Ducati SuperSport

Heeft er hier iemand toevallig een set carburateurs liggen voor een 750ss omstreeks 1995?
Na nogal knullig reparatie werk van een "monteur" zijn de carburateurs 1 groot drama.
Inmiddels is een meer ervaren monteur er mee bezig maar kan merken dat het niet makkelijk is, ook niet voor hem.
Motor loopt dramatisch, blijft hoog in de toeren lopen en ploft af en toe.
Zou graag willen weten of dit met een andere set carbs is opgelost.
Uiteraard krijg je het weer terug(of als ze te koop zijn voor een acceptabel bedrag is dat ook bespreekbaar).
Ook vraag ik me af of er ergens een handleiding te vinden is om ze weer in fabrieksafstelling te krijgen, en/of eventueel te reviseren zijn.
Bij voorbaat dank.
 
staan de carbs synchroon? hoe ver zijn de stationair sproeiers uitgedraaid?
het is niet zo vreselijk moeilijk om ze af te stellen, of hebben ze er Webers opgezet:+
 
Poosje afwezig geweest. Maar ik heb nog steeds mijn eerste Duc (ssn600).

Geen behoefte aan een zwaardere maar wel meer comfort. (Linkerschouder blijft opspelen)

Ik was benieuwd of iemand hier met een abm Superbike stuur rijdt en of het bevalt?

Alleen het modificeren vd kuip (zaag erin 🤔) zou ik jammer vinden maar uiteindelijk gaat het om de functionaliteit.

Nog gekeken voor een tweedehandse kuip maar dat is net zo makkelijk vindbaar als betrouwbare politici...

Soms overweeg ik hem te verkopen maar die zeshonderdjes zijn nooit gewild geweest en dat zie je terug in de prijzen...
 
Ik had eens gelezen dat als je de clip-ons omwisseld je ook een stuk comfortabeler zit. Dus de linker naar de rechter poot en andersom. Omdat ze afhangen komen ze nu iets omhoog te staan. Heb zelf geen ervaring hiermee maar is het proberen waard en kost niets alleen wat tijd. Succes.
 
Ik had eens gelezen dat als je de clip-ons omwisseld je ook een stuk comfortabeler zit. Dus de linker naar de rechter poot en andersom. Omdat ze afhangen komen ze nu iets omhoog te staan. Heb zelf geen ervaring hiermee maar is het proberen waard en kost niets alleen wat tijd. Succes.

Een poging waard😁

En hoe meer ik erover nadenk, het zou weleens de gouden tip kunnen zijn.

Bedankt alvast!
 
Hallo allen,
Heb een supersport 900 '93 waarvan het benzinelampje niet aan gaat bij laag niveau. Welke draden van de connector onder de tank moet ik doorverbinden om snel te controleren of het lampje het wel doet..... Er zitten 4 draden aan de connector, 2 voor de pomp en 2 voor de sensor, ik weet alleen niet welke kleur waar bij hoort.
Jullie tips?
 
IMG_20210305_094623662_HDR.jpg
 
Bedankt voor de hulp, Kars! Ik ben er blij mee en ik zal er voorzichtig mee om gaan. De motorhoes en het ART4-schijfremslot zijn besteld en in Maastricht ga ik een garagebox huren. Dus hij zal wel droog staan, maar niet zo afgesloten zoals bij jullie in de garage. Groetjes, Kevin
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Dag, Oma!

Bij mijn 1997 750ss (carburateur) deed de koppeling raar. "Rupfen" zou de Duitser zeggen.
Nu is het na 50.000km nog de eerste, das ach, ik kijk er maar eens in.

Eerstmaar eens de koppelingsvloeistof leeglaten.
Aha, heb ik jarenlang elke paar jaar de remvloeistof laten (!) vervangen, heeft hier dus blijkbaar al langer niemand naar gekeken.
Kupplung01.jpg
Wat een derrie zeg
 
Vervolgens het koppelingsdeksel eraf.
Na enig gemier gingen de bouten toch los.

Vreemd is, ik heb in totaal drie handboeken voor deze motor (2x Bücheli, 1x de wijdversprijde 5-in-1-talen edietie van het internet) en volgens alle boeken heeft deze afdekking een andere vorm (koppeling nog een apart deksel).
Ducati-Kupplung 02.jpg
Ziet er helemaal niet zo slecht uit

Ducati-Kupplung 06.jpg
Valt best mee.

Dus nu het volgende plezier: Meten meten meten:
Ducati-Kupplung 05.jpg
Volgens de 3 WPHB's is de 750SS 1994-1998

nieuw 2,5mm, vervangen bij 2,15mm
of
nieuw 2,6mm, vervangen bij 2,2mm

Die van mij zijn (na 50.000km).......2,75mm :r

Iemand advies?
 
Vervolgens het koppelingsdeksel eraf.
Na enig gemier gingen de bouten toch los.

Vreemd is, ik heb in totaal drie handboeken voor deze motor (2x Bücheli, 1x de wijdversprijde 5-in-1-talen edietie van het internet) en volgens alle boeken heeft deze afdekking een andere vorm (koppeling nog een apart deksel).
Bekijk bijlage 1647695
Die met het aparte koppelingsdeksel is de 900 uitvoering, die heeft een droge koppeling.
 
Ja dat weet ik, volgens mijn WPHB en mijn "Bücheli" heeft de 750SS ook een apart koppelingsdeksel, anders als de 900. (en nee, dat heeft hij dus niet.)

Heb ondertussen maar meijn dekseltje geschuurt en gelakt. loont sich:
Ducati-Kupplung 07.jpg

Maar: wat is DOT 3÷5???

DOT 3 en 5 zijn niet mengbaar, de voorrrem en de koppeling hebben "DOT 3÷5", de achterrem DOT4
 
Nou zeg, ik was bij Ducati.
Nee, verslijtmaten wan de koppelingsplaten hebben ze ook niet, ook niet in het WPHB.

Ik moet maar met het hele pakket langskomen, dan vergelijken ze ze met "een ander nat paket"

Of die allemaal hetzelfde zijn?
 
Koppeling gaat zwaar en niet precies, Vloeistof was zwaar Kl...en.
Toch maar eens naar de nemercylinder kijken.

Oud/Nieuw
Ducati-Kupplung 10.jpg

Ik hoor rond..
Ducati-Kupplung 11.jpg

Heeft zich geloond (nu nog ontluchten, het kreng.)
 
Hallo,
nu dat hij open ligt, vond ik das deze kerring ook niet echt lekker meer uitziet.
Vervanging is snel gekocht.

Maar hij zit muurvast.

Weet iemand hoe ik die eruit krijg?

Kurbelwellendichtring.jpg
Groeten Xir
 
Heb ik geprobeerd,

heet gemaakt en aan twee kanten afwisselend platte aangeslepen schroebendraaier eronder en hevelen.
Nul effekt, :?
 
Dan moet ze er nu hoe dan ook toch uit, dus dan kan je met de grovere middelen beginnen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan