Ducati topic 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje aan de Ducatisti hier: Was vandaag met een maat Ducs kijken, en we kwamen bij Divmo die een leuke 748 had staan, niet te gek duur en afkomstig van Safe Eindhoven.
Alleen er viel me een ding op, bij de 20000 waren de riemen vervangen en bij de 30000 weer.
Verkoper vertelde ons dat dat zo hoort, om de 10000 vervangen, maar wilde bij de afleverbeurt WEER de riemen vervangen voor de zekerheid!?!?! :?

[NORML]http://www.divmo.nl/sub_m...otoren_details&ID=7889209[/NORML]

(gaat om deze fiets trouwens, prijs is in de showroom gezakt naar 5950)
 
Ook, en onder de DB5. Onder de mondial heb ik normale Diablo's. Daar komen ook Corsa 3 onder.

Interessant:
Naar eigen zeggen ben je iemand die niet constant KD-end door de bochten gaat.
Wat is voor jou de reden om dan over te stappen op Corsa III?

Dit vraag ik omdat de normale Corsa's me eigelijk ook nooit in de steek hebben gelaten.
Dus ik nog twijfel tudden de normale en de III's
 
de nieuwste diablo Rosso :9~
img_header_dr.jpg

Denk dat deze het wel worden :Y
 
Laatst bewerkt:
Oke ......Supercorsa's volgens mij het oude type
[afbeelding]Diablo corsa
[afbeelding]Zit nog te zoeken naar de nieuwste supercorsa's..........

SC's vaak gereden op m'n toenmalige Jappen, goed in het droog, maar owee als het nat wordt... (ik ben serieus van mening dat je op straat niet genoeg warmte in een band krijgt om een PP of SC uit te nutten, niets wat een goed setje net onder de supersportbanden niet ook kan :/ )

Gobert> jammer...

Projectje> niets wat u écht weten wilt...
 
Even een vraagje aan de Ducatisti hier: Was vandaag met een maat Ducs kijken, en we kwamen bij Divmo die een leuke 748 had staan, niet te gek duur en afkomstig van Safe Eindhoven.
Alleen er viel me een ding op, bij de 20000 waren de riemen vervangen en bij de 30000 weer.
Verkoper vertelde ons dat dat zo hoort, om de 10000 vervangen, maar wilde bij de afleverbeurt WEER de riemen vervangen voor de zekerheid!?!?! :?

[NORML]http://www.divmo.nl/sub_m...otoren_details&ID=7889209[/NORML]

(gaat om deze fiets trouwens, prijs is in de showroom gezakt naar 5950)
volgens mijn informatie worden de riemen bij de 4 kleppers om de 10 duizend km vervangen.
 
Hij is weggezet met 33000, op de factuur (datum januari 2004) stond 31000 km en daarna is er bijna niet meer gereden.
Mijn maat twijfelt, want hij had hem bijna gekocht.
dat zou betekenen dat er al 4 jaar geen riemen zijn vervangen.. dus dan moeten ze nu echt vernieuwd worden doordat ze waarschijnlijk zijn uitgedroogd en misschien wel uitgehard.
 
Interessant:
Naar eigen zeggen ben je iemand die niet constant KD-end door de bochten gaat.
Wat is voor jou de reden om dan over te stappen op Corsa III?

Dit vraag ik omdat de normale Corsa's me eigelijk ook nooit in de steek hebben gelaten.
Dus ik nog twijfel tudden de normale en de III's


Ik rijd niet gek veel KM's en ga gewoon voor de meest plakkerige banden, (die ook nog eens dual compound zijn). Of ze dan 1.000 KM minder meegaan maakt me niet veel uit gezien m'n kilometrage.
 
Maat van me net gebeld, hij heeft een vermoeden dat er iets met de riemen is gebeurd (gebroken of zo) want hem was opgevallen dat de beurten erg kort na elkaar waren uitgevoerd en de 2de factuur was ook een stuk langer.
Hij gaat verder zoeken, heeft ook nog 2 748's zien staan bij 125cc planet of zo.
 
Eens, onder m'n auto komt niks anders meer
Michelin Pilot Exalto :}
Niet eens, weet het type niet meer, maar had sportieve Michelins onder mijn Lancia, ding wilde graag rechtdoor over die banden. Had ik met latere Dunlops minder last van....... een vroegere Primera en leasebak hadden daar ook last van met Michelins (is wel al langer geleden). De energy-serie van dat merk rolt wellicht licht, maar heeft maar matige grip vind ik, beetje vergelijkbaar met de Maxxis rubbers die nu onder de Tacuma hangen. Als ik dat persoonlijk afzet tegen de prijs vin'k Michelin niet altijd even veel bieden voor het verschil, zeg maar.

Met motoren en Michelin heb ik recent geen ervaring, vond alleen wel dat de oude typen te lang nodig hadden om op te warmen.
 
Ik rijd niet gek veel KM's en ga gewoon voor de meest plakkerige banden, (die ook nog eens dual compound zijn). Of ze dan 1.000 KM minder meegaan maakt me niet veel uit gezien m'n kilometrage.
En een dual comp is de meest plakkerige?
 
Maat van me net gebeld, hij heeft een vermoeden dat er iets met de riemen is gebeurd (gebroken of zo) want hem was opgevallen dat de beurten erg kort na elkaar waren uitgevoerd en de 2de factuur was ook een stuk langer.
Hij gaat verder zoeken, heeft ook nog 2 748's zien staan bij 125cc planet of zo.
Ik weet niet, gezien ook je eerdere bericht (bij 20K en 30K) vind ik je conclusie nogal voorbarig, ik ken Divmo niet en ken het hele verhaal evenmin, maar het hoeft niet, het kán natuurlijk wel..........
 
Ik weet niet, gezien ook je eerdere bericht (bij 20K en 30K) vind ik je conclusie nogal voorbarig, ik ken Divmo niet en ken het hele verhaal evenmin, maar het hoeft niet, het kán natuurlijk wel..........

Ik ken Divmo verder ook niet, was vandaag alleen mee omdat ik het altijd wel leuk vind om bij nieuwe motorzaken naar binnen te stappen.
Zelf ga ik altijd al twijfelen bij teveel onderhoud in een te korte tijd, en ik heb (mocht ik hem willen kopen) altijd voorgenomen: "bij twijfel niet doen".
 
Ik ken Divmo verder ook niet, was vandaag alleen mee omdat ik het altijd wel leuk vind om bij nieuwe motorzaken naar binnen te stappen.
Zelf ga ik altijd al twijfelen bij teveel onderhoud in een te korte tijd, en ik heb (mocht ik hem willen kopen) altijd voorgenomen: "bij twijfel niet doen".

Je kan natuurlijk altijd ff bellen naar de zaak waar onderhoud gedaan is, en vragen waarom dat toen nodig was..
Is er iets speciaals dan staat dat waarschijnlijk wel in de computer..
 
Ik ken Divmo verder ook niet, was vandaag alleen mee omdat ik het altijd wel leuk vind om bij nieuwe motorzaken naar binnen te stappen.
Zelf ga ik altijd al twijfelen bij teveel onderhoud in een te korte tijd, en ik heb (mocht ik hem willen kopen) altijd voorgenomen: "bij twijfel niet doen".
Wat is teveel onderhoud in korte tijd? Bij een Duc hoeft dat niet altijd ongewoon te zijn, net zo min als een nadeel ... (twijfel niet doen = wel wijs)

125cc> van horen zeggen is dat niet de meest ideale voor een Duc als je leek bent...


Zag trouwes een voorstukje op RTL-nogwat, zo'n programma waar ze malafide verkopers/handelaren aanspreken op diens waar> in beeld een R6, een motorhandelaar die levensgevaarlijke motoren zou verkopen ging het trailertje... (aan de tand, kat in de zak, ofzoiets?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan