Ducati Streetfighter V2 en V4 topic

Hallo allemaal!

Momenteel nog plezier aan het beleven op een 937 Monstertje.

Maar voor volgend seizoen m’n financiën aan het regelen voor de doorstap naar een V4(S) óf naast m’n Monster een trackbike.

Nu zag ik een aantal leden in dit draadje wel eens het circuit opgaan.
Hebben jullie hier iets van een trackday verzekering voor geregeld of nemen jullie gewoon het risico?

Dankjewel alvast!
 
Hallo allemaal!

Momenteel nog plezier aan het beleven op een 937 Monstertje.

Maar voor volgend seizoen m’n financiën aan het regelen voor de doorstap naar een V4(S) óf naast m’n Monster een trackbike.

Nu zag ik een aantal leden in dit draadje wel eens het circuit opgaan.
Hebben jullie hier iets van een trackday verzekering voor geregeld of nemen jullie gewoon het risico?

Dankjewel alvast!

Volgens mij zijn er geen verzekeraars meer die hun vingers hieraan branden. Eigen risico dus.
 
Hallo allemaal!

Momenteel nog plezier aan het beleven op een 937 Monstertje.

Maar voor volgend seizoen m’n financiën aan het regelen voor de doorstap naar een V4(S) óf naast m’n Monster een trackbike.

Nu zag ik een aantal leden in dit draadje wel eens het circuit opgaan.
Hebben jullie hier iets van een trackday verzekering voor geregeld of nemen jullie gewoon het risico?

Dankjewel alvast!
Heb met mijn oude V4s 3x op Assen gereden, met 3 verschillende organisaties.
Alleen via KNMV (road vs track, rijvaardigheidstraining zonder tijdrijden) was verzekerd volgens Unive waar ik verzekerd was/ben. Zou het sowieso altijd even navragen bij je verzekering.
 
Hallo allemaal!

Momenteel nog plezier aan het beleven op een 937 Monstertje.

Maar voor volgend seizoen m’n financiën aan het regelen voor de doorstap naar een V4(S) óf naast m’n Monster een trackbike.

Nu zag ik een aantal leden in dit draadje wel eens het circuit opgaan.
Hebben jullie hier iets van een trackday verzekering voor geregeld of nemen jullie gewoon het risico?

Dankjewel alvast!
Waarom denk je dat je gelukkiger wordt met een V4 , ik weet niet hoe jouw race talent is ( dat kan best heel hoog zijn 😁) maar er zijn niet veel mensen die een V4 echt kunnen uitwringen , en op dat punt waai je er van af
Als een paar duizend€ investeert in de vering van je monster heb je veel meer lol op de weg en genoeg op het circuit
Wel erg mooi om naar te kijken een streetfighter V4S dat wel , maar lijkt me niks op de weg
 
Waarom denk je dat je gelukkiger wordt met een V4 , ik weet niet hoe jouw race talent is ( dat kan best heel hoog zijn 😁) maar er zijn niet veel mensen die een V4 echt kunnen uitwringen , en op dat punt waai je er van af
Als een paar duizend€ investeert in de vering van je monster heb je veel meer lol op de weg en genoeg op het circuit
Wel erg mooi om naar te kijken een streetfighter V4S dat wel , maar lijkt me niks op de weg
Dank voor je reactie!
Mijn race talent.. laten we 't er op houden dat ik ook maar een simpele sterveling ben.

Het is overigens niet alleen voor het circuit, ik ben gewoon oriënterende naar met name een straatfiets die óók capabel is op een circuit(training).
M'n Monster is hartstikke leuk, maar al snel bokkig en kort in z'n versnellingen.

En de V4S is een nou eenmaal een schitterende fiets waar maar heel weinig niet aan klopt.
 
Dank voor je reactie!
Mijn race talent.. laten we 't er op houden dat ik ook maar een simpele sterveling ben.

Het is overigens niet alleen voor het circuit, ik ben gewoon oriënterende naar met name een straatfiets die óók capabel is op een circuit(training).
M'n Monster is hartstikke leuk, maar al snel bokkig en kort in z'n versnellingen.

En de V4S is een nou eenmaal een schitterende fiets waar maar heel weinig niet aan klopt.

Toch denk ik dat je meer lol gaat beleven aan je monster op de baan (of beter nog een SF V2). Waarom? Omdat je daarmee redelijk onbezorgd kunt rijden vanwege goed beheersbare power. Daardoor kun je focussen op betere en meer smooth lijnen rijden. Bij een powerhouse als een V4 ga je veel hoekiger rijden waardoor de lijnen vaak sneuvelen. Brengt ook meer risico met zich mee. Niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.

Tuurlijk mooi hoor, maar je gaat buiten hogere topsnelheid op t rechte eind niet zomaar sneller rond op zo’n fiets.

En op straat is een twin sowieso leuker (my 2 cents 😇) Tenzij je een Multi V4 pakt, dat blok is wel fenomenaal goed
 
Gewoon een V4(s) kopen.

We doen nou net alsof het nodig is om dit beest te kunnen bedwingen...
Dan kan 70% van alle motorrijders beter teruggaan naar een 400 tot Max 600cc motor. Meer is voor hen niet bedwingbaar.

Heb je de genen er een beetje voor en vind je hem mooi? Kopen als dat kan en moeder de vrouw dit ook oke vind;-)

Ik begon ooit 22 jaar terug met een ZXR750 met die stofzuigerslangen op de tank. Machine was te zwaar en geen bocht door te krijgen, maar wat vond ik hem mooi.

Daarna een R1 van de eerste generatie gekocht... In de powerband niet mee te rijden vond ik toen.

De laatste motoren zijn ZX10r, R1, S1000RR en een S1000R. (Een volgende zal een V4s of een M1000r worden)
Melk ik ze helemaal uit? Niet zoals de SBK en GP goden uiteraard, maar wat kan je hiermee boenderen zeg.

Laat ik het zo zeggen... Zwarte strepen trekken de gehele bocht door, wheelies, hard aanremmen met kwispelende/glijdende achterkant.. Alles kan met die dikke 1000cc's .

En als ik dat met veel rijden en oefenen kan, waarom een ander dan niet.

Lukt het niet, dan heb je toch een heel fraaie fiets in de schuur staan om heerlijk naar te kijken:-)

Wil je toch mee gaan in het verhaal dat je snel wil zijn op het circuit met een motor die je "aankan". Dan voor weinig knaken een RS250 racertje erbij kopen.

En wil je een motor waar je eerder hard en sneller mee rond kan gaan dan moet je voor de M1000R gaan. Net zoveel power maar beter handelbaar. De looks? Dat is smaak...

Just my 2 cents ;)
 
Gewoon een V4(s) kopen.

We doen nou net alsof het nodig is om dit beest te kunnen bedwingen...
Dan kan 70% van alle motorrijders beter teruggaan naar een 400 tot Max 600cc motor. Meer is voor hen niet bedwingbaar.

Heb je de genen er een beetje voor en vind je hem mooi? Kopen als dat kan en moeder de vrouw dit ook oke vind;-)

Ik begon ooit 22 jaar terug met een ZXR750 met die stofzuigerslangen op de tank. Machine was te zwaar en geen bocht door te krijgen, maar wat vond ik hem mooi.

Daarna een R1 van de eerste generatie gekocht... In de powerband niet mee te rijden vond ik toen.

De laatste motoren zijn ZX10r, R1, S1000RR en een S1000R. (Een volgende zal een V4s of een M1000r worden)
Melk ik ze helemaal uit? Niet zoals de SBK en GP goden uiteraard, maar wat kan je hiermee boenderen zeg.

Laat ik het zo zeggen... Zwarte strepen trekken de gehele bocht door, wheelies, hard aanremmen met kwispelende/glijdende achterkant.. Alles kan met die dikke 1000cc's .

En als ik dat met veel rijden en oefenen kan, waarom een ander dan niet.

Lukt het niet, dan heb je toch een heel fraaie fiets in de schuur staan om heerlijk naar te kijken:-)

Wil je toch mee gaan in het verhaal dat je snel wil zijn op het circuit met een motor die je "aankan". Dan voor weinig knaken een RS250 racertje erbij kopen.

En wil je een motor waar je eerder hard en sneller mee rond kan gaan dan moet je voor de M1000R gaan. Net zoveel power maar beter handelbaar. De looks? Dat is smaak...

Just my 2 cents ;)

Voor weinig een RS250 gaat niet helemaal meer op helaas

Mijn advies gold meer over de aanname dat de V4S beter voor je zou zijn op circuit. Want dat is als onervaren rijder niet perse zo. Zo'n dure en snelle fiets kan je ook beperken ipv vooruit brengen. Voor mij de reden om er een oude RSV Mille naast te kopen voor op de baan. Ga ik daarmee op mijn plaat is er niet zoveel loos. Een bike van 30k leg je niet zo graag neer.. En ik merk dat, deze stuk minder snelle motor, me forceert om veel sneller te zijn in de bochten en op de remmen. (en ik met een big smile zat gasten op S1000RR/V4S inhaal op mijn 23 jaar oude zware hok 🤣).

Ik ben overigens verre van goed en uitgeleerd daarom is op circuit rijden ook zo leuk. Maar heb op Pani V4S, S1000RR '22 etc trackdays gedaan en heb met mijn Mille de eerste dag al dezelfde tijden kunnen rijden. Dus staar je niet blind op duur en goed qua specs, want een smile op je bakkes krijg je ook van een simpelere fiets. Het moet gewoon twee wielen en een motor hebben 😎

Een mooie fiets is een V4S zeker dus als je hart daar sneller van gaat kloppen moet je het sowieso doen!
 
Helemaal eens:-)


Voor weinig een RS250 gaat niet helemaal meer op helaas

Mijn advies gold meer over de aanname dat de V4S beter voor je zou zijn op circuit. Want dat is als onervaren rijder niet perse zo. Zo'n dure en snelle fiets kan je ook beperken ipv vooruit brengen. Voor mij de reden om er een oude RSV Mille naast te kopen voor op de baan. Ga ik daarmee op mijn plaat is er niet zoveel loos. Een bike van 30k leg je niet zo graag neer.. En ik merk dat, deze stuk minder snelle motor, me forceert om veel sneller te zijn in de bochten en op de remmen. (en ik met een big smile zat gasten op S1000RR/V4S inhaal op mijn 23 jaar oude zware hok 🤣).

Ik ben overigens verre van goed en uitgeleerd daarom is op circuit rijden ook zo leuk. Maar heb op Pani V4S, S1000RR '22 etc trackdays gedaan en heb met mijn Mille de eerste dag al dezelfde tijden kunnen rijden. Dus staar je niet blind op duur en goed qua specs, want een smile op je bakkes krijg je ook van een simpelere fiets. Het moet gewoon twee wielen en een motor hebben 😎

Een mooie fiets is een V4S zeker dus als je hart daar sneller van gaat kloppen moet je het sowieso doen!
 
20230624_201655_copy_2156x2880_1.jpg

San Francisco
 
Na ruim 2 jaar na het openen van dit topic en na een aantal motoren verder, 2 x ktm superduke RR en een 2023 Ducati Pikes peak ( heerlijke motor maar is bijna een auto met alle extra’s die hier op zitten) miste ik toch de sportiever zit zoals op de RR maar was zeer tevreden over de V4 motor van de Ducati.

Kortom de Pikes Peak er weer uit en een Ducati Streetfighter V4 SP2 aangeschaft…..
Wat een waanzinnige motor is dit.😜👍
 

Bijlagen

  • IMG_8694.jpeg
    IMG_8694.jpeg
    544,5 KB · Weergaven: 0
Ondertussen is hij volgehangen met alle mogelijke Ducati accessoires, de uitlaat ga ik zelf van titanium maken, de software is inmiddels al door Deussen Tuning aangepast😀
 
Ondertussen is hij volgehangen met alle mogelijke Ducati accessoires, de uitlaat ga ik zelf van titanium maken, de software is inmiddels al door Deussen Tuning aangepast😀
Heb sinds kort ook een SF-V4S, maar niet eerder van die tuning gehoord, wat doet die precies?
 
Heb sinds kort ook een SF-V4S, maar niet eerder van die tuning gehoord, wat doet die precies?
Zal waarschijnlijk alle milieu dipjes eruit zijn gehaald, ook de begrenzing is eruit. Wat ook opvalt is dat hij wel behoorlijk ploft.
Heb de motor met 1600 km gekocht, de vorige eigenaar vertelde dat hij veel soepeler rijd ( heb het zelf niet kunnen vergelijken maar de is wel de next level in vergelijking met mijn vorige ktm superduke RR)
 
Zal waarschijnlijk alle milieu dipjes eruit zijn gehaald, ook de begrenzing is eruit. Wat ook opvalt is dat hij wel behoorlijk ploft.
Heb de motor met 1600 km gekocht, de vorige eigenaar vertelde dat hij veel soepeler rijd ( heb het zelf niet kunnen vergelijken maar de is wel de next level in vergelijking met mijn vorige ktm superduke RR)
De begrenzing in de 1e en 2e versnelling, bedoel je ???
 
Bij de 2023 zou er alleen nog maar een begrenzing op de eerste zitten, volgens de vorige eigenaar zou ook die eruit gehaald zijn
Oke.... ben eigenlijk meer benieuwd naar je Titanium uitlaatsysteem.
Als je het net zo mooi maakt, zoals je voor mij hebt gemaakt........ zal het wel goed komen.
 
Bij de 2023 zou er alleen nog maar een begrenzing op de eerste zitten, volgens de vorige eigenaar zou ook die eruit gehaald zijn
Vergeleken met de twins (had hiervoor o.a. een M1200R) loopt de V4 een heel stuk soepeler.
Ook bij m'n Pani V4 had ik niet t gevoel dat ik last had van een begrenzing in de onderste versnellingen maar goed dat is iedere 'coureur' voor zich natuurlijk.
Ben de SF nog aan t inrijden, alleen schiet dat nu niet op met dit weer, staan pas 400km erop..
 
Hey Streetfighters!
Ik heb sinds kort een Streetfighter V4S uit 2022.
Ik wil graag de radiateur zijpanelen in het zwart hebben. Is er misschien iemand die zo’n set thuis heeft liggen en niet meer gebruikt? Ik zou ze misschien graag over willen nemen.
IMG_7234.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan