Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Zojuist voor het eerst (vanwege drukte) een blokje om geweest met mijn SF848. Ik heb hem medio juli gekocht bij een particulier. Hij had net een afleverbeurt gehad toen ik hem overnam (dealer, factuur aanwezig).

Wat blijkt nu, de motor loopt heel er bokkig onderin en lijkt wel lucht te kort te hebben. Ook gaan vanaf 2500rpm de buitenste shift indicators aan en soms begint de middelste al bij 6000rpm te knipperen. Boven de 6000rpm loopt hij wel oké, maar branden nog steeds de buitenste shift indicators, ook bij constante snelheid. Dit was bij de testrit niet het geval. Het enige wat er veranderd is, is dat ik de db killers er in heb gedaan. Ook heeft hij ongeveer 1,5 maand stilgestaan.

Wat kan het zijn? Alle tips zijn welkom. Overigens accelereerde hij prima door tot 130+.

Groetjes!
 
PS, stationair loopt hij prima. En ook in neutraal geen probleem.
Motor heeft een DP ECU, termignoni’s en KN luchtfilter
 
Laatst bewerkt:
Kan ik je niet mee helpen.. Ik wil wel een poging doen om het uit je hoofd te praten want m.i. is het voor de veiligheid geen aanrader ;)
 
Die reactie was bedoel over het knipperlicht verhaal!
Jij krijgt geen foutmelding? Heb je DTC al uitgezet? Wellicht zit er een afwijkende bandenmaat op of zit er een probleem in DTC.
 
Oke, dat was een easy fix. DTC op standje 1 en het was weg. Nu ben ik wel benieuwd wat de standaard bandenmaat is 😬
 
Zijn er meer ervaringen met afwijkende bandenmaten en DTC? Ik moet binnenkort een nieuwe achterband, dus even peilen wat jullie mening is kan geen kwaad 😅
 
Maar waarom een afwijkende maat,de originele maat hoort er op,als ze
bij Ducati dachten dat een maat van 180/60 een goed idee was waarom daar vanaf wijken?
Ze zullen dat niet voor niets gedaan hebben want dan hadden ze wel de meer gangbare
180/55 gemonteerd.Afwijkende maten hebben alleen maar tot gevolg dat een motor
of instabiel word of niet zo goed stuurt als mogelijk is.
Om ervaringen met een band te vragen heeft geen nut,vraag liever naar de ervaring
van de bestuurder,zolang deze geen Valentino,Dovi of Marquez enzzz heet heb je daar niets aan. :N ;) Ik heb zelf 40jaar motor ervaring ook als monteur en er is geen 1 afwijkende bandenmaat die beter werkt dan wat de fabrikant voorschrijft,gewoon standaard monteren
dat is altijd goed en geen gezeik met elektronica die niet meer goed werkt.
In bijvoorbeeld Duitsland is het zelfs verboden om andere maten te monteren,die
krijg je daar niet door de keuring heen, en dat is niet zonder reden.
Als je het wil om een paar tientjes te besparen ben je verkeerd bezig,dan had je
geen Ducati moeten kopen.
 
Laatst bewerkt:
Haha zeker niet om te besparen, meer wat de motivatie is om een afwijkende maat te monteren. Ik ben ook van plan om de standaard maat te monteren, en ik ben benieuwd naar ervaringen omtrend banden. Er zit net een nieuwe diablo rosso 3 voorband op, ik zit er aan te denken om die dan ook achter er op te zetten.
 
Haha zeker niet om te besparen, meer wat de motivatie is om een afwijkende maat te monteren. Ik ben ook van plan om de standaard maat te monteren, en ik ben benieuwd naar ervaringen omtrend banden. Er zit net een nieuwe diablo rosso 3 voorband op, ik zit er aan te denken om die dan ook achter er op te zetten.

Ik kan je wel vertellen wat afwijkende banden voor effect hebben,een lagere achterband
zoals een 180/55 zal er voor zorgen dat de motor minder makkelijk instuurt,een
bredere zal het zelfde effect hebben en ook dat de motor minder makkelijk om te gooien is.
Ook ga je met een 190 op een 5.5 inch velg over de max toegestane bandenmaat heen
voor die velgmaat.Met een 180/55 zal goed te leven zijn,een grotere maat gebruiken
dan waar de velg voor bedoeld is dat is vragen om problemen.
 
Laatst bewerkt:
Die gast van motorcycle network had een aantal andere banden getest die simpelweg niet leverbaar zijn in de juiste maat. Waren er wel een aantal die hem beter bevielen dan de Diablo 2 (oa metzeler) maar volgens mij is de Diablo 3 alweer een stukje beter.

Standje 8 van DTC is echt puur voor regen, valt niet mee te rijden inderdaad haha.
 
Zo mijn SF is verkocht,en nu ben ik inmiddels in het bezit van Honda,s handige tweewielige
vrachtwagen,een GL1500,heel wat anders maar voor mijn oude botten een meer relaxtere motor.Maar zal de SF nog wel gaan missen.
aihcn7t3qqf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je wel vertellen wat afwijkende banden voor effect hebben,een lagere achterband
zoals een 180/55 zal er voor zorgen dat de motor minder makkelijk instuurt,een
bredere zal het zelfde effect hebben en ook dat de motor minder makkelijk om te gooien is.
Ook ga je met een 190 op een 5.5 inch velg over de max toegestane bandenmaat heen
voor die velgmaat.Met een 180/55 zal goed te leven zijn,een grotere maat gebruiken
dan waar de velg voor bedoeld is dat is vragen om problemen.

Interessante is dat als je t invult bij Bridgestone S21, dat er dan een 190 band uitkomt
full
 
Interessante is dat als je t invult bij Bridgestone S21, dat er dan een 190 band uitkomt
[afbeelding]

Ja ik denk dat ze in de war zijn met de 1098,gebeurd wel vaker.
Alleen heeft de1098 een 6J velg.
Nu zit er nogal de nodige speling onderling in de breedte per bandenmerk,
hou 2 gelijke maten banden naast elkaar dan kan daar aardig wat verschil inzitten.
Ook zal een 190 op een 5.5 inch velg boller en smaller uitvallen dan op een
6 inch velg.
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met de Honda! Vlot verkocht de SF dan of niet? Zou best eens voor de gein met een goldwing willen rijden wel benieuwd.
 
Bandenkwestie; mijn achterband (Rosso II) is versleten. Voor heb ik nog ongeveer 2mm.

Is het de moeite om de voorband er nog even op te houden? Wil achter naar Rosso III, weet ook niet of combineren wel een goed plan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan