Je doet net of je zooooooooo'n bijzondere bike rijd.
sorry maar ik zat op die opmerking te wachten... wat wordt er toch wat afgehapt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je doet net of je zooooooooo'n bijzondere bike rijd.
het gaat niet om de uitzonderingen maar om het gemiddelde. Kan ieder Duc rijder die een uitzondeing is wel roepen ikke niet ikke niet maar ik durf er heel wat onder te verwedden dat er verhoudingsgewijs binnen de eerste 10000km meer duc kapoet gaan dan jappers. Who cares als je maar met plezier rijdt maar die flauwe argumenten en ik dan en ik dan.........
als je jarenlang de motorbladen leest hoef je alleen maar in je eigen herinnering te graven om te bedenken dat er bij al die testen veel vaker gedonder is geweest met ducs dan met japanners.
Je doet net of je zooooooooo'n bijzondere bike rijd.
hallo allemaal
ik zit toevallig wat te zoeken over ducatie, en kom op dit forum terecht.
ik als fireblade rijder ging van middag even langs waar mijn motor staat. had de eigenaar van het pand een 900 ss superlight gekocht voor de handel.
hij liet hem lopen en ik moet zeggen dat ik het niet slecht vond( had nog niet eens gereden )
ik rijden dus ( wennen aan de koppeling), en ik moete zeggen dat het wel een bijzondere ervaring was.
wel wat weinig vermogen maar toch.
ik zat er de heledag aan te denken, maar ducatie is voor mij totaal onbekend.
iemand bekend met een superlight ???
staat nu op marktplaats
als je zoekt op
ducati 900ss superlight
vind je hem meteen
staat er maar 1 op
vast bedankt
gerard
Hey mensen,
Voordat dit een Duc vs. Rijstkoker -discussie wordt bedank ik mij bij jullie allen. Ik ga gewoon eens op een Duc rijden. Misschien dat het dan weer snel over is, misschien is er ook geen weg meer terug... We zullen het zien.
Groet Raymond.
Das mn kleine broertje dus!Heb 6 jaar een superlight gehad!Als je info wilt vessem19@zonnet.nl.Groeten Ducable.
Ook ik heb nu een Ducati op het oog. Een 600 ss uit 1994.
Nu lees ik in dit topic over "vermogenstekort". Ik kan echter nergens iets vinden over een topsnelheid. Alleen het aantal pk: 53.
Lijkt me een beetje weinig maar hoeft (voor mij) niet per se een probleem te zijn aangezien ik van een lesmotor stap (mag wel zwaar rijden).
Ma wil zown Ducati 600 ss ook een beetje vooruit?
Let wel bij de aanschaf van een Duc op een lage kilometerstand, want bij 50 dkm moet het blok gereviseerd worden.
Kwalitatief is het dus bagger,en kosten te veel geld in het onderhoud!
Maar ze bieden wel veel rijplezier en zien er goed uit.
Wat nog een nadeel is er zijn er veel te veel van!
Ik zou zelf voor iets exclusievers gaan bv Guzzi,Laverda,Morini of MV
. Ciao
Maar om nu iedere keer aan te halen dat Ducati's snel stuk gaan vind ik onzin. Met de juiste behandeling gaan ze net zolang mee en laten ze je echt niet onderweg staan. En jij haalt het ook maar uit de blaadjes! Het gaat toch om de persoonlijke ervaring zonder daarbij voor te liegen? Tis maar wat je bedoeld met "flauwe argumenten". Iets dat op waarheid berust (persoonlijke ervaring) of een niet te onderbouwen mening van iemand die het in de blaadjes leest
Goed...ik vind dat je niet mag oordelen over iets wat je zelf niet hebt doe ik ook niet over een japanse fiets....that's all
Mmhh, tis geen vrijdag... zeker te veel tijd over dan?Ducati is echt niet betrouwbaar. Japanse motoren wel en dan in het bijzonder Yamaha en Honda.
Bij Ducati's is het koppelingssysteem heel slecht, ook elektrisch niet al te best en dan heb je vervelende elektrische storingen.
Verder zijn het prachtmotoren hoor, daar niet van !
Als geld niet belangrijk was kocht ik een Duc alleen al voor het mooie geluid van het 90-graden twin blok !
En daar kwam het uurloon nog bij?superbetrouwbaar, ik heb er een uit 1990, zwaar opgefokt en geen noemenswaardige problemen. Het onderhoud is niet duur. Ik heb laats de kleppen laten stellen riemen laten vervangen en de cabarateurs laten synchroniseren bij een ducati dealer en dit koste slecht 175 euro.