Ducati SuperSport

Ducro

MF'er
1 mei 2003
60
0
Aruba
Naar aanleiding van de topic 'Vraag aan ducatisti: Waarom?' wil ik graag weten wie er hier op dit forum allemaal Ducati SS rijden. Gezien de reacties op dit topic zijn er in iedergeval genoeg Duc.-rijders.

Maar het gaat mij meer om de specifieke SS-rijders. Naar mijn mening de enig betaalbare (en ook de mooiste?) Duc. met echte "bottom power".

Waarom? Wie weet kunnen we een keer iets organiseren.

Specs. van mijn motor:
Ducati 900 SSC uit 1993 (rood)
Km stand: +/- 37.000
Aanpassingen: andere tandwielen, k+n-filter + dynojet stage 2, Bos uitlaten
Banden: Pirelli Dragon Evo 120/70 + 170/60
Topsnelheid: 215 op 'exacte' fietscomputer (240 op teller)

Ik heb op deze motor +/- 15.000 km gereden zonder problemen en met veel plezier. .

Ciao, Roger

p.s. dus niet aan cc's gebonden (400/600/750/900 of meer/minder?)

full


We hebben nu dus:

944 ss uit '90 van wheely-feak
900 ssc uit '93 van duc900ss
600 ss uit '96 van trulli
750 ssn uit '92 van ufo
750 ssc uit '?? van swetty
900 ss uit '93 van broer van ikbengek
900 ssc uit '03? van 900ssc senna
900 ssc uit '98 van sir duke
600 ssc uit '94 van sjoerd
750 ssc uit '93 van nico
750 ss uit '01 van menneke
600 ssc uit '97 van navarro
750 ssc uit '99 van jeroen biaggi
750 ssn uit '00 van duc999
750 ssc uit '02 van duc-devil
900 ssc uit '93 van ducro
750 sport uit '?? van Bugman

begint steeds meer ergens op te lijken, geluid van deze 17 :9~ duc's bij elkaar??
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf ook met een 900 ss van '94.
Rode kleur en goudkleurig frame,
Alsook k & n filter, dynojet stage 2, Carbon dempers van onbekende origine. :?
Hangen stickers van Arrow op, maar volgens mij hebben ze alleen een enkele demper 2 in 1.
Ze maken in ieder geval genoeg noise. : *D
Een conversatie bij stationair toerental is vrij belastend voor de stembanden.
But i love it.

Km stand 44 987.
Top nog niet getest maar voor mij niet belangrijk.
Ik rij liever lekker op het koppel.
Voor de rest een prachtig italiaans ontwerp. :9 :9

Ciao.
 
Ik heb een 750 SSC uit '94, lekkere machine. Hoe hard ie kan zou ik niet weten, vind ik ook lekker belangrijk :Z

Wat ik veel leuker vind is bochten sneller nemen dan de rest en dat gaat weer prima op een Duc.
Verder is die van mij bijna standaard, op een setje zwevende remschijven na :9
 
1591


Ik heb een 944 supersport uit 1990

specs :

944 cc zuigers + cilinders
1 mm grotere race-inlaatkleppen
guerillo drijfstangen
st-2 nokkenassen
koppen BIGGELAAR getuned
compressie verhoogd
staande weber vervangen door 2 delorto's opgeboort naar 41 mm
corse uitlaatbochten + laser carbon dempers
korte malossi inlaat spruitstukken
speciaal op maat gemaakte no-toil luchtfilters
vliegwiel afgedraaid
blok precies uitgeklokt
300mm remschijven vervangen door 320 mm zwevende gietijzere schijven
brembo goldline remtangen
brembo 19 mm radiaal rempomp
type 95 achterbrug + carbon spatbord
carbon riemdeksels
koppeling open gefreesd
wp volledig instelbare achterschokbereker
remtang achter naar onder verplaatst.

full


 
Laatst bewerkt:
Ik kan dan natuurlijk ook niet achterblijven he....

Ik heb een 900 SSC uit '93 met inmiddels 71K op de teller. Daar ik de motor een klein jaar geleden gekocht heb, heb ik er al veel aan vervangen en verbeterd.

Veetwo racenokken
Grotere Veetwo kleppen
Koppen geflowed door Startwin
944cc Veetwo hoog compressiezuigers (fijn voor de startmotor ;( )
Middenpakking verwijderd voor grotere stijfheid
Uitlaatbochten door Startwin gebouwd
Open luchtfilter met K&N filter
Hoge Termignoni dempers, omgebouwd naar carbon
Stalen remleidingen
Open koppeling, zowel deksel als carter

Carbon voorspatbord
Donker getint kuipruitje

Dat was het wel geloof ik. Oh ja, volgens mij zit er ook een Close Ratiobak in. De laatste drie versnellingen schelen maar 200 toeren. of is dat normaal?
 
Rij zelf een 600ss uit 1996, hij is nog wel 25 Kw, maar er zit wel een lekkere brul pijp onder. dat is altijd lekker, zeker als je zondag morgen vroeg de buren probeerd wakker te maken. Maar ja, hele leven (wel 21 jaar) verzod op ducati en alles wat er mee te maken heeft. Lijkt me leuk die SS toer.

Nu eerst maar effe de duc dag afwachten, mischien ergens in juli ??
 
Ik rij op de oude concurrent (hoewel?): een Guzzi Daytona uit 94 *D Zelf aangepast om de "strijd" met jullie aan te gaan. Toch een beetje in hetzelfde straatje niet?
 
Rij zelf een 600ss uit 1996, hij is nog wel 25 Kw, maar er zit wel een lekkere brul pijp onder. dat is altijd lekker, zeker als je zondag morgen vroeg de buren probeerd wakker te maken. Maar ja, hele leven (wel 21 jaar) verzod op ducati en alles wat er mee te maken heeft. Lijkt me leuk die SS toer.

Nu eerst maar effe de duc dag afwachten, mischien ergens in juli ??

Duc dag Combineren met de Italdag in Ede op 22 juni? Ben er dan toch
 
Een duc 750 SS (Nuda) van April 1993 met 21.000 op de teller en heeft onlangs 4 jaar stilgestaan en doormij weer opgeknapt :) en bereden ca. 750 km, met pech :(

lees dit maar 'ns: Hulde Safe motors te Almelo

verders:
- met K&N filter "for better Sound"
- hoge (open) Termignoni's " more and better Sound"
- Battlax 010 voor en achter;
- voor 120/60 achter 170/60,
- dubbleremschijf gemonteerd + 16 mm radialrempompje,
- remblokken SBK waarvan ik de achterste paar verloren ben :(
- stalen remleidingen,
- dubble bubble donker ruitje,
- en een 916 'look' monoseat,
- F1 spiegels.
een dyno volgt nog, zodra ik echt mag gaan rijden (legaal)

Het rijdt nu al in één-lijn naar de 180 km/u, de vijfde tevens laatste doet weing......wellicht biedt die dyno uitkomst })

en m'n olie wordt minstens 150 graden :X
Valvoline Racing 20W/50

gister ff een sprintje getrokken met een CBR 1100, en dat ging :9~
tot dat ik m'n pendaaltje verloor en de bocht zowat uitknalde........

het schijnt allemaal te kunnen met een Duc

C 'Ufo
omgeving A'doorn
 
Laatst bewerkt:
Het rijdt nu al in één-lijn naar de 180 km/u, de vijfde tevens laatste doet weing......wellicht biedt die dyno uitkomst })

en m'n olie wordt minstens 150 graden :X
Valvoline Racing 20W/50
Als je echt vermogenswinst wilt boeken moet je eens bij biggelaar voor een tuning informeren 013-5282329

Als je dat in combinatie met een dyno-kitt doet ken je de motor niet meer terug

De olie die je gebruikt is perfect houden zo is de beste olie die je in een duc kunt hebben ( 20w50 )
alleen mijn olie temp. wordt op het circuit max 110 en bij straat gebruik net geen 90 gr.
 
Als je echt vermogenswinst wilt boeken moet je eens bij biggelaar voor een tuning informeren 013-5282329

Als je dat in combinatie met een dyno-kitt doet ken je de motor niet meer terug


was ik ook van plan !! van 't winter misschien, gelijk helemaal na laten kijken etc,. of misschien toch inruilen voor een 900 of 916 :X
 
Ik heb een 750 ssc bj '93 met de volgende aanpassingen (lach niet).

- Voortandwiel 1 tandje kleiner
- K/N Luchtfilter.
- Open uitlaten

De teller staat nu bijna op 87.000 km. Heeft wel een complete revisie ondergaan bij Biggelaar bij een stand van 84.000 km. Maar bij elke rit merk ik dat de monteurs een perfecte klus hebben afgeleverd, kost wat maar daar heb je wat.

En komende weekend lekker op het circuit van Assen rondhangen en genieten.
 
Laatst bewerkt:
mijn broer heeft net deze maand een 900SS uit 1993 gekocht maar hij moet nog ff wachten met ophalen ivm 25kw rijbewijs vanaf agustus kan ie eindelijk gaan rijden
 
Ik rij sinds twee weken op een 900 SSC, kleurstelling antracietgrijs met rode wielen (Senna). Staat nu pas 450 km op de klok, dus nog volop aan het inrijden.......worden geen mod's aan gedaan, aangezien ik deze motor rijd via het Safe Zomerplan, wat inhoudt dat je de motor huurt voor een half jaar. Bestaat wel een mogelijkheid dat ik deze motor over een half jaar overneem, maar dat zien we dan wel weer. Motor bevalt in ieder geval prima!
 
Het valt wel op dat de meeste nog het "oude" model van de SS hebben.
Een schitterend model, maar ik heb toch gekozen voor het nieuwe model!

Ik rij nu rond op een 900 SS Carenata uit '98. Er zit een HyperPro achterbrug op, verhoogde Laser carbon dempers en een "superbike kont". 8-)

Is het nu een Super Sport of een toer fiets? :? Is 'ie niet vreselijk kwetsbaar en duur in het onderhoud? :Z
Het maakt mij allemaal niets uit, want wat een geluid en wat een uiterlijk! *D
En nog veel belangrijker: Ik heb er veel plezier mee en ik vind de rijeigenschappen super (bij mij passen)... :9 *D
 
begint ergens op te lijken, geluid van deze 9 duc's bij elkaar??


Vrij indrukwekkend dacht ik zo.
Maar hopen dat er achteraf niemand klacht gaat indienen wegens
geluidsoverlast of gebarste ruiten !!!!!!!!
 
600SSC uit '94
Moet nog tot oktober dit jaar 25kW rijden
Als het meezit ga ik 9 juni naar Croix en Ternois, dan is ie natuurlijk geen 25kW meer :)
 
Vrij indrukwekkend dacht ik zo.
Maar hopen dat er achteraf niemand klacht gaat indienen wegens
geluidsoverlast of gebarste ruiten !!!!!!!!

als ik voorbij kom gevlogen gaan er spontaan auto's loeien en staan de mensen met hun handen op hun oren }) }) })
 
Als we gaan crossen met zijn allen dan hoop ik wel dat mijn nieuwe dempers al op de Duc zitten }) , anders dan hoor mijn eigen motor niet boven die van jullie uit..... :P :P
 
Als we gaan crossen met zijn allen dan hoop ik wel dat mijn nieuwe dempers al op de Duc zitten }) , anders dan hoor mijn eigen motor niet boven die van jullie uit..... :P :P

Neem dan wel (open) Termignoni's...zijn wel het mooiste!!
 
Het worden waarschijnlijk Startwin uitlaten, schijnen nog iets zwaarder te zijn als Termi's, helemaal goed natuurlijk 8-)

Ik heb een stel Startwin uitlaten op de mijne (zaten erop) maar om heel eerlijk te zijn het begint wel een keer te vervelen dat harde lawaai. Vandaar dat ik altijd met oordoppen rondrij.

Zoals eerder opgemerkt gaan weleens autoalarmen af vanwege de luchtdruk volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan