Ducati Supersport: Betrouwbaar??

het gaat niet om de uitzonderingen maar om het gemiddelde. Kan ieder Duc rijder die een uitzondeing is wel roepen ikke niet ikke niet maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat er verhoudingsgewijs binnen de eerste 10000km meer duc kapoet gaan dan jappers. Who cares als je maar met plezier rijdt maar die flauwe argumenten en ik dan en ik dan.........
als je jarenlang de motorbladen leest hoef je alleen maar in je eigen herinnering te graven om te bedenken dat er bij al die testen veel vaker gedonder is geweest met ducs dan met japanners.

Toch grappig dat alle Ducati rijders vertellen dat ze op een betrouwbare motor rijden en dat dat allemaal opgeteld toch niet geld. Blijkbaar is het woord van enkele journalisten in motorbladen toch sterker dan dat van meerdere berijders die veel langer op hun motor rijden dat de testrittende al dan niet bevooroordeelde journalist.

Ik heb nog nooit Harley gereden of in onderhoud gehad. Ik durf daar dan ook helemaal niets over te zeggen, ook al staan ze bekend om hun manko's. Ik weet wel dat de Amerikaanse politie veel gebruikt maakt van die dingen. Het lijkt me niet dat zij alleen maar stil staan.....

Als iedereen nou eens zijn persoonlijke ervaringen vertelde in plaats van horen zeggen of zelf bedachte ideeen zonder deugelijke achtergrondinfo....
 
Tsja :?

Ik kan 1000x vertellen dat ik er ruim 8000 Km met me Monster gereden te hebben, zonder problemen of ander ongerief, maar niemand die dat waarschijnlijk gelooft ofzo, tis toch echt zo :P

En als ik me collega zo gelooft, dan was het in een ver vaag verleden van Ducati idd zo, dat ze vaak stuk gingen, maar dat die problemen niet meer opgaan heden ten dagen ;)

En over andere merken heb ik weinig rij ervaringen mee, heb tot nu toe alleen op een les motor gereden (Honda CB 500) en me Monster ....
 
hallo allemaal

ik zit toevallig wat te zoeken over ducatie, en kom op dit forum terecht.
ik als fireblade rijder ging van middag even langs waar mijn motor staat. had de eigenaar van het pand een 900 ss superlight gekocht voor de handel.
hij liet hem lopen en ik moet zeggen dat ik het niet slecht vond( had nog niet eens gereden )
ik rijden dus ( wennen aan de koppeling), en ik moete zeggen dat het wel een bijzondere ervaring was.
wel wat weinig vermogen maar toch.

ik zat er de heledag aan te denken, maar ducatie is voor mij totaal onbekend.

iemand bekend met een superlight ???
staat nu op marktplaats
als je zoekt op
ducati 900ss superlight
vind je hem meteen
staat er maar 1 op

vast bedankt
gerard
 
hallo allemaal

ik zit toevallig wat te zoeken over ducatie, en kom op dit forum terecht.
ik als fireblade rijder ging van middag even langs waar mijn motor staat. had de eigenaar van het pand een 900 ss superlight gekocht voor de handel.
hij liet hem lopen en ik moet zeggen dat ik het niet slecht vond( had nog niet eens gereden )
ik rijden dus ( wennen aan de koppeling), en ik moete zeggen dat het wel een bijzondere ervaring was.
wel wat weinig vermogen maar toch.

ik zat er de heledag aan te denken, maar ducatie is voor mij totaal onbekend.

iemand bekend met een superlight ???
staat nu op marktplaats
als je zoekt op
ducati 900ss superlight
vind je hem meteen
staat er maar 1 op

vast bedankt
gerard

Misschien als je zoekt op ducati (dus zonder e dat je wat meer kunt vinden) :Y :Y
 
:^
Ik heb dus sinds een maand nadatik m'n RBW behaald heb, nu ruim 4 jaar geleden, een Ducati 851 Strada , bj 1990. In 4 jaar, en 36 kkm, 3 accu's en 3 relais á 13,95 vervangen. Accu's gaan er nogal vlug doorheen, een Duc trekt nogal een hoge startstroom. Reken op maximaal 2 jaar voor een accu, maar dat zijn de kosten niet. Verder alleen het reguliere onderhoud. Bovendien is de injectie gewoon goed, en dat terwijl ze in japan nu onderhandbeginnen door te krijgen hoe injectie zou moeten werken. *O*
 
Hey mensen,

Voordat dit een Duc vs. Rijstkoker -discussie wordt bedank ik mij bij jullie allen. Ik ga gewoon eens op een Duc rijden. Misschien dat het dan weer snel over is, misschien is er ook geen weg meer terug... We zullen het zien.

Groet Raymond.

dat is de beste manier om te weten wat je wil rijden!!
en geloof mij je bent verkocht!! :9
 
Let wel bij de aanschaf van een Duc op een lage kilometerstand, want bij 50 dkm moet het blok gereviseerd worden.
Kwalitatief is het dus bagger,en kosten te veel geld in het onderhoud!
Maar ze bieden wel veel rijplezier en zien er goed uit.
Wat nog een nadeel is er zijn er veel te veel van!
Ik zou zelf voor iets exclusievers gaan bv Guzzi,Laverda,Morini of MV
. 8-) Ciao
 
Door superduc again op 13-06-2006 22:24




Quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:17 schreef bladeisgood het volgende:
hallo allemaal

ik zit toevallig wat te zoeken over ducatie, en kom op dit forum terecht.
ik als fireblade rijder ging van middag even langs waar mijn motor staat. had de eigenaar van het pand een 900 ss superlight gekocht voor de handel.
hij liet hem lopen en ik moet zeggen dat ik het niet slecht vond( had nog niet eens gereden )
ik rijden dus ( wennen aan de koppeling), en ik moete zeggen dat het wel een bijzondere ervaring was.
wel wat weinig vermogen maar toch.

ik zat er de heledag aan te denken, maar ducatie is voor mij totaal onbekend.

iemand bekend met een superlight ???
staat nu op marktplaats
als je zoekt op
ducati 900ss superlight
vind je hem meteen
staat er maar 1 op

vast bedankt
gerard





Misschien als je zoekt op ducati (dus zonder e dat je wat meer kunt vinden)



dat was de vraag niet super... , de vraag was misschien dat iemand ff kan kijken bij die advertentie.
maar ik ben vanmiddag wezen rijden , en stond na het tanken met een lege accu.
kan gebeuren zou je zeggen.

maar goed zoals er al gezegt werd , ga eerst maar eens rijden dan kom je er wel achter.

IK BEN ER KLAAR MEE.

mazzzzzzzl
 
Ook ik heb nu een Ducati op het oog. Een 600 ss uit 1994.
Nu lees ik in dit topic over "vermogenstekort". Ik kan echter nergens iets vinden over een topsnelheid. Alleen het aantal pk: 53.
Lijkt me een beetje weinig maar hoeft (voor mij) niet per se een probleem te zijn aangezien ik van een lesmotor stap (mag wel zwaar rijden).

Ma wil zown Ducati 600 ss ook een beetje vooruit? :9
 
Heb 6 jaar een superlight gehad!Als je info wilt vessem19@zonnet.nl.Groeten Ducable.
Das mn kleine broertje dus! :P
Heb zelf zonder problemen een 900SS gehad gedurende tien jaar!
En het blok hoefde niet na 50.000 km gereviseerd te worden. Sterker nog, had 66.000 km gelopen. En gebruikt nog steeds nauwelijks olie. Eerste zuigers. Het geheim???
Altijd eerst fatsoenlijk warmrijden, en vervolgens gaan met die banaan!
Staat nu bij biggelaar. En die verkoopt geen lijken.
Gr Gijs
 
Ook ik heb nu een Ducati op het oog. Een 600 ss uit 1994.
Nu lees ik in dit topic over "vermogenstekort". Ik kan echter nergens iets vinden over een topsnelheid. Alleen het aantal pk: 53.
Lijkt me een beetje weinig maar hoeft (voor mij) niet per se een probleem te zijn aangezien ik van een lesmotor stap (mag wel zwaar rijden).

Ma wil zown Ducati 600 ss ook een beetje vooruit? :9

ik heb n `94er 600ssc gehad (was antresietgrijs gespoten, maargoed...)

qua topsnelheid valt wel n beetje tegen, maarja, je mag toch maar 120 km/h hier in NL ......... O-) (maar de 200+ km/h is wel t halen hoor) :+

bij n stoplichtsprintje zal je n goeie 4 cilinder bijhouden, zoniet verslaan in d 1e aantal km`s...omdat je met weinig toeren al meer koppel heb dan d 4 cilinders die meer koppel krijgen met hogere toeren......

heb d motor 1,5 jaar gehad, mee op en neer geweest naar spanje (ja, zonder problemen !!!) kon r heerlijk mee sturen, en met een open bosdemper klonk t ook nog eens erg leuk })

probeer het uit , om mee t beginnen na een lesmotor gewend t zijn is het een prima motor, kun je als je meer ervaring heb overstappen naar een zwaardere uitvoering (indien gewenst)

en het verschil met een gewone ss en een sl is dat de sl uitvoering gewoon luxer is uitgevoerd fabriekaf...meer carbon, beter veren, mono uitgevoerd, etc. hebben ook een kroonplaatnummer meegekregen en zijn ook iets duurder......

tot zover, greets :W
 
heb zelf een vtr 1000, maar een maat van me een 900ss. rijdt er het jaar door 13000 km per jaar en geen bijzonderheden. staat inmiddels bijna 50000 op de teller!
Dus ze bestaan wel, goede betrouwbare Duc´s :}
 
Ik heb me deze week een 900 supersport aangeschaft als tweede motor, heb er nog maar +- 200 km mee gereden, maar de rijeigenschappen vind ik in elk geval fantastisch. Ga er enkel mee in de zomer rijden want voor de winter heb ik mijn huidige motor (BMW K1200RS). Nog iemand tips waar je speciaal op moet letten bij deze modellen. Het is 1 van de laatste modellen want van '98 echter geen FE en met Termignoni's (wat een geluid :Y )

grts uit België

Gunter

Bijlage: duc1.JPG
 
Let wel bij de aanschaf van een Duc op een lage kilometerstand, want bij 50 dkm moet het blok gereviseerd worden.
Kwalitatief is het dus bagger,en kosten te veel geld in het onderhoud!
Maar ze bieden wel veel rijplezier en zien er goed uit.
Wat nog een nadeel is er zijn er veel te veel van!
Ik zou zelf voor iets exclusievers gaan bv Guzzi,Laverda,Morini of MV
. 8-) Ciao

He daar hebben we weer een kenner... Maar goed dat er zulke mensen rondlopen. Zij hebben tenminste verstand van zaken.
 
in de beginpost de vraag of een dus 600ss moeilijk te besturen is..

Ik heb de elfde mijn rijbewijs behaald op een BMW F650 GS.
gewoon heel netjes af gereden, alles in één keer gehaald
(theorie, avb, verkeersdeelneming)

dezelfde avond komt mijn neefje bij mij langs op zijn ducati 600ss uit 1994.
Hij vertelde mij dat hij de volgende dag zijn duc niet nodig had, en dat ik er best wel een ritje mee mocht maken. Met andere woorden, hij stond de hele dag tot mijn beschikking.

De 12e heb ik de duc dan ook in alle vroegte opgehaald.
Ik moest wel even wennen, omdat ik natuurlijk alleen nog maar op een allroad ééncilinder heb gereden. dit is wel een hele andere manier van rijden.

Na zo'n 50km raakte ik al helemaal aan de motor gewent en die dag heb ik dan ook 250km gereden.
sommige kilometers waren sportief, achter mijn neefjes aan (sp1/rsv)
sommige kilometers waren tour, achter mijn oom aan (r1100rt)

De duc is voor bijde rijstijlen geschikt, toch bevalt de sportieve manier van rijden beter..

maar als ik, één dag in het bezit van mijn rijbewijs, snel aan een motor kan wennen en er goed mee over de weg kan, dan zeg ik dat het geen moeilijke motor is om te rijden.

Ik hoop er zelf dan ook snel ééntje in de garage te zien staan, maar dan van mijzelf
 
Maar om nu iedere keer aan te halen dat Ducati's snel stuk gaan vind ik onzin. Met de juiste behandeling gaan ze net zolang mee en laten ze je echt niet onderweg staan. En jij haalt het ook maar uit de blaadjes! Het gaat toch om de persoonlijke ervaring zonder daarbij voor te liegen? Tis maar wat je bedoeld met "flauwe argumenten". Iets dat op waarheid berust (persoonlijke ervaring) of een niet te onderbouwen mening van iemand die het in de blaadjes leest :?

Goed...ik vind dat je niet mag oordelen over iets wat je zelf niet hebt doe ik ook niet over een japanse fiets....that's all ;)


Ducati is echt niet betrouwbaar. Japanse motoren wel en dan in het bijzonder Yamaha en Honda.
Bij Ducati's is het koppelingssysteem heel slecht, ook elektrisch niet al te best en dan heb je vervelende elektrische storingen.

Verder zijn het prachtmotoren hoor, daar niet van !
Als geld niet belangrijk was kocht ik een Duc alleen al voor het mooie geluid van het 90-graden twin blok !
 
Ducati is echt niet betrouwbaar. Japanse motoren wel en dan in het bijzonder Yamaha en Honda.
Bij Ducati's is het koppelingssysteem heel slecht, ook elektrisch niet al te best en dan heb je vervelende elektrische storingen.

Verder zijn het prachtmotoren hoor, daar niet van !
Als geld niet belangrijk was kocht ik een Duc alleen al voor het mooie geluid van het 90-graden twin blok !
Mmhh, tis geen vrijdag... zeker te veel tijd over dan?

Een 2 jaar oud topic kicken voor dit haha...


Ik kan wel horen dat je hier geposte reactie bol staat van de persoonlijke ervaringen door jarenlange kennis van al deze motoren en je jarenlange ervaring als motorfietsmonteur bij deze merken :W
 
superbetrouwbaar, ik heb er een uit 1990, zwaar opgefokt en geen noemenswaardige problemen. Het onderhoud is niet duur. Ik heb laats de kleppen laten stellen riemen laten vervangen en de cabarateurs laten synchroniseren bij een ducati dealer en dit koste slecht 175 euro.
En daar kwam het uurloon nog bij? :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan