Ducati ..... stuk gaat ie !!

iedereengeeft hiermwel zo af op "de italianen",maar over de aprilia's (rsv's) hoor ik eigenlijk nooit wat:P zijn die dan zo veel beter dan duci's?

ik vind ducati's trouwens toch ook wel de ferrari's onder de motoren. zit er over te denken mijn honda cbr 600f 2007 voor om te ruilen maar dan moet ik toch wel flink bijlappen nog. vooral voor een 1098. mss een 748 of 998?
 
iedereengeeft hiermwel zo af op "de italianen",maar over de aprilia's (rsv's) hoor ik eigenlijk nooit wat:P zijn die dan zo veel beter dan duci's?


:X breng ze ff op een idee B|

duchess ziet het volgende topic alweer ontstaan..........aprilia's-------stuk gaan ze!



:+
 
Ach, volgens mij is het gewoon een kwestie van netjes onderhouden en goed warm rijden.
Dan kan er naar mijn idee weinig kapot gaan.
 
Waarschijnlijk geen reactie omdat er dan toch meer vermogen is dan met een 90pk Hyper op dat zelfde dijkweggetje :+


Hyper vermogen is ruimschoots voldoende op een dijkweggetje. Ik rijd daar liever op een HM dan met een dikke racer ;)
 
Laatst bewerkt:
Olie op het vuur:

Bij de 1098 duurtestmotor van Motorrad is bij ca. km 25.000 de zuiger van de liggende cilinder finaal door de midden gebroken.
(Zie huidige uitgave van dat blad / MOTORRAD 2018/19 - MOTORRAD - Europas größe Motorrad-Zeitschrift)

Pech.


Maar die gasten rijden ook zo onbenullig. Die krijgen alles kapot. Enkele jaren geleden hebben ze het blok van een MV kapot gedraait. Krukas dwars door het carter geslagen....blijkt later dat ze vergeten zijn olie te peilen.........de sukkels.
 
iederen te zeuren over ducati. bij een ducati liefhebber gaat een duc bijna niet stuk(tuurlijk je hebt pech vogels) omdat ze van hun materiaal houden.... en verzorgen , iemand die gewoon maar een duc koopt krijgt vaak geheid problemen omdat ze die niet goed onderhouden of te snel het gas er op zetten... het is geen jappaner die het leuk vind 13000 toeren te draaien.. en na 10km al voluit kan blazen... maar veel mensen snappen het gevoel bij ducati niet...

Ik zelf heb bewust gekozen voor een jap, omdat ik voor me eerste motor niet teveel wil uitgeven(wnat ja blijft je eerste motor) als ik de kans(en geld) heb komt er zeker een mooi 748 of 996 , 998
 
iedereengeeft hiermwel zo af op "de italianen",maar over de aprilia's (rsv's) hoor ik eigenlijk nooit wat:P zijn die dan zo veel beter dan duci's?

ik vind ducati's trouwens toch ook wel de ferrari's onder de motoren. zit er over te denken mijn honda cbr 600f 2007 voor om te ruilen maar dan moet ik toch wel flink bijlappen nog. vooral voor een 1098. mss een 748 of 998?

Zal ik dan een aanzetje geven?
-kapotte startkoppeling
-kromme brembo remschijven
-lekkende benzinetank
-lekke thermostaat
-slippende koppeling (bij gebruik van de goede olie)
en als klap op de vuurpijl:
Gebroken zuigerveer en daardoor cilinder + zuiger naar de tyfus :W

Nu op een 'saaie', maar veel beter sturende, -remmende, -minder zuipende en snellere HONDA :Y
 
Laatst bewerkt:
Olie op het vuur:

Bij de 1098 duurtestmotor van Motorrad is bij ca. km 25.000 de zuiger van de liggende cilinder finaal door de midden gebroken.
(Zie huidige uitgave van dat blad / MOTORRAD 2018/19 - MOTORRAD - Europas größe Motorrad-Zeitschrift)

Pech.

Duitsers en Ducati gaan toch slechter samen dan Nederlanders en Ducati. Ze kunnen meestal helemaal niet tegen gerammel en geratel. Sukkels zijn het daarmee. Door het gerammel en geratel hebben ze last van vooroordelen.
Maar er zijn ook goede. Tim Schrick bijvoorbeeld, een redelijk bekende autocoureur, rijdt privé Ducati, zag een keer een stukje waarin hij bevlogen sprak over z'n fiets....ook een Ducatist. Michael Schumacher, naar verluidt de beste coureur ter wereld, waagt zich ook op de Duc's, zelf om mee te racen........en als de beste coureur ter wereld er voor kiest........ })
 
Duitsers en Ducati gaan toch slechter samen dan Nederlanders en Ducati. Ze kunnen meestal helemaal niet tegen gerammel en geratel. Sukkels zijn het daarmee. Door het gerammel en geratel hebben ze last van vooroordelen.
Maar er zijn ook goede. Tim Schrick bijvoorbeeld, een redelijk bekende autocoureur, rijdt privé Ducati, zag een keer een stukje waarin hij bevlogen sprak over z'n fiets....ook een Ducatist. Michael Schumacher, naar verluidt de beste coureur ter wereld, waagt zich ook op de Duc's, zelf om mee te racen........en als de beste coureur ter wereld er voor kiest........ })

Volgens mij rijdt hij races op een Honda CBR1000RR, maar ik kan me vergissen.
 
Schumacher.... met Holzhauer Racing IDM/Endurance met een CBR1000RR
Hij doet het bijzonder goed, 1:29,002 op Oschersleben......... :}

Reed ook eens wat op Duc's........maar moet wel eerlijk bekennen dat ik -alhoewel veel respect voor z'n prestaties- geen Schumacher fan ben. Doet u mij maar mannen als Montoya...
 
Maar die gasten rijden ook zo onbenullig. Die krijgen alles kapot. Enkele jaren geleden hebben ze het blok van een MV kapot gedraait. Krukas dwars door het carter geslagen....blijkt later dat ze vergeten zijn olie te peilen.........de sukkels.
Mmmm in hun duurtests lees ik praktisch nooit over motorschades bij japanners. Of het moet over de € 1000 gebruikte motoren gaan. Wel andere zaken die kapot gaan tijdens de 50.000km duurtest, dat gebeurd gewoon bij alle merken/modellen motoren.

Ach misschien leert de motorindustrie wel van de autoindustrie. Die werden ook wakker toen de Japanners de hele top 10 van betrouwbaarheid bezaten. (Hoewel daar nog steeds geen Italiaanse auto's in staan ;) )
 
Olie op het vuur:

Bij de 1098 duurtestmotor van Motorrad is bij ca. km 25.000 de zuiger van de liggende cilinder finaal door de midden gebroken.
(Zie huidige uitgave van dat blad / MOTORRAD 2018/19 - MOTORRAD - Europas größe Motorrad-Zeitschrift)

Pech.

Hier foto's van de 1098 uit dat blad..
full
 
Maar die gasten rijden ook zo onbenullig. Die krijgen alles kapot. Enkele jaren geleden hebben ze het blok van een MV kapot gedraait. Krukas dwars door het carter geslagen....blijkt later dat ze vergeten zijn olie te peilen.........de sukkels.

Hoezo alles?? De eerste japanner moet nog komen??

Onzin! dat werd gezegd door de MV fabriek.

Hier het betreffende stukje, als je duits kunt...

http://www.mv-agusta-club-schweiz.c...n/MVAgusta-F4-1000S-langzeittest-Motorrad.pdf

Hier zegt men ook dat de lagerschalen NIET verkleurd zijn.

Dus GEEN olie gebrek...



Wel toevallig dat het een italiaanse motor is...

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan