Ducati, stuk gaat ie?

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Don't get me wrong, Ducati staat bij mij op één hoor! Maar ik rij nu zelf Suzuki SV650s. Wel een tweecilinder, soort japanse kopie van Ducati. Fantastisch ding.

Maar over een paar maanden mag ik vol vermogen. Ik ben aan het sparen voor een Duc, dus ik vraag advies. Kan een Duc tegen een beetje slecht weer? Regen? IJs? Of moet je zoiets eigenlijk met mooi weer rijden, is het anders zonde? En kun je er ook kilometers mee rijden, of is dat ook af te raden?

Wie rijdt zoiets, en wat doet ie er mee? :?
 
Don't get me wrong, Ducati staat bij mij op één hoor! Maar ik rij nu zelf Suzuki SV650s. Wel een tweecilinder, soort japanse kopie van Ducati. Fantastisch ding.

Maar over een paar maanden mag ik vol vermogen. Ik ben aan het sparen voor een Duc, dus ik vraag advies. Kan een Duc tegen een beetje slecht weer? Regen? IJs? Of moet je zoiets eigenlijk met mooi weer rijden, is het anders zonde? En kun je er ook kilometers mee rijden, of is dat ook af te raden?

Wie rijdt zoiets, en wat doet ie er mee? :?
beste daemon
kijk eens op mijn site ,ben ducati freak en dealer .
en een duc kan net zo goed tegen weer en wind als een jap ,maar wel is hij gevoeliger voor onderhoud (lees geen onderhoud)
dus zolang zo`n motor goed in zijn vel zit gaat hij/zij oneindig lang mee
en kilometers vreten is het zelfde laken een pak goed onderhoud is de achilles pees van het merk
hoop dat je zo wat beter een keuze kan maken als de tijd daar is
greeetzzz redbullie de duc dealer *D :} *D :} :] :} :]
 
Vertel eens aan mij redd bull,om welke reden zou ik over moeten stappen op een 748/916/996
;)
Ik rij al jaren op 4 cilinders en ook wel eens op 2 pitters(werk *D ) ,maar niet met duc's die andere 2pitters jappen en wel eens zo'n andere italiaan(je weet wel).
Ik ben een echte stuurliefhebber en hou van hard knallen uit de bocht en dat soort gein :] .
Leg eens uit als echte ducliefhebber aan mij en andere waarom nou zo'n duc 8-) .
Ik ben wel eens bezig geweest om een 748 aan te schaffen(lichte schade)maar toch maar op de vierpitter blijven rijden :]
Ik heb de ek training(ss) op Assen gevolg en het geluid van zo'n 2pitter doet toch ook wel wat hoor ,maarja dan komt er weer zo'n 4pitter langs en dan denk ik dat blijft toch ook gaaf hoor................. :)
 
Dat vindt ik wel een goeie R1 Beest, ik rijdt ook op en vierpitter, en wil ook graag een nieuwe fiets. Dus hebbik vrijdag op de VTR SP1 gereden, een Vtwin van honda. Maar de injectie ligt mij toch nie helemaal, in combinatie met de vtwin. Toch wil ik wel graag zo'n ding proberen en ga dus nu ook op de Aprilia rijden. De RSV mille. Ben erg benieuwd wat en waarom dan toch een tweecilinder i.p.v. een vier. (dus waarom duc?)

_________________
Zon, Zonniger, MOTORRIJDEN!!!!!!!!!!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Unstable op 2001-07-01 11:12 ]
 
Vertel eens aan mij redd bull,om welke reden zou ik over moeten stappen op een 748/916/996
;)
Ik rij al jaren op 4 cilinders en ook wel eens op 2 pitters(werk *D ) ,maar niet met duc's die andere 2pitters jappen en wel eens zo'n andere italiaan(je weet wel).
Ik ben een echte stuurliefhebber en hou van hard knallen uit de bocht en dat soort gein :] .
Leg eens uit als echte ducliefhebber aan mij en andere waarom nou zo'n duc 8-) .
Ik ben wel eens bezig geweest om een 748 aan te schaffen(lichte schade)maar toch maar op de vierpitter blijven rijden :]
Ik heb de ek training(ss) op Assen gevolg en het geluid van zo'n 2pitter doet toch ook wel wat hoor ,maarja dan komt er weer zo'n 4pitter langs en dan denk ik dat blijft toch ook gaaf hoor................. :)
beste vrienden ,ik kanniet zeggen waarom je voor een duc zou moeten kiezen ,maar kan wel vertellen wat ik er van vind }) :} *D
ik heb door inruil verkregen jappen gereden , soes TL 1000 ,honda vtr (niet de sp1) yammie R1 en soortgelijke fietsen ,maar geen van alle hebben het soepele en makkelijke power van een duc ,de duc is veel minder breed als zijn jappanse tegehangers ,heeft een extreem laag zwaarte punt waardoor hij licht aan voelt ,en het opgeven pk`s zit er in als het niet meer is.(voorbeeld 996 op papier 112 en op testbanken met de juiste uitlaten (lees sport) rond de 120pk)
voorbeeld een klant van me rijdt met een 916 sp uit 94 met 60.000 km op de klok,en kan met gemak een vtr sp1 aan qua vermogen ,het zijn twee vrienden die al jaren samen rijden en waren aan elkaar gewaagt toen ze nog R1 reden .de 916 sp eigenaar geeft zelf ook toe dat de duc op top te kort komt maar dat wordt gecopenseerd door de enorm brede power band en het zeer hoge koppel,ook het stuur karater is super met meer instel mogelijkkhedren dan een fabrieks jap (bijna dan toch ;) )
ik zelf rijdt momenteel een aangepaste 748 waar ik alle dikke jappen mee voor kan blijven (helaas is het blok nu kapot door matriaal fout in drijfstang,niet ducati eigen trouwens ) heb bij diverse circuit dagen en wedstrijden vaak mooie gevechten met gasten die echt weten waar het gas zit en hard kunnen sturen (b,v een marco pietjouw gsxr600 cup van vorig jaar )en al die dikke fietsen pak ik puur opp koppel/power
maar nogmaals ik vind dit en je hoeft het daar niet mee eens te zijn .
voel je vrij om vragen te stellen als je nog wat wilt weten .
greeetzzz redbullie (die nu een echte fabrieks duc aan het na bouwen is 145pk op het wiel en 175kilo rij klaar incl benzine tank )
 
R1beest: omdat we hier geen 4-pitter dealer hebben zitten maar wel een ducati boer die je vast wel aan inkoopprijs + een pilsje één en ander wil verschaffen? >:)
 
beste daemon
kijk eens op mijn site ,ben ducati freak en dealer .
en een duc kan net zo goed tegen weer en wind als een jap ,maar wel is hij gevoeliger voor onderhoud (lees geen onderhoud)
dus zolang zo`n motor goed in zijn vel zit gaat hij/zij oneindig lang mee
en kilometers vreten is het zelfde laken een pak goed onderhoud is de achilles pees van het merk
hoop dat je zo wat beter een keuze kan maken als de tijd daar is
greeetzzz redbullie de duc dealer *D :} *D :} :] :} :]

Hé, ik was vandaag in de buurt bij de efteling, das redelijk dichtbij, dus ff gekeken, staan heel wat leuke fietsen daar bij jou... Ik kom wel eens kijken als je zaak open is! WOW :] .
 
Zag gisteren bij Motor TV ook een stukje over een Duc van rond de 20000 piek. M'n kameraad is er helemaal gek van, maar ik vind hem er maar goedkoop uit zien in vergelijking tot de 996 en 748.
 
Ik kom een keer bij je neuzen red bull,dat beloof ik je.

Wat betreft het rijgemak........ van een duc heb je zeker gelijk,vorige maand op zolder getoert ik had daar moeite om het vermogen mooi op het asfalt te krijgen van mijn R1.Vooral bij het opkomen(b.v) van het rechte stuk(pits)kwam ik te langzaam uit.
Hij is van mij te heftig om echt snelle tijden neer te zetten(voor mij),diverse 600tjes(racers) en een tl1000/s (o.a marchal's, ken je hem?) reden makkelijker een bocht uit.
Met een duc zou het mij beter af gaan ,denk ik. :?
Mijn R1 is ook nog voorzien van een kit(ivan) waardoor hij nog makkelijker op zijn staart gaat staan wat zeker ten nadele is voor het circuit rijden.

Maarre heb je geen ducje staan voor mij met een beetje schade *D voor een prikkie :+
 
je hebt gelijk,redbullie.
Die Marco Pietjouw is haast niet bij te benen op zijn nwe gsx-r750.
Hij rijdt bij mij de z-a-c.(zomeravond competitie)
Terwijl ik ook 145pk aan het wiel heb en 190kg met tank.
Voorlopig wint hij alles....ach....nog ff oefenen.
Het mooie aan de duc vind ik die enorme grondspeling,vanavond bijna mijn rechter steuntje opgerookt met vriendin achterop.Daar is zo'n R1 toch niet echt blij mee.Voetsteun is nu een gevaarlijk scherp puntje geworden en ze waren al anders dan standaard(LSL)
Ik wil ook een duc,daar raakt de uitlaat de grond tenminste niet van!
 
je hebt gelijk,redbullie.
Die Marco Pietjouw is haast niet bij te benen op zijn nwe gsx-r750.
Hij rijdt bij mij de z-a-c.(zomeravond competitie)
Terwijl ik ook 145pk aan het wiel heb en 190kg met tank.
Voorlopig wint hij alles....ach....nog ff oefenen.
Het mooie aan de duc vind ik die enorme grondspeling,vanavond bijna mijn rechter steuntje opgerookt met vriendin achterop.Daar is zo'n R1 toch niet echt blij mee.Voetsteun is nu een gevaarlijk scherp puntje geworden en ze waren al anders dan standaard(LSL)
Ik wil ook een duc,daar raakt de uitlaat de grond tenminste niet van!
als jij z.a.c rijdt zullen we elkaar dit jaar nog wel zien *D ;)
ik rijdt ook een paar wedstrijden mee als ik tijd heb ,wat is je ronde tijd op zolder eigenlijk????
en wat hebje allemaal aan je yammie gedaan om er 145 pk uit te halen ??
ken namelijk gasten die alles wat maar mogelijk is gedaanhebben (zonder het blok aan te passen ) en die komen net boven 140 pk aan het wiel uit
maar daar is dan echt alles aan gedaan wat je maar kunt bedenken ,uitlaat systeem van voor naar achter grotere airbox dyno kit etc etc.
en die marco pietjouw reed ik vorig jaar nog zoek maar toen reed hij nog
600 soesje van de cup ,wat heeft die gast een bochte snelheid zeg :}
maar goed we zullen zien hoe het gaat ,waneer is de volgende wedstrijd ,want ik ga stoppen met de crt race`s want daar rijden die gasten gewoon 1.29.2.. sta je gewoon midden veld van de nk ss
greeetzz redbullie met 1.49... zolder en 1.34... assen
 
leuk,kom je dan wel in de goede groep?
Kijk ff op www.z-a-c.nl
bij uitslagen....
Staat een heel verhaal van een blade rijder enzo.(ook over mij)haha.
Ik ben net begonnen met rijden sinds april '01.
Na een toms-cursus in maart.Wel gaaf!
Bij Marco ga ik niet graag rijden want daar komt steeds de ambulance mensen afvoeren))-;
Zolder is (met migraine) 1.52 eerste ritje.
Zandvoort 1.15. Marco 1.11 nog wat.
Op mijn R1'tje zit een full system van akrapovic(voor circuit,verloopstukje gemaakt voor standaarddemper) en andere naalden uit de U.S en luchtfilter aangepast bij Aart Nolen te Strijen.
Rijwielgedeelte is aangepast door Race-Tech en remmen van Spiegler(rempomp,schijven en leidingen).
Rem-schakelset van LSL en banden Metzeler Rennsport RS2.
Verder rij ik niet op de grens,want het is verder origineel kuipwerk en rij ook op de weg ermee.
De grens is vast nog ver,want hij zet geen stap verkeerd!
We'll keep in touch!
15 juli vrij rijden op Zolder,24 juli z.a.c. op Zolder.Daar?
Groeten Marcel.
 
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
 
das yamaha eigen denk ik zelf, bij mn Vmax ook en zo een ding bestaat al 16 jaar.
Controleer wel tussentijds toch je speling als het wat meer geluid maakt dan anders.
 
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengt
hoezo afschrijving ?????????????????
rest waarde hoger en soortgelijk onderhoud ,ducati has it all
greetzzz redbullie
 
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
en dan nog wat met 42.000 km met mijn rijstijl dan was de yammie waarschijlijk al 2 keer op geweest ,ook de duc lijd meer als bij normaal gtebruik maar is vrij makkelijk in nieuw staat terug te brengen,met relatief lage kosten
greetz redbullie (ja dat krijg je als je bullie op zijn verkeerde teen trapt ;) })
no hard feelings
 
Op 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengt
hoezo afschrijving ?????????????????
rest waarde hoger en soortgelijk onderhoud ,ducati has it all
greetzzz redbullie

Nog begin je toch redelijke onzin te vertellen... een 98er R1 levert in de handel echt wel meer op dan 10.000 piek.
Ik vind het prima dat je Ducs geweldig vind, maar je moet niet overdrijven. De R1 is net 1 van de motoren die ( op dit moment.) erg waardevast is. Ennuh Ducs zijn zo duur omdat er 3 per week van gebouwd worden, waarvan er twee nodig zijn om te racen. Tsss net doen alsof een Duc goedkoper is als een Jap... Ennuh over de onderhoudskosten van een Duc gaan we het effe echt niet hebben, want dat ligt dus echt wel een stukje hoger dan van de gemiddelde Jap.

Je begint nu van die "Harley" rijders praat te verkondigen... "Mijn Duc is beter en sneller en trilt nooit uit elkaar en al die mensen die zeggen van wel snappen niks van Ducs" enz enz... Je moet stiekum eens kijken naar het verschil in afwerking tussen dat van een Duc en dat van een Jap... Vooral in de beginjaren van de Duc 916 konden ze rechtstreeks vanaf de dealer naar de spuiter... Kweet niet hoe het nu is.

Conclusie, ieder zijn eigen motor --> Elke motor is zo goed als zijn berijder.

Yep ik ben ( net als J.W.) het gezeik zat over welke motor beter is...
 

Motorfanaat


Geregistreerd: Jun 18, 2001
Berichten: 26
Lokatie: oisterwijk
Geplaatst: 2001-07-03 20:55
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------


Op 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.



--------------------------------------------------------------------------------


en dan nog wat met 42.000 km met mijn rijstijl dan was de yammie waarschijlijk al 2 keer op geweest ,ook de duc lijd meer als bij normaal gtebruik maar is vrij makkelijk in nieuw staat terug te brengen,met relatief lage kosten
greetz redbullie (ja dat krijg je als je bullie op zijn verkeerde teen trapt
no hard feelings

--------------------------------------------------------------------------------


Waarom zouden reparatiekosten van een Duc lager zijn dan voor een ander merk?, in jouw geval misschien, omdat jezelf dealer bent, maar ik zie geen andere mogelijkheden.
En waarom zou een R1 stuk gaan en een Duc niet met jouw rijstijl?
Als ik kijk naar motoren met pech langs de kant zijn het toch nog steeds bijna altijd Ducs, en daar rijden en dan ook nog minder van rond.
En het hele gelul over dat een Duc sneller is, waarom zijn er in de Superbike 1000 cc twins tegenover 750 cc fours?
 
redbull man
Motorfanaat


Geregistreerd: Jun 18, 2001
Berichten: 26
Lokatie: oisterwijk
Geplaatst: 2001-07-03 20:51
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------


Op 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.



--------------------------------------------------------------------------------


bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengt
hoezo afschrijving ?????????????????
rest waarde hoger en soortgelijk onderhoud ,ducati has it all
greetzzz redbullie

--------------------------------------------------------------------------------


Een 98 R1, brengt met schade, deukje frame, dikke krassen achterbrug, dikke deuk tank, kuip aan gehele zijde gekraakt, voetsteun,hendel, uitlaat en andere kleine dingen afgebroken, 9000 gulden op in de handel.
Wilde deze motor zelf kopen voor circuit.
Dus hoe verklaar jij 10.000 inde handel voor een nette R1.
Laat het me even weten als je een schade motor heb, koop ik hem meteen van je. (kan dan nooit meer dan pak hem beet 5000 opleveren, toch? Ik wacht af)
 
zat net een de fast bike video te kijken en die gasten zweren bij duc's
als je dan ziet hoe er gestuurt en geveegd wordt met die dingen en hoe stabiel ze blijven.
zie ik ze met geen een jap doen.
en nee ik rij geen duc ik kan/mag/wil er geen betalen (krijgen wil ik er wel een)
ben contend met de fazer zeker als ik op de weg een r6 bij blijf met sturen.


ps: krijg ik nu een duc van je toine?

_________________
Al heb je nog zoveel pk's onder je kont een gek op een http://mailto:F@zer (F@zer) rij je er niet zomaar uit.

[ Dit Bericht is bewerkt door: F@zertje op 2001-07-04 12:11 ]
 
Op 2001-07-03 20:51, schreef redbull man:
Op 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.
bij ons eens per 20.000 km en een r1 van 98 brengt in de handel nog geen 10.000 gulden meer op terwijl een duc van dat jaar van dezelfde waarde (pak b.v een 748) nog dik 24.000 opbrengt
hoezo afschrijving ?????????????????
rest waarde hoger en soortgelijk onderhoud ,ducati has it all
greetzzz redbullie

Nog begin je toch redelijke onzin te vertellen... een 98er R1 levert in de handel echt wel meer op dan 10.000 piek.
Ik vind het prima dat je Ducs geweldig vind, maar je moet niet overdrijven. De R1 is net 1 van de motoren die ( op dit moment.) erg waardevast is. Ennuh Ducs zijn zo duur omdat er 3 per week van gebouwd worden, waarvan er twee nodig zijn om te racen. Tsss net doen alsof een Duc goedkoper is als een Jap... Ennuh over de onderhoudskosten van een Duc gaan we het effe echt niet hebben, want dat ligt dus echt wel een stukje hoger dan van de gemiddelde Jap.

Je begint nu van die "Harley" rijders praat te verkondigen... "Mijn Duc is beter en sneller en trilt nooit uit elkaar en al die mensen die zeggen van wel snappen niks van Ducs" enz enz... Je moet stiekum eens kijken naar het verschil in afwerking tussen dat van een Duc en dat van een Jap... Vooral in de beginjaren van de Duc 916 konden ze rechtstreeks vanaf de dealer naar de spuiter... Kweet niet hoe het nu is.

Conclusie, ieder zijn eigen motor --> Elke motor is zo goed als zijn berijder.

Yep ik ben ( net als J.W.) het gezeik zat over welke motor beter is...
zit jij in de handel dan .ik krijg regelamatig R1 ter inruil aangeboden met ongeveer 30.000 km op klok en de handel wil ze niet hebben of voor rond de 10 mille omdat er al zoveel staan (praktijk ervaring helaas )
en je menig over ducati is (gelukkig )je eigen mening maar ze bouwen er momenteel 28.000 per jaar (is meer als 3 per week ) en de hele motormarkt is ingestort maar ducati verkoop momenteel 23 % meer fietsen als jaar daar voor
en over de duurzaam heid van merken gesproken hoeveel oude (begin 80 )
jappen zie je rijden en daar tegen hoeveel duc ,zeker in de oplage`s dat ze geproduceerd zijn ????????
nog maals ieder zijn eigen mening en dat is oke ,maar ga dan geen dingen ophalen van 7 jaar gelden (916) want ook in jappan (zelfs bmw ) hebben problemen met sommige modellen (voorbeeld tl 1000 ongeveer 20 recall acties)
greetzz reedbull man
 
Motorfanaat


Geregistreerd: Jun 18, 2001
Berichten: 26
Lokatie: oisterwijk
Geplaatst: 2001-07-03 20:55
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
--------------------------------------------------------------------------------


Op 2001-07-03 15:34, schreef Gizzmo13:
Om nog even terug te komen op het onderhoud met zo´n Duc, mijn R1 hoeft pas bij 42000 kleppen gesteld te worden, bij een Duc, als ik goed geinformeerd , elke 7.500 km.

Zou ik niet echt vrolijk van worden, kan ik niet eens fatsoenlijk op vakantie met de motor.



--------------------------------------------------------------------------------


en dan nog wat met 42.000 km met mijn rijstijl dan was de yammie waarschijlijk al 2 keer op geweest ,ook de duc lijd meer als bij normaal gtebruik maar is vrij makkelijk in nieuw staat terug te brengen,met relatief lage kosten
greetz redbullie (ja dat krijg je als je bullie op zijn verkeerde teen trapt
no hard feelings

--------------------------------------------------------------------------------


Waarom zouden reparatiekosten van een Duc lager zijn dan voor een ander merk?, in jouw geval misschien, omdat jezelf dealer bent, maar ik zie geen andere mogelijkheden.
En waarom zou een R1 stuk gaan en een Duc niet met jouw rijstijl?
Als ik kijk naar motoren met pech langs de kant zijn het toch nog steeds bijna altijd Ducs, en daar rijden en dan ook nog minder van rond.
En het hele gelul over dat een Duc sneller is, waarom zijn er in de Superbike 1000 cc twins tegenover 750 cc fours?
simpel een duc heeft met 3500 gulden een volledige revisie gehad en is alles weer nieuw (consumenten prijs ) probeer maar eens en jap te reviseren voor dat geld (praktijk ervaring ,hoezo????????)
maar blijf gewoon jamaha rijden dan hoef je je eigen ook niet te ergeren
het enige wat ik hier duidelijk probeer te maken is dat als gewoon goed rondkijkt en luister je ziet dat ducati niet slecht is zoals vele van jullie beweren
je koopt een ferrari of een mazda rx7 beide sport wagens maar met veel verschil in prijs en onderhoud ,en ook qua keuze van matriaal en opbouw motor blok daar betaal je voor en ook het onderhoud is daarna
maar het blijft de ferrari die geld opleverd en niet die mooie mazda
en na een x-aantal jaren is het de ferrari die nog steeds tot verbeelding spreekt en die mazda zie je op elke straahoek
hoop dat met dit stomme vergelijk mijn bedoeling/menig een beetje normaal overkomt
greetzz redbull man
 
RedBull man,

Dat van het aantal geproduceerde motoren was een geintje... Ik wilde ( door overdrijving.) alleen maar aangeven dat als je praat over aantallen, dat Duc maar een schijntje bouwt van wat ( bijvoorbeeld.) Yamaha bouwt.

Ducs zijn exclusiever en daardoor ook duurder. En ze zijn echt wel duurder in onderhoud. Kan je met hele mooie verhalen komen, maar dat zijn ze dus echt wel. Dat de Ducs erg slecht afgewerkt werden ( worden :? ) is ook bekent en kom niet aan met de "slechte" jappen uit de begin jaren want bijvoorbeeld de Honda CB's uit de eind 70 begin 80er jaren daar stikt het nu nog van.

Dat Ducs in de superbikes winnen is idd vanwege het feit dat een 2 cilinder met 1000 cc inhoud mag rijden en een 4 cilinder met 750 cc...
Toen Honda een VTR inzette werden ze dan ook meteen wereldkampioen. Aprillia doet ook al meteen mee voor hoofdprijzen.... Jajaja Ducs zijn zo geweldig.

Je mag van mij best volhouden dat Ducs beter, sneller en mooier zijn, maar gebaseert op feiten is je verhaal helaas niet. Het is namelijk alleen maar jouw mening.

[edit]
ps Ik vind de jappen trouwens niet beter of sneller... Kvind wel de R1 op dit moment 1 van de mooiste motoren... Net zoals de Aprillia RSV Mille.
ps2 Ik kom binnenkort wel eens bij jou in de zaak kijken... Misschien spreken we elkaar nog... ( krijg je me zover dat ik een Duc ga rijden }) )
[/edit]
_________________
Ik
worshippy.gif
mijn YZF-R1 waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.
fuckyou.gif
snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-07-04 13:16 ]
 
jonges laten we nou niet kinderachtig gaan doen, iedere persoon vindt een andere motor mooi,snel,geil noem maar op...

de een vindt een r1 mooi snel en goed....
en de ander vindt de duc mooi...

en je heb ook mensen die houden van een bankstel op wielen...
daarmee kan je niet plat mee door de bocht...

dus de een koopt een duc om lekker te rijden en de ander een r1...

dus probeer mekaar nou niet lekker de hele tijd te overtuigen..toch?
 
Oke oke, maar toch nog even dit ;-))

1 - ik weet niet wat een revisie kost van een Yamaha, komt omdat dat niet zoveel gebeurd, is niet nodig.

2 - dat die onderdelen van een duc niet zoveel kosten is omdat als die onderdelen veel gebruikt worden, de prijs zakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan