Ducati topic 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
@goof
ja je had eenigzeins gelijk!!!dank je!!maar beide bougies waren aangekoekt...waarschijnlijk door af en toe ff kort te laten lopen en dan weer uitzetten...heb ze niet schoongemaakt maar gewoon 2 nieuwe erin gezet...tijdje terug liep mn duc niet fijn..hij hield in op 4500 touren..hebben ze een andere eprom erin gezet maar hij staat nu wel rijker in de benzine..dus in combinatie met het korte starten en andere eprom toch sneller de bougies vet..
in ieder geval nogmaals bedankt!! :}
 
lekker toch? ;)


k zit nog te twijfelen of ik er een combi of een overall bij koop... een combi gaat wel makkelijker aan en uit, is ook wel makkelijk op een terrasje in de zomer, ken je tenminste je jas uitdoen. Maar een overall is ook wel gaaf.. hmmz dillema :X

Puur vanuit zitcomfoor/bewegingsvrijheid/veiligheid en looks>>> Overall (meerdere gehad en na een circuitcrash vorig jaar hangt er nu nog een nieuwe hier)
Puur voor gemak (terrasje/vakantie enzo)>>> Combi (en ook daarvan hangt er hier nog een nwe)
 
Ik zit er aan te denken om een nieuwe helm te scoren voor komend seizoen....
Een mooie Ducati/Suomy zou kunnen....maar die zijn best wel prijzig en hebben niets extra's......
Er zijn wel 2 nieuwe candidaten in 2007:
- Schuberth R1
-HJC FS10
De R1 kost bijna 500 euro en de HJC kost 300 euro, maar ik weet niet wat ik van HJC moet denken.
Swetty heeft een helmentest op zijn Motorrad DVD staan en daar komt de Schuberth als beste uit. Ik heb nu ook een Schuberth maar die wordt al aardig bejaard.
Moeilijk , moeilijk.

HJC_FS-10_stpz.jpg


f68adc5be6.jpg
 
Klopt!!!
Ik heb dus geen thermobroek.....

Terwijl jullie Sissy's al in je zwaargevoerde nylonachtige winterpak rondsuizen, knallen sommigen nog in leer rond (al dan niet met lange onderbroek) RESPECT voor de laatste groep (waaronder ikzelf normaal gesproken)!!! :+ ;)

Overigens is een goede thermo ideaal zelfs bij warmte, omdat het naast een insulerende werking ook een vochtafvoerende functie heeft. Ik rijd dus bij 10graden vaak nog in leer en mét Thermo. (daaronder voeg ik me ook onder de sissyboyz hoor 8-) )
 
Laatst bewerkt:
@goof
ja je had eenigzeins gelijk!!!dank je!!maar beide bougies waren aangekoekt...waarschijnlijk door af en toe ff kort te laten lopen en dan weer uitzetten...heb ze niet schoongemaakt maar gewoon 2 nieuwe erin gezet...tijdje terug liep mn duc niet fijn..hij hield in op 4500 touren..hebben ze een andere eprom erin gezet maar hij staat nu wel rijker in de benzine..dus in combinatie met het korte starten en andere eprom toch sneller de bougies vet..
in ieder geval nogmaals bedankt!! :}

Ik kan dat aankoeken nog niet helemaal plaatsen.....
Benzine is steeds zuiverder geworden (tenminste...als je schelpensap tankt), dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Misschien aangekoekte olie ??
 
ik tank eigenlijk alleen maar v-power..maar het zal wel het feit zijn dat ik hem af en toe ff start en dan weer uitzet..dus maar ff niet meer doen hehehe
 
Ik kan dat aankoeken nog niet helemaal plaatsen.....
Benzine is steeds zuiverder geworden (tenminste...als je schelpensap tankt), dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Misschien aangekoekte olie ??

Ik schreef dit:

Nou daar heb ik wellicht een verklaring voor:

1: Benzinekwaliteit > de huidige benzines laten bij verdampen veelal een residu achter die naast carb/inj.problemen ook kunnen vastkoeken op bougies.
2: de liggende cilinderkamer kan enigszins 'vollopen' met brandstof (mn bij carb.versies nogal eens het geval) en slaat zo bij de 1e start die bougie sowieso vet (tip, heb je een benz.kraan, draai em dicht bij stallen!)
3: te vette/verkeerde afstelling (zg zwarte bougie bijvoorbeeld) al dan niet in combinatie met open demper(s)
4: door koude is de startspanning van je accu lager, ook al draait ie de starter redelijk goed rond kan dat nog altijd resulteren in een minder krachtige vonk. In combinatie met één van bovenstaande punten helpt dat dan sowieso de startpoging (en dus echt starten=lopen) om zeep...

NB: dit speelt mn bij langer stallen e/o veel korte ritten. Bij regelmatig gebruik en goed warm gedraaid blok komt dit gewoon (veel) minder voor en gaan (huidige) bougies tegenwoordig erg lang mee!

Tip1: Brand je bougies schoon (roodgloeiend) met een gasbrander, voorkom je mee dat je eventuele coating mee wegkrast zoals met bijv een staalborsteltje.
Tip2: Ik heb goede ervaring met startspray als start-steuntje na lang(er) staan, gewoon ff via de filterkast inspuiten en op start drukken! (dat goedje ontbrand gewoon makkelijker/sneller dan benzine en geeft vaak net ff die extra boost zeg maar)
 
ik tank eigenlijk alleen maar v-power..maar het zal wel het feit zijn dat ik hem af en toe ff start en dan weer uitzet..dus maar ff niet meer doen hehehe

Geheid de combinatie koudblok/vocht en onverbrande brandstof die neerslaat op je bougies (correcte verbranding/afstelling even buiten beschouwing gelaten), na verloop van tijd blokkeert dat als het ware de vonkoverdracht van je bougies, gevolg laat zich raden...

(overigens doelde ik met de voorste bougie op de gemakkelijkst te bereiken bougie voor optische controle!)
 
Terwijl jullie Sissy's al in je zwaargevoerde nylonachtige winterpak rondsuizen, knallen sommigen nog in leer rond (al dan niet met lange onderbroek) RESPECT voor de laatste groep (waaronder ikzelf normaal gesproken)!!! :+ ;)

Overigens is een goede thermo ideaal zelfs bij warmte, omdat het naast een insulerende werking ook een vochtafvoerende functie heeft. Ik rijd dus bij 10graden vaak nog in leer en mét Thermo. (daaronder voeg ik me ook onder de sissyboyz hoor 8-) )

Ik draag , ook 's zomers, zo'n Helly Hansen polyprop (thermo-)shirt onder de koe.
Voor de vochtafvoer.
Dat past ook wel onder de koe (lange onderbroek ook), maar zo'n thermopak als ik vroegah had toen ik HM diende (legergroen uiteraard en een soort schuimrubber, geruit gestikt.....) zal waarschijnlijk niet passen.
 
Geheid de combinatie koudblok/vocht en onverbrande brandstof die neerslaat op je bougies (correcte verbranding/afstelling even buiten beschouwing gelaten), na verloop van tijd blokkeert dat als het ware de vonkoverdracht van je bougies, gevolg laat zich raden...

(overigens doelde ik met de voorste bougie op de gemakkelijkst te bereiken bougie voor optische controle!)


Ehhhhh ja....maar dat van die brandstof lijkt me sterk.....vroegah kon je een pareltje krijgen, maar er zit geen lood meer in de benzine.
Ik moet regelmatig kooktraject bepalen van benzine en dan blijft er niets meer over na destillatie.
Ik hou het nog steeds op olie!
Alle motoren verbruiken olie, de een meer dan de ander, en wanneer je korte stukjes rijdt, komtie misschien niet op temperatuur om schoon te branden.
Dan zou een warmere bougie een oplossing zijn.
 
Terwijl jullie Sissy's al in je zwaargevoerde nylonachtige winterpak rondsuizen, knallen sommigen nog in leer rond (al dan niet met lange onderbroek) RESPECT voor de laatste groep (waaronder ikzelf normaal gesproken)!!! :+ ;)

Overigens is een goede thermo ideaal zelfs bij warmte, omdat het naast een insulerende werking ook een vochtafvoerende functie heeft. Ik rijd dus bij 10graden vaak nog in leer en mét Thermo. (daaronder voeg ik me ook onder de sissyboyz hoor 8-) )
draag alleen naar me werk een broek onder me motorpak.. past prima, maarja, als ik dan geen broek eronder doe, dus als ik lekker ff ga uitwaaien etc zit het pak dus te wijd... is wel verrot, loop ook altijd met brettels anders zakt de broek van me reet:+ en ja het pak is dus te wijd, dat wist ik toen nog niet :X En draag geen thermobroeken ook niet als het vriest.. maar dit komt meer omdat het niet zo lekker zit naar mijn mening.

Ik denk dat ik toch maar een overall ga kopen.. is wel geinig en erg mooi natuurlijk :Y
 
Ik draag , ook 's zomers, zo'n Helly Hansen polyprop (thermo-)shirt onder de koe.
Voor de vochtafvoer.
Dat past ook wel onder de koe (lange onderbroek ook), maar zo'n thermopak als ik vroegah had toen ik HM diende (legergroen uiteraard en een soort schuimrubber, geruit gestikt.....) zal waarschijnlijk niet passen.

Aha, de aap uit de mouw, het begrip -Thermo- zorgt hier voor de verwarring... :P

Ik gebruik mn insulerende vochtafvoerende shirts, ook zomers (gewoon bij de meeste ondergoed afdelingen te koop). Voor 'de winter' heb ik nog een gouwe ouwe thermoshirt+broek die naast eerdere functies een stuk dikker is en ook een soort windstopper heeft, perfect setje (nog uit me natuurijs-schaatstijd) en houdt me worst respectabel op formaat zeg maar, hahaha _O- ;)
 
Ik zit er aan te denken om een nieuwe helm te scoren voor komend seizoen....
Een mooie Ducati/Suomy zou kunnen....maar die zijn best wel prijzig en hebben niets extra's......
Er zijn wel 2 nieuwe candidaten in 2007:
- Schuberth R1
-HJC FS10
De R1 kost bijna 500 euro en de HJC kost 300 euro, maar ik weet niet wat ik van HJC moet denken.
Swetty heeft een helmentest op zijn Motorrad DVD staan en daar komt de Schuberth als beste uit. Ik heb nu ook een Schuberth maar die wordt al aardig bejaard.
Moeilijk , moeilijk.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zelf heb ik een Schubert S1, hij is erg stil zeggen ze, zelf draag ik wel alsnog oordoppen vanwege het windgeruis dat wordt veroorzaakt bij het open zetten van de ventilatie schuifjes (ookwel, die staan altijd open). Bij mij gaat wel de binnenvoering bij de wangen stuk. hmmz wacht ik maak wel ff een foto :)

220051338.jpg


220051334.jpg

en hier gaat het dus nu na 1 jaar al stuk.
 
Laatst bewerkt:
Iemand al iets gehoord over een nieuwe Ducati 848 die komen gaat, dit is dan de lichtere uitvoering van de 1098.
Ik had er wat foto's van gezien en ben wel eens benieuwd wat die gaat kosten.
En naar zeggen zou er ook een compleet vernieuwde multistrada aankomen.(2007/2008
 
Ehhhhh ja....maar dat van die brandstof lijkt me sterk.....vroegah kon je een pareltje krijgen, maar er zit geen lood meer in de benzine.
Ik moet regelmatig kooktraject bepalen van benzine en dan blijft er niets meer over na destillatie. Ik hou het nog steeds op olie! Alle motoren verbruiken olie, de een meer dan de ander, en wanneer je korte stukjes rijdt, komtie misschien niet op temperatuur om schoon te branden. Dan zou een warmere bougie een oplossing zijn.

Zou kunnen hoor, jij werkt tenslotte in de'n Schelpzooi.... Maar weleens gezien wat verdampte brandstof (lees gemiddelde benzine) achterlaat in je carburatie/injectoren na lange stalling, lijkt wel gelige lak... Stel me zo voor dat onverbrande brandstof in je cil.kamers eenzelfde soort effect op de bougie heeft, zeker in combi met een (te) rijke afstelling en ietwat olie erbij...

Goed, blijft gewoon een feit dat de bougies nu en dan ff gereinigd mogen worden en dat zeker de liggende cilinder/bougie bij de oudere modellen daar gevoelig(er) voor is!
 
Laatst bewerkt:
Iemand al iets gehoord over een nieuwe Ducati 848 die komen gaat, dit is dan de lichtere uitvoering van de 1098.
Ik had er wat foto's van gezien en ben wel eens benieuwd wat die gaat kosten.
En naar zeggen zou er ook een compleet vernieuwde multistrada aankomen.(2007/2008

stodn een fotootje van in de motor laatst (alhowel het niet meer was dan een geshopte 1089), ducati zaltbommel zei dat er allerlei speculaties waren, maar nog niets zeker.

Ik denk met het oog op het 1098 succes dat er zeker een 749 opvolger in 1098 stijl komt.

Motor had het over een prijs van +-15000 euro voor de normale en 17000 voor de S, waarom hier maar 2000 euro verschil en bij de 1098's +-5000 ?

Zal wel met giswerk te maken hebben, de tijd zal het leren, ik hou regelmatig de blog van een van de grote mannen bij ducati in de gaten, die laat wel eens eea doorschemeren.

Zo'n evt. 848 lijkt mij wel wat na mn 748, of toch een 998, ik wacht voorlopig nog even af.........
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een Schubert RS1, hij is erg stil zeggen ze, zelf draag ik wel alsnog oordoppen vanwege het windgeruis dat wordt veroorzaakt bij het open zetten van de ventilatie schuifjes (ookwel, die staan altijd open). Bij mij gaat wel de binnenvoering bij de wangen stuk. hmmz wacht ik maak wel ff een foto :)

[afbeelding]

[afbeelding]
en hier gaat het dus nu na 1 jaar al stuk.

Jesuz, wat heb jij nou voor pleeborstel op je dak, de gemiddelde plumeau zou er jalours op zijn :N :N :N :N :N

ps; bij mij sneuvelen de wangstukken altijd door stoppels, schuren het materiaal als het ware stuk..... |(
 
Iemand al iets gehoord over een nieuwe Ducati 848 die komen gaat, dit is dan de lichtere uitvoering van de 1098.
Ik had er wat foto's van gezien en ben wel eens benieuwd wat die gaat kosten.
En naar zeggen zou er ook een compleet vernieuwde multistrada aankomen.(2007/2008
in het MotorMagazine stond iets van ca 15.000€ en voor de S 17.000€. En zou ook in het geel leverbaar zijn. Maar officieel is dit nog niet bekend :)
 
Jesuz, wat heb jij nou voor pleeborstel op je dak, de gemiddelde plumeau zou er jalours op zijn :N :N :N :N :N

ps; bij mij sneuvelen de wangstukken altijd door stoppels, schuren het materiaal als het ware stuk..... |(
hahah Ik weet het, is weer eens wat anders, het mag niet op me hoofd dus dan maar op de helm he ;)

En dan moet je vaker scheren wil wel eens helpen :P ;)


ik ben graag dwars
 
Laatst bewerkt:
stodn een fotootje van in de motor laatst (alhowel het niet meer was dan een geshopte 1089), ducati zaltbommel zei dat er allerlei speculaties waren, maar nog niets zeker.

Ik denk met het oog op het 1098 succes dat er zeker een 749 opvolger in 1098 stijl komt.

Motor had het over een prijs van +-15000 euro voor de normale en 17000 voor de S, waarom hier maar 2000 euro verschil en bij de 1098's +-5000 ?

Zal wel met giswerk te maken hebben, de tijd zal het leren, ik hou regelmatig de blog van een van de grote mannen bij ducati in de gaten, die laat wel eens eea doorschemeren.

Zo'n evt. 848 lijkt mij wel wat na mn 748, of toch een 998, ik wacht voorlopig nog even af.........

:^
 
Zou kunnen hoor, jij werkt tenslotte in de'n Schelpzooi.... Maar weleens gezien wat verdampte brandstof (lees gemiddelde benzine) achterlaat in je carburatie/injectoren na lange stalling, lijkt wel gelige lak... Stel me zo voor dat onverbrande brandstof in je cil.kamers eenzelfde soort effect op de bougie heeft, zeker in combi met een (te) rijke afstelling en ietwat olie erbij...

Goed, blijft gewoon een feit dat de bougies nu en dan ff gereinigd mogen worden en dat zeker de liggende cilinder/bougie bij de oudere modellen daar gevoelig(er) voor is!

Klopt!
Je kan een rubberachtige aanslag krijgen. Of dat ook met V-Power is weet ik niet. Pura stond er om bekend dat het daarbij niet (of nauwelijk) gebeurde.
Je kan een additief erbij gooien wat het verouderen van benzine voorkomt....kweet de naam effe niet.
Dat gebruik ik ook altijd bij mijn Honda, die ik alleen 's zomers gebruik.










Schrik niet....het is maar een grasmaaier.......
 
hahah Ik weet het, is weer eens wat anders, het mag niet op me hoofd dus dan maar op de helm he ;)

En dan moet je vaker scheren wil wel eens helpen :P ;)


ik ben graag dwars

Ikzelf zit altijd te k*tten met de kinbak, 9 v/d 10 helmen zitten (strak)goed tot ik op de motor zit, me hoofd optrek en kin vol tegen de integraal zit, Vele gehad waaronder Uvex Boss, Bieffe. Suomy enz. Als laatste had ik een Shark RSF Manta (zo'n Kevlaruitvoering, superding maar werd te wijd dus exit), een Lazer hupeldepup met standaard antifog dubb.vizier en zo'n vinnetje erop en net een Marushin type ....nogwat gekocht...
 
Zelf heb ik een Schubert S1, hij is erg stil zeggen ze, zelf draag ik wel alsnog oordoppen vanwege het windgeruis dat wordt veroorzaakt bij het open zetten van de ventilatie schuifjes (ookwel, die staan altijd open). Bij mij gaat wel de binnenvoering bij de wangen stuk. hmmz wacht ik maak wel ff een foto :)

en hier gaat het dus nu na 1 jaar al stuk.

Da's wel vlot ja......zijn ze vervangbaar?
De R1 heeft wel removable cheekpads....

Mijn Schubbie is wel een stukje ouder dan de jouwe....kweet de naam ff niet meer, maar al een jaar of 10 schat ik.....
Ik zag pas dat de veiligheidshelmen op werk ook van Schuberth zijn en dat geldt ook voor Schumi....toen ie nog werkte....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan