Ducati SuperSport

dat is niet leuk, jammer zelf .
foto daar van wel kom .
wat je nu kunt proberen is om heel voorzichtig met een boortje van 1.5 mm een gaatje te boren zo dicht mogelijk / tegen de binnenkant van de kapotte vast zittende oliekeerring .daarna draai je daar een zelftapper in en met behulp van een combinatie tang nu weer eens proberen .
 
De "Aftrekker" (jeetje hoe heet zo'n ding op nederlands?) maakt blijkbaar ook krassen, tip was voorzichtig de rand doorslijpen met een dremel.

Is inderdaad aardig gelukt
Kurbelwellendichtring-2.jpg


Nu de nieuwe er nog in, ligt al in de diepvries. ;)
 
Pulken en priegelen tot je in de stalen versterking een breuk hebt, en dan tang wringen.
Uurtje vloeken.
 
Er bestann blijkbaar ook speciale "Indrukkers" voor keerringen...

Heb ik niet, dus toch maar proberen.
Gat heet stoken, keerring op -20°, wat olie erop ennnnn, lukt, kan hem der met mijn vingers vrij ver induwen, het laatste stukje met een 22er dop er in drukken.

Olie erop, ringetje en seegerring, (passt zonder druk, dus het zal wel kloppen.)

Vanavond bier verdiend. ;)
 

Bijlagen

  • Kurbelwellendichtring-Neu.jpg
    Kurbelwellendichtring-Neu.jpg
    109,7 KB · Weergaven: 10
Eindelijk de nieuwe koppelingsplaten erin, nieuwe dichting op het oliekanaal "geplakt" (groen rondje) en ook de Koppelingsnemercylinder er weer in.
Ducati-Kupplung 13.jpg

En Deksel erop met een nieuwe, geoliede papierdichting.
Oh ja, oliefilter, olienetfilter en aftapplug niet vergeten, ook erin. ;)
 
Ik verwacht ook niet dat er kracht op dat ding komt in die richting, dus volgens mij maakt het geen dr*l uit.
 
Nou, ontluchten is zoals overal beschreven....mooi kl**en.

"Reverse" gevult. geen drukpunt. (wel de vloer nat, enorm klein boringetje in het bakkie)
"Normaal" ontlucht, met onder Slangetje en Steeksleutel en boven "Pompen", geen drukpunt. (Vloer wéér nat...erg langzaam pompen blijkt nodig anders Fontijn uit het bakkie)
"Special" ontluchten met perslucht-vakuumontluchter, geen drukpunt.

Wat ik wél zie, is dat ik met de vakuum-ontluchter én met de spuit (als ik eraan trek) zo gauw het ventiel open lucht trek. Maar als ik van boven pomp niet.
Bij onderdruk aan het ventieltje dus valse lucht?
Ducati-Kupplung 15.jpg
 
Boven aan de banjobout ontlucht, ik kan nu in zijn 3 de band doordraaien als ik de koppeling trek.

Omdat het nieuwe flesje remvloeistof nu aangebroken is heb ik meteen maar de voorrem van de Ducati, en van de Wave ververst.
Stuk makkelijker dan ontluchten. ;)

Boven nieuw, onder oud:
Wave-Bremse-03.jpg
 
Hoi Ducati mensen, ik ga morgen naar een SuperSport 900 (uit '92 meen ik) kijken, hebben jullie nog tips?
Klepgeleiders en daardoor olieververbruik.

Anders bij een dergelijk oude motor ’gewone’ zaken die onderhevig zijn aan slijtage….hou geld in je achterhoofd voor onderhoud, anders wordt hij alsnog een dure aankoop.

en als je jezelf niet vertrouwt cq je hebt een roze bril op: ding laten keuren bij een ducati specialist bijv.
 
Hoi Ducati mensen, ik ga morgen naar een SuperSport 900 (uit '92 meen ik) kijken, hebben jullie nog tips?
Een vriend van mij kocht een oermonster met hetzelfde blok. Fabrieksnieuw gekocht, enorm olieverbruik. Nadat de zuigers, cilinders en de klepgeleiders op garantie vervangen waren, bleef het olieverbruik. Geen rit zonder bijvullen, op vakantie in Frankrijk mocht hij niet voorop rijden vanwege de stank.
 
Oké, ik heb net 7 pagina's met onderhoudshistorie toegestuurd gekregen van de verkoper, blok is een paar jaar geleden gereviseerd en er zitten 1000 cc cilinders van een ST2 op, dyno-uitdraai erbij van 95 AWPK, vering revisie gehad van €1200 enz.
 
De rekeningen zijn van Affeto en Biggelaar.

En van een veringspecialist maar daar kan ik de naam niet helemaal van lezen.
 
Trouwens wat ik vreemd vind is dat cilinders van een watergekoelde ST op een luchtgekoelde 900 ss zijn geplaatst….dat gaat zomaar niet… :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan