Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik denk dat het goedkoper is om die carbon kont te spuiten dan een originele kont aan te schaffen,ik kon
zo geen goede gebruikte vinden en een originele nieuwe kost meer dan 700,-.

Ja die kontjes zijn duur, tweedehands voor een oem variant betaal je ook zo 400 piek en dan moet je vaak nog spuiten ook.
Ik heb mijn complete rode oem set nog liggen, maar die gaat niet weg want dan kan ik hem altijd terugbouwen naar origineel.
 
Laatst bewerkt:
Idd gaaf, maar dan denk ik beter origineel en de Carbon achterkant los verkopen?

Ja dat hangt er dus vanaf hoeveel je voor de carbon kont kunt krijgen en hoeveel je kwijt gaat zijn voor een oem kont. Die originele kuipdelen zijn nogal prijzig helaas, ook tweedehands.

Ja die SF bij Verduyn is serieus aan de prijs. Die 1098S ook overigens die er staat. Je kan het altijd vragen he..
 
De nieuwe V2 komt in januari , kost 18999€ , met het 155 pk blok
Lijkt me een fantastisch ding!
Ik vond bij proefrit met de V4 wel dat hij een beetje de sportieve ziel van de oude SF kwijt was.. Het is wel een échte naked en niet een omgebouwde superbike. De zitpositie is wat te comfortabel ergens ;)

Idioot snel ook (overkill voor op de Nederlandse wegen in elk geval)
 
Lijkt me een fantastisch ding!
Ik vond bij proefrit met de V4 wel dat hij een beetje de sportieve ziel van de oude SF kwijt was.. Het is wel een échte naked en niet een omgebouwde superbike. De zitpositie is wat te comfortabel ergens ;)

Idioot snel ook (overkill voor op de Nederlandse wegen in elk geval)
Ja de V4 is erg mooi maar voor op de weg zo overkill, de verkoper zei dat de V2 op de vleugeltjes na er ongeveer het zelfde uit ziet , en comfortabel is voor mij geen nadeel
 
Ja de V4 is erg mooi maar voor op de weg zo overkill, de verkoper zei dat de V2 op de vleugeltjes na er ongeveer het zelfde uit ziet , en comfortabel is voor mij geen nadeel
naast de vleugels krijgt die ook een iets andere uitlaat wat vooral ook optisch anders oogt.

Zie linkje voor sneak preview. Een v2 gespot.
2022-Ducati-Streetfighter-01.jpg
 
Lijkt me een fantastisch ding!
Ik vond bij proefrit met de V4 wel dat hij een beetje de sportieve ziel van de oude SF kwijt was.. Het is wel een échte naked en niet een omgebouwde superbike. De zitpositie is wat te comfortabel ergens ;)

Idioot snel ook (overkill voor op de Nederlandse wegen in elk geval)
Dat is iedere sportmotor met veel pk,s ,ik heb er diverse gehad met veel vermogen bij allemaal
zit je er op met het idee ik moet de teller in de gaten houden of wat rijd dat klote bij max 100, 50 of nog erger 30,
komt nog bij dat de sufkutten op de weg totaal niet in kunnen schatten hoe hard je op ze afkomt en denken ik kan nog naar
links of ik kan nog makkelijk wegrijden voordat die motor bij me is,daarnaast heb je dan nog de blauwe rakkers met hun laserpistolen ,
radars en andere ongein,kortom ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik relaxed reed op een sportmotor of motor met veel vermogen in Nederland.
Daarom rij ik tegenwoordig liever op m,n Goldwing of een ander toerachtig iets,je rijd dan lekker relaxed geen last van zere polsen,rug of benen,
zie ook nog eens iets van de omgeving en weinig te vrezen van de blauwe rakkers en de sufkutten zien een GL niet snel over het hoofd.🤗
Maar diep in m,n hart blijven sportmotoren of motoren met veel vermogen mijn favoriet,maar gewoon te onpraktisch voor op
de openbare weg.
 
Vandaar ook mijn Hypermotard aanschaf, kan je ook lekker mee cruisen zonder al te hard te rijden, gewoon even tot 6000 toeren is al genoeg voor een grijns op je gezicht. De SF wil je toch echt uitmelken en dat hoeft met de Hyper minder...
Straks een circuitmotor ernaast voor trackdays en dan heb ik het beste van beide werelden :)
 
Ik zou juist op een hyper een erg hooligan gehalte krijgen
Ik heb een aantal vergelijkbare motoren gehad en inderdaad kwam netjes rijden met die apparaten
niet voor,knallen wel,bospaden,wegen met veel bochten,verkeersdrempels bijna volgas er overeen knallen,wheelies,
niks was te gek,kortom inderdaad een hooligan tool}),bijkomend voordeel was dat het bij relatief lage snelheden gebeurd
vergeleken met een sportmotor.
 
7250, prima tevreden mee gezien een lekke voorvork keerring en het feit dat de desmo+riemen enigszins voor de deur stonden qua onderhoud :)
Niet originele achterkant en kilometers maakten het lastig.. maar uiteindelijk heb ik hem 4 jaar /15.000 km gehad en de verkoop van accessoire meegerekend geen afschrijving gehad.

Nu langzaam op zoek naar een 600 cc racer voor +/- 3000€. het verstand zegt een CBR 600 RR maar als ik een mooie 749/848 tegen kom…… je weet het nooit.
 
Inderdaad een redelijk nette prijs,zelf zou ik nooit een Ducati nemen om mee te gaan racen,te veel horror verhalen gelezen daar
over,zoals gebroken krukassen en dergelijke,persoonlijk zou ik daar inderdaad eerder iets Japans voor nemen en dan bij voorkeur een Suzuki,
een GSX-R 750 0f 1000,onze chef werkplaats reed zomeravond competitie met een CBR600F,hij heeft daar een aantal keren mee gewonnen,
die was gewoon standaard op vering aanpassing na.
 
Inderdaad een redelijk nette prijs,zelf zou ik nooit een Ducati nemen om mee te gaan racen,te veel horror verhalen gelezen daar
over,zoals gebroken krukassen en dergelijke,persoonlijk zou ik daar inderdaad eerder iets Japans voor nemen en dan bij voorkeur een Suzuki,
een GSX-R 750 0f 1000,onze chef werkplaats reed zomeravond competitie met een CBR600F,hij heeft daar een aantal keren mee gewonnen,
die was gewoon standaard op vering aanpassing na.
Wel op slicks en andere remblokjes dan denk ik?
Ik denk dat ik nog maar op straatbanden begin en mezelf het gedoe met bandenwarmers en regenbanden nog even bespaar. Eerst de vering wat aanpassen en dan verder.
Ik houd het nog wel even bij een 600cc denk ik, dus Honda CBR 600 RR vanaf 2005 (USD vork), R6 van de facelift of misschien een Kawasaki 636 ofzo.
 
Wel op slicks en andere remblokjes dan denk ik?
Ik denk dat ik nog maar op straatbanden begin en mezelf het gedoe met bandenwarmers en regenbanden nog even bespaar. Eerst de vering wat aanpassen en dan verder.
Ik houd het nog wel even bij een 600cc denk ik, dus Honda CBR 600 RR vanaf 2005 (USD vork), R6 van de facelift of misschien een Kawasaki 636 ofzo.
Nee geen slicks,mocht niet bij de zomeravondcompetitie geloof ik.
 
Dit topic alleen voor de 848 of ook voor de nieuwe V2 / V4 ??
Mag allemaal,er is verder geen SF topic dacht ik,wel voor de sport uitvoeringen met kuip.
Maar is sowieso een dooie bedoeling hier,de meeste hebben inmiddels hun SF verkocht,ik ook,al
heb ik daar wel spijt van.:/
 
Terug
Bovenaan Onderaan