Ducati SuperSport

Toch nog even spammen, heerlijke avondronde gereden
IMG_20210811_182614.jpg
 
Ik heb ze altijd mooi gevonden.

En een grubby exemplaar is een prachtige basis voor een retro ombouw.
Ideaal is zo een 1000 DS, met kuipen op van een halfnaakte eerste generatie. OF gewoon direct de oude.

lrn1zmg5zao41.jpg
 
Verse Ducatist meld zich hier. :Y

Bekijk bijlage 1665089

Ik heb de 900/1000 dus gekocht, heb er ook al 200 km in 2 dagen opzitten.
Motor viel zeker niet tegen in het echt en met de proefrit, boven verwachting zelfs, er zit van alles op en aan wat niet in de advertentie vermeld was namelijk. Het is een erg goed verzorgde en afgestelde motor.
Netjes!
 
Dank jullie wel :)

Spatbordboutje zit er wel maar in de schaduw.
Deze foto was van de eerste rit, ik ben halverwege gestopt voor wat voer en heb tijdens het eten lekker op de stoep naar de motor zitten kijken, halverwege de maaltijd de motor omgedraaid om de andere kant ook te kijken _O-

Doe ik meestal als ik een nieuwe motor heb gekocht, gewoon even een tijdje naar kijken, zo kwam ik er wel achter dat er een boutje miste bij het voorste stukje van het carbon kettingscherm dus die is er thuis gelijk opgeschroefd.
 
Gisteren op Assen behalve op mijn circuitmotor ook één sessie met de Duc gereden, leuk om een keer gedaan te hebben, ook om het verschil in grip te voelen tussen Rosso II en Rosso Corsa II

Assen 23-8-21.jpg


IMG_9016.jpeg


IMG_9015.jpeg
 
Vakantie is over, verderknutselen aan de Duc.

De koppeling laau zich niet ontluchten, en de nemercylinder was vol prut en de dichtringen waren kapot, dus waarom zou het in het handpompje beter uitzien?

Dus: revisie handpomp.
Hee da's vreemd, hij stond toch echt op max. en nu niet meer?
Niet dat het er onder uitgelopen is, moet ik dus nog eens naar de nemercylinder kijken...daarvoor moet de Olie er weer uit. :r

Nouja, to het handpompje uit elkaar genomen. Vallt best mee:
Kupplungspumpe-01.jpg
En na een beetje schoonmaken ziet de cylinder ook goed uit

Kupplungspumpe-02.jpg

Brembo PS13 revisiesetje is georderd
 
Het was moeilijk te zien, want hij deed het natuurlijk alleen onder druk, maar de nemercylinder was dus echt lek.
Misschien zat hij ook verkant, na demontage en schoonmaken en weer in elkaar zetten duwde de veer de nemercylinder zo weer uit het huis en daarvoor zat hij vrij vast.
Lastig monteren, met zo'n eruitfloepende nemercylinder, dat wel.

in ieder geval heb ik nu alles in elkaar zitten, en de koppeling werkt...moet nog kijken hoeveel hij sleept maar met ingetrokken koppeling kan ik in de versnelling het achterwiel met de hand tegenhouden.

Wat betekent: het revisiesetje is er en werkt ook, op een keer gaat mijn handhevel twee keer zo ver terug vanzelf, dus de oude zat blijkbaar goed vast. ;)
Kupplungskit 02.jpg

Ook lastig monteren trouvens, de veer is zo sterk en de weerstand nu zo licht das het komplete binnenwerk door de stofdichting naar buiten gedrukt wordt.

Maar goed, het zit weer in elkaar, nu nog een proefrit dan kan de kuip er weer op.
 
Ik weet niet of ik hier inbreek in dit topic maar volgens mij zit hier erg veel Ducati kennis dus ik stel mijn vraag hier maar.

Ik ben op zoek naar een werkplaatshandboek van een Ducati ST2 uit 2001. Ik kan het wphb van een Ducati ST2 uit 2003 kopen, maar ik weet dus niet of deze modellen gelijk zijn.
Een vriend van mij heeft een ST2 uit 2001 en ik wil hem een wphb cadeau doen.

Zitten er verschillen tussen de modellen uit deze bouwjaren?
 
Dat boek was ik ook tegen gekomen, maar in de verkoopadvertenties staat het ST model er niet bij voor dat boek.

Die manual die aangeboden wordt is specifiek voor het ST model van 2003. Beschrijving is in het Italiaans én Engels, volgens mij zijn dat de "officiële" manuals.
Ik denk dat ik morgen even bij de verkoopster langs ga. Ze woont in de buurt van Enschede en ik heb al meer boeken bij haar gekocht.
 
Ik bedoel ook niet dat je dit boek moet hebben hoor, alleen dat vaak de bouwjaren en types er op vermeld staan.
 
Dat boek van jou beschrijft de modellen met het 2 kleps blok tot 2005. Ik dacht: dát boek heb ik dus nodig. Maar de ST staat niet in het lijstje van de modellen die in het boek beschreven worden. Geeft niet.... gewoon even verder speuren.

Ik zal eens kijken wat het www mij kan leren over de verschillen tussen alle ST2 modellen. Zó lang is de ST2 nou ook weer niet gemaakt, dus komt goed 👍
 
Ik heb het bekennde "Bücheli" 750/900SS handboek in 2 verschillende versies (met/zonder SSi.e.) en ben er niet kapot van.
Toch vrij slecht beschreven, bij montage nergens aantrekmomenten, veel detailhandelingen (juist het belangrijke) missen.

Het "Haynes" heb ik nog nooit in echt gezien, misschien is het beter?
 
Het is vrij rustig hier, maar toch maar even proberen.

Ik ben aan het rondkijken voor een 600, 750 of 900 ss van rond 1995 .
ben er nog niet uit of het een nuda moet worden of een carenata.
het doel moet worden om er circuitdagjes mee te doen maar ook plezierritjes op de openbare weg natuurlijk.
nu heb ik eerder een (2 eigenlijk) Suzuki sv650 s gehad, oude type, en die beviel me met wat kleine aanpassingen uitstekend op het circuit.
Ook een 996 meegenomen naar Assen, maar dat wordt niet mijn vriend ( wel de mooiste motor die ik heb )
Mijn vragen aan jullie ;
* is de 900 met zijn meer vermogen niet te zwaar om lekker rond te rijden ?
* zou dan de 750 de ideale tussenweg kunnen zijn ?
* is de 600 zoveel leuker door zn gewicht dan bovenstaande ?

Liefst ervaringen van mensen die beide of zelfs alle drie gereden hebben.
andere aanvullende info of suggesties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

groet Chris
 
Zoveel schelen een 600, 750 of 900 toch niet qua gewicht? De enkele remschijf kan nog wat schelen, weer enigszins teniet gedaan door een stalen in plaats van aluminium achterbrug. Een 600 lijkt me erg tam voor op het circuit, een 750 misschien ook nog wel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan