Ducati stuurt FIM?

Daar lijkt het idd wel wat op. Alhoewel er wel duc's die het goed doen.

Kijk maar naar Checa en smrz ook af en toe. Afgelopen weekend Fabrizio ook lekker.
 
Zoals bekent beide Italiaans dus zo corrupt als de tering (zoals bijna alles uit Italië)
 
Tuurlijk, joh...
Het is natuurlijk allemaal gesteggel en bedrog van die Italianen!
Alleen daarom kunnen ze zo 'af en toe' eens een kampioenschap winnen.

1988 Honda
1989 Honda
1990 Ducati
1991 Ducati
1992 Ducati
1993 Kawasaki
1994 Ducati
1995 Ducati
1996 Ducati
1997 Honda
1998 Ducati
1999 Ducati
2000 Honda
2001 Ducati
2002 Honda
2003 Ducati
2004 Ducati
2005 Suzuki
2006 Ducati
2007 Honda
2008 Ducati
2009 Yamaha
 
Deze regel zou ook voor viercilinders gelden als de twin's over drie weekenden gemiddeld 5 punten meer zouden scoren.

Daarnaast is er vrijwel geen een (misschien zelfs wel geen) motor in het WSBK die aan het minimumgewicht komt, dus deze regel gaat niet veel uitmaken. De reden dat ze geen andere aanpassingen hebben gedaan (bijvoorbeeld restrictor van de twin’s aanpassen) is omdat dit niet zomaar kan volgens de reglementen.
 
Deze regel zou ook voor viercilinders gelden als de twin's over drie weekenden gemiddeld 5 punten meer zouden scoren.

Daarnaast is er vrijwel geen een (misschien zelfs wel geen) motor in het WSBK die aan het minimumgewicht komt, dus deze regel gaat niet veel uitmaken. De reden dat ze geen andere aanpassingen hebben gedaan (bijvoorbeeld restrictor van de twin’s aanpassen) is omdat dit niet zomaar kan volgens de reglementen.
Ik word helemaal duizelig van jou afbeelding _O- _O-
 
Zou het wel fijn vinden om Ducati wat meer vooraan te zien, sowieso als dit betekent dat Haga weer opleeft. Als dit de Jappanse merken niet teveel nadeel oplevert, brengt dit alleen nog maar één extra merk terug aan de top. Dan strijdt Ducati weer echt actief mee in het toch al volle rijtje van merken dat knokt om het kampioenschap!
 
s'morgens even flink op de pot zitten scheelt ook zo'n 3 kilo...
 
Zou het wel fijn vinden om Ducati wat meer vooraan te zien, sowieso als dit betekent dat Haga weer opleeft. Als dit de Jappanse merken niet teveel nadeel oplevert, brengt dit alleen nog maar één extra merk terug aan de top. Dan strijdt Ducati weer echt actief mee in het toch al volle rijtje van merken dat knokt om het kampioenschap!


En weer op wat voor manier :r

Ik snap er geen reet van..ze hebben 3 overwinningen dus wat gaat er slecht :?
Fab en Checa waren niet te volgen..........

Mag Yamaha wel 10 kilo minder hebben...die hebben nog niks gewonnen.
Ja, ik word er moe van...WSBK = Ducati B|
 
Laatst bewerkt:
helemaal eens met appiepappie.

Jammer dat zoals topicstarter al zegt dat iedere keer als er iemand sneller is al de ducs er een regelwijziging moet komen..
 
Blijft toch lastig dat LEZEN.

Het is GEEN reglement wijziging. Het is een reglement wat uitgevoerd wordt. Ook als de twin's op dit moment voordeel hadden gehad was dit gedaan.

Voor de geïnteresseerde de berekening van het punten verschil: Klik
 
Blijft toch lastig dat LEZEN.

Het is GEEN reglement wijziging. Het is een reglement wat uitgevoerd wordt. Ook als de twin's op dit moment voordeel hadden gehad was dit gedaan.

Voor de geïnteresseerde de berekening van het punten verschil: Klik

Dat zeg ik.....WSBK = Ducati :r
 
Dat zeg ik.....WSBK = Ducati :r
Het is een beetje kromme zin als ik het terug lees, maar dat bedoel ik dus niet. Als de twin's op dit moment het zelfde grote verschil zouden hebben ten opzichte van de viercilinders zou het reglement op de viercilinders toegepast worden (of de twin's extra gewicht, zelfde idee).
 
Eigenlijk zou in het reglement voor de MotoGP dus moeten staan dat ducati en honda 3kg zwaarder moeten zijn om het snelheidsverschil met yamaha en/of suzuki kleiner te maken...
 
Precies!

De reden dat deze reglementen er zijn is het verschil in cilinderinhoud binnen de zelfde klasse.
Ok, de opmerking over de motogp van mij klopt niet (hoewel in het verleden honda daar ook met een vijfcilinder reed terwijl andere merken minder cilinders hadden). Maar bovenstaande ook niet helemaal volgens mij. Want is het niet zo dat juist in het recente verleden de toegestane cilinderinhoud omhoog gegaan is om ducati mee te kunnen laten doen met de (toen nog) 1098? Daar mocht ducati in het introductie jaar niet mee racen omdat die niet onder de 1000cc bleef. Ze hadden toen een lijn getrokken voor alle merken en type motoren.

De regels moet telkens aangepast worden (of het nou binnen het reglement is of niet) vanwege het feit dat er tweecilinders en viercilinders met elkaar strijden.
 
Laatst bewerkt:
Ok, de opmerking over de motogp van mij klopt niet (hoewel in het verleden honda daar ook met een vijfcilinder reed terwijl andere merken minder cilinders hadden). Maar bovenstaande ook niet helemaal volgens mij. Want is het niet zo dat juist in het recente verleden de toegestane cilinderinhoud omhoog gegaan is om ducati mee te kunnen laten doen met de (toen nog) 1098? Daar mocht ducati in het introductie jaar niet mee racen omdat die niet onder de 1000cc bleef. Ze hadden toen een lijn getrokken voor alle merken en type motoren.

De regels moet telkens aangepast worden (of het nou binnen het reglement is of niet) vanwege het feit dat er tweecilinders en viercilinders met elkaar strijden.

En zo zie je maar weer dat elke grote raceklasse om geld draait. Als Ducati niet meer mee zou kunnen doen met het WSBK dan zou het een stuk minder leuk zijn en zou het een simpele versie van de MotoGP worden....
 
En zo zie je maar weer dat elke grote raceklasse om geld draait. Als Ducati niet meer mee zou kunnen doen met het WSBK dan zou het een stuk minder leuk zijn en zou het een simpele versie van de MotoGP worden....
Het is eenmaal zo , ze hebben elkaar hard nodig dat is nml in het verleden ook gebeurd tussen Ducati en Honda , daar is nml de Honda SP uit voort gekomen :Y :Y
 
Ok, de opmerking over de motogp van mij klopt niet (hoewel in het verleden honda daar ook met een vijfcilinder reed terwijl andere merken minder cilinders hadden).

Maar bovenstaande ook niet helemaal volgens mij. Want is het niet zo dat juist in het recente verleden de toegestane cilinderinhoud omhoog gegaan is om ducati mee te kunnen laten doen met de (toen nog) 1098? Daar mocht ducati in het introductie jaar niet mee racen omdat die niet onder de 1000cc bleef. Ze hadden toen een lijn getrokken voor alle merken en type motoren.

De regels moet telkens aangepast worden (of het nou binnen het reglement is of niet) vanwege het feit dat er tweecilinders en viercilinders met elkaar strijden.
Daar heb je gelijk in, maar in de motogp kunnen constructeurs veel makkelijker wisselen van cilinderconfiguratie. Ze kunnen bij wijze van spreken halverwege het seizoen overstappen van een tweecilinder naar een vijfcilinder en zijn niet gebonden aan productiemodellen.

Bij het WSBK is het natuurlijk wat lastiger aangezien er met straatmotoren wordt gereden.
Deze worden ook wel deels ontwikkeld voor de racerij, maar er spelen natuurlijk meer factoren (je wil het ding ook gewoon kunnen verkopen) mee dan bij een motogp motor.

Om het kampioenschap open/toegankelijk te houden zul je dus dit soort regels moeten toepassen.

Edit:
De aanpassing naar 1200cc voor tweecilinders is gedaan omdat de kosten voor 1000cc tweecilinders veel te hoog werden. Om de viercilinders bij te kunnen houden moesten er veel dure lichtgewicht materialen gebruikt worden en werden de blokken bijna elk weekenend gereviseerd.
 
Laatst bewerkt:
En zo zie je maar weer dat elke grote raceklasse om geld draait. Als Ducati niet meer mee zou kunnen doen met het WSBK dan zou het een stuk minder leuk zijn en zou het een simpele versie van de MotoGP worden....


Wat is er zo leuk aan als er Ducaties meerijden ,maakt voor mij niets uit wat voor merk er op kop rijd als het maar spannend is en als er maar strijd is ,maar Ducati loopt altijd te zeuren over allerlei dingen ze hebben nu al 200cc meer en nu weer 3kg gewichtbesparing wat word het volgende gewoon rijden met die hap en als die Tweepitters niet snel genoeg zijn moeten ze maar met een Viercilinder komen en niet allemaal lopen Zeiken
 
Wat is er zo leuk aan als er Ducaties meerijden ,maakt voor mij niets uit wat voor merk er op kop rijd als het maar spannend is en als er maar strijd is ,maar Ducati loopt altijd te zeuren over allerlei dingen ze hebben nu al 200cc meer en nu weer 3kg gewichtbesparing wat word het volgende gewoon rijden met die hap en als die Tweepitters niet snel genoeg zijn moeten ze maar met een Viercilinder komen en niet allemaal lopen Zeiken
"
Dat regelement is getekend toen de 1200 cc 2 cilinders kwamen,ook door de teams/merken met 4 cilinders(die waren/zijn het dus eens met het regelement).
Voorwaarde was dat de 4 cilinder machines nu vrij mochten tunen en de 2 cilinders ,met als uitgangspunt, met restrictie reden/meer gewicht hadden,dat regelement wordt zoals eerder gezegt nu : TOEGEPAST.
Moelijk he ,nederlands :z
 
Laatst bewerkt:
Hier in het engels(2 jaar geleden) :

Changes to the Technical Rules for 2008 - Twin cylinders to 1200cc

After consultation with all the parties involved and upon the proposal submitted by the Superbike Commission, the FIM has decided the following amendment and additions to the Superbike World Championship technical rules for 2008.

Displacement capacities.

o 2 cylinders over 850cc up to 1200cc

o 3 cylinders over 750cc up to 1000cc

o 4 cylinders over 750cc up to 1000cc

· Minimum weights.

o 2 cylinders over 850cc up to 1200cc: 168kg

o 4 cylinders over 750cc up to 1000cc: 162kg

Minimum weight of 2 cylinders over 850cc up to 1200cc will be updated, if needed, during the Championship in steps of ±3kg to 171kg as a maximum and 162kg as a minimum.

· Air-restrictors.

Only 2 cylinders over 850cc up to 1200cc will be fitted with air-restrictors. Initial size will be equivalent to a Ø50mm circular area. Air-restrictors size will be updated, if needed, during the Championship in steps of ±2mm of diameter in a range from equivalent to a Ø46mm circular area to no air-restrictor at all.

· Balance of different motorcycle concepts.

Weight limit and then air-restrictors size of 2 cylinders over 850cc up to 1200cc machines will be updated, if needed, during the Championship, by a system analysing the race points obtained.

· Tuning level.

All machines will have the same level of tuning presently applied to 4 cylinders over 750cc up to 1000cc, with the exception of connecting rods that must be standard for 2 cylinders over 850cc up to 1200cc.

· Homologation numbers.

For 2008 and 2009 all manufacturers, irrespective of their total production numbers, will have to produce a minimum of 1000 bikes in order to get an homologation.

For 2010 onwards the minimum production number will be increased to 3000 bikes.

The complete set of the new 2008 Superbike technical rules will be issued by FIM during next week
 
Terug
Bovenaan Onderaan