Ducati Streetfighter 848

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Streetfighter is inmiddels 3 jaar oud.
Wat ik nu al een paar keer gehad heb dat het hele ding niet start omdat de accuspanning te laag is.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik moet er wel bij zeggen dat de Duc op dit moment weinig gebruikt wordt.
 
Mijn Streetfighter is inmiddels 3 jaar oud.
Wat ik nu al een paar keer gehad heb dat het hele ding niet start omdat de accuspanning te laag is.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik moet er wel bij zeggen dat de Duc op dit moment weinig gebruikt wordt.
Die van mij is net 2 jaar oud, geen last gehad van lage accuspanning en een niet startende motor daardoor.


Heb je toevallig een alarm ingebouwd? Die trekt de batterij natuurlijk wat sneller leeg dan zonder alarm ingebouwd. Ik rijd wel eens 2-3 weken niet, maar ook dan geen problemen met de accu/starten. Tijdens winterstop heb ik em gewoon af en toe aan de druppellader gehangen.
 
ECU van een SF848 is anders als een normale 848. Heeft ook TC/DQS etc, waarbij zowel ontsteking als injectie aangepast wordt bij ingrijpen. Lijkt me niet een fijne dat de PowerCommander daar dan ook nog eens tussen zit.

Mijn 749s had destijds ook een PC (gemapped te Assen), later een remap laten doen bij Biggelaar, met als resultaat een veel fijner rijdende fiets.

Waar het kan zou ik altijd een remap op de orginele ECU laten doen in plaats van piggy-back correcties uit te voeren op je injectie. Soms kan het niet anders helaas....

[ontopic]
M'n pa zei gister; wat heb ik 4 jaar op een klote motor gereden (M1100 '09) :')

De SF 848 is onderin wat rustiger, en beter te doseren dan de toch wel spartaanse M1100. Die had namelijk vanaf stationair af gigantisch veel koppel, waardoor de machine soms echt "heftig" om de hoek kwam kijken. Iets waar de SF848 een veel rustiger karakter onderin heeft, maar juist heel lineair z'n vermogen opbouwt. Iets waar je wat minder "rekening" mee hoeft te houden. Maakt het misschien wel iets minder spannend rijden, maar voor de wat minder "ervaren" rijder een stuk leuker!!

Stuurt trouwens enorm fijn zo'n SF848, toen ik na een ritje weer op m'n eigen (normale) 848 stapte had ik toch wel iets van '( :9 :') -O- O-)

gebruik de pwc dan ook niet voor de mapping enkel maar voor de quickshifter optie

mapping was in de originele ecu gedaan })
 
De Duc hangt inmiddels aan de druppellader.
Beetje snel na 3 jaar een nieuwe accu ......t'is tenslotte een Yuasa accu, aan het merk kan het niet liggen.
 
De Duc hangt inmiddels aan de druppellader.
Beetje snel na 3 jaar een nieuwe accu ......t'is tenslotte een Yuasa accu, aan het merk kan het niet liggen.

Check ff wat voor acculader je hebt. Ik had hetzelfde probleem. Ik kwam erachter dat ik verkeerde lader had. Het blijkt dat de ducati het canbus systeem heeft. Accu kapot geladen, nieuwe accu gehaald en optimate 4 dual. Die kun je instellen voor canbus systemen. Tot nu toe gaat het prima
 
mijn duc vandaag op de bank geweest voor een before uitdraai. 174,3pk op de achterband (1098s).
over 2 weken hangt er een 1098R blok in. geschat vermogen zal ongeveer 205pk op de achterband omvatten :P
 
Subz heb je nog gereden met je motor nadat ie van biggelaar terugkwam , en hoe hield ie zich in het lage toeren gebied , moest je minder de koppeling erbij pakken bij lage snelheden.
En hoe liep ie verder ( afgezien van meer pks en koppel *D )
 
Laatst bewerkt:
Subz heb je nog gereden met je motor nadat ie van biggelaar terugkwam , en hoe hield ie zich in het lage toeren gebied , moest je minder de koppeling erbij pakken bij lage snelheden.
En hoe liep ie verder ( afgezien van meer pks en koppel *D )

Nadat hij terug kwam van biggelaar heb ik 5k kms gereden en ging prima. sub 30 koppelingetje voor de rest niets aan de hand. Wou wel graag voorbandje los :P
 
Check ff wat voor acculader je hebt. Ik had hetzelfde probleem. Ik kwam erachter dat ik verkeerde lader had. Het blijkt dat de ducati het canbus systeem heeft. Accu kapot geladen, nieuwe accu gehaald en optimate 4 dual. Die kun je instellen voor canbus systemen. Tot nu toe gaat het prima

Heb idd ander type optimate.
Kan me haast niet voorstellen dat deze de boel kapot gemaakt heeft omdat 'ie niet op de canbus past.
Wat is het verschil van opladen direct op de accu of via een optimate4 op de canbus aansluiting?
Volgende week maar een nieuwe accu bestellen.
 
Heb idd ander type optimate.
Kan me haast niet voorstellen dat deze de boel kapot gemaakt heeft omdat 'ie niet op de canbus past.
Wat is het verschil van opladen direct op de accu of via een optimate4 op de canbus aansluiting?
Volgende week maar een nieuwe accu bestellen.

Dacht ik ook, zoveel kan er niet misgaan. Blijkbaar toch wel.
Denk als je ff goed zoekt, je best wel een combideal kunt maken😉
 
fijn fietsje de SF, afgelopen week 4300km gereden en het enige wat kapot is gegaan is de koplamp. Petje af, de andere Italianen brachten het er slechter vanaf *D .

full
 
laat iemand van hier een 1098 blok in zijn streetfighter 848 hangen?
 
Laatst bewerkt:
Mensen ik ben op zoek naar een SC-Project demper zoals bij Robertd8 op de foto te zien is, mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag :D
 
Mensen ik ben op zoek naar een SC-Project demper zoals bij Robertd8 op de foto te zien is, mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag :D

Hey

kan ik je leveren eventueel nieuw , indien intresse stuur maar even een mailtje naar grdesign at telenet.be
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan