Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ok dan ben ik gelukkig niet de enige hahahaha
Maar ja ik heb dus alleen het hoognodige genomen.
Passenger seat cover, de evo kentekenplaat houder, windschermpje, rem en koppelings vloeistof houders van rizoma en de led knipperlichten
Zelf heb ik nog de rem/koppelingshendels en de radiator bescherming van evo tech
En bar-end mirrors van motogadget.

Ben benieuwd hoe dat windschermpje staat... was zelf aan het twijfelen en heb hem nog nergens gezien;)
 
Nee de eind dempers van het complete systeem zeg maar En in eerste instantie had ik ook de droge koppeling mee besteld maar die heb ik veranderd in de doorzichtige koppelings deksel
Verder nog de
mono Seat,
evo tech korte kentekenplaat houder,
evo tech radiator guards
Lock slot voor aan de rem klauw
Ik vergeet vast nog iets

Zijn jullie niet bang voor die regels omtrent db overschrijding?
Kunnen er db killers in?

En die goedgekeurde uitlaat kost bijna €5000 echt belachelijk
 
Ben benieuwd hoe dat windschermpje staat... was zelf aan het twijfelen en heb hem nog nergens gezien;)

Klopt ik heb hem ook nergens gezien.
Toen ik bij de dealer was, was hij ook zelf verbaasd dat je een scherm kon bestellen.
Misschien was het een optie die er pas later bij was gekomen
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

na jaren met veel plezier op mijn Z1000 gereden te hebben ben ik eigenlijk al zo'n 2 jaar steeds aan het gluren naar een Streetfighter.. Onlangs toch maar knoop doorgehakt en mijn Z1000 afgelopen weekend te koop gezet en nu aan het oriënteren naar een Duc. Volgens mij zit ik in deze topic goed qua kennis en ervaringen? ;)

Een gebruikte motor, ongeacht welk merk, zal z'n risico's hebben. Maar zijn er dingen bij de Streetfighter waar ik specifiek op zal moeten letten? Het grootste verschil tussen de 1098 en de 848 is puur cilinder inhoud meen ik, dus rijdgedrag zal iets pittiger zijn? En de 1098 heeft standaard een stuurdemper meen ik. Zou zo'n stuurdemper een echte toegevoegde waarde hebben voor de 848? Ik ben geen circuitrijder of iemand die het uiterste eruit wil halen, wheely's ed zijn voor mij niet besteed. Echter weet ik niet hoe gevoelig die 848 is qua 'tankslapper'? Zijn er verder veel verschillen tussen de 1098 en de 848?

Heb namelijk een 848 op het oog die zo'n stuurdemper heeft; check link. Maar met eventueel onderhandelen (weet niet wat mijn Z1000 gaat opbrengen) zou ik hier misschien iets mee kunnen doen door deze eraf te laten halen.
Zien jullie verder nog bijzonderheden bij deze motor? Of dingen waar ik op moet letten? Of andere adviezen?

Tevens ben ik benieuwd in hoeverre zo'n Duc onderhoud nodig heeft. Ik rijd ongeveer 2000 km per jaar op de motor, vaak ook als verkeersregelaar bij wielerronde's. Dus vaak veel optrekken en afremmen en snel weer naar voren om kruispunten af te zetten. Een lekkere wendbare motor is voor mij wel prettig en qua looks is die Streetfighter gewoon om te kwijlen :9~

Mochten er vragen binnen schieten zal ik ze hier stellen. En mochten jullie vragen hebben om mij van informatie te kunnen voorzien hoor ik het ook uiteraard graag :)

Alvast bedankt!
 
Goed plan!

Een 1098 is wel meer dan "iets" pittiger. Dat is echt een stap gekker. Als ik jou zo aanhoor zal een 848 een prima motor zijn voor je.
Op een 848 is de stuurdemper niet echt nodig. Zo te zien zit er 1 op die standaard op een 1098 zit. Deze oem dempers doen vrij weinig heb ik het idee.

Betwijfel het ook of je daar qua onderhandeling echt veel uit gaat halen. Als er 1 van Ohlins op had gezeten dan wel.

Er zijn weinig standaard issues, dus vooral het we bekende verhaal als je een gebruikte fiets koopt. Kijk goed naar eventuele schade op de stuuruitslagen etc, wat kan duiden op een crash. Verder onderhoudshistorie belangrijk.

Er zit verschil in onderhoudsinterval tussen de 1098 en de 848.
Waar de 1098 elke 12k de kleppenbeurt en nieuwe riemen (of twee jaar) nodig heeft is dat bij de 848 24k km of 5 jaar voor de riemen.
 
Oh ja. Weet waar je aan begint.
Deze bikes zijn verslavend. Ik hoop dat je snel meer dan 2k per jaar gaat rijden, want ze zijn veel te leuk om zo veel stil te laten staan haha.

Mijne is nu zo goed als af. Tot het moment dat ik weer iets nieuws bedenk dat erop moet komen :')

50157877943_b5f019df55_h.jpg


50158427636_c02580fcd3_h.jpg
 
@ducatilex;
haha wauw, jou exemplaar is er zeker 1 om in te lijsten! Ziet er goed uit!

En bedankt voor de tips! Nogal verschil in moment van onderhoud dus mbt de 1098 en de 848! Goed om te weten.

Zal het even in de gaten houden mbt de stuurdemper. Als het toch op (bv) 500 euro aankomt bij die motor die ik op mijn lijstje heb staan, loont het dan om hem erop te laten zitten is dan een vraag die ik mezelf stel. Even over nadenken.

Las trouwens ook ergens bij een andere Duc dat deze een desmo-beurt gehad zou hebben. Bij snel google zoekopdracht meen ik gelezen te hebben dat dit een standaard beurtje is die elke duc rond de 24k nodig heeft? Is zoiets niet gewoon standaard als een kleine/grote beurt? Of is dit een aparte onderhoud voor bv garanties op onderdelen?
 
Hallo allen,

na jaren met veel plezier op mijn Z1000 gereden te hebben ben ik eigenlijk al zo'n 2 jaar steeds aan het gluren naar een Streetfighter.. Onlangs toch maar knoop doorgehakt en mijn Z1000 afgelopen weekend te koop gezet en nu aan het oriënteren naar een Duc. Volgens mij zit ik in deze topic goed qua kennis en ervaringen? ;)

Een gebruikte motor, ongeacht welk merk, zal z'n risico's hebben. Maar zijn er dingen bij de Streetfighter waar ik specifiek op zal moeten letten? Het grootste verschil tussen de 1098 en de 848 is puur cilinder inhoud meen ik, dus rijdgedrag zal iets pittiger zijn? En de 1098 heeft standaard een stuurdemper meen ik. Zou zo'n stuurdemper een echte toegevoegde waarde hebben voor de 848? Ik ben geen circuitrijder of iemand die het uiterste eruit wil halen, wheely's ed zijn voor mij niet besteed. Echter weet ik niet hoe gevoelig die 848 is qua 'tankslapper'? Zijn er verder veel verschillen tussen de 1098 en de 848?

Heb namelijk een 848 op het oog die zo'n stuurdemper heeft; check link. Maar met eventueel onderhandelen (weet niet wat mijn Z1000 gaat opbrengen) zou ik hier misschien iets mee kunnen doen door deze eraf te laten halen.
Zien jullie verder nog bijzonderheden bij deze motor? Of dingen waar ik op moet letten? Of andere adviezen?

Tevens ben ik benieuwd in hoeverre zo'n Duc onderhoud nodig heeft. Ik rijd ongeveer 2000 km per jaar op de motor, vaak ook als verkeersregelaar bij wielerronde's. Dus vaak veel optrekken en afremmen en snel weer naar voren om kruispunten af te zetten. Een lekkere wendbare motor is voor mij wel prettig en qua looks is die Streetfighter gewoon om te kwijlen :9~

Mochten er vragen binnen schieten zal ik ze hier stellen. En mochten jullie vragen hebben om mij van informatie te kunnen voorzien hoor ik het ook uiteraard graag :)

Alvast bedankt!

Stuurdemper geeft merkbaar verschil bij harde wind en wheely's erg fijn! Ik had hem ook op mijn 848.
1098 heeft een iets sportievere zithouding ten opzichte van de 848. Het 848 blok is wel redelijk bulletproof en vergt minder onderhoud dan de 1098.
848 heeft tractioncontrol 1098 niet. Stuuruitslag is niet mega maar als je eenmaal rijdt is ie super!

Desmo beurt is een moeilijk woord voor groot onderhoud. Dus kleppen, riemen enzovoort...
 
@ducatilex;
haha wauw, jou exemplaar is er zeker 1 om in te lijsten! Ziet er goed uit!

En bedankt voor de tips! Nogal verschil in moment van onderhoud dus mbt de 1098 en de 848! Goed om te weten.

Zal het even in de gaten houden mbt de stuurdemper. Als het toch op (bv) 500 euro aankomt bij die motor die ik op mijn lijstje heb staan, loont het dan om hem erop te laten zitten is dan een vraag die ik mezelf stel. Even over nadenken.

Las trouwens ook ergens bij een andere Duc dat deze een desmo-beurt gehad zou hebben. Bij snel google zoekopdracht meen ik gelezen te hebben dat dit een standaard beurtje is die elke duc rond de 24k nodig heeft? Is zoiets niet gewoon standaard als een kleine/grote beurt? Of is dit een aparte onderhoud voor bv garanties op onderdelen?

Ja desmo beurt is de grote beurt. Net als elke andere motor moet een duc klepspeling controle/stelling hebben. Een ducati heeft Desmodrome kleppen, vandaar dat ze het de desmo beurt noemen.

De standaard stuurdemper kost geen €500, althans helemaal nieuw wellicht wel. Maar tweedehands is het eerder 10'tjes werk gok ik. Een instelbare Ohlins kost ongeveer €450.

Stuurdemper geeft merkbaar verschil bij harde wind en wheely's erg fijn! Ik had hem ook op mijn 848.
1098 heeft een iets sportievere zithouding ten opzichte van de 848. Het 848 blok is wel redelijk bulletproof en vergt minder onderhoud dan de 1098.
848 heeft tractioncontrol 1098 niet. Stuuruitslag is niet mega maar als je eenmaal rijdt is ie super!

Desmo beurt is een moeilijk woord voor groot onderhoud. Dus kleppen, riemen enzovoort...

Klopt hij doet ongetwijfeld wel iets, maar mijne wil in z'n 3 toch echt af en toe gaan wiebelen als je tijdens het doortrekken niet genoeg op de voorkant leunt. Ik zou hem dus eigenlijk iets straffer moeten zetten, maar dat kan helaas niet bij de standaard demper.

Wbt traction controle klopt, echter zit op het 1098 S wel DTC.
 
Stuurdemper geeft merkbaar verschil bij harde wind en wheely's erg fijn! Ik had hem ook op mijn 848.
1098 heeft een iets sportievere zithouding ten opzichte van de 848. Het 848 blok is wel redelijk bulletproof en vergt minder onderhoud dan de 1098.
848 heeft tractioncontrol 1098 niet. Stuuruitslag is niet mega maar als je eenmaal rijdt is ie super!

Desmo beurt is een moeilijk woord voor groot onderhoud. Dus kleppen, riemen enzovoort...
Tnx, die harde winden van de zijkant kunnen soms inderdaad irritant zijn, merk ik op mn Z1000 ook wel.
Maar oke, toch iets andere houding dus? Meen dat wielbasis en chassis ed hetzelfde waren, was er dus vanuit gegaan dat zithouding ook hetzelfde zou zijn. Maar verschil zal minimaal zijn verwacht ik?

Minder onderhoud spreekt me wel aan ;).

Ah check, duur woord voor een grote beurt dus. Tnx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan