Ducati stuurt FIM?

Maar dit bedoel ik juist: je gaat een wedstrijd houden wie het snelst is, maar als er een veel sneller is dan de rest, dan moet die maar beperkt worden zodat ie niet zo snel meer is of anderen geef je een voordeel (in andere sporten wordt dat soms doping genoemd en is dat strafbaar) zodat die sneller zijn. Dat vind ik een beetje raar: als anderen niet zo snel zijn, dan moeten ze betere motoren maken zodat ze net zo snel zijn. Toch?

in de DTM en andere klasses krijg je bijvoorbeeld 25 kilo gewicht mee omdat je gewonnen hebt.

Jouw punt klopt als je daar dan ook alle vrijheid in krijgt om dat te doen. De twins mogen echter veel minder knutselen dan de 4 pitters en is er vanuit jouw oogpunt bekeken bijvoorbaat al doping toegepast en vind je het niet errlijk als anderen dan ook doping mogen gaan gebruiken.

Voorbeeld de restrictor: de ene wielrenner mag vrij ademen en de ander moet via een snorkel ademhalen, dat is nu ook de twins een restrictor van 52mm ( meen ik mij te herinneren) de 4 cilinders geen restrictor.
 
Moet je niet vergeten dat het 1e jaar dat de 1000cc 4 cilinders mochten meerijden deze ook met restrictors moesten worden uitgevoerd.
In de formule 1 is geen 1 jaar het regelement hetzelfde,nu moeten ze rijden met een toerental begrenzer.
Als men bij de japanse motogp machines niet met het pneumatische kleppen systeem op de proppen waren gekomen,dan had ducati wss ook met toerenbegrenzer moeten rijden,daar het desmodromisch kleppen systeem,in tegenstelling tot veergestuurde kleppen, hele hoge toerentallen aankan.
Ik blijf van mening dat,bij het opstellen van het wsbk regelement,de bouwers van 4 cilinders dit alles ingecalculeerd hebben.
Aan de andere kant kijk wat ducati met zijn 2 cilinders teweeg gebracht heeft :de sp1,sp2 de tlr 1000,hele volkstammen adoreren deze fietsen en zijn blij dat ze ooit gebouwd zijn :Y
 
Klopt, maar hij ondervind nu de lasten er van geloof ik.
Hij is na zijn crash in Engeland van vorig jaar geen schim meer van daarvoor , hij was toen effe een poosje exit en volgens mij zit het nog steeds in het koppie , jammer maar volgens mij is het over en uit met Nitro Haga .
Het is met die mannen volgens mij zo , dat als je ouder word en de blessure's duren te lang dat ze wat serieuzer gaan nadenken over hun toekomst , en dan komen er gesprekken tijdens het verblijf in prive kringen en ik denk dat ze dan op één of andere manier wat voorzichtiger gaan worden ( onbewust ) , en is volgens mij dan ook de gevaarlijkste periode van een coureur ik spreek een beetje uit ervarind nml .
 
Laatst bewerkt:
Hij is na zijn crash in Engeland van vorig jaar geen schim meer van daarvoor , hij was toen effe een poosje exit en volgens mij zit het nog steeds in het koppie , jammer maar volgens mij is het over en uit met Nitro Haga .
Het is met die mannen volgens mij zo , dat als je ouder word en de blessure's duren te lang dat ze wat serieuzer gaan nadenken over hun toekomst , en dan komen er gesprekken tijdens het verblijf in prive kringen en ik denk dat ze dan op één of andere manier wat voorzichtiger gaan worden ( onbewust ) , en is volgens mij dan ook de gevaarlijkste periode van een coureur ik spreek een beetje uit ervarind nml .

Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat het hele ducati fabrieksteam dit jaar onder de maat presteerd,ook fabrizio zit ver onder de maat.
Verklaar dat eens.
Ik ben het wel met je eens dat Haga niet 100% is,herriner me de periode dat Bayliss een flinke klapper (training of testen?)maakte en Edwards,mede daardoor, het kampioenschap won.
Hij kwam later toch weer sterk terug,ik hoop Haga ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat het hele ducati fabrieksteam dit jaar onder de maat presteerd,ook fabrizio zit ver onder de maat.
Verklaar dat eens.
Ik ben het wel met je eens dat Haga niet 100% is,herriner me de periode dat Bayliss een flinke klapper (training of testen?)maakte en Edwards,mede daardoor, het kampioenschap won.
Hij kwam later toch weer sterk terug,ik hoop Haga ook.
Tuurlijk hoop ik dat ook , want het kan niet spannender zijn met Haga in gevecht voor het podium , maar ik bedoel dat dit het probleem op het ogenblik is met hem.
 
Hij is na zijn crash in Engeland van vorig jaar geen schim meer van daarvoor , hij was toen effe een poosje exit en volgens mij zit het nog steeds in het koppie , jammer maar volgens mij is het over en uit met Nitro Haga .
Ik heb het idee dat hij er na vorig jaar (het voor de zoveelste keer op een haar het kampioenschap niet winnen en nog door stomme beslissingen van het team ook) weinig zin meer in heeft. Denk ook dat dit zijn laatste jaar is als hij niet snel beter resultaten gaat boeken, want ik zie hem niet naar een klantenteam gaan als hij gewipt wordt bij het fabrieksteam.
 
Ik heb het idee dat hij er na vorig jaar (het voor de zoveelste keer op een haar het kampioenschap niet winnen en nog door stomme beslissingen van het team ook) weinig zin meer in heeft. Denk ook dat dit zijn laatste jaar is als hij niet snel beter resultaten gaat boeken, want ik zie hem niet naar een klantenteam gaan als hij gewipt wordt bij het fabrieksteam.
Tja , we gaan het allemaal wel zien hoop voor hem dat het tij nog keert .
 
En.... waar waren die SuperDucati's nu?

Denk dat deze discussie ook :W
Als Checa niet twee keer (vlak voor tijd) stil was komen te staan had hij de dubbel gepakt. Ook Haga staat weer hoger dan de wedstrijden hier voor. Volgens mij is het (extra) voordeel dus wel duidelijk zichtbaar ook al zie je dat niet aan de uitslagen.

(moet wel bekennen dat ik de races helaas niet gezien heb)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan