Ducati Streetfighter V2 en V4 topic

Zie de V4S toch wel als waardige vervanger van mijn 950SP Hypermotard.

Iemand ooit beide gereden en wat kan vertellen over het verschil? Ben namelijk beetje huiverig dat het een stuk minder speels is dan de Hyper.
 
Ik weet het niet , ik was echt van plan een V2 te kopen , maar ik rij vooral op dijkjes met veel bochten
En dan is het gewoon lekker om op koppel uit zo’n bocht te accelereren
Denk dat een hyper of een nieuwe monster ( met het zelfde blok als die hyper ) daar toch door het koppel onderin geschikter is
De streetfighter lijkt me meer voor op een circuit maar daar rij ik niet
Maar mooi is ie en dat is ook wat waard , en als je in de randstad woont uiterst geschikt voor pozen bij het zoveelste stop licht 😎
 
ja idd ook wat goedkoper alleen moet ook nog ff langs het RDW, gaat ook nog ff een lieve duit kosten. motor is 4 mnd oud en 1000 km gelopen..
 
Vandaag de SF V2 in het echt mogen aanschouwen. En ik was aardig verrast, persoonlijk was ik onder de indruk van het uiterlijk van deze machine. Nette afwerking, strakke lijnen met mooie details (bijv. de lijn van de uitlaat en zeker de achterkant met de verlichting).
De digitale dashboard mocht wel 1 maatje groter, maar misschien merk je daar in de praktijk niet veel van.

Uiteraard geen proefrit kunnen maken, maar ik ben benieuwd naar het karakter van dit blok. Wat hoogtoeriger dan wat ik gewend ben, een iets andere rijd belevenis dus.
 
Vandaag de SF V2 in het echt mogen aanschouwen. En ik was aardig verrast, persoonlijk was ik onder de indruk van het uiterlijk van deze machine. Nette afwerking, strakke lijnen met mooie details (bijv. de lijn van de uitlaat en zeker de achterkant met de verlichting).
De digitale dashboard mocht wel 1 maatje groter, maar misschien merk je daar in de praktijk niet veel van.

Uiteraard geen proefrit kunnen maken, maar ik ben benieuwd naar het karakter van dit blok. Wat hoogtoeriger dan wat ik gewend ben, een iets andere rijd belevenis dus.

Op de foto's gebaseerd vind ik hem strakker dan de V4 qua lijnen en afwerking. Het geheel is wat rustiger dat is top. Ik heb uiteraard ook nog niet op de V2 SF gereden, maar wel op de Panigale V2.

Mijn ervaring: veel minder midrange koppel dan je zou willen uit een V2, maar wel super mooie afgifte qua power. Dus het voelt niet overweldigend, maar er is echt zo lekker mee te rijden (zeker op circuit) dat je je daar niet heel erg aan stoort. Maar je moet hem inderdaad wel op toeren jagen om hem echt hard te laten rijden.
 
Maar je moet hem inderdaad wel op toeren jagen om hem echt hard te laten rijden.
Precies, en dit vereist toch een andere rijstijl dan wat ik nu gewend ben (Monster 1200R). Deze heeft veel koppel onderin en heeft dus een andere belevenis op de weg.
Maar ook dat went natuurlijk. Mijn eerste Ducati was een 1098S en dat had ook weer een andere beleving.

Alles nog even het laten bezinken, want die V2 blijft wel een mooi, bruut apparaat 💪
 
Op de foto's gebaseerd vind ik hem strakker dan de V4 qua lijnen en afwerking. Het geheel is wat rustiger dat is top. Ik heb uiteraard ook nog niet op de V2 SF gereden, maar wel op de Panigale V2.

Mijn ervaring: veel minder midrange koppel dan je zou willen uit een V2, maar wel super mooie afgifte qua power. Dus het voelt niet overweldigend, maar er is echt zo lekker mee te rijden (zeker op circuit) dat je je daar niet heel erg aan stoort. Maar je moet hem inderdaad wel op toeren jagen om hem echt hard te laten rijden.
Dit is toch wel voor mij de reden geweest om er geen te kopen , als ik een rondje dijkjes maak rij ik meestal tussen de 50 en 130 km per uur , dan zit je bij de V2 in zijn eerste en tweede versnelling om in het juiste toeren gebied te komen
Het is gewoon een beetje jammer dat ze niet iets gemaakt hebben als een 1100 versie van het monster/ hyper blok dat zou ideaal geweest zijn
 
Dit is toch wel voor mij de reden geweest om er geen te kopen , als ik een rondje dijkjes maak rij ik meestal tussen de 50 en 130 km per uur , dan zit je bij de V2 in zijn eerste en tweede versnelling om in het juiste toeren gebied te komen
Het is gewoon een beetje jammer dat ze niet iets gemaakt hebben als een 1100 versie van het monster/ hyper blok dat zou ideaal geweest zijn

Midrange koppel wil je liever idd zo'n zwaardere v twin hebben. Dat alleen 1e of 2e versnelling gebruiken is overigens met de V4 nog meer, want die heeft zo'n grote powerband dat je praktisch in de 1 heel Nederland door kan en dan heb je nog toeren over.
 
Midrange koppel wil je liever idd zo'n zwaardere v twin hebben. Dat alleen 1e of 2e versnelling gebruiken is overigens met de V4 nog meer, want die heeft zo'n grote powerband dat je praktisch in de 1 heel Nederland door kan en dan heb je nog toeren over.
Tijd voor een KTM SuperDuke ??????
Maar ja........ je zal wel erg merk gebonden zijn..............
 
Tijd voor een KTM SuperDuke ??????
Maar ja........ je zal wel erg merk gebonden zijn..............
Ik heb de SF 1098S, die heeft alles wat ik nodig heb ;)

Overigens vind ik een SDR 1290 wel gaaf hoor. Heb er wel eens naar gekeken en dan met name om 'm vaker als woonwerk te pakken.
 
Heel veel beter dan dit wordt het niet 🥰 (of het wordt heel veel duurder..)
Nee een SDR zou er dan naast komen, of een Multi. En als het geen woonwerk bike wordt erbij dan een track bike.

Maar prio's liggen even ergens anders dus we doen het lekker met de SF.

51398354868_d73efba1d7_k.jpg


51398096916_0a2311ea88_k.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan