Ducati topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Come again? :?

(dan zul je ze moeten opensnijden, 'glas' = gekit aan de behuizing. Als het om vocht gaat, vol het grote licht aan met de rubberdoppen eraf, dampt het er wel uit...)

Ik zat naat aanleiding van dit topic op DCN:
http://www.dcnforum.com/vuil-koplamp-916-reeks-vt10742.html
Nu zag ik dat mijn groot licht ook wit was aangeslagen, en ik denk als alle kuipen er toch af liggen kan ik net zo goed dat glas ook effe doen.

Ben ik de enige hier die hier last van heeft dan. Op DCN zijn er toch meerdere?
 
vandaag maar weer ff 220 km gereden, heeeeerlijk uitgewapperd op de dijk. Was weer puur genieten :Y *D *D

Ook ff het MF stickertje erop geplant, dan ben ik tenminste herkenbaar :P en die Wup zit er niet vast op nee. ;)
ok, k heb ook een hanekam op me helm dus opvallen doe ik toch wel, maar toch

[afbeelding]
Als ik jou was zal ik ook maar eens naar je achterlichten kijken...!!! :? :?

Die zitten er helemaal scheef in..... :Y
 
Nou dit is een foto een dag of 2 na de laatste wasbeurt (begin deze week), maar kan niet meteen zeggen da'k last van een gecondenseerde lampkap heb,,,

NB: Als je goed kijkt kan je zelfs die grijze kit in de lamp zien zitten!

full
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij ook wel geinig om op lekkkere dagen met MF-ers van hier af te spreken,

weer een goede reden erbij om meer op de duc te stappen!

alvast allemaal een super uiteinde en goed begin gewenst

deze jongen gaat vanavond fonduen met kameraden en het meissie dus dat komt goed (vorig jaar was het ballen gehakt van de ramen af schrobben de volgende ochtend (ach had de hond ook wat extra's tussendoor af te likken)

greets duc
 
Voordat we hier ook gaan fonduen wens ik iedereen een goede 2007 toe.........nouja; gezondheid, motorjaar enz enz....

@Goof

De voorrem schijven zijn die wel origineel, zijn meer voor '93 modellen....

En die witte shell sticker moet je echt gaan vervangen door een gele Agip of een volle Shell zonder witte vlakken.....

Voor de rest: hij er schoon uit met de juiste entourage in de garage....... :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als 2e hands zo ie zo voor een S of R gaan als ik jou was. Daarbij zou ik toch nog even door sparen en gewoon een top fiets bij bijvoorbeeld Biggelaar kopen (of andere dealer).

Trouwens hier al gekeken??

Back to Classics | Premium Ducati Parts & Restoration

misschien hebben zij nog iets staan.

[afbeelding]
voor de liefhebbers... Bimota DB5R

een R heb ik voor ik de mijne kocht ook even overwogen, maar na een proefrit snel vanaf gestapt, op straat rijd het voor geen meter er moet echt mee gegast worden.

de verschillen tussen de E en de S zijn te verwaarlozen, enige voordeel wat je er van hebt is dat de S vanaf 2001 5 spakers heeft, die heb je dan alvast
 
Voordat we hier ook gaan fonduen wens ik iedereen een goede 2007 toe.........nouja; gezondheid, motorjaar enz enz....

@Goof

De voorrem schijven zijn die wel origineel, zijn meer voor '93 modellen....

En die witte shell sticker moet je echt gaan vervangen door een gele Agip of een volle Shell zonder witte vlakken.....

Voor de rest: hij er schoon uit met de juiste entourage in de garage....... :)

Nou Goof...ik vindt je stickers mooi hoor! :Y

Bij mij zitten er nog een paar verdwaalde Agippers op....dat was zo vroeger....die moet ik natuurlijk altijd afplakken wanneer ik op de motor naar werk ga.
Volgende week nog ff 4 liter Advance Ultra 10W40 scoren in het winkeltje: half geld *O*
 
Voordat we hier ook gaan fonduen wens ik iedereen een goede 2007 toe.........nouja; gezondheid, motorjaar enz enz....

@Goof

De voorrem schijven zijn die wel origineel, zijn meer voor '93 modellen....

En die witte shell sticker moet je echt gaan vervangen door een gele Agip of een volle Shell zonder witte vlakken.....

Voor de rest: hij er schoon uit met de juiste entourage in de garage....... :)

Stickers, eens, die gaan er ook weer af, was probeerseltje...

93-er 916??? Nee hoor zijn gewoon de standaard 97er schijven (zelfde zitten zelfs onder me 2001 Monster). 996/998 hebben volgens mij pas het meer opene hart, maar dat weet ik zo niet zeker...

Als het dan toch i/d garage moet okay, maar dan wel goed hè, hahaha (we hebben niet allemaal huiselijke warmte Swet...)
:+
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat zijn er dan toch al 2, maar zo te zien is ie hier net gewassen. En da's bij mij ook zo. Is het normaal ook bij jou.

Gaatje boren in onderkant van licht lijkt mij eigenlijk ook geen verkeerd idee (Tip van DCN)

En anders kegel je er een paar goudvissen in... ;) _O- _O- _O-
 
Gates riemen heb je alleen met witte opdruk. Behalve wanneer ze voor Ducati gemaakt/bedrukt zijn. Witte Ducati riemen zijn niet meer leverbaar dacht ik.
Het lijkt me erg voor de hand liggen dat de witte Gates en rode Ducati riemen exact hetzelfde zijn. Vooral omdat Gates ze voor Ducati maakt en ik denk niet dat er een speciale productielijn voor Ducati is. Maar het zou natuurlijk kunnen dat ze er af en toe een batch Ducati doorjassen.
Maar aan de andere kant....ze heten allebei Gates Powergrip....ik zou als fabrikant de mindere kwaliteit riem niet onder eigen naam uitbrengen.
De riemen moet je overigens ook om de paar jaar vervangen, ook al rij je geen km.

Misschien even een mailtje naar Gates Europe te Belgium....

gebruik op het werk ook altijd gates riemen, de powergrip met witte opdruk, deze zijn kevlar versterkt, de ducati riemen zijn niets meer dan gates riemen met een rood opdrukje en de bijbehorende ducati prijs.
 
gebruik op het werk ook altijd gates riemen, de powergrip met witte opdruk, deze zijn kevlar versterkt, de ducati riemen zijn niets meer dan gates riemen met een rood opdrukje en de bijbehorende ducati prijs.

Als dit echt zo is hè, dan kan ik me haast niet voorstellen dat zelfs NIET erkende ducati-zaakjes/handelaren/dealers toch voor de (dure) rode Gates gaan en niet voor de aanzienlijk goedkopere witte...

Ben wel heeeeeeeel benieuwd naar de échte onvervalste waarheid (en met mij vele denk ik, want ik betaalde onlangs nog bijna 50,- voor een setje rode) dus wie kan voor eens en voor altijd opheldering geven!!! :]
 
Laatst bewerkt:
Condens, de mijne heeft daar ook last van.

Komende seizoen zal ik een nieuw of tweedehandse koplamp gaan aanschaffen want er zit een barst in; kennelijk een steentje opgevangen en daardoor toch een gat in het glas....

Afgelopen jaar met de VRO zowat de gehele dag in de regen gereden en er is behoorlijk wat water erin gekomen. Met als gevolge: dagen daarna een condens aanslag. Was trouwens ook zo weer weg; gewoon met een droge dag rijden en uiteraard met lamp aan.

Mocht ik een beetje pinnig zijn dan kan ik met wat epoxy het eea dicht smeren....
 
Condens, de mijne heeft daar ook last van.

Komende seizoen zal ik een nieuw of tweedehandse koplamp gaan aanschaffen want er zit een barst in; kennelijk een steentje opgevangen en daardoor toch een gat in het glas....

Afgelopen jaar met de VRO zowat de gehele dag in de regen gereden en er is behoorlijk wat water erin gekomen. Met als gevolge: dagen daarna een condens aanslag. Was trouwens ook zo weer weg; gewoon met een droge dag rijden en uiteraard met lamp aan.

Mocht ik een beetje pinnig zijn dan kan ik met wat epoxy het eea dicht smeren....

Zowwwwww!!! Het oude jaar eindigt hier haast in een vurig drama, onze magnetron loopt net een partij vonken te trekken waar een titanium gekneesliderde Baylistic nog jaloers op zou zijn!!! :X :X :X ;( |( :( :( :(
 
Kijk dat zijn er dan toch al 2, maar zo te zien is ie hier net gewassen. En da's bij mij ook zo. Is het normaal ook bij jou.

Gaatje boren in onderkant van licht lijkt mij eigenlijk ook geen verkeerd idee (Tip van DCN)
Bij mij is het geen condens hoor,het is echt een soort aanslag wat er aan de binnenkant van het glas op zit...........heb nu dus matglas -O- -O-

Zag idd dat je het er net een doek en een schroevendraaier zo weer schoon kan maken.....denk dat ik daar morgen maar eens mee ga beginnen........ :Y
 
Nou allen een goed uiteinde en morgen weer gezond op met alles de'r nog op en an!

(de laptop gaat hier nu uit, lekker beetje vette zooi snavelen en wat nixen voor de buis, 0:00u ff wat potjes oproken voor de kids (en pa) en dan lkkr uitsnurken)

:W :W :W :W :W
 
goofmeister, niet te veel snavelen he anders heb je weer wat minder pk's onder de kont (en buik), of nee dat lijkt dan maar zo!

ps kan ook goed excuus zijn voor aanschaf zwaardere duc.....

eetsuh!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan