Ducati SuperSport

Nog een 900 supersport vraagje:
Standaard ketting/kettingwielen zijn 15 en 37 tanden met 96 schakels. Als ik achter naar 39 tanden wil, welke kettinglengte, aantal schakels, moet ik dan nemen?
 
na een ritje van een half uur op de 900ss '94 is het gesloten ( originele ) koppelingsdeksel zo warm dat ik mn hand er nauwelijks op kan leggen.
zelf na een uur nog nauwelijks beet te pakken, hoort dat zo ?
heb wel al een meer open deksel besteld voor wat koeling.
Als iets 40 graden is kun je het al niet meer met de handen aanpakken, dus het lijkt al snel te warm. De motor olie werkt op een temperatuur van 110-140 graden globaal bij dt luchtgekoelde blok, dus dan kun je ook wel nagaan dat je blok redelijk in die buurt zit en dus ook je droge koppeling. Niets om je zorgen over te maken dus.
 
Als iets 40 graden is kun je het al niet meer met de handen aanpakken, dus het lijkt al snel te warm. De motor olie werkt op een temperatuur van 110-140 graden globaal bij dt luchtgekoelde blok, dus dan kun je ook wel nagaan dat je blok redelijk in die buurt zit en dus ook je droge koppeling. Niets om je zorgen over te maken dus.
Lijkt me wel een erg hoge temperatuur voor een luchtgekoeld blok uit die tijd
Mijn monster komt niet boven de 100 graden
 
Het Supersport topic al meer dan 90 dagen geen reactie geplaatst. Dat voorspelt niet veel goeds..
 
Niet helemaal gepland, maar daatom zeker niet minder welkom stel ik u voor aan mijn vers gekochte 900SS.

De vorige eigenaar heeft er een 916-achtige achterkant op gemaakt. Dit is niet helemaal naar mijn smaak. Als er iemand interesse heeft in de zit of aangepaste uitlaatdempers, laat maar weten.

Of als er nog iemand is die de delen heeft liggen om hem weer origineel te krijgen of wil ruilen, let me know!! Ook een setje Nuda kuipdelen en setje hoge dempers ben ik in geïnteresseerd.

Hier even een foto, en ja... ze is nogal verwaarloosd de afgelopen tijd! Maar is zeker nog te redden! Leuk project!

IMG-20220929-WA0016.jpg
IMG-20220929-WA0004.jpg
 
Leuk project, veel plezier ermee :t en mooi dat je 'm weer origineel wilt maken.
Misschien kon de vorige eigenaar niet kiezen tussen de 2 modellen _O-
 
Toch wel…..projectje…want zo te zien heb je een goede basis.

Trouwens waar zijn al de supersports gebleven……. :?

Nou idd!! Je ziet ze echt niet veel meer in het wild.

En is zeker een project hoor. Op de foto lijkt het nog heel wat. Maar heeft in vochtige schuur gestaan. Frame heeft roest en achter hebben ze de slijptol erin gezet. Is allemaal wel te redden en ga ik ook wel doen. Gewoon een knappe Nuda van maken. Leuk voor op straat!!
 
Die van mij rijdt in ieder geval nog lekker rond met mij er op, hier tijdens een rondje Friesland van 500 km totaal.
Doet het echt super, weinig te klagen. De aftermarket rearsets nog iets ruimer gezet zodat mijn kuiten niet meer tegen mijn
bovenbenen komen en verder gas er op!
IMG_0195 (1).jpeg
 
Dank je en rijd ook nog eens erg goed ook! Vooral de rode😇
Heb in de jaren '90 2x een 900ss nuda gehad en daar half Europa mee door gereden met vrouw en tent achterop😅.
Ook geweldige fietsen!
 
Euuhhmmm... ja.. daar is iemand met flex en lasapparaat bezig geweest. 😔😔

Zou iemand met een SS eens een foto willen maken vanuit dezelfde hoek svp? Ben wel benieuwd hoe het nu origineel hoort en wat er vern... euhh ik bedoel aangepast is.

20221002_225838.jpg
 
Voor Chriskse ik weet niet hoe belangrijk je het vindt om haar origineel te maken,maar ik heb nog nuda kuipdelen liggen.
Echter niet de originele maar de uitvoering van diopa Duitsland. Zijn door omstandigheden NOOIT gebruikt. Zijn kleiner dan
de originele. Kleur is model 1991 dus rood met witte bestickering inclusief blanke lak.
 
Voor Chriskse ik weet niet hoe belangrijk je het vindt om haar origineel te maken,maar ik heb nog nuda kuipdelen liggen.
Echter niet de originele maar de uitvoering van diopa Duitsland. Zijn door omstandigheden NOOIT gebruikt. Zijn kleiner dan
de originele. Kleur is model 1991 dus rood met witte bestickering inclusief blanke lak.

Dank voor het meedenken. Er is echter een setje oem Nuda kuipdelen onderweg!
 
Eerst maar eens een wasbeurtje gegeven. Ongeloofelijk wat een stof en vet. Dit Supersportje is knap verwaarloosd geweest de afgelopen jaren. Spanrollen knarsen erover en riemen kun je er zonder al teveel kracht met de hand af trekken. Banden met dotode van 2004. Carterdeksels zijn erg slecht, lak op carters zelf vakt me dan weer erg mee.
En naast dat het jammer is dat frame verzaagd is, is dat de buitenpoten van de vork behoorlijk slecht zijn. Maar ach, niks wat niet op te lossen is tot nog toe!
20221007_152247.jpg
20221007_152225.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan