Ducati SuperSport

Met een beetje lekker weer (15+ graden ) is die van mij met 5 km op 100 graden waar hij meestal op blijft.
Lang stationair draaien ben ik geen fan van, gewoon starten, helm en handschoenen aan en rustig aan opwarmen.
 
Dat afplakken van de oliekoeler deed ik ook , paar stukjes ductape , kun je er ook gemakkelijk aftrekken als hij toch te heet zou worden , en dan zijn gelijk de vliegenlijken ook weer weg
 
IMG_20210802_180451__01.jpg

Laat het voorjaar maar weer komen.. :t
 
Ik had t niet over die specifieke motor. Enkel ter info voor alle 600 eigenaars die naarstig op zoek gegaan zijn naar hun koeler om af te tapen.
 
Hallo allemaal, bij mijn 93 supersport zou ik graag de klepspeling controleren en eventueel stellen. Al het onderhoud doe ik zelf, maar kleppen stellen ben ik nog te onbekend mee. Weten jullie iemand in Brabant waar ik naar toe zou kunnen met de motor, waar ik mee kan kijken hoe dat in z'n werking gaat?
 
Hallo allemaal, bij mijn 93 supersport zou ik graag de klepspeling controleren en eventueel stellen. Al het onderhoud doe ik zelf, maar kleppen stellen ben ik nog te onbekend mee. Weten jullie iemand in Brabant waar ik naar toe zou kunnen met de motor, waar ik mee kan kijken hoe dat in z'n werking gaat?
Vd Biggelaar in Oisterwijk, Affetto in Overasselt en zo zijn er meer specialisten.
 
Hallo allemaal, bij mijn 93 supersport zou ik graag de klepspeling controleren en eventueel stellen. Al het onderhoud doe ik zelf, maar kleppen stellen ben ik nog te onbekend mee. Weten jullie iemand in Brabant waar ik naar toe zou kunnen met de motor, waar ik mee kan kijken hoe dat in z'n werking gaat?
Als ik jou was probeer het eerst zelf de klepspeling van je Ducati te controleren. ( benodigde gereedschap een setje voelermaatjes van 0.05 - 1.00 mm .pen en papier en tijd .
Kijk voor info en hoe te doen op You Tube .
Constateer je nu dat deze gesteld moet worden .kun je als nog besluiten om dat uit te besteden.
Op welke Ducati rij je .
 
Als ik jou was probeer het eerst zelf de klepspeling van je Ducati te controleren. ( benodigde gereedschap een setje voelermaatjes van 0.05 - 1.00 mm .pen en papier en tijd .
Kijk voor info en hoe te doen op You Tube .
Constateer je nu dat deze gesteld moet worden .kun je als nog besluiten om dat uit te besteden.
Op welke Ducati rij je .
Het bouwjaar en het type staan in het stukje wat je zelf quote. :Y
Ik heb trouwens even in mijn WPB gelezen bij het kleppen stellen en je hebt iets meer nodig als voelermaatjes eer dat je er bij kan.
 
Een 93er heeft een Desmodue blok toch? Dan heb je echt geen speciaal gereedschap nodig om je klepspeling te controleren, afgezien van de ''normale'' inbus/dop/steeksleutels etc. etc. etc.

In het WPH staan inderdaad een aantal Ducati gereedschappen die worden gebruikt maar daar kun je met een stukje huisvlijt prima omheen werken en zijn dus zeker niet cruciaal.
 
Een 93er heeft een Desmodue blok toch? Dan heb je echt geen speciaal gereedschap nodig om je klepspeling te controleren, afgezien van de ''normale'' inbus/dop/steeksleutels etc. etc. etc.

In het WPH staan inderdaad een aantal Ducati gereedschappen die worden gebruikt maar daar kun je met een stukje huisvlijt prima omheen werken en zijn dus zeker niet cruciaal.
Klopt, ik schrijf dan ook dat er wat andere onderdelen verwijderd moeten worden voordat je bij alle kleppen kan, de achterschokbreker moet bijvoorbeeld uit de weg.
 
Als ik jou was probeer het eerst zelf de klepspeling van je Ducati te controleren. ( benodigde gereedschap een setje voelermaatjes van 0.05 - 1.00 mm .pen en papier en tijd .
Kijk voor info en hoe te doen op You Tube .
Constateer je nu dat deze gesteld moet worden .kun je als nog besluiten om dat uit te besteden.
Op welke Ducati rij je .
Daar heb je ook weer gelijk in, zal maar ns gewoon gaan beginnen. Bij twijfel kan ik nog specialist raadplegen of inschakelen.
Nog iemand tips om achterschokbreker netjes te demonteren? Of andere zaken om op te letten?
 
Beetje onorthodox.. je kan het ding op de (originele, lage) uitlaten steunen, staat ie lekker stabiel en de brug kan los zonder dat de boel in elkaar stort.
 
Goedenavond allemaal lang geleden hier geweest. Zie dat de forum nog steeds goed bezocht word 👍
 
Wanneer ik m'n 900ss nuda uit '94 zou willen ombouwen naar carenata ( volle kuip ) wat heb ik dan allemaal nodig ?
Zijn het alleen de zijpanelen , of komt dr nog wat meer bij kijken ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan