Thermobroeken zijn voor mietjes..
hap hap hap
Klopt!!!
Ik heb dus geen thermobroek.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Thermobroeken zijn voor mietjes..
hap hap hap
lekker toch?
k zit nog te twijfelen of ik er een combi of een overall bij koop... een combi gaat wel makkelijker aan en uit, is ook wel makkelijk op een terrasje in de zomer, ken je tenminste je jas uitdoen. Maar een overall is ook wel gaaf.. hmmz dillema
Klopt!!!
Ik heb dus geen thermobroek.....
@goof
ja je had eenigzeins gelijk!!!dank je!!maar beide bougies waren aangekoekt...waarschijnlijk door af en toe ff kort te laten lopen en dan weer uitzetten...heb ze niet schoongemaakt maar gewoon 2 nieuwe erin gezet...tijdje terug liep mn duc niet fijn..hij hield in op 4500 touren..hebben ze een andere eprom erin gezet maar hij staat nu wel rijker in de benzine..dus in combinatie met het korte starten en andere eprom toch sneller de bougies vet..
in ieder geval nogmaals bedankt!!
Ik kan dat aankoeken nog niet helemaal plaatsen.....
Benzine is steeds zuiverder geworden (tenminste...als je schelpensap tankt), dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Misschien aangekoekte olie ??
ik tank eigenlijk alleen maar v-power..maar het zal wel het feit zijn dat ik hem af en toe ff start en dan weer uitzet..dus maar ff niet meer doen hehehe
Terwijl jullie Sissy's al in je zwaargevoerde nylonachtige winterpak rondsuizen, knallen sommigen nog in leer rond (al dan niet met lange onderbroek) RESPECT voor de laatste groep (waaronder ikzelf normaal gesproken)!!!
Overigens is een goede thermo ideaal zelfs bij warmte, omdat het naast een insulerende werking ook een vochtafvoerende functie heeft. Ik rijd dus bij 10graden vaak nog in leer en mét Thermo. (daaronder voeg ik me ook onder de sissyboyz hoor )
Geheid de combinatie koudblok/vocht en onverbrande brandstof die neerslaat op je bougies (correcte verbranding/afstelling even buiten beschouwing gelaten), na verloop van tijd blokkeert dat als het ware de vonkoverdracht van je bougies, gevolg laat zich raden...
(overigens doelde ik met de voorste bougie op de gemakkelijkst te bereiken bougie voor optische controle!)
draag alleen naar me werk een broek onder me motorpak.. past prima, maarja, als ik dan geen broek eronder doe, dus als ik lekker ff ga uitwaaien etc zit het pak dus te wijd... is wel verrot, loop ook altijd met brettels anders zakt de broek van me reet en ja het pak is dus te wijd, dat wist ik toen nog niet En draag geen thermobroeken ook niet als het vriest.. maar dit komt meer omdat het niet zo lekker zit naar mijn mening.Terwijl jullie Sissy's al in je zwaargevoerde nylonachtige winterpak rondsuizen, knallen sommigen nog in leer rond (al dan niet met lange onderbroek) RESPECT voor de laatste groep (waaronder ikzelf normaal gesproken)!!!
Overigens is een goede thermo ideaal zelfs bij warmte, omdat het naast een insulerende werking ook een vochtafvoerende functie heeft. Ik rijd dus bij 10graden vaak nog in leer en mét Thermo. (daaronder voeg ik me ook onder de sissyboyz hoor )
Ik draag , ook 's zomers, zo'n Helly Hansen polyprop (thermo-)shirt onder de koe.
Voor de vochtafvoer.
Dat past ook wel onder de koe (lange onderbroek ook), maar zo'n thermopak als ik vroegah had toen ik HM diende (legergroen uiteraard en een soort schuimrubber, geruit gestikt.....) zal waarschijnlijk niet passen.
Ik zit er aan te denken om een nieuwe helm te scoren voor komend seizoen....
Een mooie Ducati/Suomy zou kunnen....maar die zijn best wel prijzig en hebben niets extra's......
Er zijn wel 2 nieuwe candidaten in 2007:
- Schuberth R1
-HJC FS10
De R1 kost bijna 500 euro en de HJC kost 300 euro, maar ik weet niet wat ik van HJC moet denken.
Swetty heeft een helmentest op zijn Motorrad DVD staan en daar komt de Schuberth als beste uit. Ik heb nu ook een Schuberth maar die wordt al aardig bejaard.
Moeilijk , moeilijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ehhhhh ja....maar dat van die brandstof lijkt me sterk.....vroegah kon je een pareltje krijgen, maar er zit geen lood meer in de benzine.
Ik moet regelmatig kooktraject bepalen van benzine en dan blijft er niets meer over na destillatie. Ik hou het nog steeds op olie! Alle motoren verbruiken olie, de een meer dan de ander, en wanneer je korte stukjes rijdt, komtie misschien niet op temperatuur om schoon te branden. Dan zou een warmere bougie een oplossing zijn.
Iemand al iets gehoord over een nieuwe Ducati 848 die komen gaat, dit is dan de lichtere uitvoering van de 1098.
Ik had er wat foto's van gezien en ben wel eens benieuwd wat die gaat kosten.
En naar zeggen zou er ook een compleet vernieuwde multistrada aankomen.(2007/2008
Zelf heb ik een SchubertRS1, hij is erg stil zeggen ze, zelf draag ik wel alsnog oordoppen vanwege het windgeruis dat wordt veroorzaakt bij het open zetten van de ventilatie schuifjes (ookwel, die staan altijd open). Bij mij gaat wel de binnenvoering bij de wangen stuk. hmmz wacht ik maak wel ff een foto
[afbeelding]
[afbeelding]
en hier gaat het dus nu na 1 jaar al stuk.
in het MotorMagazine stond iets van ca 15.000€ en voor de S 17.000€. En zou ook in het geel leverbaar zijn. Maar officieel is dit nog niet bekendIemand al iets gehoord over een nieuwe Ducati 848 die komen gaat, dit is dan de lichtere uitvoering van de 1098.
Ik had er wat foto's van gezien en ben wel eens benieuwd wat die gaat kosten.
En naar zeggen zou er ook een compleet vernieuwde multistrada aankomen.(2007/2008
hahah Ik weet het, is weer eens wat anders, het mag niet op me hoofd dus dan maar op de helm heJesuz, wat heb jij nou voor pleeborstel op je dak, de gemiddelde plumeau zou er jalours op zijn
ps; bij mij sneuvelen de wangstukken altijd door stoppels, schuren het materiaal als het ware stuk.....
stodn een fotootje van in de motor laatst (alhowel het niet meer was dan een geshopte 1089), ducati zaltbommel zei dat er allerlei speculaties waren, maar nog niets zeker.
Ik denk met het oog op het 1098 succes dat er zeker een 749 opvolger in 1098 stijl komt.
Motor had het over een prijs van +-15000 euro voor de normale en 17000 voor de S, waarom hier maar 2000 euro verschil en bij de 1098's +-5000 ?
Zal wel met giswerk te maken hebben, de tijd zal het leren, ik hou regelmatig de blog van een van de grote mannen bij ducati in de gaten, die laat wel eens eea doorschemeren.
Zo'n evt. 848 lijkt mij wel wat na mn 748, of toch een 998, ik wacht voorlopig nog even af.........
Zou kunnen hoor, jij werkt tenslotte in de'n Schelpzooi.... Maar weleens gezien wat verdampte brandstof (lees gemiddelde benzine) achterlaat in je carburatie/injectoren na lange stalling, lijkt wel gelige lak... Stel me zo voor dat onverbrande brandstof in je cil.kamers eenzelfde soort effect op de bougie heeft, zeker in combi met een (te) rijke afstelling en ietwat olie erbij...
Goed, blijft gewoon een feit dat de bougies nu en dan ff gereinigd mogen worden en dat zeker de liggende cilinder/bougie bij de oudere modellen daar gevoelig(er) voor is!
hahah Ik weet het, is weer eens wat anders, het mag niet op me hoofd dus dan maar op de helm he
En dan moet je vaker scheren wil wel eens helpen
ik ben graag dwars
Dat gebruik ik ook altijd bij mijn Honda, die ik alleen 's zomers gebruik.
Schrik niet....het is maar een grasmaaier.......
Zelf heb ik een Schubert S1, hij is erg stil zeggen ze, zelf draag ik wel alsnog oordoppen vanwege het windgeruis dat wordt veroorzaakt bij het open zetten van de ventilatie schuifjes (ookwel, die staan altijd open). Bij mij gaat wel de binnenvoering bij de wangen stuk. hmmz wacht ik maak wel ff een foto
en hier gaat het dus nu na 1 jaar al stuk.