Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik heb zelf een K&N filter gemonteerd en extra grote gaten gemaakt in de standaard inlaten,
merkbaar verschil kon ik niet voelen,op USA forums beweren ze dat het een pk of 5 scheelt,
maar dat is in combinatie met afstellen op een testbank.Voor het geld wat ze kosten en afstellen kost zou ik de moeite
niet nemen.Dan kan je de motor beter naar Biggelaar brengen om af te laten stellen,dat schijnt een merkbaar beter lopende motor op te leveren.
 
Ik was van plan om grotere inlaten te monteren icm k&n luchtfilter en hem dan af te laten stellen bij biggelaar. Eens kijken wat dat oplevert 😛
 
Ik was van plan om grotere inlaten te monteren icm k&n luchtfilter en hem dan af te laten stellen bij biggelaar. Eens kijken wat dat oplevert 😛
Zou eerst maar eens met Biggelaar contact opnemen en vragen of het nut heeft grotere
inlaten te monteren,scheelt weer een aardig bedrag als ze zeggen dat het geen nut heeft.
 
Zojuist mijn streetfighter even onder het doek vandaan gehaald, en ik kwam tot een kleine en onaangename verrassing.

Zoals op de foto’s te zien is, lag er een klein beetje koelvloeistof onder mn radiator. Het betreft de onderste en op de 2e foto (achterkant) is er ook een heel klein beetje te zien. De motor heeft nu (met deze kou) een paar weken stil gestaan.

Aangezien ik redelijk niet technisch ben, vraag ik jullie advies 😅
BDB5D727-68D4-495E-857A-4D5DEE3E5EC4.jpeg
5711CC44-283C-4E65-93AF-D636BEBE27E6.jpeg
 
Check de slangen of ze goed vast zitten. En bekijk meteen of je ergens steenslag ziet. Ze zijn berucht om door steenslag stuk te gaan.
 
Het was (waarschijnlijk) de slang. Heb hem een paar tandjes strakker gedraaid. Er zit een radiator guard op, dus ik hoop dat die goed zn werk doet...
 
Ik heb dit ook gehad even de slangeklem losgedraaid de slang iets aangedrukt en de klem weer vastgezet en nooit meer gehad.
 
Wat een schitterende fiets is die 848 toch. Het wordt tijd om mijn Z750R te vervangen voor een Duc! Aanstaande zaterdag ga ik kijken bij een SF 848 uit 2013 met zo'n 15.000km op de teller.

Zijn er nog specifieke punten voor deze schone Italiaanse te noemen waar ik op moet letten bij de aankoop?

Heeft er iemand een linkje naar een werkplaats handboek voor de SF848?
 
Niet speciaal iets om op te letten buiten waar je bij andere motoren ook op moet letten,maar besef wel dat onderhoudsbeurten heel duur zijn,met
name als de getande riemen vervangen en de kleppen gesteld moeten worden.Die riemen moeten ook vervangen worden na 4 jaar ongeacht de km stand.WPH boek kan ik je wel aan helpen,moet je even je e-mail adres doorgeven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CS90
Niet speciaal iets om op te letten buiten waar je bij andere motoren ook op moet letten,maar besef wel dat onderhoudsbeurten heel duur zijn,met
name als de getande riemen vervangen en de kleppen gesteld moeten worden.Die riemen moeten ook vervangen worden na 4 jaar ongeacht de km stand.WPH boek kan ik je wel aan helpen,moet je even je e-mail adres doorgeven.
Als ik het goed begrijp dus wel belangrijk dat de riemen al vervangen zijn aangezien de motor van 2013 is? Kleppen stellen lijkt me pas noodzakelijk na een x-aantal KM? WPH zal veel duidelijk maken. Zie PB voor mijn mail adres. Bedankt alvast!
 
Moeten de riemen niet om de 2 jaar vervangen worden?
Dat was zo,nu 3 jaar maar 4jaar kan ook makkelijk,zo snel verouderen riemen niet.Die van mijn Goldwing hebben er
28jaar en 100000 km in gezeten en waren nog in goede staat.
 
Dat was zo,nu 3 jaar maar 4jaar kan ook makkelijk,zo snel verouderen riemen niet.Die van mijn Goldwing hebben er
28jaar en 100000 km in gezeten en waren nog in goede staat.

Ik sprak net Toine van Biggelaar en hij gaf aan dat 5 jaar ook nog prima was. De zelfde riem ligt ook op de MTS1200 en dan gaat hij 5 jaar mee.
 
Nee lijkt mij ook niet. Mijne zitten er 1,5 jaar op en ongeveer 8000 km denk ik. Maar een keer zon microfoontje scoren om de spanning te checken
 
Nee lijkt mij ook niet. Mijne zitten er 1,5 jaar op en ongeveer 8000 km denk ik. Maar een keer zon microfoontje scoren om de spanning te checken
Die van mijn wing zijn in 28jaar niet 1x gecontroleerd,dus na 1,5 jaar zal het wel meevallen.
 
Hoe bedoel je van je wing, zitten daar ook riemen op?
Ja 2 en ik heb riemen op een USA forum gezien waarbij ze slap hingen en nog gewoon op hun plaats bleven zitten,
nu draait een wing veel minder toeren dan een Duc,maar al neem je maar een kwart van de 28 jaar dan zit je toch
nog aan 7 jaar,vanuit een fabrikanten standpunt zal het advies om te vernieuwen altijd lager liggen want die nemen
zo min mogelijk risico in verband met garantie en de angst om een reputatie van onbetrouwbaar te krijgen.
Ze gaan heel wat langer mee dan men denkt,het is vaak niet de schuld van de riem zelf waarom die de geest geeft maar andere
oorzaken zoals olielekkage op de riem en het gebruik van slechte kwaliteit riempoelies of spanrollen.
Ik heb die van mijn wing preventief vernieuwt bij 100000km,maar de oude stonden nog prima op spanning en
zagen er nog goed uit.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om de riemen regelmatig te controleren.
 
Laatst bewerkt:
IMG_0720.JPG


Dit gaat hem worden. Beestje is uit 2012 met net een goede 11.000km op de teller. Volledige onderhoudshistorie bij de motor aanwezig. Zo zijn recent de riemen vervangen bijvoorbeeld.

Hij is nog vrij origineel. Ik wil er wel het nodige aan vervangen. Mijn verlanglijstje:
- Termignoni carbon uitlaat
- Quickshifter
- Carbon voorspatbord
- Seat cover
- Stuurdemper SF 1098
- Tandwiel 14 voor

Bij een Termignoni uitlaat komt een speciale ECU en luchtfilter toch? Moet er nog een andere mapping op de ECU? Lees hier veel over. Hoe gaat dit precies in zijn werk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan