker dat Biggelaar de waardes niet haalt met hun upgrade t.o.v. die ik heb.

Als voorbeeld: een ECU met een sterkere chip kan je de waardes bijvoorbeeld met 3 nullen achter de komma afstellen waar dat bij een standaard chip maar met 1 nul achter de komma kan.

Biggelaar is gewoon expert in wat hij doet. Alleen je kan er niet tegen op als de waardes (software) preciezer geschreven kan worden. En zover bij mij bekend (ik heb geen ervaring met biggelaar, wel in verdiept en contact gehad), wordt de ECU chip niet aangepast maar alleen de software herschreven. Die 1 nul achter de komma zeg maar ;)

Wil je een goed lopende duc, zit je bij biggelaar helemaal goed. Wil je zonder mechanische tuning meer vermogen en een soepelere lopende motor, kan je kijken naar ECU upgrade.
 
Eigenlijk is de race ECU vooral handig voor als je het volledige systeem hebt. Die weet dan namelijk dat er geen servo in zit enzo. Vaak op een standaard systeem met alleen de cans staat de race ECU te rijk. Haal je vinger eens door het uiteinde van je demper, als die erg zwart is staat hij wss vrij rijk.

Heb je de standaard ECU erbij? Dan zou je die eens kunnen proberen. En anders zul je inderdaad ergens heen moeten die de ECU kan flashen. (bijv. Rexxer). Dan is een race ECU volgens mij wel weer handiger, omdat die zich makkelijker/met meer opties laat programmeren. Wat M de V beschrijft kende ik niet, maar klinkt goed.

Ik denk overigens dat het klapperen, mits een beetje binnen de perken, totaal niet erg is. Mijne doet het ook. Vergeet niet dat je met de open pijpen het sneller hoort, maar dat hij het met de standaard uitlaat wellicht ook gewoon doet.
 
Thx voor jullie reacties. De backfires zijn met de geluidsdempers erin prima te doen. Toch lijkt me mappen wel een interessante optie om de motor wat beter te laten lopen. Of ik ‘m echt 100% optimaal wil laten afstellen is een beetje afhankelijk van de prijs. Ik weet inmiddels dat een mapping specifiek voor mijn motor bij Biggelaar €350 kost.

De standaard ecu heb ik er ook bij gekregen. Ik ga maar eens rondbellen bij wat bedrijven om me te laten informeren. Waar heb jij die carmo laten doen M de V?
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik bij MAD Racing laten doen in Scharwoude. Kost €550 euro geloof ik. Ik had een belgische fiets die op 100pk begrensd was (goedkopere verzekering in België oid). Mijn SF ging van 99,6pk en 81nm naar 139,4pk en 109,1nm (RON98). Mods zijn K&N luchtfilter, Termi slip-ons en dus de aangepaste ECU + custom software. Daarbij maakt het niet uit welke ECU je gebruikt. De chip + software worden toch aangepast.

@ducatilex, volgens MAD Racing staat een SF848 juist te arm afgesteld onderin. Dit resulteert ook in het bokken, iets wat een Rexxer mapping al verbeterd. Ook de kwaliteit van de brandstof maakt natuurlijk uit.

Ik heb zelf ook rexxer overwogen. Maar voor die paar honderd meer toch gekozen voor software op maat.
Bij Biggelaar kan je ook mechanische tuning uitvoeren (flowen etc.), pak je waarschijnlijk nog meer winst. Dit loopt echter wel op in de papieren (en vermogen :Y).
 
Dat heb ik bij MAD Racing laten doen in Scharwoude. Kost €550 euro geloof ik. Ik had een belgische fiets die op 100pk begrensd was (goedkopere verzekering in België oid). Mijn SF ging van 99,6pk en 81nm naar 139,4pk en 109,1nm (RON98). Mods zijn K&N luchtfilter, Termi slip-ons en dus de aangepaste ECU + custom software. Daarbij maakt het niet uit welke ECU je gebruikt. De chip + software worden toch aangepast.

@ducatilex, volgens MAD Racing staat een SF848 juist te arm afgesteld onderin. Dit resulteert ook in het bokken, iets wat een Rexxer mapping al verbeterd. Ook de kwaliteit van de brandstof maakt natuurlijk uit.

Ik heb zelf ook rexxer overwogen. Maar voor die paar honderd meer toch gekozen voor software op maat.
Bij Biggelaar kan je ook mechanische tuning uitvoeren (flowen etc.), pak je waarschijnlijk nog meer winst. Dit loopt echter wel op in de papieren (en vermogen :Y).

Rexxer heb ik laten doen,dat gaf wel iets verbetering maar nog lang niet ideaal,hij liep onderin nog steeds niet 100%.
 
Vindt de oude mooier omdat bij de nieuwe het wel heel erg duidelijk is dat het een omgebouwde panigale is. Teveel kapjes slangetjes etc.
Hoorde een prijs van 23k en dat viel wel mee....
Misschien in het echie beter
 
€23k voor de standaard, €26k voor de S.
Weinig is het niet, maar als ik het zou hebben zou ik hem graag kopen haha.

Je oude knal ik met veel plezier op rond trouwens ;-)
Komen nog wat mooie mods op binnen nu en een maand.

- EVR 48tands koppeling + Ducabike drukplaat
- CNC racing frame plugs
- CNC racing tandwiel houder
- Rizoma rem- vloeistof potjes
 
Laatst bewerkt:
Maar even repost van ander forum dan:

Hebben jullie de nieuwe Streetfighter V4 gezien? :o Porno apparaat!
f8adcb807e2cbedec9472ab7f53e2ff2.jpg

297b0b687bd0a9ae4a67fc692086f1ca.jpg


Standaard 178kg droog, 208 PK
Met full akra 172 droog, 220 PK
Prijzen (Italie) vanaf 19.990

Grappig detail; koplamp is doorgetekend op basis van een plaatje van de "Joker". Toen ik vanmorgen met mijn eigen Streetfighter naar het werk ging voelde ik de gelijkenis ;)

Teaser filmpje.
 
Met meevallen van de prijs bedoelde ik : jouw 1089s was ook iets van 23k nieuw dacht ik
 
Ik heb mijn al te koop staan... Kan niet wachten om de V4 variant te proberen en te kiezen welke het gaat worden.

Ik wens je veel succes met die vraagprijs,die van mij werd heel wat minder voor geboden.
Uiteindelijk met veel moeite voor 6800,- kunnen verkopen,ook nog die knakkers van ik wil van mijn motorfiets af.nl,
wat die boden was helemaal een lachertje,die begonnen met 5800,- en uiteindelijk was er 1 die 6200,- bood.
 
Ik wens je veel succes met die vraagprijs,die van mij werd heel wat minder voor geboden.
Uiteindelijk met veel moeite voor 6800,- kunnen verkopen,ook nog die knakkers van ik wil van mijn motorfiets af.nl,
wat die boden was helemaal een lachertje,die begonnen met 5800,- en uiteindelijk was er 1 die 6200,- bood.

Heb ook al een goed inruilbod op zak dus ik wacht het rustig af. De V4 is nog niet leverbaar nu dus heb nog alle tijd.
 
Heb ook al een goed inruilbod op zak dus ik wacht het rustig af. De V4 is nog niet leverbaar nu dus heb nog alle tijd.
Dat is waarschijnlijk je beste optie,of misschien met heel veel geduld dat je een beter bod krijgt,ik wou hem snel
kwijt,al heeft het nog enkele weken geduurd,wie weet is er iemand die er een goede prijs voor wil betalen,ik ben zo,n persoon niet
tegen gekomen,wat ook niet meehielp is dat andere particulieren hun SF voor nog lagere bedragen aanboden.
Er stonden ook een paar SF motoren te koop die ongeveer het zelfde vroegen als wat jij nu vraagt,die bleven alleen maar te koop staan.
Er was er wel 1 die precies het zelfde uitgevoerd was als die van jou ,maar met 8000km op de teller,die was binnen 2 dagen verkocht
voor 9000,-.
 
Is er hier iemand die zijn originele SF 1098 stuur nog heeft liggen en aan mij wil verkopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan