Ducati ..... stuk gaat ie !!

Niet te hard roepen hé:

Las net een stukje in hetzelfde blad over 2e hands Kawa ZX9R en ZX10R. Bij de eerste is het oppassen dat de cylinderkoppakking heel blijft (eerste bouwjaren) en bij de tweede draait het stuk vanwege de dynamo (ook eerste bouwjaren).

Ben er wel mee eens dat omdat Ducati duurder is je ook meer mag verwachten cq. harder mag roepen. Dat gebeurd dus ook.
 
Update motorrad NR 20

Het Probleem met de zuigers van de 1098 doet zich meer voor..

Ook bij de ontwikkeling van de 1098 is het voor gekomen.

Ook in de competitie op het circuit komt het voor..

Nu blijkt dat er extreme dunne zuigerboden is gebruikt in de 1098, die de extreme belastingen niet aan kan..\

Volgens Ducati DL is het exemplaries (jaja)

En er was nog geen duc (1098) met deze Km stand bekend..




full
 
Het fanatisme waarmee sommige mensen hier bezig zijn. _O- Kijk als je nou een duc hebt en hij zou altijd stuk zijn zou ik het snappen. Maar heb je er geen, so what mochten ze altijd stuk zijn (waar ik geen fluit van geloof), jij hoeft de rekeningen toch niet te betalen. :?

Persoonlijk kan ik altijd erg genieten van de duc sound, alhoewel de eerste keer dat ik er een hoorde me verbaasd heb over de rammel van de droge koppeling. Toen ik er naar vroeg werd ik hard uitgelachen door de eigenaar.

Succes met de flamewars...
 
Het fanatisme waarmee sommige mensen hier bezig zijn. _O- Kijk als je nou een duc hebt en hij zou altijd stuk zijn zou ik het snappen. Maar heb je er geen, so what mochten ze altijd stuk zijn (waar ik geen fluit van geloof), jij hoeft de rekeningen toch niet te betalen. :?

Persoonlijk kan ik altijd erg genieten van de duc sound, alhoewel de eerste keer dat ik er een hoorde me verbaasd heb over de rammel van de droge koppeling. Toen ik er naar vroeg werd ik hard uitgelachen door de eigenaar.

Succes met de flamewars...
:^

dus mensen zonder een duuc, graag stfu!
 
Update motorrad NR 20

Het Probleem met de zuigers van de 1098 doet zich meer voor..

Ook bij de ontwikkeling van de 1098 is het voor gekomen.

Ook in de competitie op het circuit komt het voor..

Nu blijkt dat er extreme dunne zuigerboden is gebruikt in de 1098, die de extreme belastingen niet aan kan..\

Volgens Ducati DL is het exemplaries (jaja)

En er was nog geen duc (1098) met deze Km stand bekend..




[afbeelding]

Beetje uit het verband getrokken verhaal. In hetzelfde blad:

- KTM RC8 na 2000km (!!) al motorisch stuk.
- Suzuki Intruder motorisch stuk

Algemene vraag was wat er met de (grote) V2's aan de hand is.

Tendens is ook dat na een goede periode motoren nu weer steeds vaker de 50.000 niet halen zonder gebreken. Ook de ZX-12R niet, bijvoorbeeld, die haalde het eind ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het ook een beetje een Duits verhaal is. De aanloopproblemen van een fiets, bijvoorbeeld een te dun zuigerwandje, vallen gewoon onder de garantie. Ducati is zeer ruimhartig met garantie. De problemen worden uiteraard opgelost. Come on, er worden niet zoveel Duc blokken gebouwd, waardoor de eerste series wel eens wat kinderziektes hebben, immers een kleine fabriek kan gewoon minder uitgeven aan tests.
Daarnaast is het een stuk racetechiek wat je in je straatfiets van Ducati tegenkomt, je krijgt de lusten en lasten. Kijk maar eens naar de SPS'en, dat zijn gewoon raceblokken voor de straat. Jammer als het stukgaat, maar degene die het koopt, die weet waar die aan begint.

Als je bijvoorbeeld de aloude Pantah tweeklepsblokken neemt, die zijn nu zo lang in productie dat ze probleemloos zijn. Al weer een jaar of 15...., en met het mooiste geluid...

De Ducatist in hart en nieren neemt het op de koop toe dat er wel eens wat kan gebeuren, de rest loopt er over te zaniken omdat ze dan weer een reden hebben om die mooie Italiaanse raspaarden te laten staan of om ze af te zeiken. Way of the world.
 
Terug
Bovenaan Onderaan